شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان

شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان

شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان

پاکستان یکی از کشورهای مهم همسایه ایران محسوب می شود که مسلما می تواند یکی از مقاصد بزرگ تجاری نیز به حساب بیاید. اما شاید جالب باشد بدانید که با وجود این که پاکستان به طور کلی تولیدات چندانی ندارد و عمدتا نیازهای خود را وارد می کند، تنها یک درصد از این واردات سهم همسایگی او یعنی ایران است. شاید بتوان یکی از مشکلات این را در موانعی که برای انواع شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان وجود دارد باید جست و جو کرد.

به طور کلی پاکستان کشوری است که معمولا درگیر جنگ های داخلی بوده و سالیان دراز است که بر سر جزیره ای با هند به مشکلات متعددی برخورد کرده است. از این رو عملا عمده توجهات دولت و حکومت پاکستان بیشتر برای رفع این اختلافات و برقراری امنیت بوده است. همین توجه به امنیت و غافل شدن از مفاهیم تولیدی پاکستان را تبدیل به یکی از پر مصرف ترین بازارهای جهان کرده است. بازاری که در آن بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، آلمان، انگلستان و … حضور دارند. بنابراین با وجود این که پاکستان همسایه ایران محسوب می شود، اما رقبای گردن کلفتی برای تجار ایرانی وجود دارد. این موضوع را می توان مهمترین عامل در رونق کم شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان و صادرات کم ایران دانست.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صادرات ایران را مطالعه کنید.

قاچاق و مسئله همیشگی گمرک

یکی از مهمترین معضلاتی که همیشه گریبان انواع شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان یا سایر کشورها را درگیر خود می کند. مسئله گمرک است. قوانین متعدد و مختلف گمرک و همچنین عدم ثبات این دست از قوانین عملا شرکت های حمل و نقل و تجار را از داشتن سرعت عمل برای گرفتن بازارهای جهانی منع کرده است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ترخیص کالا از گمرک  را مطالعه کنید.

شما به عنوان یک تاجر باید از هفت خوان رستم عبور کنید تا اجازه صادرات محصول خود را به کشور دیگر به دست بیاورید. حال ممکن است بر اساس سیاست های دولت برخی از محصولات در برخی از بازه های زمانی امکان صادرات نداشته باشند و این اتفاق چندان نادری نیست و بر اساس سیاست های متغیر کشور عملا صادر کننده با یک بی ثباتی خاص رو به رو است.

این ها مشکلاتی است که نه تنها در مورد شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان و تجار این حوزه، بلکه در مورد تمامی بخش صادرات به خصوص صادرات بخش خصوصی و بخش غیر نفتی درگیر آن می باشند. اما در مورد صادرات به پاکستان عملا می توان گفت که به جز تمامی این موارد مسئله ای دیگری تحت عنوان قاچاق کمر صادرات ایران را خورد کرده است.

در واقع بازارهای پاکستان محلی مناسب برای اجناس ایرانی است  که به نسبت به اجناس آمریکایی و اروپایی ارزان تر هستند. اما مسئله ای که وجود دارد این است بخش قابل توجهی از این محصولات  به صورت قاچاق از مرزهای ایران – پاکستان عبور می کنند و عملا مشمول آن یک درصد نمی شوند. در واقع اگر محصولات قاچاق را هم جزو صادرات ایران به حساب بیاوریم احتمالا درصد صادرات ایران به عددی دو رقمی هم نزدیک شود. اما فعال بودن گروه های قاچاق در این مرز و همچنین گسترده بوده این فعالیت ها باعث شده است که انواع شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان کمتر فعال باشند و اگر صادرات قابل توجهی هم وجود داشته باشد بیشتر سعی می کنند از راه دریا یا هوا اقدام به ارسال آن کنند. گرچه مسلما راه زمینی ارزان تر و سریع تر خواهد بود.

امنیت، حلقه گم شده شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان

مسئله مهم دیگر در صادرات محصولات به پاکستان، مسئله امنیت آن است. همانطور که در بالاتر گفته شد، پاکستان عملا کشوری است که چندین سال است درگیر جنگ های داخلی و بین المللی است. از طرف دیگر کشور پاکستان در کنار کشور افغانستان یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد مخدر طبیعی در جهان محسوب می شوند و این کشورها بیشترین تامین کننده این مواد در جهان به شمار می روند.

همین موضوع پاکستان محل مناسبی برای پرورش قاچاقچیان مسلح مواد مخدر کرده است. از طرف دیگر نیروی امنیتی پاکستان تا به امروز نتوانسته است به صورت جدی با این نیروها مقاومت کند و عملا قاچاقچیان مواد مخدر یک پایه همیشگی این ناامنی ها به شمار می روند. این موضع ارسال بار و صادرات بار به صورت زمینی را بسیار مشکل می کند.

وقتی احتمال از بین  رفتن محصولات زیاد باشد  عملا این صادرات از ریسک بالایی برخوردار است و شرکت های بیمه ای نیز بر اساس ریسک بالای این صادرات مسلما درصد بیشتری برای برقراری حق بیمه درخواست می کنند. بنابراین عملا یک تاجر وقتی هزینه در برابر سود را کنار یک دیگر قرار می دهد کمتر ترجیح می دهد که از شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان استفاده کند.

روی دیگر سکه ی شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان

اما تاجران هوشمندی هم هستند که از این فرصت ها و تهدید ها به نفع خودشان استفاده می کنند. در واقع وقتی تاجران ایرانی و حتی خارجی کمتری در بازارهای پاکستان وجود دارد شما می توانید بخش خوبی از بازار را نصیب خودتان کنید.

در کلام ساده تر اگر بخواهیم بگوییم، علت صادرات کم ایران به همسایه خود بیش از این که ربطی به حضور تاجران کشورها دیگر داشته باشد، به مسائلی ربط دارد که در بالاتر گفتیم. در کلام بهتر این خود تاجران داخلی هستند که راغب به حضور در این بازارها نیستند. این یعنی شما یک فرصت طلایی و یک بازار خالی از رقیب دارید که می توانید بهترین استفاده را از آن ببرید.

از طرف دیگر به سبب این که صادرات به پاکستان به نسبت سایر کشورها کمتر است شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان می تواند خدمات بهتر در قبال قیمت کمتر از شما بخواهد. از طرف دیگر دولت نیز برای این که دست قاچاق از این مرز را بردارد امتیازاتی را نیز برای تاجران این منطقه در نظر گرفته است. پس عملا همه چیز در این وضعیت تهدید می تواند به نفع شما باشد. اگر کمی هوشمندانه عمل کنید و بدانید که دقیقا چه کار میخواهید بکنید. ریسک این کار مسلما بالاست، اما سود خوبی نیز می تواند داشته باشد.

شرکت حمل و نقل زمینی به پاکستان و سخن آخر

به طور کلی شرایط صادرات به کشور پاکستان فارغ از تشریفات همیشگی گمرکی که دارد، درگیر مسائل دیگری مانند امنیت است. از طرف دیگر قوانین گمرک پاکستان نیز چندان ثابت نیست و هر از گاهی با روی کار آمدن دولت های مختلف، این قوانین نیز تغییر می کنند .آن چیزی که کاملا مشخص است این است که عملا صادرات به پاکستان شرایط خاص خودش را دارد. اما یک تاجر باهوش و البته با تجربه می تواند از هر شرایطی سود اصلی خودش را بردارد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب تشریفات گمرکی را مطالعه کنید.

در کلام ساده تر یک تاجر حرفه ای از تمامی این حرف هایی که زدیم تنها یک نکته را می شنود و درک می کند و آن این است که در صادرات به پاکستان رقیب کمتری می تواند وجود داشته باشد یا حداقل رقبای داخلی کمتری در بازار پاکستان حضور دارد. این می تواند موقعیتی مناسب برای این تاجر فراهم کند تا بهترین محصولات و خاص ترین آن ها را که می داند رقبای اروپایی و آمریکایی قادر به ارائه آن به بازارهای پاکستان نیستند را ارائه کند. دنیای تجارت همین قدر می تواند پیچیده و البته جذاب و دوست داشتنی باشد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا