صادرات خشکبار به ترکیه

صادرات خشکبار به ترکیه

صادرات خشکبار به ترکیه

صادرات خشکبار به ترکیه را می توانیم یکی از کم ریسک ترین انواع صادرات برای تجار ایرانی نام ببریم. دلیل اینکه از این موضوع به عنوان کم ریسک ترین نمونه فعالیت تجاری نام بردیم، وجود دو ویژگی بسیار مهمی است که اگر در هر تجارتی وجود داشته باشد، ریسک آن تجارت را تا حد خیلی زیادی پایین آورده و آن تجارت را به یکی از پرسودترین فعالیت های تجاری تبدیل می نماید؛ این دو مورد عبارت اند از: اول دیر فاسد شدن محصولاتی مانند خشکبار که در صورت طولانی شدن پروسه صادرات، تاجر نگران خراب شدن محموله ی خود نخواهد بود؛ دوم همسایه بودن و نزدیکی ترکیه و ایران به عنوان دو کشور مقصد و مبدا که این مورد یکی از بهترین مواردی است که بستر مناسبی را برای موفقیت هر پروژه تجاری فراهم می کند. در واقع یکی از مشکلاتی که ممکن است طی هر تجارتی رخ دهد و آن را پیچیده نماید، موضوع مسافت بین دو کشور مبدا و مقصد است. بنابراین از آنجایی که ترکیه یک کشور در همسایگی شمال غربی ایران بوده و دارای مرز مشترک با ایران است، دغدغه ها و مشکلات رایجی که در تجارت با مسافت های طولانی وجود دارد، در موضوعی مانند صادرات خشکبار به ترکیه عملا موجودیت پیدا نخواهد کرد.

برای اطلاع بیشتر مقاله صادرات به ترکیه را مطالعه کنید.

در کنار صادرات خشکبار به ترکیه، ایران فعالیتهای تجاری دیگری مانند صادرات سنگ به ترکیه، صادرات زعفران به ترکیه، صادرات پسته به ترکیه، صادرات انواع میوه جات و صیفی جات به ترکیه و غیره را نیز انجام می دهد. البته در میان محصولات ذکر شده یکی از پرطرفدارترین محصولاتی که در ارتباط با صادرات خشکبار به ترکیه قرار می گیرد پسته است. همانطور که اطلاع دارید محصولاتی مانند پسته و گردو از مهم ترین محصولات صادراتی ایران محسوب می شوند و سالانه مقادیر بسیار زیادی از این محصولات به مقصد کشورهای بزرگ و کوچک دنیا صادر می گردند. در ادامه این مقاله در رابطه با صادرات خشکبار به ترکیه و قوانین و مقررات مربوط به آن، بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بررسی قوانین صادرات خشکبار به ترکیه

صادرات خشکبار به ترکیه نیز همانند صادرات هر محصول دیگری به سایر کشورها، دارای قوانین خاص خودش است. البته ترکیه به دلیل هم مرز بودن با ایران، شرایط سفت و سختی را برای صادرات خشکبار به ترکیه بیان نمی کند اما با این حال، یک سری فاکتورها و قوانین ابتدایی تجارت وجود دارد که لازمه ی هر فعالیت تجاری است که چه در همسایگی و چه در سایر کشورها باید رعایت شوند. یکی از مهم ترین این موارد که به عنوان اولین گام برای شروع تجارت نیز می توانیم به آن اشاره نماییم، اجرای یک استراتژی بازاریابی صادراتی قوی در کشور مقصد است. در نظر داشته باشید که شما برای اینکه بتوانید یک تجارت پرسود را تجربه کنید، ابتدا باید نیاز بازار کشور مقصد را رصد کنید و سپس با بررسی های مختلف، مشتریان خاص خودتان را پیدا کنید؛ در واقع طی برقراری ارتباط با مشتریان است که صادرات شما معنا پیدا می کند. یک بازاریابی صحیح نیاز به شناخت دقیق از نیازها و خواسته های مردم آن کشور و از همه مهمتر آشنایی با زبان رایج آن کشور دارد. در این زمینه، تجار ایرانی در برخی موارد خودشان به زبان ترکی مسلط هستند و یا با یک مترجم امین و کاربلد همکاری می کنند و البته گاهی اوقات به دلیل نزدیکی مسیر، تجار شخصا برای بازاریابی محصول مورد نظرشان در ترکیه حاضر می شوند. بنابراین بازاریابی برای صادرات خشکبار در ترکیه، کار سختی برای تجار ایرانی نخواهد بود.

گام بعدی که باید در صادرات خشکبار به ترکیه برداشته شود، ارائه ی یک پروفرمای درست و دقیق به مشتری در ترکیه است. برگه ی پروفرما برگه ای است که طی آن، تامین کننده تمامی مشخصات و ویژگی های مربوط به محصول را درج می کند و مشتری پس از مطالعه ی دقیق برگه، زیر برگه را امضا می کند. در واقع با امضای این برگه، تامین کننده و یا صادر کننده ملزم می شود که مشخصات محصول تحلیلی باید دقیقا منطبق با مشخصاتی باشد که در برگه ی پروفرما ذکر شده است. این برگه یکی از مهم ترین گام هایی است که نه تنها برای صادرات خشکبار به ترکیه، بلکه برای صادرات هر محصولی به کشورهای مختلف باید برداشته شود.
موضوع بعدی، نوع بسته بندی خشکبار است. خشکبار برای اینکه معمولا خیلی سالم بمانند معمولا در بسته هایی با گرم های متفاوت و به صورت وکیوم شده صادر می شوند. خارج کردن هوای داخل بسته بندی خشکبار، به سالم و ترد ماندن و خوشمزه ماندن آن کمک بسیار زیادی خواهد کرد. در نظر داشته باشید که هر چقدر بسته بندی محصول شما شیک تر باشد، شما در زمینه ی تجارت خشکبار به ترکیه و سایر کشورها، حرف بیشتر برای گفتن خواهید داشت. موضوع آخری که باید به آن پرداخته شود، نحوه ی نقل و انتقال محموله ی خشکبار است؛ در این راستا ایران و ترکیه می توانند به دو روش هوایی و زمینی این کار را انجام دهند، اما انتخاب هر روش به توافقات دو طرف معامله بستگی دارد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله صادرات خشکبار را مطالعه کنید.

قیمت خشکبار در ترکیه

تمامی مواردی که در بالا ذکر کردیم، به نحوی می توانند بر روی قیمت خشکبار در ترکیه تاثیر بگذارند. البته نه تنها برای صادرات خشکبار به ترکیه، بلکه این عوامل می توانند بر روی قیمت هر محصولی در کشورهای مختلف تاثیرگذار باشند. مواردی مانند نوع بسته بندی، نحوه ی انتقال محموله ی کالا، مسافت بین دو کشور مبدا و مقصد، هزینه های مربوط به حق گمرکی ترخیص کالا و غیره همگی از موارد موثر بر قیمت خشکبار در ترکیه هستند.
در کنار این موارد دقت کنید که هر چقدر کیفیت خشکبار صادر شده بالاتر باشد، قیمت محصول نیز به همان نسبت بالاتر خواهد بود. البته که خشکبار جزء آن دسته از محصولات صادراتی است که می توانند در کیفیت های مختلفی ارائه شوند. بنابراین مواردی مانند گردو، پسته، بادام و خرما و غیره هر چقدر کیفیت بالاتری داشته باشند و مقادیر بیشتری از این محصولات در بسته بندی ها وجود داشته باشد، قیمت آن محصول در مارکت داخلی ترکیه بالاتر خواهد بود. در نهایت برای اینکه شما بتوانید یک تجارت موفق و پرسود را در ارتباط با صادرات خشکبار به ترکیه تجربه نمایید، احتیاج است که اطلاعات خود را در زمینه ی قانون صادرات و واردات این محصول، هر لحظه بروز و دقیق نگه دارید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا