صادرات آهن

صادرات آهن 

صادرات آهن 

آهن یکی از انواع پرکاربرد فلز است که به اشکال مختلف تولید می شود و بر اساس درجه خلوص دارای آلیاژهای متعددی می باشد. بر اساس گزارش های موجود بیشترین درصد فلز استخراج شده شامل آهن بوده و به عنوان چهارمین عنصر رایج زمین محسوب می شود. آهن خالص رایج ترین نوع این محصول است و در صورتی که در مجاور اکسیژن، رطوبت و دمای بالا قرار بگیرد دچار زنگ زدگی می شود.

هزاران سال است که آهن در زندگی انسان کاربرد دارد و بیشترین حجم استفاده این محصول جهت تولید فولاد مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای آهن می توان به ساخت دکل، پل، ابزار برش، ریل آهن، ساخت کشتی، تیر و غیره اشاره کرد که این موضوع بیانگر اهمیت تولید و صادرات آن می باشد. چدن یکی از محصولات به دست آمده از آهن می باشد که از آن جهت تولید شیرآلات، ظروف، لوله، پمپ و غیره استفاده می شود. همچنین از کاتالیزورهای آهن برای تولید آمونیاک بهره می برند که تمامی این موارد سبب شده تقاضا جهت خرید این محصول در بازارهای جهانی همواره بالا باشد.

یکی از مهمترین مسائلی که در زمینه صادرات آهن آلات مورد توجه قرار می گیرد نوع محصول است. به صورت کلی این محصول به روش های گل آهن یا فرفورژه، چدن، آهن سفید، آهن خاکستری و غیره تولید می شود که عمده ترین شکل عرضه این محصول در بازار به شمار می روند. از جمله محصولات نهایی آهن در بازار می توان به تیرآهن، میلگرد، نبشی، پروفیل، ورق و غیره اشاره کرد که بر حسب کاربرد آنها حجم خرید و فروش هر یک متغیر است.

تهیه محصولات با کیفیت جهت صادرات آهن آلات یکی از دغدغه های اصلی صادرکنندگان این محصول می باشد. درواقع اگر محصول از کیفیت بالایی برخوردار نباشد جایگاهی در بازارهای بین المللی نخواهد داشت. وجود صدها خریدار و فروشنده عمده این محصول در باسکول امکان خرید و فروش اشکال مختلف این محصول را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم کرده است. 

نحوه صادرات تیرآهن

تیرآهن اصلی ترین پروفیل مورد استفاده جهت ساخت و ساز است و دارای انواع مختلفی نظیر لانه زنبوری، پهن بال، INP و غیره می باشد. ایران یکی از کشورهای تولیدکننده تیرآهن به شمار می رود و سالانه حجم زیادی از این محصول به کشورهای همسایه و اروپایی صادر می شود. با توجه به اینکه تقاضا بازار داخلی برای تیرآهن کمتر از دیگر محصولات می باشد بیشترین حجم تولیدی این محصول روانه بازارهای بین المللی می شود. 

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که بر روی حجم صادرات تیرآهن در کشور تاثیر دارد که برخی از آنها شامل عوامل سیاسی، قیمت محصول، کالاهای جانشین و غیره می باشند. همچنین در سال های گذشته تولیدکنندگان برای صادرات محصول ملزم به اخذ مجوزهای لازم از سمت اداره صنعت، معدن و تجارت می باشند که این موضوع به دلیل الزام به تامین نیاز داخل توسط تولیدکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

صادرکنندگان میلگرد در کشور

میلگرد یکی از مهمترین محصولات صادراتی کشور محسوب می شود و افزایش ساخت و ساز در کشورهای همسایه سبب افزایش حجم صادرات این محصول در کشور شده است. شرکت های مختلفی در کشور می توانند اقدام به صادرات این محصول کنند ولی تنها تولیدکننده این محصولات می توانند جزء صادرکنندگان میلگرد بدون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باشند. در نظر داشته باشید که این محصول در انواع و اوزان مختلفی تولید می شود که نوع محصول بر روی حجم خرید و فروش آن در بازارهای جهانی تاثیر زیادی دارد.  

روش های صادرات آهن قراضه

آهن قراضه یکی از مهمترین فلزات بازیافتی می باشد که دارای ارزش تجاری بالایی است. با توجه به اینکه جهت تولید آهن هزینه های زیادی صرف می شود رها کردن آن در طبیعت از نظر اقتصادی به صرفه نبوده و خسارت های جبران ناپذیری برای محیط زیست در پی دارد. قراضه آهن موجود در بازار به سه دسته کلی ضایعات موجود در کارخانه، ضایعات قدیمی و ضایعات جدید تقسیم می شوند و بر اساس کیفیت بین 1 تا 100 سال طول عمر دارند. 

تجارت آهن قراضه سود اقتصادی بسیار بالایی برای افراد به دنبال دارد و به همین دلیل سالانه حجم زیادی از آن به خارج از کشور صادر می شود. از جمله کشورهای خریدار آهن قراضه از ایران می توان به افغانستان، پاکستان، عراق و غیره اشاره کرد که بر اساس کیفیت و خلوص محصول حجم صادرات آن متغیر است. تولید و خرید آهن قراضه جهت اهداف متعددی انجام می شود؛ در بسیاری از مواقع از آهن قراضه جهت تولید مجدد همان محصول بهره می برند.

صادرات آهن به عراق

کشور عراق به دلیل عدم دسترسی به منابع آهن و تجهیزات ساخت بیشترین درصد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند و این موضوع زمینه صادرات انبوه آهن به عراق را برای ایران به وجود آورده است. یکی از مهمترین مواردی که بر روی حجم صادرات آهن به عراق تاثیرگذار است کیفیت و نوع محصول است؛ همانطور که توضیح داده شد آهن در انواع متعددی تولید می شود که حجم صادرات هر یک از آنها بر اساس نیاز بازارهای هدف متغیر است. علاوه بر این هرچه محصول از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار باشد تقاضا خرید آن نیز بیشتر می شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به عراق را مطالعه کنید.

صادرات آهن به ترکیه

کشور ترکیه به عنوان یکی از کشورهای هدف صادرات آهن از ایران به شمار می رود که سالانه حجم زیادی از انواع آهن آلات تولید شده در ایران را خریداری می کند. ترکیه یکی از کشورهای در حال توسعه می باشد که بازار آن نیاز بالایی به این محصول دارد و این موضوع می تواند سودآوری بالای ارزی برای ایران در پی داشته باشد. صادرات آهن به ترکیه با چالش های مختلفی همراه است که از جمله آنها می توان به نوسانات ارزی، نرخ مالیات، تعرفه گمرکی و غیره اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به ترکیه را مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری

آهن یکی از کاربردی ترین فلزات موجود در دنیا محسوب می شود که در اشکال مختلفی مانند میلگرد؛ تیرآهن، نبشی و غیره وارد بازار می شود و به همین دلیل در صنایع متعددی کاربرد دارد. ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آهن به شمار می رود و سالانه حجم زیادی از انواع مختلف این محصولات را به نقاط مختلف جهان به خصوص کشورهای همسایه صادر می کند. این موضوع به دلیل ارزآوری بالایی که دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل سازندگان در تلاش اند با افزایش حجم تولید راندمان خود را در این زمینه افزایش دهند. 

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا