تجارت با عمان

تجارت با عمان

تجارت با عمان

کشور عمان یک کشور سلطنتی است که در جنوب دریای عمان قرار دارد. بر اساس گزارش هایی که بانک جهانی در رابطه با کشور سلطان نشین عمان ارائه داده است نشان می دهد که این کشور یکی از بهترین کشورهای اقتصادی برای آغاز تجارت در سطح خاورمیانه و حتی سطح جهانی است. این کشور نه تنها جزء کشورهایی است که در بانک های جهانی نفوذ دارد بلکه نخستین و بهترین کشور شورای همکاری خلیج فارس است که رتبه ی نخست ایجاد کسب و کار را در این منطقه به خود اختصاص داده است. در واقع کشور عمان موفق شد در بین 190 کشور جهان، رتبه ی 32 در خصوص سهولت شروع کسب و کار را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل این کشور به یکی از مهم ترین و اولین مقاصد تجارت سرمایه گذاران به ویژه تجار ایرانی تبدیل شده است.

از آنجایی که که اکثر کشورهای حاشیه ی خلیج فارس، سرمایه گذاری و شرایط تجارت را برای تجار ایرانی سخت و دشوار کرده اند و سلطان نشین عمان و پادشاهی این کشور نه تنها مسیر تجارت با ایران را سخت نکرد بلکه مسیر و محیطی مناسب برای ایجاد و شروع انواع کسب و کارها برای تجار ایرانی و جذب سرمایه گذاران ایرانی را فراهم کرده است، تجارت با عمان از آن جهت برای تجار مهم است. این شرایط و قوانین به قدری مناسب است که در حال حاضر تجار و سرمایه گذاران ایرانی می توانند در بنادر و مناطق آزاد این کشور به طور کامل مالکیت شرکت خود را داشته باشند.

علاوه بر این، کشور عمان از امنیت بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است و همچنین بازار این کشور یک بازار خوب برای انواع محصولات ایرانی است. از دیگر مزایای تجارت با این کشور این است که این کشور دارای راه های ارتباطی انبوهی اعم از بنادر و راه آهن و خطوط هوایی و مناطق آزاد است که این راه های ارتباطی روز به روز در حال پیشرفت و توسعه می باشند که این راه های ارتباطی وسیع، امکان دسترسی تجار خاورمیانه را به بازار سایر کشورها اعم از بازارهای کشورهای آفریقایی و کشورهای حاشیه ی خلیج فارس و سایر کشورهای عربی و کشورهای حاشیه ی اقیانوس هند را فراهم می آورد. این مزیت کشور عمان سبب شده که این کشور برای تجار ایرانی به مانند یک پل برای ورود به بازارهای جهانی به ویژه بازار کشورهای آفریقایی باشد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب حمل و نقل بین المللی را مطالعه کنید.

از دیگر مزایای تجارت با عمان، تعرفه ی گمرکی این کشور است از آن جهت که تعرفه ی گمرکی کشور با عمان با کشورهای آمریکا و سنگاپور صفر است و لذا این مزیت سبب شده که تجارت با این کشور و صادرات کالا از این کشور به سایر کشورها برای تجار کم هزینه باشد. این مزایای کشور عمان سبب شد که این کشور به عنوان دروازه ی ورود به بازارهای جهانی برای تجار ایرانی شناخته شود.

طبیعتا این مزایا و موقعیت های خوب کشور عمان سبب شده که تجار زیادی علاقه مند تجارت با این کشور باشند اما متاسفانه به دلیل اینکه تجار ایرانی و عمانی شناخت خوبی از ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر ندارند سبب شده روابط تجاری بین این دو کشور آنچنان توسعه ای نداشته باشد. به گونه ای که صادرات کشورهای حاشیه خلیج فارس به عمان بیشتر از صادرات ایران به این کشور است.

حال اگر شما نیز از علاقه مندان سرمایه گذاری و تجارت با عمان هستید و می خواهید در این تجارت موفق شوید بهتر است ابتدا بازار و نیازهای این کشور را بدانید و آگاهانه در این مسیر قدم بگذارید. برای شناخت بیشتر بازار این کشور در حال حاضر کتابی با عنوان راهنمای تجارت با عمان ارائه شده است که در این کتاب انواع اطلاعات لازم در خصوص تجارت با این کشور اعم از انواع آمارهای لازم در رابطه با مبادلات با این کشور، بررسی محیط کسب و کار کشور عمان و شرایط و قوانین تجارت این کشور، ارائه و معرفی انواع راه ها برای صادرات به عمان برای تجار ایرانی و همچنین معرفی استان ها عمان که به عنوان کریدورهای مهم تجاری این کشور با ایران شناخته می شوند آمده است. در واقع هدف این کتاب این است که معرفی بهتری در خصوص ظرفیت های اقتصادی و تجاری این کشور داشته باشد و تجار ایرانی بیشتر با این ظرفیت ها آشنا شوند و همچنین تصویری روشن و تر و واضح تر از کشور سلطان نشین عمان ارائه شده تا تجار و فعالین اقتصادی ایرانی بتوانند آگاهانه در این بازار قدم بگذارند.

پس اگر شما نیز قصد تجارت با عمان را دارید و می خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید چرا که ما قصد داریم در ادامه به بررسی موضوعاتی چون بهترین تجارت در این کشور، لیست تجار عمان، تجارت در این کشور، تجار ایرانی در عمان و راهنمای تجارت با عمان بپردازیم.

بهترین تجارت در عمان

با توجه به مزایای ذکر شده در بالا کشور عمان یکی از بهترین کشورهایی است که کشور ما می تواند انواع محصولات خود را به آن صادر کند. اما برای اینکه در تجارت موفق شوید ابتدا باید نیاز بازار این کشور را بدانید و آنالیز کنید که بهترین تجارت در این کشور مربوط به چه کالایی است. همچنین باید بدانید که چه کشورهای دیگر با این کشور تجارت می کنند و چه کالاهایی را به این کشور صادر می کنند و در بین این کالاها سهم کشور ما از این بازار چه قدر است. 

در رابطه با تجارت ایران و این کشور باید بدانید که دو کشور ایران و عمان نه تنها از روابط تجاری بلکه از روابط سیاسی خوب و پایداری برخوردار هستند و این رابطه ی دوستانه از زمان قبل از انقلاب بوده است و تا امروز هم ادامه دارد و در این سال ها هیچگونه تنشی بین این دو کشور نبوده است. به گونه ای که در این دوره کشور ما بهترین و بیشترین رابطه ی دوستانه ای که داشته است با این کشور بوده است. این مساله سبب شد که روابط تجاری و اقتصادی کشور ما با عمان از یک ثبات و امنیت خاصی برخوردار باشد و در نتیجه روابط تجاری خوبی بین دو کشور برقرار باشد. علاوه بر این شرکت های عمانی علاقه ی خاصی به تجارت با تجار ایرانی دارند و به همین منظور بانک های ایرانی تسهیلات بانکی خاصی با سود بسیار کم به تجار ایرانی ارائه می دهند.

اما اگر قصد تجارت با این کشور را دارید و می خواهید در این تجارت موفق شوید در ابتدا باید لیست و آماری از صادرات سال های گذشته ی ایران به عمان را به دست آورید و نیازهای وارداتی این کشور را بشناسید و بدانید بهترین تجارت در عمان چیست و مربوط به چه کالایی است. در واقع شما باید بفهمید که کدام محصول و کالای ایرانی مورد نیاز کشور عمان است و این کشور حاضر است بابت آن دلار یا ریال بپردازد. لذا شما باید بدانید این کشور  عمدتا چه کالایی خریداری می کند و شما هم روی همان کالا تمرکز کنید.

در رابطه بهترین تجارت در عمان و بهترین کالای صادراتی به این کشور باید ذکر کنیم که همسایه ی جنوبی ما نه تنها از نظر تولید محصولات کشاورزی آنچنان قوی نیست بلکه از نظر صنعتی هم آنچنان قوی نمی باشد و لذا بیشترین سهم صادرات ایران به عمان مربوط به محصولات کشاورزی و قطعات و ماشین آلات صنعتی می باشد. با توجه به دانش فنی بسیار بالای کشور ما و همچنین تولیدات داخلی که در این زمینه صورت می گیرد در حال حاضر عمده صادرات ما به کشور عمان صادرات مواد اولیه و صادرات خدمات فنی و مهندسی می باشد.

البته کشور عمان نیازهای وارداتی دیگری هم دارد که از جمله کالاهای صادراتی به عمان شامل محصولات پلاستیکی، عسل، محصولات کشاورزی و دامی نظیر تخم پرندگان و گوشت، صنایع دستی، محصولات لبنی، مبلمان، فلزات گران بها و طلا، سنگ های ساختمانی و معدنی و سنگ های قیمتی، سوخت های فسیلی، وسایل صوتی و تصویری و وسایل برقی و تجهیزات آن ها، سازه های شناور و کشتی، مروارید، محصولات فولادی و غیره می باشد.

لیست تجار عمان

سهولت تجارت با عمان سبب شد که روز به روز بر تعداد تجار ایرانی علاقه مند تجارت در این کشور افزوده شود. در این راستا باید بدانید که تجارت با این کشور از راه های مختلفی انجام می گیرد که عموما این تجارت از طریق شرکت های صادراتی معتبر مستقر در عمان و ایران صورت می گیرد. اما اگر شما دارای شرکت صادراتی نیستید و در صورتی که حجم کالاهای صادراتی شما به این کشور کم است می توانید برای اینکه در هزینه های خود صرفه جویی کنید از شرکت های واسطه برای این تجارت و صادرات کمک بگیرید. در این نوع تجارت شما به کارت بازرگانی نیاز ندارید و همچنین هزینه های اضافی هم در این تجارت حذف می شود. 

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب ثبت شرکت در عمان را مطالعه کنید.

اما اگر می خواهید به طور مستقیم و با اخذ کارت بازرگانی خود شخصا اقدام به صادرات و تجارت در این کشور بپردازید ابتدا باید با لیست تجار عمان آشنایی داشته باشید. در واقع شناخت تجار عمانی مهم ترین و اولین گام برای تجارت با عمان است. در این راستا شرکت های واسطه ای در سطح کشور هستند که در حال تجارت با این کشور هستند. شما می توانید لیست تجار عمان را از این شرکت ها دریافت کنید و اگر به این شرکت ها دسترسی ندارید راحت ترین و مطمئن ترین راهکار برای دریافت این لیست، تماس گرفتن با اتاق بازرگانی ایران و عمان است که این اتاق لیستی از تجار عمانی به همراه نام و آدرس و فکس و ایمیل و آدرس وب سایت و شماره تماس انواع تجار را به شما ارائه می دهد.

اگر هم شرایط برقراری ارتباط با هیچکدام از این روش ها را ندارید کافی است یک سرچ کوچک در اینترنت کنید تا با لیستی از تجار عمانی مواجه شوید که نه تنها نام تجار بلکه آدرس شرکت و نوع کالاهای تجاری شرکت مربوطه را هم به شما معرفی می کند. لیست تجار عمان ارائه شده در وب سایت ها شامل نام و آدرس تجار و بازرگانان بزرگ مواد غذایی عمان، رستوران داران و شیرینی فروشی های بزرگ عمان، لیست شرکت های خدمات فنی عمان اعم از لوله کشی و تاسیسات و نجاری و غیره، لیست نمایشگاه های مبلمان طراحی داخلی عمان، لیست شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی عمان و غیره می باشد.

تجارت در عمان

در رابطه با تجارت در عمان شما باید ابتدا باید با نحوه صادرات و تجارت در این کشور آشنایی داشته باشید. اینکه بدانید وضعیت تجارت ایران و این کشور چگونه است یا میزان سود حاصله ی ایران از تجارت به این کشور چه قدر است و یا چه کالاهایی از ایران به عمان صادر می شوند و همچنین با بنادر و راه های صادراتی ایران و عمان آشنا باشید. از آنجایی که کشور عمان روابط سیاسی خوبی با کشور ما دارد و همچنین این کشور از پتانسیل خوبی برای تجارت برخوردار لذا معمولا تجارت در عمان برای تجار ایرانی بسیار سودآور و درآمدزا می باشد.

صادرات کالا از کشور ما به عمان عموما از طریق بنادر جنوبی کشور یعنی بندر عباس و بندر جاسک و بندر بوشهر و غیره صورت می گیرد. عمده محصولات صادراتی ایران به عمان مربوط به فلزات ساخته شده یا نیمه ساخت و همچنین محصولات پتروشیمی و محصولات کشاورزی و میوه و تره بار، سبزیجات، محصولات دامی و دام زنده می باشد. البته کشور عمان خود خریدار و متقاضی برخی از کالاهای ایرانی است که از جمله ی آن می توان به محصولات آهنی و محصولات غذایی و محصولات سرامیکی اشاره کرد. پس اگر خواهان تجارت در این کشور هستید به این نکته توجه کنید که محصولات غذایی از مهم ترین کالاها و نیاز بازار این کشور است و اگر دام و گوسفند زنده برای صادرات دارید بدانید که این کشور خریدار صد در صد کالای شما است.

تجار ایرانی در عمان

از آنجایی که موقعیت و وضعیت کشور عمان چه از لحاظ سیاسی و چه فرهنگی و تجاری با کشور ما مناسب است و در واقع یک موقعیت منحصر به فرد برای تجار ایرانی است لذا زمینه ها و موقعیت های مناسبی برای تجار ایرانی در عمان فراهم شده است. از جمله مهم ترین مزایای تجار ایرانی در این کشور این است که این تجار می توانند مالکیت کامل مسکن و املاک تجاری و صنعتی خود در این کشور را داشته باشند. در واقع این قانون از سوی دولت عمان تصویب شد تا انگیزه ی سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های غیر نفتی در این کشور افزایش یابد.

از دیگر قوانینی که این کشور برای افزایش و جذب سرمایه گذاران خارجی و تجار ایرانی در عمان تصویب کرده است شامل مالکیت صد در صدی تجار خارجی، ارائه ی وام ها و تسهیلات کلان و کم بهره، معاف کردن تعرفه های گمرکی برای تجاری که قصد وارد کردن محصولات صنعتی به این کشور دارند، معاف کردن تعرفه های گمرکی برای واردات مواد اولیه ی کارخانجات خارجی که در این کشور فعالیت دارند و غیره می باشد.

راهنمای تجارت با عمان

به طور کلی مزایای تجارت با عمان سبب شد که تجار زیادی سودای تجارت در عمان را داشته باشند. در این راستا برای موفقیت در این تجارت حتما باید یک ﺁشنایی کلی با این کشور داشته باشند. در واقع آشنایی با راهنمای تجارت با عمان به این تجار برای موفقیت هر چه بیشتر کمک می کند. از جمله نکات و راهنمایی لازم برای تجارت با عمان و افزایش آگاهی شما با این کشور عبارتند از:

  • بررسی و آنالیز کلی کشور عمان اعم از بررسی موقعیت جغرافیایی عمان، مساحت، جمعیت، زبان و دین کشور عمان، شهرهای مهم عمان و غیره
  • بررسی و آنالیز بازار واردات کشور عمان
  • بررسی و آنالیز بازار صادرات کشور عمان
  • آشنایی با سیاست و اقتصاد عمان
  • ﺁشنایی با استانداردها و قوانین گمرکی عمان
  • آشنایی با فرهنگ کشور عمان
  • و غیره

صادرات خرما به عمان

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرما در جهان است و سالانه مقادیر قابل توجهی خرما به کشورهای خارجی از جمله عمان صادر می کند. از جمله خرماهای صادراتی ایران به عمان می توان به خرما مضافتی، خرمای زاهدی، خرمای شاهانی و خرمای پیارم اشاره کرد. این محصولات از طریق بندرعباس به عمان صادر شده سپس به کشورهایی مانند هند، چین و کشورهای آفریقایی صادرات دوباره انجام می گیرد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب صادرات خرما به عمان را مطالعه کنید.

ترخیص کالا در عمان

برای ترخیص کالا در عمان باید توجه کرد که تاجر باید فاکتور خرید مربوط به محموله را به اداره گمرک تحویل دهد، حتی صحت این فاکتور نیز توسط کارشناسان کاربلد مورد بررسی قرار می گیرد، سخت گیری در اداره گمرک به حدی است که افراد سودجو نمی توانند با جعل اسناد و مدارک کالاهای غیر قانونی و ممنوعه را از مرز عبور دهند، باید توجه داشت که برای خروج کالا یک سری قوانینی وجود دارد که در این قوانین یک سری کالا ها را به عنوان کالاهای ممنوعه مشخص کردند و امکان خروج کالاهای ممنوعه از مرز امکان پذیر نیست.

صادرات عسل به عمان

برای صادرات عسل به عمان، شما باید برای دریافت مجوزهای لازم اقدام نمایید، مجوزهایی مانند گواهینامه ی استاندارد، گواهی بهداشت، گواهی سازمان غذا و داروی کشور و همچنین گواهینامه ای که ارزش تغذیه ای محموله ی عسل را تایید می کند، از جمله مهم ترین مجوزها و گواهی هایی است که ضمن صادرات عسل به عمان باید دریافت شوند. برای اینکه صادرات عسل به عمان و یا هر کشور دیگری بتواند به موفقیت آمیزترین حالت ممکن اجرا شود، شما نیاز دارید که علاوه بر کیفیت خود محصول به نوع بسته بندی های محصول و همچنین مهر و برچسب استاندارد موجود بر روی بسته بندی دقت نمایید.

قیمت زعفران در عمان

زعفران یک ادویه ی بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است. ارزش این ادویه به قدری بالاست که آن را طلای سرخ می نامند. علاوه بر این، زعفران خاصیت این را دارد که فراورده های مختلفی را از خود تولید کند. به صورت کلی زعفران دارای ارقام مختلفی از جمله دسته، سرگل، نگین، سوپرنگین و غیره می باشد که هر یک از آنها به نسبت رنگ، طعم، میزان خامه (بخش سفید رنگ) و غیره دسته بندی می شوند. بنابراین می توان گفت که نوع و رقم زعفران به عنوان مهم ترین فاکتور تاثیرگذار بر روی قیمت زعفران در عمان به حساب می آید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا