حمل بار از ایران به کانادا با کشتی

حمل بار از ایران به کانادا با کشتی

حمل بار از ایران به کانادا با کشتی

کانادا یکی از کشورهای توسعه یافته و جهان اولی در جهان محسوب می شود که از جهات مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … پیشرفت های قابل توجهی داشته و امروز به یک ثبات خوب رسیده است. سطح بالای زندگی در کانادا باعث شده است که عملا این کشور به یکی از مقاصد مهاجرت مهم در دنیا تبدیل شود. از این رو حمل بار از ایران به کانادا با کشتی یا با هواپیما بیشتر برای افراد عادی و کسانی که قصد مهاجرت دارند اهمیت دارد تا گروه های تجاری که قصد صادرات به کانادا را در سر دارند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

فریت بار چیست؟

قبل از این که بخواهیم از حمل بار از ایران به کانادا با کشتی صحبت کنیم بهتر است کمی از مفهومی به نام فریت بار صحبت کنیم. فریت بار را اگر بخواهیم تعریف کنیم این گونه می توانیم بگوییم که سپردن بار با تمام کلیات و جزئیات آن به شرکت های حمل و نقل بین المللی را فریت بار می گویند. در این حالت شرکت حمل و نقل صفر تا صد انتقال بار به مقصد را برعهده می گیرد.

حمل بار از ایران به کانادا با کشتی

وقتی می گویید صفر تا صد حمل بار این موارد شامل بسته بندی، دریافت بیمه، دریافت مجوزهای مختلف، انتقال بار به مقصد از طریق راه های دریایی یا هوایی و … می باشد.

از آن جایی که انتقال بار از طریق زمینی به کشورهای اروپایی و آمریکایی عملا بسیار پر هزینه محسوب می شود در حالت کلی از دور فریت بار خارج می شود و به سبب تحریم های ریلی عملا شرکت های ایرانی نمی توانند از طریق قطار محصولات خودشان را به کشورهای دیگر منتقل کنند. بنابراین تنها دو راه دریایی و هوایی برای این موضوع وجود دارد.

در نظر داشته باشید که فریت بار یکی از روش های انتقال بار به خارج از کشور محسوب می شود و این تنها روش نیست. فریت بار بیشتر مورد استفاده مهاجران و کاربران غیر صنعتی و تجاری است که محصولات خرده در اختیار دارند. شرکت ها و برندهای تجاری معمولا بخش زیادی از کارهای نقل و انتقال را خودشان بر عهده می گیرند و برندهای بزرگ تر و معتبر تر خودشان سامانه حمل و نقل مستقلی دارند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قوانین حمل و نقل بین المللی را مطالعه کنید.

حمل بار از ایران به کانادا با کشتی چگونه است؟

مسلما می توان حدس زد که حمل بار از ایران به کانادا با کشتی به واسطه کانتینرها صورت می گیرد. هزینه ای که شما باید بابت نقل و انتقال محصولات یا کالا ها و یا بار خود از طریق دریایی متحمل می شوید بر اساس این کانتینرها می باشد. در واقع شما در حمل بار از ایران به کانادا با کشتی تنها فاکتوری که در محاسبه اهمیت دارد تعداد کانتینر است.

مسلما بسیاری از کاربران غیر تجاری که بار جزئی و خرد برای انتقال دارند نمی توانند یک کانتینر را پر کنند، از این رو برای این که این افراد دچار ضرر مالی نشوند، شرکت های حمل و نقل اقدام جالبی انجام داده اند. آن ها با تجمیع چند بار سعی می کنند هزینه کلی یک کانتینر را میان چند نفر تقسیم کنند تا به این ترتیب حمل بار از ایران به کانادا با کشتی ساده تر و ارزان تر شود. توجه داشته باشید که اگر بار شما مهم باشد و یا این که به هر دلیل بخواهید به صورت اختصاصی این بار منتقل شود شما باید هزینه اجاره یک کانتینر را پرداخت کنید.

از آن جایی که کانتینرها معمولا حجیم و بزرگ هستند و قابلیت انتقال بار بیشتری دارند، حمل بار با کشتی به کانادا بهترین روش محسوب می شود. زیرا در حمل بار هوایی به کانادا یا هر جای دیگر دو فاکتور حجم و وزن برای محاسبه قیمت مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت به ازای هر کیلوگرمی که بیشتر از 45 کیلو باشد شما باید هزینه اضافی پرداخت کنید. این موضوع برای حمل بار از کانادا به ایران یا برعکس اصلا صرفه اقتصادی ندارد و نمی توان به واسطه آن بارهای کلی تر و بزرگترین را منتقل کرد.

بیمه نامه داشته باشید!

یکی از مهمترین فاکتورهای حمل بار از ایران به کانادا با کشتی یا هر نقل و انتقال بین المللی دیگر چه به صورت تجاری و چه به صورت عمومی داشتن بیمه نامه بین المللی است. این بیمه نامه ها دارای درجه بندی های مختلف می باشند که بیشتر مورد استفاده گروه های تجاری در صادرات و واردات است. اما برای بارهای مسافرتی و عمومی و بارهایی که صرفا به صورت خرد محسوب می شود بیمه نامه درجه C تعلق می گیرد.

این درجه بندی بر اساس اهمیت بار، بزرگی یا کوچکی با  و … می باشد. در درجه بندی C عملا نشان می دهد که اهمیت بار از نظر تجاری چندان مهم نیست و میزان تمامی لوازم بیمه شده شاید از چند صد میلیون تومان هم تجاوز نکند. این در حالی است که در درجه بندی های A , B عملا کالای بیمه شده به چند میلیارد دلار می رسد.

حمل بار از ایران به کانادا با کشتی

بسته بندی در حمل بار از ایران به کانادا با کشتی

یکی دیگر از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید بسته بندی کالاها و بار می باشد. اگر بار شما اهمیت خاصی ندارد و توانایی تحمل حمل و نقل های عادی را دارد از بسته بندی معمولی استفاده کنید. این نوع بسته بندی چه در حمل بار از ایران به کانادا با کشتی چه سایر روش ها کارایی خوبی دارد و هزینه کمتری نیز برای کاربر به همراه دارد. اما همه کالا ها به یک اندازه مهم نیستند. برخی از این وسایل بسیار مهم و گران قیمت هستند. مانند تابلوهای نقاشی و … که یک خط و خش کوچک روی آن ها می تواند این تابلوها را برای همیشه به نابودی بکشاند. در این حالت به نظر می رسد که بهتر باشد از بسته بندی های چوبی یا ویژه تری استفاده کرد. در این بسته بندی سعی می شود حتی رطوبت هم به داخل بسته بندی نفوذ نکند و وسیله یا کالا سالم بماند.

در نظر داشته باشید هنگام درخواست حمل بار از ایران به کانادا با کشتی یا برعکس، شما باید به شرکت حمل و نقل خود این موضوع را اطلاع بدهید که از چه نوع بسته بندی می خواهید استفاده کنید یا کدام کالاهای شما باید به صورت ویژه بسته بندی شود. در صورت عدم اطلاع شما شرکت های حمل و نقل هیچ مسئولیتی بابت این قضیه ندارند و هر اتفاقی که رخ بدهد خود شما مسئول آن خواهید بود.

در موضوع بیمه گذاری نیز این موضوع اهمیت دارد. شما باید ارزش واقع وسایل خودتان را بیان کنید. در غیر این صورت، اگر اتفاقی رخ بدهد شرکت بیمه گذار تنها بر اساس ارزش گذاری ابتدایی خودش خسارت را متقبل می شود.

پایان سخن از حمل بار از ایران به کانادا با کشتی

ما در این مقاله سعی کردیم به صورت مختصر اما کلی از حمل بار از ایران به کانادا با کشتی صحبت کنیم. توجه داشته باشید که بیشتر روی صحبت ما با کاربران عمومی و غیر تجاری بود که قصد مهاجرت به کانادا دارند و یا این که به هر دلیلی می خواهند تعدادی لوازم و وسایل را از کشور خارج کنند.

این موضوع تا حدودی نیز برای گروه های تجاری و صادر کننده صادق است. به جز این که آن ها باید پاسخگوی قوانین پر پیچ و خم گمرک هم باشند و باید مجوزهای لازم برای خروج محصولات خودشان را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ترخیص کالا از گمرک را مطالعه کنید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا