صادرات به انگلیس

صادرات به انگلستان

صادرات به انگلستان

همان طور که می دانید بعد از انقلاب سال 1357 روابط دو کشور ایران و انگلستان یا همان بریتانیا کمرنگ شد و این دو کشور چندان مراوده ای با هم نداشتند. اما در سال های اخیر دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور انگلستان برای پایان دادن به قطع روابط تجاری و دیپلماتیک و سیاسی خود و برای گسترش روابط سیاسی و تجاری خود اقدام به مستقر کردن سفیرانی در دو کشور ایران و انگلستان نمودند. این مسئله سبب شد که رفته رفته روابط سیاسی و تجاری دو کشور در سال های اخیر بهبود یابد. حال ما در این مطلب قصد داریم توضیح دهیم که روابط تجاری و صادرات به انگلستان چقدر پیشرفت کرده است و چه کالاهایی از ایران به این کشور صادر می شود؟ برای کسب پاسخ این سوال و همچنین ﺁشنایی با شرایط صادرات به انگلستان و قوانین صادرات ایران به انگلستان و قیمت زعفران در انگلیس می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

صادرات به انگلیس

شرایط صادرات به انگلستان

بر اساس گزارش هایی که در این زمینه آمده است مشخص شده که کشور ما فقط در عرض چند ماه توانسته میلیون ها دلار از طریق صادرات به انگلستان کسب درآمد کند. از جمله مهم ترین کالاهایی که از ایران به انگلستان صادر می شود می توان به صادرات کفپوش البته به غیر از گبه که از پشم یا موی نرم حیوان هستند، صادرات زعفران، صادرات خشکبار، صادرات خرما، صادرات پسته، صادرات محصولاتی از آهن و فولاد غیر ممزوج، پلی اتیلن گرید فیلم و پلی اتیلن گرید تزریقی، انواع فرش ها خصوصا فرش های دست بافت، سوماک کارامانی، انواع وسایل و سفال های شیشه ای زینتی مناسب برای روی میز و ﺁشپزخانه و توالت، انواع تابلوهای نقاشی اعم از سیاه قلم و تابلوهای نقاشی شده با مداد رنگی و همچنین کتیرا اشاره کرد.

البته روابط دوستانه ی ایران و انگلستان فقط محدود به صادرات ایران به انگلستان نمی شود طبیعتا کالاهای زیادی هم از کشور فوق پیشرفته ی انگلستان وارد ایران می شود. از جمله مهم ترین اقلام وارداتی از کشور انگلستان می توان به واردات لوبیا و کنجاله ی سویا، ذرت های مخصوص دام، واردات انواع ماشین آلات، مکمل های غذایی و دارویی، شامپو، تجهیزات وسایل نقلیه مثل لاستیک، انواع فرآورده های روان کننده که از آن ها در طب سنتی حیوانی و انسانی استفاده می شود مثل ژل، انواع وسایل مهم مصرفی در جراحی قلب و سایر وسایل مورد نیاز علوم پزشکی و جراحی، انواع ماشین های چاپی و شیر خشک اشاره کرد.

حال اگر شما قصد صادرات به انگلستان را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که عموما برای موفق شدن در بازار یک کشور باید بدانید که صادرات کدام کالا به این کشور مناسب است و می تواند سود زیادی برایتان به وجود آورد. در این راستا باید ذکر کرد که بخواهید به صورت علمی و حرفه ای روی بازار یک کشوری مثل انگلیس کار و تحقیق کنید و مطمئن باشید که فقط برای چند ماه باید هزینه های میلیاردی بابت این کار به شرکت های حرفه ای که تخصصشان در همین حوزه است بپردازید.

اما برای تجار تازه کار و شرکت های تازه تاسیس یک راه بدون هزینه و راحت هم وجود دارد که امروزه اغلب تجار باهوش از همین راه برای پیدا کردن لیستی از بهترین کالاهای صادراتی با پتانسیل بالا در کشورهای مورد نظر استفاده می کنند. البته باید این نکته را هم یادآوری کنیم که مطمئنا این روش به اندازه ی روش قبلی علمی و اصولی نیست و دقت روش اول را ندارد. اما روش دوم بدون هزینه و راحت این است که شما فقط با کمی جست و جو بتوانید ریز آمارهای صادرات سال گذشته ی کشور ما را به کشور مورد نظر یعنی انگلستان به دست آورید و آن را مطالعه و تجزیه و تحلیل کنید.

به عنوان مثال تحقیق کنید که کشور ما در چند سال گذشته چند کیلو زعفران به انگلستان صادر کرده است و سود حاصل از این صادرات چقدر بوده است. همچنین تحقیق کنید که کدام نوع زعفران در بازار انگلستان مورد استقبال تجار قرار گرفته است و یا قیمت عمده و بسته بندی زعفران چقدر با هم تفاوت داشته است. یا کد تعرفه ی زعفران چند بوده است. یا وزن محموله های صادراتی ایران به انگلیس باید چقدر باشد یا گمرک مبدا ایران که از آنجا زعفران به انگلیس صادر شده کجا بود و یا ارزش ریالی و دلاری زعفران در کمیسیون نرخ گذاری گمرک ایران چقدر ثبت شده است و از این قبیل اطلاعات که به شما موفقیت صادرات به انگلستان را نشان دهد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ارزش گذاری کالا در گمرک را مطالعه کنید.

اگر توانستید این ریز آمار را به دست آورید می توانید دو نتیجه از ﺁن بگیرید. اگر مشاهده کردید که میزان صادرات زعفران ایران به انگلیس زیاد بوده است یعنی اینکه این محصول در بازار انگلیس طرفداران زیادی دارد لذا پتانسیل صادرات این محصول به انگلیس بسیار بالا است و شما نیاز به برندسازی و بازاریابی در این کشور دارید و حتما باید استراتژی های لازم برای رقابت کردن با سایر رقبا به کار گیرید و یک استراتژی مناسب پیدا کنید. اما اگر با مشاهده ی این ریز آمارها دریافتید که میزان صادرات زعفران به انگلیس ناچیز بود باید بدانید که این نتیجه دو رویکرد دارد. رویکرد اول این است که مردم انگلیس ﺁنچنان طرفدار زعفران ایرانی نیستند و بازار انگلیس بازار مناسبی برای فروش این محصول نمی باشد که در این صورت تکلیف تجار مشخص است. اما رویکرد دوم این است که انگلیس بازار مناسبی برای این محصول دارد اما بازاریابی خوبی برای زعفران در انگلیس صورت نگرفته است که در این صورت این بازار یک فرصت بکر برای تجاری است که قصد ورود به آن را دارند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب بازاریابی بین المللی را مطالعه کنید.

صادرات به انگلیس

حال اگر شما قصد صادرات به انگلیس را دارید باید به شرایط صادرات واقف باشید. اینکه صادرات متشکل از مجموعه ای چون تعیین استراتژی مناسب، شناسایی بازار هدف، تشخیص کالاهای مناسب برای صادرات به انگلستان و آشنایی با فرﺁیند صادرات به انگلستان می باشد. در واقع شخصی که قصد صادرات به انگلستان را دارد باید بدانید که صادرات به انگلیس دارای مراحل مختلفی است که از جمله ی آن می توان به خرید کالای صادراتی، تولید کالای صادراتی، بسته بندی کردن کالا، طی کردن امور گمرکی داخل کشور و کشور مقصد و رساندن کالا به دست خریداران اشاره نمود. که تاجر باید به تمام این مراحل توجه کامل داشته باشد. علاوه بر این روش انتقال پول از دیگر مراحل صادرات است که باید مد نظر تاجر باشد. چرا که کشور ما تحت تحریم های بانکی است و لذا تجار باید راه مناسبی برای انتقال پول بیابند.

نکته ی مهم دیگر در زمان صادرات به انگلستان این است که حتما تجارت و صادرات کالایی را شروع کنید که در آن تخصص و تجربه دارید. مثلا اگر تخصص شما در زمینه ی فرش است بهتر است صادرات فرش را انجام دهید. از دیگر نکاتی که سبب موفقیت شما در بازار انگلستان می شود این است که حتما یک ﺁشنایی نسبی با فرهنگ و زبان و بازار این کشور داشته باشید. یا اینکه حداقل چند مرتبه به این کشور سفر کنید و بیشتر با بازار آن ﺁشنا شوید. علاوه بر این شما باید یک استراتژی همه جانبه داشته باشید و تمام جوانب را در نظر بگیرید. اینکه چگونه کالای خود را تامین کنید و یا چگونه قیمتی برای آن تعیین کنید یا چگونه برای آن بازاریابی کنید.

صادرات ایران به انگلستان

در چند سال اخیر و با افزایش روابط دیپلماتیک و سیاسی ایران و انگلستان شاهد افزایش مراودات و صادرات ایران به انگلستان هستیم. به همین دلیل با توجه به خالی بودن بازار انگلستان از انواع جنس ها و کالاهای ایرانی، اغلب تجار علاقه مند تجارت با این کشور هستند چرا که بازار انگلستان یک بازار بکر برای تجار ایرانی است. در این راستا تجار باید بدانند که بعد از اعمال استراتژی های لازم برای صادرات باید بازار مقصد خود را به خوبی بشناسند که برای این کار تجار باید وقت و هزینه و انرژی زیادی بگذارند. بعد از این مرحله باید تجار بسنجند که صادرات چه کالایی به انگلستان مناسب تر و پرسودتر است. با توجه به تجربیات گذشته و نگاهی به بازار و اقتصاد بین الملل مشاهده می کنیم که صادرات برخی کالاهای ایرانی به سایر کشورها از جمله انگلیس دارای مزیت های زیادی برای اقتصاد کشور و تجار است که از جمله ی آن می توان به زعفران، پسته، فرش، سنگ ها و سفالینه های زینتی، محصولات معدنی و شیمیایی و پتروشیمی و کشاورزی، مواد غذایی و لبنیات اشاره کرد.

نکته ی مهمی که تجار در زمان صادرات به انگلستان باید به آن توجه کنند آشنایی به قوانین صادرات به انگلیس و پیروی کردن از ﺁن است. تمام کشورها از جمله انگلیس دارای قوانین و دستورالعمل های برای ورود کالا به کشور خود هستند که طبیعتا تجار باید به آن وافق باشند و تحت این قوانین و اصول به صادرات کالا بپردازند. علاوه بر این باید بدانید که هر کالایی اصول و استانداردهای خاص خود را دارد. از دیگر اصول اساسی پیشرفت در صادرات داشتن بسته بندی های جالب و جذاب است. این گزینه هم می تواند در عرصه ی رقابت تجار بسیار تاثیرگذار باشد و سبب موفقیت شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قانون صادرات و واردات را مطالعه کنید.

پس از اینکه شرایط بازار را بررسی کردید و بازاریابی مناسب برای فروش کالای خود را انجام داید و مشتری برای کالای خود پیدا کردید نوبت به پروفرما یا پیش فاکتور می رسد. پروفرما یعنی اینکه شما باید فاکتوری حاوی قیمت جنس و اطلاعات مربوط به جنس صادراتی خود تهیه کنید و به دست مشتری برسانید. پس از اینکه این فاکتور را تهیه کردید و به دست مشتری رساندید باید قرارداد صادراتی با اصول استاندارد خاص را امضا کنید. در مرحله ی بعد نوبت به بسته بندی محصول و اخذ مجوزهای مختلف از سازمان ها و نهادهای مختلف می رسد. در زمان صادرات به انگلستان باید به اصول بسته بندی توجه داشته باشید چرا که هر کشوری دارای استانداردهای بسته بندی خاص خود است. علاوه بر این باید بدانید که نوع بسته بندی های صادراتی هم متفاوت است و با توجه به کالای صادراتی شما تعیین می شود. پس از بسته بندی محصول باید به دنبال اخذ مجوزهای لازم از سازمان های بهداشت و غذا و دارو و استاندارد و جهاد کشاورزی و غیره باشید. در نهایت نوبت به امور گمرکی می رسد که شامل اظهار کالای صادراتی به گمرک و تعیین عوارض گمرکی و بستن قرارداد حمل و نقل و اخذ گواهی برای بازرسی کالا و ارسال کالا می باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب اظهارنامه گمرکی را مطالعه کنید.

البته انتقال وجه از دیگر مراحل مهم صادرات به انگلستان است چرا که تجار تمام سعی خود را می کنند و همه ی این مراحل را می گذرانند تا پول و وجه مورد نظر به حسابشان واریز شود. طبیعتا شبکه های امور بانکی بهترین و مناسب ترین راه برای انتقال وجه می باشند اما به دلیل تحریم ها و عدم دسترسی به خدمات بانکی، استفاده از شبکه های صرافی مجاز می تواند یک راهکار مناسب باشد.

صادرات به انگلیس

قیمت زعفران در انگلیس

بدون شک تمام دنیا با زعفران ایرانی و مرغوبیت و کیفیت این کالا آشنا هستند و طبیعتا یکی از موفق ترین کالاهای صادراتی به کشور انگلستان صادرات زعفران است. این کشور با خرید زعفران عمده ی ایرانی در سال های اخیر توانسته نام خود را به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین واردکننده های زعفران ایرانی در جهان ثبت کند. این مسئله سبب شده که اغلب تجار و شرکت های صادراتی به فکر صادرات این محصول باشند و کسب اطلاعات در خصوص قیمت زعفران در انگلیس برایشان بسیار مهم باشد. در این راستا باید ذکر کنیم که قیمت زعفران در انگلیس بر اساس نوع فروش و صادرات این محصول متفاوت است و امروزه این محصول با قیمت های مختلفی در انگلیس به فروش می رسد.

یکی از مهم ترین عواملی که بر قیمت زعفران در انگلیس تاثیر می گذارد نوع زعفران است. همان طور که می دانید زعفران انواع مختلفی دارد که طبیعتا قیمت هر کیلو از آن ها در زمان صادرات به انگلستان متفاوت می باشد. عامل دیگری که بر قیمت زعفران در انگلیس تاثیر می گذارد مقدار و میزان فروش زعفران است اینکه زعفران را به صورت فله ای و عمده بفروشید و یا به صورت بسته بندی صادر نمایید. همچنین قیمت زعفران صادراتی با توجه به اینکه در ایران فروخته می شود یا در انگلیس متفاوت است. چرا که در ایران قیمت زعفران به تومان حساب می شود اما در انگلیس به پوند یا دلار محاسبه می شود. نکته ی مهم دیگر در خصوص قیمت زعفران در انگلیس وجود تحریم ها و نوسانات بازار ارز است که سبب شده روزانه قیمت محصول دچار نوسان باشد و روزانه قیمت آن تغییر کند. در هر حال تجاری که قصد صادرات به انگلستان را دارند باید بدانند که کشور انگلیس یک کشور کیفیت محور است لذا در زمان صادرات زعفران یا هر کالای دیگری به این کشور باید دقت کنند که بالاترین کیفیت را به این کشور صادر کنند. کشور انگلیس از بهترین و بزرگ ترین خریدارهای زعفران ایرانی است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قیمت جهانی زعفران را مطالعه کنید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا