دامداری صنعتی

دامداری صنعتی

دامداری صنعتی

صنعت دامداری کشور از جمله صنایعی است که با پیشرفت علم و تکنولوژی دچار تغییر و تحول شده است که به موجب این تغییرات روند تولید و پرورش دام راحت تر با کیفیت بهتری انجام می شود. در سال های گذشته افزایش جمعیت جهانی نیاز به تامین غذا را بیشتر کرده است و به همین دلیل کشورها با کمک دامداری صنعتی به دنبال افزایش راندمان تولید خود می باشند.

در گذشته دامداری به شکل سنتی انجام میشد ولی امروزه به دلیل تغییرات آب و هوایی و افزایش نیاز به محصولات دامی جای خود را به دامداری صنعتی داده است. از طرفی چرای بیش از حد دام منجر به فرسایش خاک در مناطق مختلف کشور شده است و بسیاری از استان ها اجازه چرای دام قبل از موعد مشخص شده را نمی دهند و به همین دلیل تاکید بر دامداری صنعتی در کشور افزایش پیدا کرده است. همچنین دامداری به شیوه سنتی برای دامداران سودآوری بالایی ندارد و به همین دلیل افراد زیادی تمایل به دامداری صنعتی دارند.

پیشرفت فناوری در زمینه دامداری صنعتی سبب افزایش راندمان در این زمینه شده است و امروزه بخش مهمی از نیاز انسان به مواد غذایی به این صورت تامین می شود. امروزه ابزارهای متعددی در این زمینه تولید شده است که منجر به تسهیل این امور گردیده و در آینده نقش مهمی در حجم تولید مواد غذایی دارد. تجهیزات مورد استفاده در این زمینه امکان مدیریت بهتر و ساده تر را برای افراد فراهم کرده است که اطلاع از این تجهیزات در افزایش بازدهی نقش مهمی دارد.

تمامی این تجهیزات منجر به افزایش سرعت تولید و بازدهی می گردد و به واسطه آنها می توان امور دامداری را به شکل ساده تری انجام داد. یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در این زمینه ابزارهای شیردوشی است که به دو شکل ثابت و سیار به بازار عرضه می شود و با توجه به نیاز می توان از نوع دلخواه استفاده کرد. از دیگر تجهیزات مورد استفاده در دامداری صنعتی می توان به پمپ خلاء، پمپ تخلیه، لاینر، جت رکاب، میکسر، پشم چین، رطوبت سنج و غیره اشاره کرد.   

در نظر داشته باشید که تهیه تجهیزات مناسب در افزایش بازدهی تاثیر مهمی داشته و در هزینه های شما نیز نقش زیادی دارد. جهت خرید تجهیزات دامداری می توان به روش حضوری و آنلاین اقدام کرد که امروزه به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه بیشتر افراد از بازارهای آنلاین استفاده می کنند. باسکول یک پلتفرم معتبر و حرفه ای در این زمینه به شمار می رود که در زمینه خرید و فروش انواع این تجهیزات فعالیت دارد. شما می توانید با استفاده از وب سایت یا اپلیکیشن باسکول با صدها خریدار و فروشنده عمده این تجهیزات ارتباط مستقیم و بدون واسطه برقرار نمایید. 

دامداری صنعتی گاو شیری

شیر به عنوان یکی از مهمترین فرآورده های لبنی در بازارهای داخلی از تقاضای بالایی برخوردار است و به همین دلیل افراد زیادی تمایل به راه اندازی دامداری صنعتی گاو شیری دارند. راه اندازی دامداری صنعتی گاو شیری به دلیل بازار داغ خرید و فروش این فرآورده لبنی به یک کسب و کار پرسود تبدیل شده است. 

پس از دامداری صنعتی گاو شیری فاکتورهای مختلفی جهت بازدهی بهتر مورد توجه قرار می گیرد که می توان به نژاد گاو، جایگاه مناسب و جیره غذایی آن اشاره کرد. گاو شیری در نژادهای مختلف داخلی و خارجی مانند جرسی، هلشتاین، گلپایگانی، تالشی و غیره وجود دارد که نوع نژاد در میزان شیردهی آن تاثیر بسزایی دارد. از دیگر مواردی که در زمینه پرورش گاو شیری حائز اهمیت است جیره غذایی متناسب است؛ درواقع جیره غذایی گاو شیری و گوشتی با هم فرق دارد و این تفاوت بر بازدهی و راندمان کار تاثیر چشمگیری دارد.

همچنین در نظر داشته باشید که گاو شیری باید در جایگاه مناسبی قرار داشته باشد تا عملکرد آن همواره بالا باشد. از جمله تجهیزاتی که در جایگاه گاو شیری قرار دارد می توان به فضای سبز، قرنطینه، ساختمان شیردوشی و غیره اشاره کرد. توجه داشته باشید در صورتی که گاو شیری در جایگاه مناسبی قرار نداشته باشد امکان ورود بیماری وجود دارد و به همین دلیل انتخاب جایگاه مناسب و استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

دامداری صنعتی گوسفندی

پرورش گوسفند یکی از سودآورترین مشاغلی است که از گذشته تا کنون مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است که امروزه به شیوه صنعتی در نقاط مختلف جهان انجام می شود و بخش زیادی از نیاز انسان به گوشت و محصولات لبنی را تامین می کند. راه اندازی دامداری صنعتی گوسفندی و استفاده از روش های نوین به دلیل افزایش بازدهی سبب اشتغال زایی بالا در این زمینه شده است. 

یکی از فاکتورهای مورد توجه در زمینه دامداری صنعتی گوسفندی تشخیص نژاد دام جهت بهره وری بیشتر است. از جمله نژادهای مرغوب گوسفند ایرانی می توان به شال، قره گل، لری، بلوچی و غیره اشاره کرد که پرورش آنها سودآوری بیشتری برای دامداران در پی دارد. همچنین فراهم کردن جیره غذایی مناسب برای گوسفندان از دیگر نکات قابل توجه می باشد؛ درواقع تامین خوراک قوی و سالم در پرورش دام از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این ضدعفونی کردن فضای دامپروری سبب جلوگیری از بروز بیماری در آنها می شود. رعایت اصول لازم در این زمینه سبب پیشگیری از بیماری و کاهش هزینه های دامداران می شود.

ساخت دامداری صنعتی

ساخت دامداری صنعتی نیازمند تخصص کافی در این زمینه است و افراد ملزم به اخذ مجوزات مختلفی می باشند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در این حوزه روش های نوینی برای ساخت دامداری صنعتی به کار می رود و شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. برای راه اندازی دامداری صنعتی سوله های بزرگی جهت نگهداری دام در نظر گرفته می شود که دارای استانداردهای مخصوص به خود می باشد. 

این سوله ها نسبت به آب هوای منطقه با مصالح گوناگون و در ابعاد مختلفی ساخته می شود و باید به گونه ای باشند که از دام در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مانند برف و باران محافظت کنند. در نظر داشته باشید که پوشش سوله جهت حفاظت از دام از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا بیشتر افراد جهت پوشش سوله از ساندویچ پانل استفاده می کنند. همچنین نوع دام در هنگام ساخت دامداری صنعتی از دیگر نکات حائز اهمیت می باشد؛ سوله های پرورش گوسفند و گاو از نظر ابعاد، استحکام، نوع پوشش، تجهیزات و غیره با هم فرق دارند.

از جمله مباحث مورد توجه در این زمینه می توان به هزینه ساخت سوله دامداری اشاره کرد که نسبت به فاکتورهای متعددی دستخوش تغییرات می شود. از جمله عواملی که بر روی هزینه ساخت سوله دامداری تاثیر دارد می توان به خرید زمین، ابعاد دامداری، تجهیزات، مواد اولیه و غیره اشاره کرد. با توجه به نوسانات قیمت تجهیزات و ابزارهای موردنیاز امکان بیان دقیق هزینه ساخت سوله دامداری وجود ندارد و برآورد هزینه ها باید توسط کارشناسان این زمینه تعیین شود.

درآمد دامداری

یکی از مواردی که برای فعالان دامپروری از اهمیت بالایی برخوردار است میزان درآمد دامداری می باشد که با توجه به عوامل مختلف دستخوش تغییرات می شود. کسب درآمد از دامداری به روش های مختلفی انجام می شود که می توان به فروش محصولات لبنی، گوشت، پشم، پوست، کود و غیره اشاره کرد. به صورت کلی این شغل از ریسک بالایی برخوردار نیست و به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین روش های کسب درآمد به شمار می رود.

البته در نظر داشته باشید که کسب درآمد بالا از دامداری نیازمند رعایت اصول مخصوص می باشد و در صورت عدم رعایت این قوانین سطح درآمد افراد کاهش پیدا می کند. از جمله موارد حائز اهمیت در این موضوع می توان به برنامه ریزی، مدیریت صحیح، بازاریابی و غیره اشاره کرد که رعایت این موارد فرد را به درآمد بالایی می رساند. انتخاب نژاد مناسب از دیگر مواردی است که در افزایش درآمد دامداری نقش دارد؛ این موضوع می تواند با سرعت بالا تولید، کاهش حجم دنبه، چندقلو زایی منجر به بیشتر شدن درآمد فرد گردد.

دامداری صنعتی در اروپا

دامپروری بخش مهمی از زندگی افراد در تمامی جهان به شمار می رود و با توجه به اهمیت آن در رونق اقتصادی دامداری صنعتی در اروپا و دیگر کشورهای جهان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بازار دامداری صنعتی در اروپا از رونق بالایی برخوردار است و در این زمینه از تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده می شود که منجر به افزایش بازدهی و درآمد در این زمینه شده است. البته در نظر داشته باشید که استانداردهای دامداری صنعتی در اروپا و دیگر نقاط جهان با هم فرق دارد و معیارهای لازم بر اساس شرایط کشور دستخوش تغییرات می شود.

نتیجه گیری

دامداری صنعتی روشی نوین و علمی جهت پرورش دام برای اهداف مختلف است که طی دهه های گذشته مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. از جمله فواید دامداری صنعتی می توان به تولید دام سالم با وزن بیشتر اشاره کرد که این موضوع در افزایش درآمد دامپروران نقش مهمی دارد. همچنین در دامداری صنعتی به دلیل رعایت جیره غذایی مناسب میزان گوشت تولید شده و رشد دام بیشتر می باشد که این موضوع بر محبوبیت این صنعت افزوده است. 

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا