صادرات به آلمان

صادرات به آلمان

صادرات به آلمان

کشور آلمان یکی از پیشرو ترین کشورهای اروپایی در زمینه ی اقتصادی است و در رتبه ششم شاخص های توسعه انسانی قرار دارد. کشور آلمان با داشتن جمعیتی برابر با 80 میلیون نفر، یکی از بازارهای مناسب برای صادرات به شمار می رود. در جهان کشورآلمان دومین عنوان اقتصاد صادراتی را به خود گرفته است. که در سال 2017، 33،1  میلیارد دلار صادرات آلمان داشته و در حدود 80.1 میلیارد دلار واردات به آلمان داشته است که باعث تعادل تجاری در کشور در حدود 251 میلیارد دلار شده است که در همین سال تولید ناخالصی کشور آلمان به 68،3 میلیارد دلار رسید که سرانه هر فرد تقریبا 6،50 دلار شد. صادرات به آلمان به همین دلیل رشد اقتصادی این کشور رونق بسیار خوبی دارد.

صادرات آلمان

با توجه به جمعیت 80 میلیونی این کشور می توان بازار آلمان را بازاری با پتانسیل بالا برای صادرات برشمرد. از آن جا که سرانه درآمدی این کشور بسیار در مقایسه با کشورهای دیگر بالا تر است در نتیجه تقاضا برای اجناس با کیفیت نیز بالاست و فرصت مناسبی برای ورود کالاهای با کیفیت و منطبق بر استاندارد های این کشور می باشد.  این کشور خود از بزرگترین صادر کنندگان در جهان محسوب می شود و عمده ترین کالاهای صادرات آلمان شامل مواد شیمیایی، ماشین آلات، سازه ها، حمل و نقل، فلزات، پلاستیک و لاستیک، کالای کاغذی مواد غذایی، منسوجات و مواد معدنی می باشد. از جمله مهم ترین کالاهای صادراتی ایران به کشور آلمان می توان به صادرات خرما به آلمان، صادرات پسته و صادرات زعفران ایرانی اشاره کرد که بازار مناسبی در این کشور دارند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب شرکت مدیریت صادرات  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

واردات آلمان

و با توجه توضیحات پاراگراف اول مجموع واردات کشور آلمان همان صادرات به آلمان از کلیه کشور های صادر کننده در سال 2017 ، تقریبا 80.1 هزار میلیارد دلار بوده است که به عنوان سومین کشور جهان از لحاظ واردات محسوب می شود.البته که بیشترین کالا های وارداتی به آلمان شامل: ماشین آلات، پلاستیک و لاستیک ، حمل و نقل، سازه ها، مواد شیمیایی ، فلزات ، مواد غذایی، مواد معدنی، منسوجات و محصولات حیوانی می باشد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب تجارت با آلمان را مطالعه کنید.

قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت های اقتصادی و تجاری واردات و صادرات به آلمان

خلاصه ای از قوانین و مقررات واردات و صادرات به آلمان از لحاظ ( قوانین تجاری و بازرگانی ) را بررسی می کنیم:

    قانون اساسی

   قانون صادرات به آلمان 

   قانون واردات کالا

   قانون ثبت شرکت

   قانون گمرک

  قانون ثبت شعبه

  قانون مالیات بر درآمد

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قانون صادرات و واردات  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

قانون اساسی آلمان

در تاریخ 8 مه 1949 قانون اساسی جمهوری فدرال آلمان تایید شد، و در تاریخ 12 مه و در نهایت در 23 مه 1949  با کشورهای غربی نیرو های متفقین امضا و اجرایی شد.

در قانون اساسی فدرال  به تعداد یازده فصل مورد بحث قرار گرفته شده است که در زیر سر فصل های آن را ذکر خواهیم کرد: 

1.حق های بنیادین

  1. فدراسیون و ایالت ها
  2. مجلس فدرال 
  3. شورای فدرال

5.رئیس جمهوری فدرال

  1. دولت فدرال
  2. قانون گذاری فدرال
  3. اجرای قوانین فدرال و مدیریت کردن فدرال
  4. قوه قضائیه
  5. نظام مالی
  6. مقررات انتقالی و نهایی

قوانین و مقررات صادرات به آلمان

یکی از مهم ترین قوانین  و مقررات صادرات به آلمان قوانین مربوط به مهاجرت  است که از طریق کارت آبی و سرمایه گذاری میسر می شود. که باید اصل شناخت متقابل باشد یعنی این که کشور های عضو اتحادیه اروپا اجازه ورود کالا به بازار های خود را بدهند که همین مورد نیز به طور قانونی در دیگر کشور های عضو عرضه خواهد شد حتی اگر با قوانین و مقررات در اروپا هماهنگ نباشد اعمال خواهد شد،فقط از یک طریق آن هم بهداشت، ایمنی عمومی و یا حفاظت از محیط زیست می توان از آن سرپیچی کرد. 

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب  اینکوترمز  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

آشنایی با مالیات بر ارزش افزوده  یا VAT در قوانین و مقررات صادرات به آلمان

مالیات بر ارزش افزوده در قوانین و مقررات صادرات به آلمان، در واقع یک مالیات از فروش چند مرحله ای می باشد که توسط مصرف کننده خصوصی بار مالی نهایی آن تهیه و تامین خواهد شد. مالیات بر ارزش افزوده همیشه یک مبلغ متناسبی دارد که در زمان خرید محصول برای آن پرداخت می شود.

زمانی که از کشورهای غیر اروپایی صادرات به آلمان انجام می شود، یک سری محدودیت های تعرفه ای و غیرتعرفه ای برای محصولات صادرات به آلمان  صورت می گیرد .در حال حاضر معاملات خوبی که در بازار آلمان انجام می شود تحت نظارت مستقیم مقررات اتحادیه اروپا می باشد.

مطالب مرتبط:

خرمای مجول
صادرات به قطر
صادرات به امارات
صادرات به روسیه
صادرات خشکبار به اروپا
صادرات خرما به امارات
انواع خرمای صادراتی ایران

قانون گمرک آلمان

قوانین و حقوق گمرکی در کشور آلمان

محاسبه کالا ها با توجه به حقوق گمرکی در کشور آلمان بر اساس ارزش سیف cif  و در بعضی موارد بر اساس وزن انجام می شود.که کشور های عضو اتحادیه اروپا از پرداخت حقوق گمرکی برای صادرات به آلمان معاف هستند. و این قانون برای تمامی خرید و فروش صادرات و واردات آلمان در کشور های عضو اتحادیه لحاظ می شود ولی قبل ذکر است که کشور های خارج از اتحادیه نیز عوارض گمرکی پایینی پرداخت می کنند.  

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب شرکت مدیریت صادرات  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

صادرات گیاهان دارویی به آلمان

در طی سال های اخیر،که طب سنتی پیشرفت شگرفی داشته است این طب با استفاده از گیاهان دارویی سعی بر پیشگیری و درمان بیماری داشته است که این موضوع افزایش چشمگیری در جهان داشته است در حالی که خیلی از کشور های پیشرفته که از این حوزه بی نصیب مانده اند ترغیب و علاقه مند به واردات این گیاهان دارویی به کشور خود شده اند که کشور آلمان نیز از این دسته مستثنی نیست.و می توان گفت یکی از محصولات صادرات به آلمان گیاهان دارویی می باشد.در این کشور طب مکمل و استفاده از گیاهان دارویی را به طور جدی در دستور کار قرار داده است. 

در این قسمت به چند تا از نمونه های مهم از گیاهان دارویی صادرات به آلمان اشاره خواهیم کرد:

 صادرات گل محمدی به آلمان

    گل محمدی را می توان از معدود گیاهان دارویی حساب کرد که بسیار در مصارف خوراکی و دارویی کاربرد دارد.از آنجایی که تهیه عصاره گلاب از این گل بیشتر مرسوم است و در کشور های همسایه نیز کاربرد دارد.از طرفی می توان عصاره این گل با ارزش را صادرات به آلمان و کشورهایی اروپایی و حتی آمریکا انجام داد.

بادرنج  یک نوع گیاه دارویی است که برای مشکلات خلقی بیماران  تجویز می شود و برای درمان و رفع خستگی روحی، سردرد هایی که منشا آن عصبی است، و حتی ضعف حافظه به شما کمک می کند.

 چای ترش نیز جزء گیاهان دارویی پر مصرف که برای درمان فشار خون،بیماری هایی که که به کبد و تب مربوط می شوند بسیار کارساز است،و می توان این گیاه را صادرات به آلمان انجام داد.

تجارت گیاهان دارویی

امروزه کشور های اروپایی از لحاظ مصرف کننده و تولید کننده گیاهان دارویی با هم در رقابت هستند و بر اساس اعلامیه سازمان بهداشت میزان تجویز کردن گیاهان دارویی در کشور آلمان تقریبا 77 درصد است، در کشور انگلستان 74 درصد و کشور های فرانسه و بلژیک 75 درصد است.

صادرات زعفران به آلمان

زعفران و مشتقات آن از اهمیت ویژه ای در سبد مصرف اروپایی‌ها  و به خصوص آلمانی ها برخوردار است. زعفران به عنوان ادویه اصلی غذای کریسمس در برخی از مناطق اروپا و آلمان  استفاده میشود. قهوه زعفران و انواعی از عصاره های مختلف آن در شکل های متفاوت در سبد مصرفی آلمانی هاست.

زعفران ایرانی ادویه ای بسیار مطلوب و جا افتاده در بین اروپایی ها و بخصوص آلمانی ها است و شرکت های فراوانی در اروپا وجود دارند که زعفران را عمده خریداری کرده و با تبدیل به محصولات مورد تقاضای بازار ، اقدام به فروش آن به قیمت هایی بسیار بالاتری در بازار اروپا می‌کنند.

از مزایای صادرات زعفران به کشور آلمان حضور در مرکز اروپا ، وجود شبکه حمل و نقل و ترانزیت وسیع ، واردکننده بودن و  بالا بودن حجم بسیار زیاد واردات در صنعت مواد غذایی به خصوص زعفران میتوان اشاره کرد. تمامی موارد فوق باعث بوجود آمدن فرصت و بستری بینظیر برای صادرات زعفران به آلمان و سایر مواد غذایی شده است.

واردات آلمان

در سال 2018 آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولسد ناخالص داخلی بوده است.

بیشترین کالای وارداتی آلمان شامل ماشین آلات ، حمل و نقل ، مواد شیمیایی ، فلزات ، مواد معدنی ، پلاستیک و لاستیک ، منسوجات ، سازه ها ، مواد غذایی و محصولات حیوانی می باشد

صادرات برنج به آلمان

سهم عمده صادرات برنج ایران شامل برنج سفید است ،

صادرات برنج از ایران به آلمان اگر چه با دشواریی هایی همراه بوده اما این دشواریها مانع صادرات برنج به آلمان نشده و مقاصد مناسب برای برنج صادرات برنج ایرانیست.

صادرات سنگ به آلمان

سنگ های ایرانی در بازارهای جهانی مورد استقبال هستند و این صنعت بازار پویا و فعالی در کشور های مختلف دارد.

یکی اصلی ترین مسائلی که باعث شده تا ورود به بازار اروپا به خصوص آلمان برای صادرات سنگ در میان صادرکنندگان اهمیت پیدا کند، فروش بسیار بالای این محصولات در میان مردم این کشور ها  می باشد. صادرات سنگ به اروپا بیشتر در میان کشورهایی از جمله آلمان، مجارستان، سوئد و اسپانیا رایج بوده است.

اگرچه مشکلاتی از قبیل تحریم ها مانع فعالیت حداکثری در صادرات این بازار شده است اما در صورت رفع موانع این چنینی ایران جایگاه بسیار ایده آلی در بازار سنگ در جهان خواهد داشت. کیفیت و استاندارد مورد نظر بازارهای اروپایی و  کشور آلمان در کارخانه های سنگ ایران قابل تولید می باشد و از این بابت مشکلی متوجه تولید کنندگان داخلی نیست اما متاسفانه تعداد تجاری که بتوانند در بازارهای بین المللی تلاش حرفه ای انجام دهند تا بتوانند سنگ ایران را به کشورهای اروپایی از جمله آلمان صادر کنند نسبتا محدود می باشد.

صادرات روده به آلمان

روده پس از زعفران و خاویار سومین محصول ارزآور غیر نفتی ایران است که با افزایش کمی وکیفی آن می توان علاوه براشتغالزایی ، درامد مناسبی نیز بدست آورد.

هر 91 متر روده یک هنگ نامیده می شود که مبنای محاسبه پولی و صادراتی است و درخارج از کشور آن را “یارد” می نامند. 90 درصد روده ایران به کشورهای اروپایی بخصوص آلمان صادر می شود .

روده تولیدی در ایران به همت افراد متخصص بصورت دستی و با ظرافت و دقت بالایی تولید می شود و در در دنیا از شهرت بالایی برخوردار میباشد این موضوع یکی از دلالیل شهرت روده جهانی روده تولید ایران است .

قیمت روده تولیدی در ایران بر مبنای

شرایط  و نحوه صادرات زعفران به آلمان

اگر قصد واردات زعفران در آلمان را دارید ابتدا باید با قوانین داخلی ایران برای صادرات زعفران و قوانین هر ایالت کشور آلمان برای واردات کالا آشنا شوید.
به طور کل میتوان گفت که بیشترین حجم واردات زعفران در آلمان توسط شهر های پرجمعت مانند برلین ، فرانکفورت و مونیخ  صورت میگیرد.

نحوه صادرات به آلمان

خدمات باسکول

برای خرید و فروش بهترین کالاهای صادراتی ایران و همچنین اطلاع از  قیمت آن ها می توانید از بازار باسکول استفاده کنید.
با استفاده از شبکه ی تامین کنندگان و فروشندگان حاضر در بازار باسکول می توانید در هر ساعت از شبانه روز از بهترین تامین کنندگان استعلام قیمت بگیرید و یا با ثبت درخواست خرید از فروشندگان زیادی به صورت همزمان قیمت دریافت کرده و بهترین قیمت موجود در بازار را بیابید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا