بهترین سنگ نمای ساختمان

بهترین سنگ نمای ساختمان چیست؟ نمای هر ساختمان تقریباً مهم‌ترین و اصلی‌ترین عنصر در طراحی و اجرای ساختمان به حساب می‌آید. از آنجایی که نمای ساختمان اولین بخش ساختمان است که هر رهگذری با آن روبرو می‌شود، بنابراین اهمیت آن در مقایسه با سایر قسمت‌های ساختمان بسیار بیشتر است. قیمت سنگ ساختمانی از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار برای انتخاب بهترین سنگ نما به حساب می‌آید.
در حالت کلی بهترین سنگ نمای ساختمان عبارت است از: سنگ گرانیت، سنگ تراورتن، سنگ مرمر، سنگ چینی، سنگ مرمریت، سنگ تراونیکس، سنگ بازالت و سنگ سند استون. به نظر شما از میان تمامی انتخاب‌های موجود، کدامیک بهترین سنگ برای نمای ساختمان شما به حساب می‌آید؟

لیست بهترین سنگ نمای ساختمان چیست؟

دنیای سنگ‌های ساختمان بسیار متنوع و گسترده است. این تنوع بالا در سنگ‌های نمای ساختمان باعث شده است تا برای هر دیزاین و سلیقه‌ای حداقل یک مدل سنگ نمای مناسب وجود داشته باشد. در این میان چگونه می‌توان بهترین و سالم‌ترین سنگ را برای اجرای نمای ساختمان انتخاب کرد؟ علاوه بر سنگ‌های طبیعی، سنگ‌های مصنوعی نیز برای اجرای نما به عنوان گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه به حساب می‌آیند. معمولاً قیمت سنگ مصنوعی نیز بسیار مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
از آنجایی که سنگ‌های نما همیشه در معرض تغییرات شرایط جوی مانند تابش آفتاب، برف و باران، گرد و غبار و تغییرات دمایی هستند، بنابراین باید دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی باشند. یکی از روش‌های تشخیص سنگ ساختمانی سالم این است که با یک وسیله فلزی کوچک چندین ضربه آرام به سنگ بزنید، اگر سنگ صدایی شبیه به صدای شیشه بدهد، سنگ کاملاً سالم و بدون ترک یا پوسیدگی است.
در حالت کلی بهترین سنگ نمای ساختمان عبارتند از:

1- سنگ گرانیت، سنگ پرطرفدار و کاربردی

سنگ گرانیت نوعی سنگ آذرین است و با تونالیته‌های رنگی مختلف مانند طوسی، سبز، قرمز و صورتی در بازار وجود دارد. قیمت سنگ گرانیت در بازار با توجه به نوع و رنگ آن متفاوت است، اما بازار باسکول به شما فرصت خرید بهترین سنگ گرانیت با ارزانترین قیمت و بالاترین کیفیت را می‌دهد.
این نوع از سنگ‌ها دارای بافت درشت و سختی بسیار بالایی هستند، به همین دلیل برای اجرای نمای ساختمان گزینه مناسبی به حساب می‌آیند.
سنگ‌های گرانیت معمولاً دارای وزن زیادی هستند و به همین دلیل هم چسبندگی کمتری با ملات دارند.
این نوع از سنگ دارای تخلخل کمی است. همین موضوع باعث شده است تا میزان جذب آب آن بسیار کم باشد و مقاومت خوبی در برابر بارندگی و رطوبت از خود نشان دهد.

2- سنگ تراورتن، متنوع و زیبا

تراورتن یکی از انواع سنگ رسوبی و دارای بافت لایه لایه است. قیمت سنگ تراورتن در مقایسه با سنگ گرانیت بسیار کمتر و ارزانتر است.
میزان چسبندگی سنگ تراورتن به ملات بسیار خوب است و به همین دلیل در هنگام اجرای نما با سنگ تراورتن اسکوپ گذاری انجام نمی‌شود.
ساختار سنگ‌های تراورتن به صورت لایه‌ای است و به همین دلیل می‌توان این سنگ‌ها را به دو روش Cross cut و Vein cut برش داد.
سنگ‌های تراورتن به دو گروه موج‌دار و ابروبادی طبقه‌بندی می‌شوند و قیمت تراورتن موج‌دار در مقایسه با نوع ابروبادی بیشتر است.
علاوه بر این، تنوع رنگ سنگ‌های تراورتن بسیار زیاد است و رنگ‌های طوسی، خرمایی و بژ به خاطر زیبایی بیشتر دارای قیمت بالاتری هستند.

3- سنگ مرمر، گران قیمت و محبوب

سنگ مرمر یکی از انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی است که زیبایی و مقاومت آن در مقایسه با سایر سنگ‌های نما بسیار بیشتر است.
سنگ مرمر در برابر باران‌های اسیدی، هوازدگی و انواع آلودگی‌ها از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می‌دهد و به همین دلیل برای اجرای نما یک گزینه بسیار عالی به حساب می‌آید.
قیمت سنگ مرمر در مقایسه با سایر سنگ‌های نما بسیار بیشتر و گرانتر است و به همین دلیل برای اجرای نمای ساختمان‌های عادی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر هیچ محدودیتی از لحاظ بودجه مالی برای اجرای نمای ساختمان ندارید، سنگ مرمر به عنوان بهترین سنگ نمای ساختمان به حساب می‌آید.

4- سنگ چینی، سنگ سفید و مقاوم

سنگ چینی یکی از انواع سنگ‌های آهکی دگرگونی است و از بلورهای درشت و کاملاً واضح تشکیل شده است.
سنگ‌های چینی از کانی‌های مختلفی تشکیل می‌شوند اما اصلی‌ترین کانی تشکیل‌دهنده آن‌ها در اصل کانی ولاستونیت و کلسیت است. به هر میزان که کانی کوارتز در این نوع سنگ بیشتر باشد، سختی و مقاومت آن نیز بالاتر است.
مقاومت فشاری سنگ‌های چینی بسیار بالاست و به همین دلیل گزینه مناسبی برای نمای ساختمان به حساب می‌آیند.
رنگ سنگ چینی خالص کاملاً سفید و بلورین است و به همین دلیل نیز سنگ چینی به عنوان بهترین سنگ سفید برای نمای ساختمان نیز به حساب می‌آید.

5- سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یکی از انواع سنگ‌های آهکی و دارای استحکام و مقاومت بسیار کمی است.
تنوع رنگی سنگ‌های مرمریت بسیار زیاد و برای اجرای انواع نمای ساختمان با دیزاین و سبک‌های مختلف گزینه مناسبی است.
سنگ‌های مرمریت جزو سنگ‌های کربناتی به حساب می‌آیند و دارای ساختار کاملاً متفاوتی با سنگ مرمر هستند.
یکی از مزایای استفاده از سنگ مرمریت برای اجرای نمای ساختمان این است که این سنگ صیقل‌پذیری بسیار بالایی دارد و کاملاً بدون خلل و فرج است.

6- سنگ تراونیکس، سنگ ترکیبی با زیبایی دو برابر

سنگ تراونیکس در دسته سنگ‌های رسوبی و سنگ‌های آهکی قرار دارد و از ترکیب سنگ‌های تراورتن و مرمر به وجود می‌آید.
این دسته از سنگ‌ها دقیقاً مثل سنگ تراورتن دارای مقاومت سایشی و فشاری نسبتاً بالا و مانند سنگ‌های مرمر دارای زیبایی خیره‌کننده‌ای هستند.
سنگ تراونیکس دارای تخلخل نسبتا بالا و رگه‌ها و نقوش پررنگ است.
بخشی از این سنگ مثل سنگ مرمر شفاف است و نور را از خود عبور می‌دهد. بخشی دیگر از سنگ مانند سنگ تراورتن دارای حالتی مات و کدر است. به همین دلیل از این سنگ زیبا و خاص برای تزیین نمای داخلی دیوار استفاده می‌شود.

7- سنگ بازالت، نمای مدرن و جذاب

از سنگ بازالت معمولاً برای اجرای نمای ساختمان‌های شیک، مدرن و متفاوت استفاده می‌شود.
این نوع از سنگ دارای ظاهری زیبا، کیفیت بالا و مقاومت خوبی در برابر تغییرات دما و شرایط جوی است و به همین دلیل برای سنگ نما یک گزینه بسیار عالی به حساب می‌آید.
سنگ‌های بازالت قابل احتراق نیستند و در صورت آتش‌سوزی از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می‌دهند.
از آنجایی که برای اجرای نمای ساختمان‌های مدرن معمولاً از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود و تونالیته رنگی انواع سنگ بازالت نیز بین خاکستری روشن تا تیره قرار دارد، بنابراین سنگ بازالت به عنوان یک سنگ مناسب نمای مدرن شناخته می‌شود.

8- سنگ سند استون

سنگ سند استون یکی از انواع سنگ‌های رسوبی است که از درصد زیادی ماسه و کانی‌های دیگر مانند کوارتز، فلدسپات، رس و سیلیس تشکیل شده است.
قیمت سنگ‌های سند استون در مقایسه با سایر سنگ‌های نما بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌تر است و به همین دلیل هم برای اجرای نمای ساختمان زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
میزان چسبندگی این سنگ‌ها به ملات بسیار کم است و به همین دلیل در هنگام اجرای نما باید از اسکوپ نگهدارنده سنگ استفاده کرد.
تنوع طرح و رنگ سنگ‌های سنداستون زیاد است و به همین دلیل این سنگ‌ها برای انواع نمای ساختمانی و سبک طراحی مناسب هستند.

ویژگی‌های بهترین سنگ برای نمای ساختمان چیست؟

هرکدام از انواع سنگ‌های ساختمانی دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فرد خود هستند و بر اساس ویژگی‌های خود معمولاً کاربرد مجزا و متفاوتی نیز دارند. اما در حالت کلی برای اینکه بتوانید بهترین سنگ برای نمای ساختمان را انتخاب کنید، حتماً به وجود ویژگی‌های زیر در سنگ توجه کنید. مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین سنگ برای نمای ساختمان عبارت است از:

  • سنگ نما باید مقاومت بالایی در مقابل تغییرات دما و شرایط آب‌وهوایی منطقه داشته باشد.
  • ظاهر تمیز، صیقلی و زیبایی داشته باشد و به نمای ساختمان جلوه مناسبی بدهد.
  • دارای رنگ مناسب و مطابق با دیزاین و سبک طراحی ساختمان باشد.
  • تمیز کردن آن راحت و بدون دردسر باشد و با شستشو هرگز کیفیت و رنگ خود را از دست ندهد.
  • نصب و اجرای آن راحت و بدون دردسر باشد.
  • قابلیت چسبندگی آن به ملات زیاد باشد و بعد از چسباندن دیگر از دیوار جدا نشود.
  • دارای وزن کم و حفره‌های اندکی باشد تا علاوه بر حفظ زیبایی به صورت همزمان به راحتی روی دیوار نصب شود.

سنگ مناسب نمای مدرن برای ساختمان چیست؟

ساختمان‌ها و نمای آن‌ها معمولاً به صورت کلاسیک یا مدرن طراحی و اجرا می‌شوند. سنگ تراورتن دره بخاری به دلیل رنگ روشن، تراکم بالا و درخشندگی زیاد همیشه به عنوان بهترین سنگ مناسب نمای مدرن ساختمان به حساب می‌آید.
سنگ تراورتن دره بخاری به دو روش موج‌دار و بدون موج تولید و فرآوری می‌شود و هر کدام از این مدل‌ها نیز مزایا و معایب منحصربه‌فرد خود را دارند. استفاده از سنگ تراورتن دره بخاری بدون موج برای اجرای نمای ساختمان‌های مدرن طرفداران زیادی دارد.

بهترین رنگ سنگ نمای ساختمان چیست؟

سنگ‌های ساختمانی مناسب برای اجرای نمای ساختمان دارای رنگ‌های بسیار متنوعی هستند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد خود را دارد. عوامل مختلفی مانند رنگ در انتخاب سنگ مناسب برای نمای ساختمان تاثیرگذار است. در حالت کلی برای اجرای نمای رومی و مدرن از سنگ‌هایی با تونالیته رنگی روشن مانند سفید و کرمی روشن استفاده می‌شود.
انتخاب بهترین رنگ سنگ نمای ساختمان به عوامل مختلفی مانند قیمت سنگ، شرایط آب‌وهوایی منطقه و سبک دیزاین نما بستگی دارد.

بهترین سنگ تراورتن نما چیست؟

اگر سنگ تراورتن را به عنوان سنگ مناسب برای نمای ساختمان خود انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که سنگ تراورتن انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود هستند. بهترین سنگ تراورتن نما به شرح زیر است:

ردیفنام سنگ تراورتن نماویژگی‌ها و مشخصات
1سنگ تراورتن آتشکوهزمینه سفید با موج‌های زیبا و منظم، جنس عالی و مقاوم، تراکم پایین حفره‌ها، بهترین سنگ سفید برای نمای ساختمان
2سنگ تراورتن دره بخاریدارای زمینه روشن، تراکم بالا، درخشندگی زیاد، سنگ مناسب برای اجرای نمای مدرن و کلاسیک
3سنگ تراورتن عباس آباددارای تونالیته رنگی متنوع، بافت نواری شکل، یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین سنگ‌های تراورتن  
4سنگ تراورتن ابیانهدارای تنوع رنگی بالا، زیبا و چشم‌نواز، سنگ مناسب برای نمای کلاسیک و رومی
5سنگ تراورتن تکابیکی از انواع سنگ‌های رسوبی و تزئینی، دارای تخلخل زیاد، وزن کمتر و سبکتر
6سنگ تراورتن حاجی آباددارای تخلخل کمتر، دارای خاصیت صیقل‌پذیری و مقاومت بالا در برابر فشار، نوعی کمیاب از سنگ تراورتن
7سنگ تراورتن شکلاتیدارای قیمت پایین و ارزانتر، مناسب برای پروژه‌هایی با بودجه کم

بهترین سنگ سفید برای نمای ساختمان چیست؟

سنگ‌های نما با رنگ سفید همیشه طرفداران بیشتری داشته است. خوشبختانه تنوع سنگ‌های سفید نیز بسیار زیاد است و شما به راحتی می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه شخصی خود بهترین مدل سنگ سفید را برای نمای ساختمان خود انتخاب کنید. بهترین سنگ سفید برای نمای ساختمان عبارت است از:
• سنگ چینی سفید نما
• سنگ تراورتن سفید نما
• سنگ تراونیکس سفید نما
• سنگ گرانیت سفید نما

بهترین سنگ نمای ساختمان چیست؟

تنوع سنگ‌های ساختمانی برای نما به اندازه‌ای زیاد است که شاید انتخاب فقط یک مدل از آن‌ها به عنوان گزینه بهترین به همین راحتی‌ امکان‌پذیر نباشد. بنابراین برای انتخاب بهترین سنگ نمای ساختمان فقط کافیست تا با توجه به دیزاین کلی ساختمان، بودجه و سلیقه شخصی مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. یکی از مواردی که به شما در کنترل هزینه‌ها کمک زیادی می‌کند، در اصل خرید سنگ نما عمده با قیمت تولیدی و بسیار کمتر است.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا