صادرات به تایلند

صادرات به تایلند

صادرات به تایلند

صادرات به تایلند، شاخه ای از تجارت ایران است و ممکن است که این پروسه تجاری، زمینه فعالیت مورد نظر خیلی از تجار و بازرگانان ایرانی باشد. صادرات به تایلند به دلیل روابط دوستانه‌ای که همیشه بین ایران و تایلند وجود داشته، جزو خطوط فعال تجارت ایران محسوب می‌شود و ممکن است آنقدرها پررنگ نباشد اما هیچگاه ممانعتی در این مسیر برای بازرگانان ایرانی و تایلندی نیز وجود نداشته است. به لحاظ جغرافیایی، تایلند یک کشور آسیایی است که در شرق این قاره قرار دارد و در همسایگی خود مناطقی مانند برمه، لائوس، کامبوج، مالزی، خلیج تایلند و دریای آندامان را داراست. این کشور با قرار گرفتن در شبه‌جزیره هند و چین، دارای دین بودیسم است و بانکوک را می‌توان به عنوان مبدا تمامی رخدادهای اقتصادی، تجاری و سیاسی و پایتخت آن معرفی کرد. تایلند کشور توریست پذیری است و سالانه افراد زیادی به منظور تفریح، به آنجا مسافرت می کنند.

تایلند در بخش صنعت های مختلفی همچون اتومبیل سازی، توریسم، نساجی و تولید پوشاک، کشاورزی، نوشابه سازی، تنباکو و صنعت تولید سیمان فعالیت های زیادی دارد و همین موضوع باعث می‌شود که بتواند در زمینه صادرات این محصولات و صنایع، نظر کشورهای زیادی را به خود جلب کند. اما چیزی که معمولا در زمینه ی صادرات به تایلند وجود دارد این است که این کشور معمولا در زمینه واردات نفت و گاز فعالیت زیادی دارد و لاین واردات برای محصولات دیگر در این کشور بسیار ضعیف‌تر عمل می کند.

بررسی منافع موجود در روابط تجاری بین ایران و تایلند

با اینکه ایران مرز مشترکی با تایلند ندارد اما صادرات به تایلند برای ایران بسیار پرسود است. چرا که اقلام مورد نیاز تایلند برای واردات، معطوف به انواع مواد معدنی می‌باشد و از آنجایی که ایران در زمینه وجود انواع مواد معدنی، کشور بسیار ثروتمندی است، می تواند به واسطه ی این موضوع، شریک تجاری خیلی خوبی برای تایلند باشد. البته لازم است بدانید که واردات از تایلند به ایران نیز جزو لاین های فعال تجارت بین دو کشور است و به هیچ وجه در ارتباط بین تایلند و ایران، شما شاهد نقل و انتقالات یکطرفه نخواهید بود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات مواد معدنی را مطالعه کنید.

مهم ترین محصولات و مواد معدنی که در لیست اقلام صادرات به تایلند قرار می گیرند شامل مواردی مانند محصولات آهنی، فولاد، کود، مواد شیمیایی، دارو، سرامیک و مانند آن، انواع ماهی، سنگ مرمر و خرما می شود. البته که خرما جزو پرطرفدارترین محصولات صادراتی ایران است که تقریبا به اکثر کشورهای بزرگ دنیا صادر می‍شود. جدا از تمام منافعی که صادرات به تایلند و واردات از تایلند برای دو کشور وجود دارد، روابط دوستانه‌ی تایلند و ایران تنها به همین نقل و انتقالات در مسیر تجارت ختم نخواهد شد. چرا که تایلند می تواند برای ایران نقش یک واسطه ی بسیار قوی را در جهت ورود به بازار جهانی ایفا نماید. چرا که تحریم های موجود علیه ایران، دست بازرگانان ایرانی را تا حد خیلی زیادی برای فعالیت در ابعاد جهانی بسته است. علاوه بر این، تورم شدید و نوسانات ارزی ناشی از تحریم ها، تجارت ایران را با مشکلات خیلی جدی روبرو کرده که به منظور برطرف کردن مشکلات این چنینی، دست به دامان شدن کشورهایی مانند تایلند می تواند راه نجاتی تلقی شود.

علاوه بر این موضوع، تایلند می تواند به واسطه ی تجارت با ایران، به بازار خاورمیانه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه ورود کند و از کنار این ورود، سود زیادی را به محرکه ی چرخ اقتصاد کشور خود اضافه نماید. در ارتباط با موضوع صادرات تایلند به ایران می توانیم به مواردی همچون محصولاتی همچون فرآورده های چوبی، لاستیک، کائوچو، نوشیدنی، تهویه هوا و خنک کننده، میوه های فرآوری شده، قطعات الکترونیکی و خودرویی، الیاف مصنوعی، ماشین آلات و کاغذ اشاره نمود. البته ایران در صادرات به تایلند رقبای سرسختی همچون آمریکا، چین، ژاپن، ویتنام، هنگ کنگ، مالزی، استرالیا، اندونزی، سنگاپور، هند، کامبوج و فیلیپین را دارد که صادرات به تایلند از این کشورها اگر از ایران بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

البته که جدای تمامی فعالیت های تایلند در زمینه های مختلف صادراتی و وارداتی، تمام تمرکز سران این کشور بر روی گسترش و توسعه ی صنعت توریسم در این منطقه است. چرا که این صنعت بدون توجه به تمام مشکلاتی که در مسیر تجارت جهانی وجود دارد، یک گزینه ی بسیار پرطرفدار است که اتفاقا ارزآوری بسیار زیادی نیز برای اقتصاد این کشور به همراه خواهد داشت. جالب است بدانید که روابط حسنه ی بین ایران و تایلند در این ارتباط نیز به قوت خود باقیست و سالانه صدها نفر توریست ایرانی از شهرهای مختلف ایران، به مقصد فرودگاه تایلند، کشور را ترک می کنند. تایلند نیز مانند ترکیه و دبی، از جمله مناطق مورد علاقه ی ایرانیان برای تفریح و سیاحت می باشد.

صادرات چمدانی به تایلند

قبل از اینکه درباره ی صادرات چمدانی به تایلند صحبت کنیم، بهتر است ابتدا با مفهوم تجارت چمدانی آشنا شویم. تجارت چمدانی معمولا برای کشورهای همسایه و کشورهایی که سالانه تعداد توریست های زیادی را وارد می کنند، انجام می شود. در این نوع تجارت هر فرد می تواند مقدار مشخصی از یک محصول و یا کالا را به همراه خود و بدون پرداخت تعرفه گمرکی و مالیات، به کشور مورد نظر وارد و یا از آن خارج کند. این مقدار مشخص از هر محصول، مطابق با قانون صادرات و واردات دو کشور مقصد و مبدا تعیین می شود و می تواند لیست مختلفی از محصولات را در بر گیرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات ایران را مطالعه کنید.

یکی از مهم ترین محصولاتی که در مسیر صادرات چمدانی به تایلند و حتی سایر کشورهای دنیا نیز قرار میگیرد، زعفران است. خودتان می دانید که زعفران ایرانی یکی از با کیفیت ترین زعفران های دنیا شناخته شده و طرفداران خیلی زیادی سالانه این محصول را از ایران خریداری کرده و به کشور خود وارد می نمایند. زعفران به دلیل وزن کم و حجم کمی که دارد به راحتی می تواند در مسیر صادرات چمدانی قرار گیرد. البته که گرم و مقدار خاصی از این محصول بر طبق قوانین تعیین شده می توان طی صادرات چمدانی به تایلند و سایر کشورها وارد شود. صادرات چمدانی برای محصولات ایرانی بیشتر در مسیر کشورهایی مانند ترکیه و عراق انجام می شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات زعفران را مطالعه کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا