تجارت خارجی

تجارت خارجی

تجارت خارجی

تجارت به شکل بین المللی یا خارجی، تمامی فعالیت های بازرگانی را در بر می گیرد. در تجارت خارجی بازرگانان می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با مقرون به صرفه ترین هزینه، اقدام به انتقال کالا، منابع، خدمات و تکنولوژی نمایند. اما آیا می دانید تجارت بین المللی به چند روش انجام می شود و هر یک چه ویژگی هایی دارند؟ به طور کلی می توانیم تجارت خارجی را در اشکال مختلف دسته بندی کنیم. اولین روش، تجارت با کشورهای دیگر و به صورت بین المللی، صادرات و واردات کالا از کشوری به یک کشور دیگر است. در روش دیگر انجام فعالیت در بازارهای خارجی است که می تواند به صورت تولید، فروش، توزیع و یا توسعه وسایل و امکانات باشد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

در روش سوم نیز توافق های قراردادی هستند که با شرکت های خارجی منعقد می شود. در این روش پس از توافق و انجام تجارت می توانید از خدمات و محصولات کشورهای دیگر استفاده نموده و آن را به کشور مبدا وارد کنید. در اصل باید  تجارت خارجی را متاثر از فعالیت هایی به شمار آوریم که توسط افرادی خاص به نام بازرگان، در بازارهای داخلی و خارجی یا توسط دولت ها، کشورها و شرکت ها انجام می شود. یک تجارت بین المللی موفق تجارتی است که ابتدا اقدام به تشخیص تفاوت های موجود در بازارهای جهانی نمایید، پس از آنکه به تمامی خطرات موجود در تجارت با بازارهای جهانی واقف شدید، وارد معامله شوید. تا بتوانید در بهترین موقعیت ها بهترین نتیجه را به دست آورید.

تجارت خارجی

تفاوت تجارت داخلی و تجارت خارجی چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم در مورد تفاوت تجارت های داخلی و خارجی صحبت کنیم، باید بگوییم منظور از تجارت داخلی تجارتی است که بین دو ایرانی و در داخل کشور انجام شود. این نوع تجارت بسیار ساده است و از قوانین شناخته شده ای برخوردار است. زیرا هر دو طرفین معامله ایرانی هستند و از یک زبان و قوانین واحد استفاده می کنند.

علاوه بر آن باید بگوییم هر دو طرفین معامله در تجارت داخلی از فرهنگ و پول مشترکی نیز برخودار هستند. به همین دلیل می توانند به راحتی با یکدیگر اقدام به انجام معامله نمایند. در صورتی که تجارت خارجی بین طرفین از دشواری های خاصی برخوردار است. زیرا طرفین معامله نه از ادبیات و زبان یکسانی برخوردار هستند و نه قوانین و فرهنگ یکسانی دارند.

در تجارت داخلی تنها با ارائه یک شماره حساب یا شماره کارت می توانید هزینه معامله را بپردازید. در حالی که در تجارت خارجی فرآیند پیچیده تری وجود دارد. پس انجام تجارت داخلی و خارجی در یک سطح نیستند و هر یک قوانین و شرایط ویژه ای دارد. اما تجارت بین المللی نسبت به تجارت داخلی مزایای بیشتری به همراه دارد که مهمترین آن دسترسی به بازار جهانی است. می توانید در کنار رقبای بزرگ در سطح جهان به تجارت بپردازید و یک فرصت عالی به دست آورید که شما را خلاق تر و کارآمدتر کند. پس به طور کلی تجارت بین المللی از مزایای بسیاری برای بازرگانان برخوردار است که باید به آنها توجه نمایید.

واقعیت های مهم تجارت خارجی ایران

در مبحث قبل ما دریافتیم که مفهوم تجارت خارجی چیست. حال قصد داریم به این مسئله بپردازیم که این نوع تجارت در ایران از چه واقعیت های خاصی برخوردار است. طبق بررسی های صورت گرفته در خصوص تجارت بین المللی در ایران، می توانید شاهد روند صعودی واردات کالاهای اساسی به کشور از سال 1395 تا 97 باشید.  حتی در طی این سالها سهم واردات کشور به بالاترین رقم خود رسیده است. علت اصلی چنین اتفاقی اجرای سیاست های غلط بوده است. ایران در زمینه های مختلفی اقدام به واردات می نماید که این مسئله می تواند به بازار اقتصادی کشور ضربه شدیدی وارد کند. اگر دقت کنید در طی سالهای اخیر سه کشور چین، کره جنوبی و امارات موفق شده اند بیشترین واردات را به کشور داشته باشند.

در صورتی که تجارت خارجی ایران تنها تمرکز خود را برای صادر کردن کالاهای خاص به سه کشور چین، عراق و امارات نموده است. عمدتا این کالاهای صادراتی نیز از جمله کالاهایی بوده اند که از ارزش افزوده بسیار کمی برخوردار هستند و جزو مواد خام به شمار می روند. در حالی که صادرات محصولات معدنی، صنایع شیمیایی و دیگر صنایع از جمله ارز آور ترین کالاهای صادراتی در ایران به شمار می روند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب پرسودترین کالا برای صادرات را مطالعه کنید.

واقعیت دیگری که باید در مورد تجارت خارجی ایران بدانیم، وابستگی بسیار زیاد تولید محصولات در کشور به واردات کالاهای واسطه ای است. به گونه ای که این مسئله نوعی تهدید برای تجارت بین المللی ایران نیز به شمار می رود. زیرا کشور ایران قادر نیست به تنهایی اقدام به تولید محصولی خاص نموده و آن را به کشورهای دیگر جهان صادر کند. با این حال هنوز مدیران و وزیران در کشور بر این عقیده هستند که ایران در زمینه تجارت خارجی در طی سالهای اخیر بسیار فعال بوده و رشد زیادی را نیز تجربه کرده است.

تجارت خارجی

بهترین راه موفقیت در تجارت

مسلما تجارت داخلی می تواند مزایای زیادی را برای بازرگانان به همراه داشته باشد، اما به هیچ عنوان آینده کشور را نمی سازد. پس لازم است بیشتر بازرگانان بر روی تجارت های خارجی تمرکز کنند تا بتوانند آینده روشنی را برای بازار تجارت جهانی در کشور ایجاد کنند. همیشه باید بر این باور باشید که توانمندی بالایی دارید که بتوانید به عنوان یکی از بزرگترین تاجران بین المللی شناخته شوید.

تمام کشورهای موفق در تجارت خارجی به این باور رسیده اند که می توانند به عنوان یک فعال در بازار جهانی شناخته شوند. تولید کنندگان و فروشندگان تمامی موانع موجود در بازار را برطرف کرده و شرایطی را ایجاد کرده اند که بتوانند فرصت عالی برای رشد خود به وجود آورند. در واقع تمامی کشورها قدرت آن را دارند که وارد بازار رقابتی جهانی شوند.

بهترین راه موفقیت در تجارت خارجی و ورود به بازارهای جهانی، آشنایی با قوانین تجارت بین المللی و کسب آموزش های لازم برای ورود به این بازار است. لازم است حتما بازاریابی کالاهای صادراتی و وارداتی، دریافت مجوزهای لازم جهت صادرات و واردات کالا، دریافت کارت بازرگانی، شرایط ترخیص کالا از گمرک و در نهایت روش های مناسب حمل و نقل کالا را در نظر گرفته و در مورد تمامی این راههای کسب موفقیت اطلاعات به دست آورید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب آموزش تجارت خارجی را مطالعه کنید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا