شناسه کالا

شناسه کالا

شناسه کالا چیست؟

یکی از مسائل بسیار مهم برای واردات و صادرات کالا که افراد باید قبل از ورود به عرصه تجارت از آن آگاهی کامل داشته بشند قوانین مربوط به تشریفات گمرکی می باشد. زمانی که از شناسه کالا یا شناسنامه کالا صحبت می کنیم  به یک سری از خصوصیات مانند جنس، نوع، مدل، نام تجاری و نوع کاربری کالا اشاره می شود و مانند هر شناسنامه دیگری با دیدن آن می توان به صورت کلی تمام مواردی که مربوط به کالا می باشد را متوجه شد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

ایجاد یک شناسه کالا زیر نظر وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام می شود. این وزارت نیز برای گرد آوری این اطلاعات از  زیر مجموعه های گوناگون کمک می گیرد تا اطلاعات کاملا دقیق و قابل استناد باشد. در واقع این شناسنامه کار را برای معرفی کالا در بسیاری از فعالیت های تجاری ساده تر می کند، به عنوان مثال سامانه های الکترونیک، مثل سامانه تجارت ایران، بارنامه برخط، سامانه مربوط به انبارها، و سامانه الکترونیکی دولت به راحتی از آن برای  معرفی کالا و جابجایی آن استفاده می کنند. این شناسه از طریق سامانه شناسه کالا دریافت می شود و اولین کسانی که موظف به دریافت آن می باشند واردکنندگان هستند.

قانون ثبت شناسه کالا

این قانون از خرداد 96 الزامی شد و فعالیت هایی مانند ثبت سفارش و ترخیص کالا ، انبار با شناسه کالا ممکن می شود. اشخاصی که وارد کننده و یا تولید کننده کالا می باشند باید با کمک دستور العمل های موجود از سامانه شناسه کالا این شناسه را دریافت کنند و روی بسته بندی کالا قرار دهند.

نحوه دریافت کد از سامانه شناسه کالا 

کسانی که برای دریافت شناسه کالا اقدام می کنند باید از طرق اینترنت به سامانه دسترسی داشته باشد، اولین سامانه به نام جامع تجارت ایران می باشد که نشانی www.ntsw.ir را دارد در این سامانه مشخصاتی مانند شماره کارت بازرگانی و شماره صنفی و یا معرفی شرکت دریافت می شود تا تولید کننده بودن و یا وارد کننده بودن یک شرکت تایید گردد و سپس با همان نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه شناسه کالا می شوید که نشانی www.cid.ntsw.ir را دارد و شناسه کالا را دریافت می کنید.

افرادی که فعالیت تجاری دارند باید به سامانه شناسه کالا مراجعه نمایند تا زمان دسترسی به شناسه کالا را ببیند. برای ورود اطلاعات فرد مانند کد ملی و نام و نام خانوادگی و… از سامانه ثبت احوال استعلام می گردد.

در زمان ثبت نام در سامانه شناسه کالا  تلفن را هم وارد کنید  تا تمام آنچه را که اطلاع رسانی می شود برای شما پیامک شود. کد پستی دقیق که از شرکت پست استعلام شده در سامانه وارد کنید. در هنگام ثبت نام در سامانه شناسه کالا  رمز دو عاملی دریافت می شود  که علاوه بر سایت یک رمز نیز به شماره همراه  ارسال می گردد.

مراحل ثبت شناسه کالا

ثبت کالای تولیدی

در بخش ثبت کالا صرفا تولید کننده کالا می تواند اطلاعات را وارد کند و فقط این اشخاص اجازه دریافت را دارند. گزینه ای به نام ثبت کالا وجود دارد و بعد از ورود به این بخش و ورود اطلاعات در صورتیکه کالای جدیدی داشته باشید گزینه ثبت کالای تولیدی را می زنید.

این کالا ها به سه بخش تقسیم می شوند. در سامانه شناسه کالا برای چند گروه دریافت شناسه کالا الزامی می باشد مانند: محصولات دارویی که برای انسان مصرف می شود، مواد مخدر و مواد تحت کنترل، داروهایی به نام مکمل غذایی  و دارویی، تجهیزات پزشکی، فرآورده های آرایشی و بهداشتی مواد خوراکی، داروهای سنتی و گیاهی برای مصرف انسانی سموم دامپزشکی و دارو های گیاهی و طبیعی برای مصارف جانوری.

از دیگر کالا های که از سامانه شناسه کالا شناسنامه در یافت می کند موبایل و تمام امکانات ارتباطی می باشد که با نصب سیم کارت کار می کند. مانند گوشی تلفن همراه، مودم، و دستگاه پرداخت وجه و تبلت که باید دارای شناسه کالا باشند. گروه دیگری که باید این شناسنامه را دریافت نمایند  کالاهای کشاورزی می باشند، مانند گندم و برنج و جو دانه های روغنی و چای، کنجاله روغن، شکر، کود شیمیایی و سموم و بذرها.

مطالب مرتبط:

خرمای مجول
صادرات به قطر
صادرات به امارات
صادرات به روسیه
صادرات خشکبار به اروپا
صادرات خرما به امارات
انواع خرمای صادراتی ایران

هدف ایجاد سامانه شناسه کالا چیست ؟

امروزه شاهد آن هستیم که  سیستم اطلاعاتی در مورد مسائل گوناگونی دارای یکپارچگی می شود و در این حالت دسترسی فوری به کل اطلاعات در زمینه های مختلف بسیار زیاد می شود. به عنوان مثال سامانه کد گذاری یک امر واجب در مورد زنجیره تامین می باشد باید در این مسیر برای شفاف سازی اطلاعاتی باید اطلاعات کاملی دریافت شود مثلا در سامانه شناسه کالا  و سامنه ها وابسته به آن تمام اطلاعات جانبی دریافت می گردد و به راحتی مدیریت این طرح عظیم راحت تر و با سرعت بیشتری انجام می شود و نتیجه همه این فعالیت ها ایجاد یک آمار دقیق و صرفه جویی اقتصادی می باشد. هر مساله ای که در مسیر تولید و یا واردات صورت بگیرد با سرعت هر چه بیشتر بررسی و رفع خواهد شد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا