تجارت با ارمنستان

تجارت با ارمنستان

تجارت با ارمنستان

تجارت با ارمنستان یکی از لاین های تجاری ایران به شما می رود. ارمنستان کشوری است که در قفقاز جنوبی قرار دارد و پایتخت آن شهر ایروان است. در همسایگی شمالی این کشور، گرجستان در شرق جمهوری آذربایجان، در غرب ترکیه و در جنوب، ایران و نخجوان قرار دارند. ایروان یکی از شهرهای بسیار مهم ارمنستان است که وسعت بسیار زیادی نیز دارد. این شهر در مسائل تجاری، سیاسی و اقتصادی ارمنستان، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. مرز بین ایران و ارمنستان آنقدرها زیاد نیست که بگوییم تجارت با کشور ارمنستان را مانند تجارت با عراق می توان یکی از آسان ترین کارهای تجاری ایران نامید. اما با این حال تجارت با این کشور نیز از اهمیت خاص خودش برای تجار ایرانی برخوردار است.

ایران و ارمنستان روابط بسیار خوبی با هم دارند و در زمینه ی تجارت با ارمنستان، باید بگوییم که ایران یکی از صادر کنندگان اصلی محصولاتی مانند گوجه، پیاز و هویج به ارمنستان می باشد. البته که کشورهای دیگری علاوه بر ایران، برای تجارت با این کشور بسیار مشتاق هستند. کشورهایی مانند روسیه، آلمان، بلغارستان، بلژیک، چین، ترکیه، گرجستان، آمریکا، کانادا، هلند و سوئیس از مهم ترین کشورهایی هستند که جزو شرکای تجاری ارمنستان نیز محسوب می شوند.

لازم به ذکر است که بخش اصلی درآمد ارمنستان از کنار گردشگری در این کشور تامین می شود. در واقع صنعت گردشگری ارمنستان، یکی از مهم ترین و پردرآمد ترین صنایع این کشور به حساب می آید و سالانه مسافران و توریست های زیادی، از جای جای دنیا برای دیدن ارمنستان زیبا، راهی این کشور می شوند. البته تجارت ایران با ارمنستان تنها معطوف به موارد ذکر شده نمی شود و کالاها و موادی مانند قیر، نفت، نیترات آمونیوم انفجاری، فروسیلیسیوم، روغن صنعتی، سولفور سدیم، شیشه فلوت، مصنوعات پلاستیکی، محصولات آهنی و فولادی، جوجه های یک روزه و غیره همگی مواردی هستند که در لیست اقلام صادراتی ایران به ارمنستان  قرار دارند. کما اینکه تجارت با ارمنستان نیز مانند سایر لاین های تجاری ایران، تحت الشعاع تحریم ها و فشارهای مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری، قرار گرفته است اما این تجارت هنوز می تواند بر قوت خود باقی باشد و مورد علاقه ی بسیاری از تجار ایرانی نیز قرار گیرد. در ادامه درباره ی ابعاد مختلف تجارت با ارمنستان بیشتر برایتان صحبت خواهیم کرد. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

بهترین تجارت در ارمنستان

گفتیم که ارمنستان معادن طبیعی خیلی غنی دارد و از این معادن می تواند برای بهبود روابط تجاری خود استفاده کند. البته که منبع اصلی درآمد ارمن ها کاملا وابسته به صنعت گردشگری شان است و تمرکز خاصی بر روی این موضوع دارند. اما درباره ی بهترین تجارت ارمنستان می توانیم به صادرات انواع مواد معدنی، پنیر، لباس های مردانه و پسرانه، شراب انگور، الماس تراش نخورده، روغن های غیر نفتی،  الکل اتیلیک، طلا، گوجه فرنگی تازه، گوشت گوسفند یا بز، مواد غذایی، سنگ معدن، کنسانتره مس، داروهای ترکیبی، شکلات و دیگر مواد غذایی حاوی کاکائو و ژاکت های بافتنی اشاره نماییم. البته صادرات این محصولات بیشتر به سمت کشورهایی همچون آمریکا، روسیه، بلغارستان، بلژیک، آلمان، ایران و سوئیس روانه می شوند.

طبیعتا صحبت درباره ی بهترین تجارت در ارمنستان، همان طور که به صادرات آن کشور معطوف می شود، واردات را هم دربر می گیرد. بیشترین وارداتی که در تجارت با این کشور به چشم می خورد، شامل مواردی همچون گاز و سایر گازهای هیدروکربنی، روغن‌ های نفتی و روغن های به دست آمده از چغندر قند، وسایل نقلیه موتوری، انواع مواد معدنی، داروهای ترکیبی، گندم، شکر، خودروهای سواری، تلفن های همراه و آلومینیوم کار نشده می باشد.

ارمنستان به عنوان یک کشور که تازه استقلال خود را به دست آورده است، این حق را دارد که با اکثر کشورهای بزرگ و کوچک دنیا، وارد روابط تجاری آزاد شود. همین شرایط در کنار موقعیت جغرافیایی عالی ارمنستان در کنار روابط آزاد و بسیار خوبی که با کشورهای اروپایی دارد، می تواند این کشور را به یک گزینه ی بسیار عالی برای تجار ایرانی تبدیل کند. چرا که ایران به واسطه ی بازار ارمنستان می تواند، محصولات خود را روانه ی بازارهای اروپایی و جهانی کند و از کنار این موضوع، سود خوبی را به خود اختصاص دهد. بنابراین با توجه به شرایط ذکر شده، هر تجارتی در این کشور می تواند بهترین تجارت با ارمنستان  برای ایران محسوب شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب واردات از ارمنستان را مطالعه کنید.

لیست تجار ارمنستان

یکی از مهم ترین اصول هر تجارتی این است که تجار بتوانند به یک بازاریابی قوی و درست در کشور مقصد دسترسی پیدا کنند. درباره ی تجارت با با این کشور نیز این موضوع صادق است. یعنی تجار برای تجارت ابتدا باید با تجار ارمنی آشنایی پیدا کنند و این موضوع تنها با دسترسی به لیست تجار ارمنستان، امکان پذیر می باشد. دسترسی به این لیست اصلا کار سختی نیست و خیلی راحت با یک جستجوی ساده، می توانید به لیست تجار ارمنستان دست یابید و در نتیجه ی رای زنی ها و بازاریابی های مختلف و پیاده سازی استراتژی های مارکتینگ متفاوت، راه تجارت با این افراد را برای خودتان باز کنید. البته که این پروسه، پروسه ی ساده ای نیست و برای به ثمر نشستن این تجارت، نیاز است که شما باید بر طبق استانداردهای تعریف شده ی این کشور عمل نمایید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به ارمنستان را مطالعه کنید.

تجارت چمدانی به ارمنستان

تجارت چمدانی به ارمنستان نیز همانند هر کشور دیگری امکان پذیر است. خودتان که می دانید برای تجارت چمدانی عموما حق گمرکی تعریف نمی شود و افراد مجاز هستند تا از هر محصول و از هر کالا تا یک محدوده ی استاندارد و معین شده ای، از یک کشور به کشور دیگر منتقل نمایند. برای تجارت چمدانی به ارمنستان نیز این موضوع صدق می کند.

مثلا برای در زمینه ی تجارت های چمدانی ایران به ارمنستان، یکی از مهم ترین محصولاتی که جابجا می شود، زعفران است. زعفران یکی از مهم ترین محصولات صادراتی ایران است که صادرات چمدانی آن تا محدوده ی خاصی، مجاز می باشد. از این رو، خیلی از افراد و تجار، از این قابلیت برای صادرات زعفران به ارمنستان و سایر کشورها هم استفاده می کنند. البته از آنجایی که ارمنستان جزو همسایگان ایران به حساب می آید، تجارت چمدانی با این کشور برای تجار ایرانی، راحت تر نیز امکان پذیر خواهد بود.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا