صادرات آب معدنی

صادرات آب معدنی

صادرات آب معدنی

یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر جهان با آن مواجه شده است، خطر کم آبی در بسیاری از کشورها می باشد. به گونه ای که در برخی از کشورها میزان بارش باران و برف کاهش چشمگیری داشته و این مسئله دسترسی به آب آشامیدنی را برای انسان ها محدود کرده است. با توجه به اینکه آب یکی از مهم ترین نیازهای بشریت به حساب می آید، بسیاری از کشورها برای تامین آب مورد نیاز خود، اقدام به واردات و خرید آب معدنی از کشورهای دیگر می کنند. همین موضوع باعث شده تا صادرات و واردات آب معدنی رونق بالایی پیدا کند و کشورهایی که دارای آب آشامیدنی با کیفیت هستند، نسبت به فروش آب معدنی اقدام کنند، یکی از این کشورها ایران می باشد که به دلیل وجود چشمه و آبشارهای متعدد، اقدام به صادرات مازاد آب معدنی موجود در بازار کرده است.

همانطور که می دانید بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوای نامناسب، امکان تامین آب مورد نیاز مردم را ندارند. همین موضوع سبب شده است تا ایران به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان آب معدنی در منطقه خاورمیانه به حساب بیاید. در حال حاضر صادرات آب معدنی از ایران به کشورهای مختلفی از جمله عراق، کویت، عمان، امارات و غیره صورت می گیرد.

تمامی افرادی که به دنبال صادرات آب معدنی هستند باید به صورت کامل با قوانین صادرات آب معدنی آشنایی داشته باشند. شناسایی بازار هدف نیز یکی دیگر از ملزومات کاری صادرکنندگان آب معدنی می باشد. در واقع این افراد باید به شناخت دقیقی نسبت به نیاز بازارهای هدف داشته باشند تا بتوانند به سود خوبی دست پیدا کنند. در ادامه برای شما در خصوص قوانین و کشورهای هدف صادرات این محصول به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

در صورتی که شما با شرایط و مواردی که در مورد صادرات آب معدنی وجود دارد آشنایی داشته باشید می توانید سود خوبی از صادرات آن به دست آورید. شما می توانید برای به دست آوردن سود بیشتر و پیش روی قانونی صادرات کالای خود با شرکت های بازرگانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید. آنها به خوبی می توانند شما را راهنمایی کنند. تا در کمترین زمان انواع کالاهای صادراتی خود را به کشورهای مورد نظرتان ارسال کنید. برای صادرات بسته های آب معدنی باید به خوبی با مراحل آن آشنایی داشته باشید که در ادامه برخی از مهمترین این مراحل را نام می بریم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.  برای خرید آب معدنی می توانید با فروشندگان عمده آب معدنی در بازار باسکول به صورت مستقیم و بدون واسطه ارتباط برقرار کنید.

مراحل صادرات آب معدنی به کشورهای دیگر چگونه است؟

برای صادرات هر یک از انواع کالاها بهتر است به خوبی با مراحل صادرات آن آشنایی داشته باشید. در این صورت می توانید در کمترین زمان حجم زیادی از کالاهای مورد نظر خود را صادر کنید و سود زیادی هم از فروش آنها به دست آورید. بنابراین برای صادرات آب معدنی هم باید به خوبی مراحل آن را در نظر داشته باشید. برخی از مهمترین این مراحل که شما باید به آنها آشنایی داشته باشید به عبارت زیر می باشند:

تاسیس شرکت بازرگانی

شما برای صادرات آب معدنی ابتدا باید یکی از شرکت های بازرگانی را که در زمینه خاصی فعالیت دارد تاسیس کنید. در واقع شما کارت بازرگانی که برای صادرات کالا دریافت می کنید برای صادرات کالایی مربوط به آن کارت می باشد. هر یک از مدارکی که نیاز است را باید ارائه دهید تا شرکت بازرگانی تان را به ثبت برسانید. البته که شما قادر خواهید بود از شرکت های بازرگانی که در این زمینه فعالیت می کنند مشورت های لازم را دریافت کنید.

افتتاح حساب بانکی

تجارت شما بسته به حساب بانکی که افتتاح کرده اید باید انجام شود. شما بهتر است برای صادرات آب معدنی حساب بانکی را افتتاح کنید تا هزینه کالای ارسال شده را به صورت ارز دریافت نمایید. این هزینه دریافتی باید بر اساس قیمتی باشد که با خریدار توافق نموده اید. شما می توانید هر یک از انواع حساب های بانکی که مربوط به تجارت می باشد را افتتاح کنید تا بتوانید به راحتی صادرات و واردات کالای مورد نظر خود را انجام دهید.

بازاریابی برای صادرات آب معدنی

بازاریابی صادرات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما باید به خوبی این مورد را برای صادرات کالاهای خود در نظر داشته باشید. در واقع شما باید نسبت به کشور مقصد، نوع و حجم کالای صادراتی را شناسایی کنید و بعد از بررسی دقیق بازار هدف، اقدام به صادرات کنید. در صورتی که شما مشتریان کالای ارسال شده خود را به خوبی انتخاب کنید می توانید حجم مشخص شده ای از کالا را به آنها برای ارسال، پیشنهاد دهید. کارشناسانی که در شرکت های بازرگانی فعالیت دارند به خوبی می توانند بازاریابی کالاهای صادراتی شما را انجام دهند.

صدور پیش فاکتور آب معدنی

صادر کردن فاکتور پروفرما یکی از مهمترین مراحلی است که برای صادرات آب معدنی باید به آن دقت داشته باشید. در این فاکتور هر یک از اطلاعاتی که مربوط به کالا می باشد را می توانید وارد کنید و به امضاء برسانید. شما باید دقت داشته باشید که این فاکتور را خریدار هم باید امضاء کند. زمان صادرات کالا باید هر یک از اطلاعات و مواردی که درون فاکتور وجود دارد را رعایت نمایید. 

بسته بندی و آماده سازی 

بسته بندی کردن و آماده سازی از دیگر مراحلی است که زمان صادرات آب معدنی باید به آن دقت داشته باشید. شما باید بسته های آب معدنی را بر اساس درخواست مشتری درون بار قرار دهید. در واقع شما روی فاکتور پروفرما بسته ها و نحوه آنها را باید وارد کنید و بر اساس آن قرارداد کالا را ارسال نمایید. دقت داشته باشید که مطمئن و ایمن بودن بسته بندی کالاها اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید. بسته بندی غیراصولی می تواند سبب آسیب رسیدن به محموله های صادراتی شود. 

مشخص کردن بهای گمرکی صادرات آب معدنی

مشخص کردن تعرفه گمرکی نیز از دیگر مراحلی است که باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید. ترخیص کارانی که در شرکت بازرگانی فعالیت دارند می توانند هزینه مناسبی را جهت صادرات کالا برای شما تعیین کنند. البته که باید بدانید این هزینه بسته به حجم کالای شما و شیوه ارسال صادرات تا حدی متغیر می باشد و شما باید به خوبی در این مورد اطلاعات لازم را داشته باشید. 

اظهار کالای صادراتی به گمرک 

شما می توانید در این مرحله کالای خود را با در دست داشتن مدارکی که تهیه کرده اید به گمرک ببرید تا ارسال کنید. برای ارسال کردن کالا باید به خوبی این مرحله را در نظر داشته باشید. دریافت کردن اظهارنامه گمرکی کالا اهمیت بسیار زیادی دارد و کارشناسان گمرک هم به خوبی این مورد را در نظر دارند. شما هم باید به خوبی این مسئله را در نظر داشته باشید. هر اطلاعاتی که در مورد کالا وجود دارد، بایستی در این اظهارنامه آورده شود. برای صادرات آب معدنی این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید. 

دریافت مجوز صادرات آب معدنی از ارگان های مربوطه 

از دیگر مراحلی که اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید برای صادرات آب معدنی به آن دقت داشته باشید دریافت مجوزهای لازم می باشد. هر یک از انواع کالاها برای صادرات به مدارک و مجوزهای خاصی نیاز دارند. شما باید این مدارک را آماده کرده و از ارگان هایی که در این زمینه فعالیت می کنند آنها را دریافت کنید. دقت داشته باشید که برای دریافت این مجوزها باید در مورد هر یک از آنها اطلاعات لازم را داشته باشید و به صورت کامل آنها را دریافت کنید. دقت داشته باشید که در صورت نا آشنا بودن با این مدارک بهتر است با شرکت های بازرگانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت کنید تا آنها برای شما مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنند.

بیمه کردن بار آب معدنی

شما پیش از اینکه به این مرحله از صادرات آب معدنی برسید باید به خوبی شرکت های حمل و نقل را شناسایی کنید و یکی از آنها را برای حمل بار خود انتخاب نمایید. شما می توانید کالای خود را برای صادرات و ارسال به کشور مورد نظر خود به این شرکت ها بسپارید. آنها کالای ارسال شده شما را بیمه می کنند تا در کمترین زمان و با امنیت بالا به کشورهای مقصد ارسال شود. 

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب صادرات مواد غذایی را مطالعه کنید.

اهمیت صادرات آب معدنی به عمان

کشور عمان یکی از پرتقاضاترین کشورها برای واردات آب معدنی است. دسترس به آب آشامیدنی سالم در این کشور بسیار کم بوده و به همین دلیل عمان از کشورهای دیگری همچون ایران اقدام به واردات آب آشامیدنی می نماید. البته لازم به ذکر است که بیشترین صادرات آب معدنی به عمان توسط کشور عربستان سعودی انجام می شود. از آنجایی که آب آشامیدنی بسته بندی شده سنگین و پرحجم است، هزینه حمل و نقل زیادی را برای شرکت ها به بار می آورد. بیشتر کارخانه های تولید کننده آب آشامیدنی برای صادرات به دلیل همین هزینه های بالا در تولید و حمل و نقل، با مشکلات زیادی در بازارهای رقابتی مواجه می شوند. نکته دیگر وضعیت نامناسب بازاریابی واحدهای تولیدی است. 

این مسئله منجر شده است که صادرات آب معدنی در طی ده سال اخیر در ایران با افت شدیدی مواجه شود. البته دلیل این مسئله نیز ناامنی بازار کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان برای تاجران ایرانی است. که نمی توانند به درستی فرآیند بازاریابی را برای صادرات آب بسته بندی شده به این کشورها انجام دهند. با این حال ایران همچنان در زمینه صادرات آب معدنی به کشورهای دیگر فعالیت می کند. هر چند کارخانه های بسته بندی آب با هزینه های زیادی مواجه هستند و در وضعیت مالی مناسبی قرار ندارند. اما صادرات این نوشیدنی حیاتی برای ایران ارز مطلوبی به همراه می آورد و نیاز کشورهای دیگر را نیز در این خصوص برطرف می کند. 

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تجارت با عمان را مطالعه کنید.

شرایط صادرات آب معدنی به عراق

بیشتر کشورهای همسایه ایران همیشه در حال جنگ و مقابله در برابر تحریم هستند. به همین دلیل رشد خدماتی و صنعتی در این کشورها بسیار کند پیش می رود. حتی بیشتر این کشورها قادر به راه اندازی کارخانه های تولید کننده محصولات زیادی نیستند. به همین دلیل بیشتر به عنوان کشورهای واردکننده در جهان شناخته می شوند. کشور عراق یکی از این کشورهای همسایه در ایران است، که علاوه بر واردات مواد غذایی و کشاورزی، نیاز به آب آشامیدنی نیز دارد. تاجران ایرانی به راحتی می توانند اقدام به صادرات آب معدنی به عراق نمایند. زیرا این کشور طولانی ترین مرز خاکی را با ایران داشته و از این رو می توان به راحتی صادرات مواد غذایی و محصولات مختلف را به این کشور انجام داد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر نیز بیشترین میزان صادرات به کشورهای منطقه از آن صادرات ایران به عراق است. عراق به دلیل مشکل کم آبی سالانه به آب معدنی بسیار زیادی نیاز دارد. از این رو می توان با صادرات آب معدنی به این کشور به سود خوبی دست یافت. بیشترین میزان صادرات ایران به عراق از گمرکات مهران، باشماق، خسروی، پیرانشهر، غرب تهران و کرمانشاه انجام می شود. که معمولا محصولاتی که به این کشور صادر می شوند شامل مواد غذایی، آب معدنی، قطعات صنعتی، محصولات کشاورزی از جمله میوه، سیب زمینی، خیار، گوجه و موارد دیگر است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تجارت با عراق را مطالعه کنید.

صادرات آب معدنی به امارات توسط تاجران ایرانی

در طی سالهای اخیر صادرات آب معدنی از ایران به کشورهای مختلف دنیا انجام شده است. اما در میان این کشورها باید به کشور امارات اشاره کنیم که برند های متنوعی از آب معدنی های ایرانی را در کشور خود عرضه می کند. ایران کشور غنی و خودکفایی است. به همین دلیل در زمینه های مختلف صنعتی تغییرات زیادی داشته است. تولیداتی که در برخی از بخش ها انجام داده است منجر شده تا ایران محصولات مازاد بر مصرف کشور تولید کنند و اقدام به صادرات این محصول نماید. یکی از محصولاتی که در ایران از شرایط صادراتی مطلوبی برخوردار است، صادرات آب معدنی است.  این محصول به کشورهای زیادی صادر می شود و سالانه سودآوری خوبی برای کشور به همراه دارد. 

مهمترین دلایلی که منجر شده است تا صادرات آب معدنی به امارات رونق یابد، مزایایی خاصی است که آب معدنی های بسته بندی شده در ایران دارند. از جمله طعم خوب، تصفیه صحیح، بسته بندی کاملا بهداشتی، تولید طبیعی، داشتن املاح در حد استاندارد و آلوده نبودن. این ویژگی های منجر شده است تا امارات بسیاری از برندهای بسته بندی آب معدنی را از ایران خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهد. در کشور امارات دسترسی به آب آشامیدنی قابل شرب بسیار کم است. این مسئله منجر شده است تا این کشور به یکی از کشورهای وارد کننده آب معدنی از کشورهای دیگر در دنیا تبدیل شود. این فرصت عالی برای ایران موقعیت صادرات مطلوبی را به ارمغان آورده است.

علت سودآوری صادرات آب معدنی به کویت

کویت یکی از کشورهای همسایه ایران است که از موقعیت مناسب تجاری برخوردار است. این کشور از نظر جغرافیایی به ایران نزدیک بوده و از آنجایی که آرامش و ثبات اقتصادی در این کشور مطلوب است، به راحتی با کشورهای مختلف جهان ارتباط تجاری برقرار می کند. ایران از سالهای دور حضور پررنگی در این کشور داشته اند. حتی باید بگوییم بسیاری از فعالان اقتصادی در مناطق جنوب ایران، با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کشور کویت رابطه اقتصادی مناسبی دارند. تجارت با این کشور مزایای زیادی را برای تاجران به همراه دارد. زیرا کویت از جمله کشورهایی است که به آبهای آزاد بین المللی دسترسی داشته و همین مسئله این کشور را به مرکز مهم تجاری و بازرگانی در منطقه تبدیل کرده است. 

صادرات آب معدنی به کویت یکی از سودآورترین صادراتی است که ایران با این کشور دارد. زیرا این کشور از آب آشامیدنی مناسبی برخوردار نیست. تاجرانی می توانند در تجارت به موفقیت زیادی دست یابند، که بتوانند نیازهای بازار مصرف را بررسی کنند. از این رو تاجرانی که اقدام به صادرات آب معدنی به کشور کویت می نمایند، موفق شده اند در طی سالهای اخیر به سود خوبی دست یابند. البته این کشور به دلیل نداشتن موقعیت مطلوب کشاورزی، محصولات متنوع دیگری همچون مواد غذایی، دانه های روغنی، انواع سبزیجات، انواع میوه و مرکبات و موارد دیگر را نیز وارد می کند. که عمده وارد کننده این محصولات به کشور کویت، تاجران ایرانی هستند.

قیمت آب در ترکیه چقدر است؟

ترکیه یکی از زیباترین و مهاجرپذیرترین کشورهای منطقه خاورمیانه است. بسیاری از مردم از کشورهای مختلف ترکیه را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می کنند. اما مسئله مهمی که لازم است در مورد این کشور بدانید، هزینه های زندگی در ترکیه است. قیمت آب در ترکیه به دلیل کمبود آب در این کشور بالا بوده و این مسئله می تواند هزینه های زندگی در این کشور را افزایش دهد. 

به طور متوسط قیمت یک و نیم لیتر آب در ترکیه معادل 1.8 لیر است. آب لوله کشی شده در این کشور کاملا از نظر بهداشتی در شرایط مطلوبی قرار دارد. اما از آنجایی که املاح موجود در این آب بسیار زیاد است بسیاری از مردم برای حفظ سلامت خود ترجیح می دهند از آب آشامیدنی معدنی استفاده کنند. که این مسئله صادرات آب معدنی به  ترکیه را افزایش داده است. 

از سوی دیگر کم آبی در این کشور سالهاست که وجود دارد و منجر شده است تا بسیاری از ساختمان ها و آپارتمان ها برای حل این مشکل، منبع آب ذخیره ای در ساختمان تعبیه کنند. این مسئله نیز دلیل دیگری است که مردم این کشور به سراغ خرید آب معدنی می روند. زیرا آبی که از شیر منزل آنها در اختیارشان قرار می گیرد، مشخص نیست آب لوله کشی شهری است یا آب ذخیره شده در منبع آب. تمام این دلایل ترکیه را برای صادرات آب معدنی به یک کشور مطلوب تبدیل کرده است. تاجران و بازرگانان ایرانی می توانند از این فرصت استفاده کرده و آب معدنی بسته بندی شده را به این کشور صادر کنند. این فرایند می تواند در قیمت آب معدنی در ترکیه نیز تاثیر داشته و افزایش واردات آب معدنی به این کشور، هزینه استفاده از آب معدنی را برای مردم ترکیه کاهش دهد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب صادرات به ترکیه را مطالعه کنید.

وضعیت و قیمت آب معدنی در آمریکا به چه صورت است؟

آمریکا به عنوان کشور مدعی ثروت سرشار که هر ساله میلیاردها دلار برای نظامی گری در جهان صرف می کند، با فقدان آب آشامیدنی سالم مواجه است. عدم دسترسی به آب آشامیدنی مطلوب و مناسب در این کشور سالهای زیادی است که به یکی از بزرگترین معضل ها تبدیل شده است. به گونه ای که سالانه بسیاری از شهروندان این کشور از نوشیدن آب آشامیدنی سالم محروم هستند. 

با وجود تمام این مشکل ها، اما آمریکا بیشترین کارخانه های بسته بندی آب معدنی را در خود جای داده است و سالانه میلیاردها دلار از صادرات آب معدنی به کشورهای دیگر سود به دست می آورد. قیمت آب معدنی در آمریکا تقریبا 2 هزار برابر آب شهری بوده و بیشتر مردم مناطق مختلف در این کشور مجبور هستند 25 کیلومتر سفر کنند تا بتوانند به آب آشامیدنی مناسب دسترسی یابند. 

تنها علت بروز چنین رخ دادی، سودجویی شرکت های تولید کننده آب معدنی در این کشور است. این کارخانه ها در آمریکا بیشتر به دنبال کسب سود از طریق خصوصی سازی هستند و به هیچ عنوان توجهی به سود عمومی ندارند. آنها ترجیح می دهند صادرات آب معدنی را به کشورهای دیگر انجام دهند تا سود بیشتری به دست آورند، تا آنکه آب آشامیدنی مطلوب را در اختیار مردم کشور خود قرار دهند. از سوی دیگر مناطق مختلفی در ایالت آمریکا وجود دارد که از آب آشامیدنی آلوده ای برخوردار هستند. که اگر بخواهیم علت آلوده شدن این آبها را بررسی کنیم، به زباله های کارخانه تولید آب معدنی میرسیم. با از بین رفتن منابع پاکیزه آب، مردم این ایالات مجبور به تهیه آب معدنی می شوند و این مسئله برای تولید کنندگان آب معدنی سودآور خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب صادرات به آمریکا را مطالعه کنید.

قیمت آب معدنی در دبی چقدر است؟

تقریبا تمام کشورهای منطقه خاورمیانه و حتی جهان سالهاست با کم آبی مواجه هستند. به گونه ای که حتی پیش بینی می شود جنگ جهانی سوم بر سر آب آشامیدنی رخ دهد. اما با این حال هنوز کشورهایی وجود دارند که آب آشامیدنی مطلوبی دارند و اقدام به صادرات آب معدنی به دیگر کشورها می نمایند. یکی از این کشورها ایران است که سالانه مقدار زیادی آب معدنی به کشورهای همسایه صادر می کند. 

قیمت آب معدنی در هر کشور بسته به میزان قدرت خرید مردم و همچنین دسترسی به آب آشامیدنی، متفاوت است. طبق بررسی های انجام شده گران قیمت ترین آب معدنی جهان در کشور نروژ به فروش می رسد. در این کشور قیمت هر بطری آب معدنی یک و نیم لیتری معادل 2 دلار و 53 سنت است. در حالی که ایران یکی از ارزان ترین قیمت های آب معدنی را دارد. 

از سوی دیگر در میان کشورهای منطقه آسیا، شهر هنگ کنگ گران قیمت ترین آب معدنی را دارد. در این کشور هر بطری یک و نیم لیتری آب معدنی با قیمت یک دلار و 87 سنت به فروش می رسد. کشورهایی همچون دبی، عراق، امارات، عمان و دیگر کشورهای همسایه ایران که نیاز به واردات آب معدنی دارند نیز، با قیمت بالاتری از ایران آب معدنی را در اختیار خریداران قرار می دهند. در اصل قیمت آب معدنی در دبی 59 سنت، دوحه 51 سنت و شارجه 55 سنت است. علت این مسئله نیز عدم دسترسی به آن آشامیدنی مناسب در این مناطق است. که منجر شده است تا ایران اقدام به صادرات آب معدنی به این کشورهای همسایه نماید. 

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تجارت با دبی را مطالعه کنید.

وضعیت و قیمت آب معدنی در ارمنستان

ارمنستان با داشتن آب و هوای ملایم و پر آب در میان کشورهای منطقه خاورمیانه به شمار می رود. چشمه های آب بسیاری در این کشور وجود دارد که دسترسی به آب معدنی را برای مردم کشور ارمنستان آسان نموده است. البته لازم به ذکر است که آب لوله کشی این کشور قابل آشامیدن بوده و از این رو مردم ارمنستان نیازی به خرید آب معدنی ندارند. 

شهر جوموک در کشور ارمنستان در زمینه تولید آب معدنی فعالیت می کند. در حالی که این شهر یک منطقه گردشگری نیز به شمار می رود و از طبیعت زیبایی نیز برخوردار است. قیمت آب معدنی در ارمنستان به دلیل داشتن آب کافی مناسب است. به همین دلیل این کشور نیز در زمینه صادرات آب معدنی فعالیت مناسبی دارد. چشمه آب گازدار در جرموک هر ساله رونق بیشتری می گرید و از آنجایی که این آب آشامیدنی خواص درمانی دارد، تاجران زیادی به فکر صادرات این آب معدنی افتاده اند. البته کشور ارمنستان نیز در طی سالهای اخیر با افزایش تعرفه مصرف آب مواجه شده است. که علت آن مصرف نادرست از آب شرب در این کشور است.

قیمت صادرات آب معدنی به کشور روسیه

قیمت آب معدنی در روسیه به دلیل وجود چشمه های آب آشامیدنی زیاد، نسبت به دیگر کشورهای دنیا کمتر است. هزینه یک بطری آب معدنی کوچک در کشور روسیه معادل 0.50 دلار است. آب معدنی نسبت به آب آشامیدنی و معمولی از مواد معدنی و درجه حرارت متفاوتی برخوردار است. علت این مسئله نیز بسته بندی آب های معدنی از چشمه های طبیعی یا مصنوعی است که ایجاد می شود. آب چشمه که از آن برای صادرات آب معدنی استفاده می کنند، خود دارای نمک هایی است که در زمان عبور از سطح زیرزمینی در آن حل می شوند. مقدار این نمک ها در آب های معدنی اصولا بیشتر بوده و با ترکیبات دیگری درون آب های معدنی وجود دارند. تمام انسان ها بر روی کره زمین می توانند از آب های معدنی استفاده کنند.

اما از این میان باید به برخی از افراد اشاره کنیم که استفاده از آب معدنی برای آنها خاصیت درمانی در پی دارد. مردم روسیه بیشتر آب های معدنی را به دلیل خواص درمانی که دارند مورد استفاده قرار می دهند. زیرا در این کشور چشمه های آب معدنی زیادی وجود دارد که آب معدنی های مطلوبی در اختیار مردم روسیه قرار می دهد. حتی باید بگوییم وجود چشمه های آب معدنی از جمله دلایلی است که بسیاری از گردشگران این کشور را برای تفریح و سفر انتخاب می کنند. با این حال روسیه از جمله کشورهای است که واردکننده آب معدنی و محصولات کشاورزی است.حتی می توانیم واردات آب و آب معدنی به این کشور را جزو 5 اقلام وارداتی مهم به این کشور به شمار آوریم. 

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تجارت با روسیه را مطالعه کنید.

قیمت آب معدنی در عمان چقدر است؟

همانطور که بیان نمودیم عمان یکی از کشورهای منطقه است که با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه است. از این رو کشورهای همسایه اقدام به صادرات آب معدنی به عمان می نمایند. اشخاصی که به این کشور مهاجرت می کنند و عمان را برای زندگی انتخاب می کنند، معمولا باید هزینه زندگی بالایی بپردازند. زیرا هزینه های زندگی در این کشور بالا بوده و از آنجایی که دسترسی به آب آشامیدنی در این کشور محدود است، مهاجران برای خرید آب معدنی لازم است هزینه بالایی بپردازند.

البته قیمت آب معدنی در عمان نسبت به کشورهای بسیاری در جهان پایین تر است. اما نسبت به برخی کشورهای منطقه خاورمیانه همچون ایران، ارمنستان و دیگر کشورها کمتر است. قیمت یک بطری آب معدنی در کشور عمان معادل 0.29 دلار است. که آب معدنی های موجود در این کشور بیشتر وارداتی بوده و از کشورهای همسایه همچون ایران خریداری می شوند. 

هزینه زندگی و قیمت آب معدنی در کویت

بسیاری از مردم ایران سالهای زیادی است که کشور کویت را برای مهاجرت و کسب و کار خود انتخاب می کنند. زیرا موقعیت های شغلی در این کشور بسیار مناسب و مطلوب بوده و درآمد خوبی برای مردم ایران در این کشور به دست می آید. اما کویت نیز همچون دیگر کشورهای منطقه از آب آشامیدنی محدودی برخوردار است.

به همین دلیل ایران هر ساله مقدار زیادی صادرات آب معدنی به کویت دارد که سودآور است. قیمت آب معدنی در کویت برابر با 0.36 دلار است که این میزان قیمت نسبت به کشورهای دیگر منطقه بالا است. علت این مسئله نیز عدم دسترسی کافی به آب قابل شرب در کشور کویت است. اما از آنجایی که درآمد بیشتر مردم این کشور بالا است، هزینه های بالای زندگی در کویت برای مردم این کشور چندان اهمیتی ندارد. 

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا