خرید از خارج از کشور

خرید از خارج کشور

خرید از خارج کشور

خرید از خارج معمولاً زمانی صورت می گیرد که فرد به کالایی در خارج از کشور نیاز پیدا کند و نتواند مشابه آن را در داخل کشور خود پیدا کند. در این صورت چاره ای ندارد جز این که کالای مورد نظر را از خارج از کشور خریداری نماید. فرد برای این که بتواند کالای مورد نیاز خود را از خارج خریداری نماید، باید با روش های خرید از خارج آشنا شده و آنها را هنگام خرید به کار برد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

بهترین سایت خرید از خارج کشور

از جمله روش های خرید از خارج، خرید از یک وب سایت آنلاین خارجی می باشد که از متداولترین روش های خرید از خارج محسوب می شود. در این روش باید امکان ارسال کالای خریداری شده از کشور مبداء به ایران وجود داشته باشد. با این حال مبداء بسیاری از سایت های معروف خرید کالاها و محصولات، کشور آمریکا و کشورهای دیگری می باشد که امکان ارسال کالاها از این کشورها به داخل ایران وجود ندارد. با این اوصاف چنانچه فرض می شود که امکان ارسال کالای خریداری شده به داخل ایران وجود دارد و فرد برای خرید از خارج می خواهد از این روش استفاده نماید، باید هزینه کالای خریداری شده را به صورت پرداخت ارزی پرداخت نماید.

در واقع فرد باید امکان چنین پرداختی را که اکثراً به دلار نیز می باشد را داشته باشد. برای به وجود آوردن چنین امکانی فرد باید دارای یک کارت خارجی پایه دلاری همچون مستر کارت و یا ویزا کارت باشد. لازم به ذکر است که شبکه بانکی ایران به سیستم بانکی جهانی متصل نمی باشد. بنابراین شرکت هایی همچون شرکت های مستر کارت و یا شرکت های ویزا کارت در این زمینه هیچگونه خدمات مستقیمی را به ایران ارائه نمی دهند. البته فرد متقاضی می تواند از طریق مراجعه به وب سایت های صرافی مانند https://paymentexpress.ir از ویزا کارت و یا مستر کارتی که این نوع شرکت ها عرضه می نمایند، استفاده کند. ولی با این حال در سایت های آنلاین خارجی امکان ثبت آدرس ایران جهت خرید از خارج وجود ندارد. چنانچه فرد از این روش برای خرید از خارج استفاده کند علاوه بر دارا بودن شرایط فوق، باید با نحوه خرید آنلاین و ثبت سفارش در این سایت ها و نیز با زبان آن سایت آشنایی داشته باشد تا بتواند خرید از خارج را به نحو احسن و با موفقیت انجام دهد.

 

خرید از خارج از کشور

سفر به کشور مورد نظر و خرید کالای مورد نیاز از آن کشور

از جمله روش های خرید از خارج، سفر به کشور مورد نظر و خرید کالای مورد نیاز از آن کشور است. در این روش، که روشی ممکن ولی پرهزینه می باشد، آن هم به علت قیمت بالای بلیط هواپیما، رزرو هتل و … فرد برای خرید از خارج، اقدام به سفر به آن کشور می کند و کالای مورد نیاز را از آن کشور خریداری می کند و آن را همراه خود به ایران می آورد.

خرید کالا از خارج از طریق دوست و آشنای مقیم خارج

از دیگر روش های خرید از خارج خرید کالای مورد نیاز از طریق دوست و آشنای مقیم خارج و ارسال کالا توسط او به داخل ایران است، که البته استفاده از این روش دارای معایبی به شرح زیر می باشد:

  • این روش قابل استفاده برای همه نیست. چرا که ممکن است فرد اصلاً در خارج از کشور دوست و یا آشنایی نداشته باشد.
  • ممکن است امکان ارسال پستی کالای مورد نیاز که توسط دوستی در خارج از کشور خریداری شده است، از کشور مبداء به داخل ایران وجود نداشته باشد.
  • نرخ ارسال کالا هر چند که دارای حجم بسیار کمی نیز باشد در پست های بین المللی بسیار بالا است. بنابراین ارسال پستی کالا را مقرون به صرفه نمی کند.
  • و در نهایت واریز وجه به حساب همان دوست و یا آشنایی که کالای مورد نیاز را خریداری کرده است، دارای فرایندی بسیار پیچیده و دشوار است.

استفاده از خدمات یک کارگزار برای خرید از خارج از کشور

از جمله روش های خرید استفاده از خدمات یک کارگزار حرفه ای و در عین حال قابل اعتماد است که می تواند کالای مورد نیاز را از خارج خریداری نماید و آن را به دست متقاضی برساند. این کارگزار تمامی مراحل خرید، امور گمرکی، حمل کالا و تحویل را برای متقاضی انجام می دهد و امر خرید از خارج را برای وی آسان و مقرون به صرفه می کند.

مراحل سفارش کالا از خارج

خرید از خارج طبق مراحل زیر انجام می گیرد:

یافتن فروشنده خارجی

برای خرید باید یک فروشنده خارجی پیدا کرد. از جمله راه هایی که می توان از طریق آنها، این فروشنده را یافت عبارتند از: اینترنت، راهنمای تلفن، روزنامه های تجاری، بخش بازرگانی سفارتخانه ها، نمایشگاه های مختلف، وزارت صنایع و معادن و …

اخذ پیش فاکتور

پیش فاکتور توسط فروشنده صادر می شود و حاوی اطلاعاتی همچون نام و نشانی فروشنده و خریدار، قیمت هر واحد کالا، نوع کالا، قیمت کل کالا، تعداد و مقدار کالا، شرایط پرداخت، کشور مبداء و … است.

تنظیم قرارداد

در این مرحله که از جمله مراحل خرید از خارج محسوب می شود، موضوع قرارداد، قیمت کالایی که مورد معامله قرار گرفته است، مبلغ قرارداد، شرایط تهیه و تولید کالا، مدت زمان تهیه و یا تولید کالا، شرایط پرداخت، بسته بندی کالا، مقصد کالا، زمان حمل کالا، نشانی هر دو طرف قرارداد، بازرسی کالا، حمل به دفعات، کشور مبداء، تغییر وسیله حمل در طول مسیر، فورس ماژور، اعتراض ها و در نهایت شیوه حکمیت و داوری و نیز حل و فصل اختلافات بیان می شود. البته ذکر تمامی موارد فوق در تنظیم قرارداد خرید از خارج ضروری نیست و به نحوه خرید و شرایط معامله بستگی خواهد داشت.

ثبت سفارش

از جمله مراحل خرید از خارج ثبت سفارش در بانک و در وزارت بازرگانی است. این کار بدین منظور صورت می گیرد که مجوز قطعی توسط خریداران اخذ شود.

حمل کالا

از دیگر مراحل خرید از خارج حمل کالا می باشد. در این مرحله شرکت های حمل و نقل بین المللی طبق توافقات انجام شده اقدام به حمل کالا می کنند. البته در این مرحله کالای خریداری شده بیمه می شوند تا در صورت آسیب های احتمالی، خسارت وارده شده به خریداران تا حدودی جبران شود.

 ترخیص کالا

در این مرحله کالای خریداری شده از گمرک ترخیص می شود تا به خریدار اجازه داده شود تا کالای خریداری شده را در اختیار داشته باشد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا