صادرات انار ایران

صادرات انار ایران

صادرات انار ایران

صادرات انار یکی از پر رونق ترین معاملاتی است که در گروه میوه های باغی در کشور انجام می شود. میوه تازه انار برای مصارف خوراکی و تهیه فرآورده های صنعتی مانند آبمیوه بسیار مورد توجه قرار دارد. ایران در بهترین استان های خود، انارهای مرغوب و باکیفیت را تولید می کند که ارزش صادراتی دارد. یکی از مهم ترین صادر کنندگان انار به اروپا، کشور ایران است. سهم تجارت میوه انار در چند سال اخیر تقریباً قابل قبول بوده است.

تجارت انار جزو معاملات بین المللی است. انار، یک میوه درختی است که در ارتفاع حدود 5 تا 8 متری رشد می کند و میوه های انار، حدود 10 سانتی متر، قطر دارند. میوه های انار صادراتی در بهترین شرایط دارای پوستی قرمز رنگ و درخشان هستند. صدها هزار دانه قرمز در دل میوه انار جای گرفته است.

انارهای مرغوب در بخش های وسیعی از جهان از جمله آمریکای لاتین، جنوب اروپا، آسیا و آفریقا کشت می شوند. آنها را می توان در آب و هوای گرم، یا گرم و معتدل پرورش داد؛ اگرچه بهترین میوه ها در مناطقی با زمستان های خنک و تابستان های گرم و خشک تولید می شود. در نیمکره شمالی، انار به طور معمول از سپتامبر تا فوریه رشد می کند، در حالی که در نیمکره جنوبی، آنها از مارس تا مه در دسترس هستند.

برای صادرات انار با بیشتر از 500 رقم مختلف روبرو هستیم. بیشترین ارقام انار در اروپا رشد می کنند. بهترین تولید کننده انار، کشور اسپانیا است. کد HS برای تجارت انار به صورت 08109075 در بازارهای جهانی معرفی شده است.

صادرات انار از ایران

بهترین انار صادراتی ایران شامل بیش از 700 نوع مختلف است و سالانه بیشتر از 800000 تن در کشور تولید می شود. صادرات انار از ایران به کشورهای مختلفی انجام می گیرد. انارهای صادراتی باکیفیت ایرانی برای تهیه آب انار، کنستانتره و یا آبمیوه صنعتی در سایر کشورها به مصرف می رسد. برای تجارت انار معمولاً با نام های انار ساوه، انار اصفهان، انار دانه قرمز، انار شهسوار، سروکار داریم که جزو بهترین انار صادراتی ایران هستند.

در حال حاضر با توجه به آمارهای تجارت در بازارهای جهانی، تجارت انار از ایران به کشورهای چین، عراق، روسیه و ارمنستان انجام می شود. بازارهای کشور آلمان هم برای تجارت بهترین انار از ایران، مناسب هستند. در واقع، انار صادراتی ایرانی با بهترین کیفیت، طعم و شکل ظاهری برای تجارت به کشورهای اروپایی، پتانسیل مناسبی دارد و اگر مشکلات و تحریم ها از میان برداشته شوند، می توان به رونق این بازار امیدوار بود.

وضعیت صادرات انار به عراق

بهترین انار صادراتی از ایران به عراق و روسیه صادر می گردد. صادرات انار به عراق به دلیل نزدیک بودن این دو کشور به همدیگر و کاهش قیمت های محموله و هزینه های حمل، افزایش قابل توجهی داشته است. بازارهای کشور عراق برای تجارت ارقام مختلف انار تازه از ایران مناسب هستند. عراق برای تجارت میوه تازه و سبزیجات و صیفی جات هم مورد توجه تجار ایرانی قرار دارد.

از آنجایی که حجم تقاضای مشتریان در بازارهای عراق نسبت به خرید بهترین انار صادراتی ایران، رو به رشد بوده است می توان نتیجه گرفت که هر ساله، آمار صادرات انار از ایران به عراق با رشد مثبت همراه باشد. اگر مشکلات ویروس کرونا را نادیده بگیریم، مرزهای عراق برای مبادله کالا بسیار مناسب هستند.

یکی از عواملی که رشد صادرات انار به عراق را باعث شده است، قیمت های مناسب و نظارت برای روند صادراتی است. عدم قوانین سختگیرانه در گمرک برای انارهای ، یکی دیگر از عوامل موفقیت این معاملات است. خرید و فروش بهترین انار ایران به صورت عمده و در بهترین بسته بندی ها برای ارسال به عراق انجام می شود.

درباره صادرات رب انار و اهمیت آن در بازار

در کنار صادرات انار، رب انار هم رشد مناسبی دارد. رب انار، یکی از مهم ترین محصولات جانبی است که از میوه های تازه انار به دست می آید. بهترین رب انار در شرکت های تولید کننده در شهرهای اصفهان، شهرضا، ساده، استان های شمالی، تهران و … آماده می شود. این ماده خوراکی برای تهیه انواع غذاها و چاشنی ها کاربرد دارد و برای تجارت، بهترین بازار را به خود اختصاص داده است.

برای تجارت رب انار با محصولات درجه بندی شده روبرو هستیم. مثلاً رب انار درجه یک با طعم منحصر به فرد و تازه برای ارسال بسته بندی می شود. مهم ترین بازارهای هدف برای تجارت رب انار از ایران، کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند. بهترین رب انار صادراتی محصولی است که بدون افزودنی تولید شود و طعم ویژه انار را به همراه داشته باشد. رب انار، یک چاشنی خوشمزه است.

قیمت گذاری صحیح برای صادرات انار و صادرات رب انار

یکی از مهم ترین قسمت های تجارت انار و رب انار، بحث قیمت گذاری محصولات است. بهترین انار صادراتی ایران بر اساس نوع انارها، کیفیت میوه ها و تغییرات قیمت ارز در بازار صادراتی، قیمت گذاری می شود. این مسئله برای رب انار هم وجود دارد.

صادرات انار و رب انار برای حمل فله ای و در بسته بندی های مختلف آماده می شوند. برای رب انار معمولاً بسته بندی ها در وزن های 1 کیلویی، 2 کیلویی و … به بازار ارائه می شود.

تجارت انار از ایران در کنار تجارت این میوه از کشورهای اسپانیا، مصر و افغانستان، در بازار جهانی شناخته شده است. کشور چین و ترکیه هم در بازار صادراتی انار، جایگاه ویژه ای دارد. بهترین انار صادراتی ایران در حال حاضر در کشورهای خاورمیانه بسیار پرطرفدار و محبوب است.

نکات مهم در صادرات انار و رب انار

نکات زیادی وجود دارد که باید در صادرات انار و رب انار به آن توجه نمود. اول از همه اینکه میوه انار به اندازه ای جذاب و زیبا است که باید بهترین میوه ها را برای ارسال در نظر گرفت. میوه های درخشان و قرمز رنگ با طعمی شیرین همیشه از سوی مشتری خارجی مورد استقبال قرار می گیرد. به این ترتیب، بهترین انار ایران باید برای بسته بندی های صادراتی جمع آوری گردد.

مهم ترین کشورهای وارد کننده انار شامل کشورهای امارات، انگلستان، آلمان، هلند، سوئد و سوئیس، اوکراین، روسیه و کره جنوبی هستند. دور از انتظار نیست که تجارت انار از ایران هم برای این کشورها مورد توجه قرار داشته باشد.

نکته مهم دیگر در صادرات انار، تأمین شرایط مناسب برای نگهداری و ذخیره میوه ها است. بهترین شرایط دمایی برای انار، حدود 5 درجه سانتی گراد می باشد. انارها باید در بسته بندی های چوبی یا پلاستیکی مشبک و به دور از نور خورشید، ذخیره شوند. شرایط خنک برای انار پیشنهاد می شود.

برای تجارت انار باید دقت کنید که انارها هیچ لکه یا آسیب روی پوست بیرونی نداشته باشند و داخل میوه ها فاسد نشده باشد. این کار از طریق دستگاه های سورتینگ، قابل بررسی است.

برای تجارت رب انار هم باید از انارهای درجه یک برای تولید رب انار استفاده شده باشد و از نظر بسته بندی، بهداشتی و استاندارد باشد. وجود برچسب های نشانه گذاری روی بسته بندی های رب انار صادراتی، ضرورت دارد.

برای صادرات انار باید انارهایی که انتخاب کنید در قسمت کلاهک یا تاج انار، هیچ کرم یا موجود زنده ای رشد نکرده باشد. این موضوع اغلب نادیده گرفته می شود. کرم یا هر موجود زنده دیگری از درخت انار به میوه انار منتقل می شود و می تواند به داخل میوه نفوذ کرده و آن را فاسد کند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا