صادرات به گرجستان

صادرات به گرجستان

صادرات به گرجستان

صادرات به گرجستان یکی از خطوط تقریبا مهم صادراتی ایران محسوب می شود. نکته ی جالب درباره ی صادرات به گرجستان از جانب ایران این است که با توجه به این موضوع که ایران و گرجستان مرز مشترکی با یکدیگر ندارند اما ارتباط خوب بین این دو کشور و اتصال و اشتراکات تمدنی، فرهنگی و غیره بین گرجستان و ایران، حاکی از این است که صادرات به گرجستان می تواند به عنوان یک تجارت پرسود برای ایرانی ها به شمار آید. نتیجه ی این ارتباط خوب بین ایران و گرجستان این است که بیشتر از 300 هزار نفر از مردم گرجستان در اصفهان و فریدون کنار در ایران، ساکن هستند، این گرجی ها را با نام ایرانی های گرجی تبار می شناسند و مانند یک هموطن با آنها معاشرت دارند.

گسترش و وسعت بخشیدن به همکاری های اقتصادی گرجستان با شهرهای مرزی ایران، یکی از برنامه ریزی های مهم ایران به منظور تقویت اقتصاد خود می باشد؛ چرا که بیشتر از هشتاد درصد مردم گرجی از خانواده های متوسط با درآمد کم هستند، طبیعتا این بازار می تواند به عنوان بستری برای یک تجارت پرسود در ایران محسوب شود. یکی از بهترین بخش های ایران که می تواند رابطه ی اقتصادی خوبی را با گرجستان رقم بزند، آذربایجان شرقی می باشد. صادرات به گرجستان برای ایران یک تجارت مقرون به صرفه است، البته که مردم گرجستان نیز از قبل این صادرات به محصولات با کیفیت با قیمت مناسب دسترسی خواهند یافت. صادرات به گرجستان برای ایران می تواند مانند پلی برای وصل شدن به بازار اروپا عمل کند. با توجه به ارتباط خوب ایران در زمینه ‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری می توانیم آینده ی روشنی را برای روابط تجاری دو کشور تصور باشیم، با این حال صادرات به گرجستان شامل موارد و بخش های مختلفی می شود که در ادامه به شرح هر کدام از آنها می پردازیم. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

صادرات گرجستان به اروپا

در ارتباط با صادرات گرجستان به اروپا باید بگوییم که این روال برای این کشور به آسانی هر چه تمام تر رخ می دهد چرا که گرجستان در زمینه ی تجارت دارای توافقنامه های بسیاری است؛ توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا، توافقنامه تجارت آزاد با ترکیه و کشورهای مشترک ‌المنافع شامل روسیه و قزاقستان و غیره از جمله مهم ترین توافقنامه های گرجستان است که طی این توافقنامه ها اجازه ی صادرات محصولات ساخت کشور گرجستان، بدون هیچگونه عوارض و مالیات گمرکی به بازار با ظرفیت بیش از 900 میلیونی، داده شده است. 

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب مالیات واردات کالا را مطالعه کنید.

همین امتیاز در تجارت گرجستان، ایران را تحریک می کند که به واسطه ی گرجستان بتواند تحریم های ایجاد شده علیه بازار خودش را دور بزند و به بازار جهانی راه پیدا کند چرا که تحریم های به وجود آمده بر علیه ایران، شرایط اقتصادی و تجاری بسیار سختی را برای تجار ایرانی و تجارت خارجی ایران به وجود آورده که نتیجه ی آن چیزی جز تورم زیاد و رکود اقتصادی ایران نبوده و نیست. بنابراین سرمایه داران ایرانی می توانند با تولید انواع محصولات ایران در گرجستان و یا صادرات به گرجستان، راه خود را برای دستیابی به بازار جهانی باز کنند. تنها کافیست بر روی کالای تولید شده، عبارت (Made in Georgia) یا (ساخت گرجستان) ذکر شده باشد و فرقی هم نمی کند که این محصول نتیجه ی صادرات به گرجستان است یا تولید داخلی آن کشور؛ همین عبارت مجوز ورود محصولات ایران به بازار اروپا است. یعنی طی این پروسه که می تواند صادرات به گرجستان هم باشد، شما می توانید صادرات محصولات ایرانی به اروپا را به راحتی انجام دهید. البته که سرمایه گذاری در کشوری مانند گرجستان و دسترسی به چنین خط تولیدی، خود مستلزم شرایط خاص دیگری است.

یکی از مشکلاتی که در مسیر صادرات به گرجستان قرار دارد، نبود حساب ال سی و نهایتا عدم انتقال پول از گرجستان به ایران است. این دو مورد از مهم ترین مشکلاتی است که در مسیر صادرات به گرجستان برای ایران وجود دارد. با این حال امیدواریم که طی توافقات هسته ای ایران با جامعه جهانی، شرایط مناسب تری در جهت صادرات به گرجستان فراهم شود. اما در حال حاضر، صادرات گرجستان به اروپا با توجه به امکان سرمایه گذاری تجار ایرانی، می تواند محصولات صادراتی ایران را نیز دربر گیرد.

صادرات گرجستان به ایران

صادرات گرجستان به ایران به نسبت صادرات از ایران به گرجستان کمتر است اما وجود دارد. گوشت، خودرو، دام زنده و چوب، از جمله مهم ترین کالاهای واردات از گرجستان است. در زمینه ی صادرات به گرجستان، می توانیم بگوییم که نهایتا موضوع به همین چند مورد ختم می شود و این در صورتی است که طرفیت اقتصادی این کشور برای تجارت با یکدیگر بسیار بالاتر از این محدوده است. اما چه کنیم که تحریم های جهانی، دست ایران را برای صادرات و واردات کاملا بسته و دسترسی به چنین موقعیت ویژه ای در گرجستان، برای ایران بسیار سخت امکان پذیر می باشد. اما باز هم شناخت زمینه‌ های اقتصادی موجود در روابط بین ایران و گرجستان می تواند در بهبود صادرات گرجستان به ایران بسیار تاثیرگذار باشد.

به دنبال تمایل شدید تجارت این دو کشور به تجارت با یکدیگر، جالب است بگوییم که بین تفلیس و ایران، حذف مالیات و تشویق سرمایه‌گذاری حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی طی یک توافق نامه تایید شده است. یکی از مهم ترین کالاهای صادرات گرجستان به ایران، خودرو است که ذهن خیلی ها را درگیر این موضوع می کند که چرا گرجستان؟!

دلیل واردات خودرو از گرجستان به ایران این است که قیمت خودرو در گرجستان به نسبت ایران بسیار کم تر است بنابراین، این واردات می تواند برای ایران بسیار مقرون به صرفه واقع شود. گرجستان بازار تولید خودروی خوبی دارد لاین تولیدات انواع خودرو در این کشور به طرز عجیبی فعال می باشد. همین موضع باعث می شود که قیمت تمام شده  ی خودرو برای خریدار به نسبت سایر کشورها، کمتر تمام شود و نهایتا این تولیدات به داغ شدن بازار صادرات خودرو از گرجستان ختم گردد. واردات خودرو از گرجستان در ایران طرفداران زیادی دارد اما این روال به همین آسانی های اتفاق نمی افتد و نیاز به این دارد که خود تاجر و یا نماینده ای به صورت حضوری در این کشور، کارهای اداری و غیراداری واردات خودرو را انجام دهد. خیلی از کالاهای وارداتی از گرجستان به ایران به مجوز احتیاج ندارند و تنها طی رعایت ضوابط، می توانند به کشور وارد شوند اما بسیاری از کالاها مانند گندم و یا فیلم‌، برای واردات نیاز به مجوز دارند و یک سری از محصولات مانند مشروبات الکلی به کل ممنوع هستند. 

چوب راش، یکی از با کیفیت ترین و پرطرفدارترین محصولات صادراتی گرجستان است که صادرات آن به ایران نیز انجام می شود. معروف ترین و کاربردی ترین چوب در سراسر دنیا که برای کاربردهای متعدد مورد استفاده قرار میگیرد، همین چوب راش می باشد، پس طبیعی است که گرجستان به عنوان یکی از غول های فعال در زمینه ی صادرات این محصول، درآمد زیادی را از این راه به دست آورد.

صادرات زعفران به گرجستان

صادرات زعفران به گرجستان می تواند یکی از بهترین لاین های صادرات به گرجستان نیز محسوب شود. کاربرد زعفران در صنعت های مختلف و ورود آن در تهیه انواع غذا، دارو و مواد شیمیایی، این ادویه را به یکی از مهم ترین ادویه های دنیا تبدیل کرده است. ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران، تولید 95 درصد از زعفران کل دنیا را بر عهده دارد. طبیعی است که کشور دوست داشتنی مانند گرجستان که یکی از اهداف تجاری ایران نیز محسوب می شود، سهمی در این صادرات داشته باشد. در واقع در مجموعه صادرات به گرجستان، زعفران از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در کنار گرجستان، کشورهایی مانند هند، چین و دبی و .. نیز سهم زیادی از صادرات زعفران ایران را به خود اختصاص می دهند. 

به طور کلی در کشور گرجستان حدود 26000 استاندارد وجود دارد که بر طبق همین استانداردها است که محصولات اجازه ی صادر شدن به این کشور را پیدا می کنند. محصولاتی با استانداردهای کشورهای اروپایی و امریکایی، به راحتی در این کشور به فروش می رسند و به بازار آن راه می یابند. در کنار این کشورها باید بگوییم که محصولاتی با استاندارد ایرانی نیز در کشور گرجستان پذیرش می شوند. و صادرات به گرجستان برای این محصولات با استانداردهای ایرانی، به راحتی امکان پذیر خواهد بود. 

برای اطلاعات بیشتر می توانید استانداردهای صادرات محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

داشتن گواهینامه ی بهداشت و سلامت کالا، یکی از مهم ترین مجوزهای مورد نیاز در زمینه ی صادرات زعفران به گرجستان و یا هر کشور دیگری می باشد. متاسفانه نوساناتی که در قیمت ارز و دلار برای ایران وجود دارد، مستقیما بر روی قیمت زعفران صادراتی نیز تاثیر می گذارد. علاوه بر این موضوع مواردی مانند نوع زعفران، کیفیت زعفران، نوع بسته بندی و عیار آن، تاثیر خیلی زیادی بر روی قیمت تمامی شده ی صادرات به گرجستان برای زعفران، خواهد داشت. در کشوری مانند گرجستان، از زعفران در صنایع دارویی نیز استفاده ی خیلی زیادی می شود بنابراین حجم واردات زعفران در این کشور نیز بسیار بالا می باشد. از این رو کیفیت زعفران صادر شده به کشورهای این چنینی بسیار حائز اهمیت است. 

صادرات پوشاک به گرجستان

به طور کلی صادرات پوشاک به گرجستان نیز یکی از فعالیت های تجاری است که ایران در مسیر ایجاد رونق و درآمد زایی هر چه بیشتر تولید کنندگان ایرانی، آن را شروع کرده است. رشد چشمگیر صادرات پوشاک ایرانی در سال اخیر به حدی شده که خیلی از تولیدی ها دیگر تمایل ارائه ی محصولات خود در بازار داخلی را ندارند و مستقیما آن را صادر می کنند. 

کشورهایی مانند گرجستان، کویت، عراق، افغانستان، سوریه، عمان، بحرین، یمن، ترکمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، روسیه و برخی کشورهای اروپایی، شرایط لازم را برای صادرات پوشاک ایرانی به آن جا دارند. گرجستان با قرار گیری در شمال غرب ایران و بین دریای خزر و دریای سیاه ، یکی از کشورهای مستعد برای واردات پوشاک ایرانی است. رتبه ی سوم صادرات ایران به صنعت نساجی تعلق دارد و این موضوع به این معناست که کیفیت محصولات نساجی ایران بسیار بالاست و قابلیت صادرات در آن به عینه وجود دارد. تنها کافیست با کمی تبلیغات و بازاریابی، همت مسئولین و فعالیت های مستمر، شرایط را صادرات به گرجستان و سایر کشورها فراهم کنیم. 

یکی از مهم ترین گزینه هایی که می تواند فعالیت تجاری بین ایران و گرجستان را در زمینه ی صادرات پوشاک و یا هر محصول دیگری، تقویت کند، فعالیت بالای اتاق بازرگانی ایران و گرجستان است. همانطور که خودتان می دانید وظیفه ی اتاق بازرگانی این است که برای تاجران و بازرگانان ایرانی، کارهای حقوقی که در حیطه تخصصی شان نیست را انجام دهند. این کارها شامل مواردی مانند ثبت شرکت و گرفتن اقامت گرجستان و غیره می شود، فعالیت بالای این اتاق باعث می شود که تجار ایرانی بیشتر در جریان سلایق پوشاک این کشور قرار گیرند و محصولاتی مبنی بر نیازهای موجود بازار را تولید و صادر نمایند.

صادرات خرما به گرجستان

رشد صادرات خرما به گرجستان را می توانیم مدیون مهاجران مسلمانی باشیم که به این کشور رفته اند و شرایط نویی را برای صادرات به گرجستان ایجاد نموده اند. جمعیت گرجستان به دلیل مهاجرت های مختلف از کشورهای دیگر، روز به روز در حال افزایش و این افزایش جمعیت و تقاضای بیشتر می تواند سبب رشد اقتصادی این کشور شود. طبیعی است که هر چقدر در یک کشور تقاضا بیشتر باشد ، تلاش برای واردات محصولات مورد نیاز نیز به همان روال بیشتر بوده و طبیعتا تجارت آن کشور رونق بیشتر می یابد. 

در کنار صادرات به گرجستان در زمینه ی خرما، کشورهایی مانند هند و پاکستان نیز قرار دارند. خرمای مجول، مرغوب ترین و باکیفیت ترین انواع خرما در جهان است که اتفاقا طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص می دهد. این خرما پس از تلاش های فراوان در جهرم ایران نیز کشت می شود اما اصالتا برای مراکش است. بنابراین این خرما نیز می تواند در صادرات خرما به گرجستان نقش چشمگیری را ایفا کند اما هنوز تولید آن به حدی نرسیده که سهم خیلی زیادی در این تجارت داشته باشد. اما بوشهر به عنوان یکی از فعال ترین قطب های خرما در کشور، بیش از ۶ میلیون اصله نخل خرمای مجول، می تواند نقش زیادی در تامین این خرمای با کیفیت برای داخل و خارج داشته باشد.

صادرات نمک به گرجستان

نمک یکی از نیازهای اساسی کشور گرجستان است چرا که این محصول اصلا در این کشور تولید نمی شود و گرجستان برای تامین نمک های مورد نیاز داخلی خود نیاز دارد که این محصول را وارد نماید. از این خطوط صادرات نمک به گرجستان جزو خطوط همیشه فعال تجارت ایران و گرجستان می باشد. 

پس از مواد نفتی، عمده صادرات ایران به گرجستان بر روی صادرات نمک متمرکز است. استاندارد نمک برای تایید صادرات به گرجستان چیزی حدود 10 الی 40 گاما یدات پتاسیم در نمک است. هر کیفیت دیگری که در این رنج قرار نگیرد، توسط دولت گرجستان رد شده و اجازه ی واردات به آن داده نمی شود. یکی از دلایلی که گرجستان به واردات نمک خیلی زیاد، احتیاج دارد، عدم مدیریت منابعی است که در این کشور برای دامپروری فراهم است. شاید تعجب کنید که چگونه چنین چیزی می تواند دلیل نیاز زیاد گرجستان به نمک باشد اما برای اینکه این کشور بتواند دام و طیور زیادی را پرورش دهد، به وجود سنگ نمک در جیره ی غذایی احتیاج دارد و بهترین گزینه برای این موضوع، سنگ نمک دامی ایران است که از ارزان ترین و با کیفیت ترین نوع سنگ نمک دامی دنیاست. پس سنگ نمک دامی نیز یکی دیگر از لاین های صادرات به گرجستان را تشکیل می دهد.

صادرات قیر به گرجستان

یکی دیگر از خطوط صادرات به گرجستان، صادرات قیر است. صادرات قیر به گرجستان معمولا از طریق مرزهای ترکیه انجام می شود. واحد های قیرسازی ایران معمولا در قسمت شمال غرب ایران قرار دارند. اما در حال حاضر ایران در حال از دست دادن این بازار در زمینه ی صادرات قیر به گرجستان می باشیم چرا که مدت زمانی است که قیرهای بی کیفیت از کشور عراق بارگیری می شوند و این قیرها وارد خاک ایران شده و با گازوئیل سوبسیددار از طریق مرز بازرگان به سمت ترکیه روانه می گردند. 

در واقع استفاده ی عراقی ها از گازوئیل سوبسیددار ایرانی برای صادرات قیرهای بی کیفیت شان به سمت گرجستان، تنها یک دلیل دارد و آن هم چیزی نیست جز حذف تولیدکننده ایرانی از بازار گرجستان و نهایتا فلج کردن صادرات به گرجستان. بر طبق شواهد، ممنوعیت صادرات به گرجستان برای قیر، تنها شامل ایران شده و ایران نباید بگذارد که عراق از این فرصت استفاده کند و با کمک گازوئیل ایرانی، بازار قیر گرجستان را در دست بگیرد. به دنبال این موضوع متاسفانه تمامی کارخانجات قیر شمال غرب کشور، با خطر ورشکستگی همراه هستند. با این حال غیرقابل باور است که تجارتی با این قابلیت ارزآوری در این موقعیت بد اقتصادی ایران بلا استفاده به حال خودش رها شود.

صادرات کاشی به گرجستان

خوشبختانه؛ صادرات کاشی به گرجستان به یک صادرات موفق و سودآور در ایران تبدیل شده است و سالانه، درصد زیادی از کاشی های صادراتی ایرانی به سمت این کشور روانه می گردد. یکی از دلایلی که کشور گرجستان به واردات انواع کاشی، نیاز شدید پیدا کرده، بحث بازسازی و نوسازی بخش های مختلف این کشور و شهرهای تاریخی و بزرگ آن نظیر تفلیس است. 

نکته ی جالب درباره ی صادرات به گرجستان این است که این کاشی ها بر طبق قوانین تعیین شده به این کشور صادر می شوند و آن جا بر طبق استانداردهای معینی بسته بندی شده و علاوه نیازمندی های داخلی، به کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز صادر می گردد. صادرات به گرجستان در زمینه ی کاشی، می تواند به نوعی غیر مستقیم، شرایط را برای حضور محصولات با کیفیت ایرانی در سطح بازار جهانی، فراهم سازد. خبر خوب اینکه روابط حسنه بین ایران و گرجستان، روز به روز در حال بهتر شدن است و این موضوع می تواند منفعت زیادی برای صادرات به گرجستان و نهایتا تجارت جهانی ایران داشته باشد.

قیمت زعفران در گرجستان

چند پاراگراف قبل تر به طور مفصل برایتان از صادرات و قیمت زعفران در گرجستان گفتیم و اشاره کردیم که موارد مختلفی می تواند بر روی قیمت زعفران در گرجستان تاثیر بگذارد. اما مهم ترین چیزی که عامل اصلی تعیین قیمت زعفران در گرجستان و سایر کشورهاست، کیفیت زعفرانی است که معامله می شود.

طبیعتا هر چقدر زعفران با کیفیت تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است، گران تر بودن قیمت زعفران در گرجستان به نسبت بازار ایران، امری بسیار طبیعی است. چرا که زعفران موجود در گرجستان، پس از واسطه های بسیار، هزینه های بازاریابی، هزینه های گمرکی ، حمل و نقل، بسته بندی و غیره توانسته به این بازار راه یابد، پس جمع تمامی این موارد می تواند قیمت واحدی را برای زعفران در بازار گرجستان تعیین نماید.

صادرات پسته به گرجستان

دو نوع پسته ی احمدآقایی و فندقی، صادرات پسته به گرجستان را به صورت کامل پوشش می دهند. پسته های Class B، بیشترین حجم صادرات پسته به گرجستان را تشکیل می دهند، این پسته ها از ترکیب پسته های طبیعی و آب خندان شده به وجود می آیند و معمولا بو داده هستند. 

آفلاتوکسین یک نوع قارچ است که معمولا در پسته های سمی یعنی همان پسته هایی که بعد از برداشت، پوست آن ها بلافاصله کنده نمی شود، وجود دارد. برای صادرات پسته به گرجستان، معمولا حد استانداردی از این سم در پسته طبیعی و مجاز است و بیش از حد تعیین شده، ممنوع اعلام شده. بنابراین طی صادرات پسته به گرجستان باید حواستان به مقدار وجود این سم در پسته باشد. آلمان، ایتالیا، اسپانیا نیز در کنار گرجستان، از همین استاندارد برای واردات پسته ی ایرانی استفاده می کنند.

قیمت پسته در گرجستان

موارد زیادی وجود دارند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم می توانند بر روی قیمت پسته در گرجستان، تاثیر بگذارند. پسته هایی که برای  صادرات به گرجستان استفاده می شوند معمولا به صورت آب خندان شده هستند و همین موضوع تاثیر زیادی بر روی کاهش قیمت پسته در گرجستان دارد. چرا که صادرات پسته های خندان طبیعی در بستر صادرات به گرجستان، بسیار هزینه بر خواهد بود و اصلا به صرفه نیست. پسته های آب خندان به پسته هایی گفته می شود که در اصل بسته هستند و بر اثر خیساندن در آب و روش های مکانیکی، باز شده و خندان می شوند. البته این پسته ها چون هنوز خندان نیستند، ریسک وجود انواع میکروب، باکتری و ویروس در آن ها نزدیک به صفر است. 

یکی دیگر از موارد موثر بر روی قیمت پسته در گرجستان، بسته بندی های آن هاست. هر چقدر این بسته بندی ها، شکیل تر و شیک تر باشند، طبیعتا قیمت آن ها نیز به مراتب بالاتر خواهد بود. البته مانند هر کالای وارداتی دیگر، نباید منکر تاثیرات مستقیم هزینه های مربوط به گمرک، حمل و نقل، بازاریابی، سود فروشنده و غیره باشیم؛ مجموع تمامی این موارد، از جمله عوامل تعیین کننده ی قیمت هر کالای صادراتی، علی الخصوص پسته می باشند.

تجارت با گرجستان

لاین صادرات گرجستان به ایران، جزو لاین های فعال این کشور به حساب نمی آید اما به حدی هم نیست که بگوییم صادرات گرجستان به ایران شامل هیچ کالایی نمی شود. البته نکته ی قابل توجه درباره ی صادرات گرجستان به ایران این است که نه تنها ایران، بلکه این کشور برای صادرات به خیلی از کشورها، محدودیت های خاصی ندارد و دارای توافقنامه ی صادرات آزاد می باشد. بنابراین دست گرجستان در کل برای صادرات به تمام دنیا کاملا باز می باشد و بازرگانان زیادی تمایل به تجارت با گرجستان در قالب همین توافقنامه های تجارت آزاد دارند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب تجارت با گرجستان را مطالعه کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا