باربری بین المللی

باربری بین المللی

باربری بین المللی    

یکی از مهمترین مواردی که پس از خرید و فروش محصول در عرصه بین المللی مطرح می شود دسترسی سریع به کالا است که در این راستا از روش های مختلف حمل و نقل کمک گرفته می شود. درواقع حمل و نقل یکی از مهمترین ارکان تجارت بین الملل است و به روش های گوناگونی انجام می شود که هر یک از آنها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.  

به صورت کلی باربری بین المللی به سه شکل زمینی، دریایی و هوایی انجام می شود که بر اساس مسافت بین دو کشور و مرز بین آنها از انواع مختلف آن استفاده می شود. با توجه به اهمیت صادرات در رونق چرخه اقتصادی کشور انتخاب شیوه صحیح حمل و نقل در ادامه روند صادرات نقش مهمی دارد و به همین دلیل شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. درواقع توسعه اقتصادی یک کشور نیازمند سیستم حمل و نقل قوی است و ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب خود می تواند از شیوه های مختلف حمل و نقل برای بهبود روابط تجاری خود استفاده کند. 

حمل و نقل به صورت کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت بر روی اقتصاد کشور و اشتغال زایی تاثیر دارد که تمامی این موارد به صورت مستقیم بر کیفیت زندگی مردم یک کشور تاثیرگذار است. در نظر داشته باشید که بدون داشتن شبکه حمل و نقل مناسب و قوی امکان تجارت بین الملل کمتر می شود و به همین دلیل این موضوع برای بازرگانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شرکت های حمل و نقل بین المللی می توانند بر روی هزینه ها، زمان، سرعت جابجایی و غیره تاثیر زیادی داشته باشند و به همین دلیل انتخاب شرکت مناسب حائز اهمیت می باشد.  

انواع روش های حمل و نقل بین المللی

با توجه به اینکه حمل و نقل بین الملل توسط روش های مختلفی انجام می شود انتخاب نوع مناسب جهت کارایی بیشتر و صرفه جویی در هزینه ها اهمیت زیادی دارد. یکی از مهمترین مواردی که بر روی انتخاب روش و شرکت باربری بین المللی تاثیرگذار است نوع کالا است؛ به عنوان مثال حمل کالاهای حجیم و سنگین توسط کشتی انجام می شود و مواد غذایی به دلیل امکان خرابی بهتر است به شیوه هوایی جابجا شوند. 

از دیگر عوامل موثر در انتخاب روش باربری بین المللی می توان به هزینه آن اشاره کرد؛ هریک از روش های حمل و نقل دارای هزینه مخصوص به خود می باشند که افراد می توانند بر اساس بودجه از هر یک از آنها استفاده کنند. از دیگر عناصری که هنگام انتخاب روش باربری مورد توجه قرار می گیرد می توان به ارزش کالا اشاره کرد؛ در بسیاری از مواقع انواع کالا با ارزش به صورت هوایی جابجا می شوند. اکنون قصد داریم انواع روش باربری بین المللی را برای شما توضیح دهیم:  

حمل و نقل زمینی

یکی از شیوه های متداول حمل و نقل بین المللی به صورت زمینی است که بیشتر در فواصل نزدیک مورد استفاده قرار می گیرد. این شیوه حمل و نقل دارای هزینه اندکی نسبت به دیگر روش ها می باشد و به دلیل دسترسی به نقاط مختلف و گستردگی شبکه جاده ای مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. از جمله مواردی که در این روش مورد توجه قرار می گیرد می توان به هزینه سوخت، وضعیت جاده، عوارض و غیره اشاره کرد. اگر شما قصد دارید از این روش جهت انتقال محصولات خود به دیگر کشورها استفاده کنید می توانید لیست شرکت های حمل و نقل بین المللی جاده ای را به صورت آنلاین دریافت کنید و با آنها به صورت مستقیم در تماس باشید. دریافت لیست شرکتهای حمل و نقل بین المللی در انتخاب شرکت مناسب و معتبر نقش اساسی دارد.  

حمل و نقل دریایی     

در صورت دسترسی به آب های آزاد حمل و نقل دریایی یکی از بهترین شیوه های انتقال کالا محسوب می شود. یکی از مهمترین مواردی که در زمینه حمل و نقل دریایی مورد توجه قرار می گیرد وضعیت آب و هوا است؛ تغییرات آب و هوایی در زمان رسیدن کالا به دست مشتری تاثیرگذار است. همچنین مسیر عبور کشتی ها به صورت مشخص شده است و این موضوع بر روی زمان و محل عبور تاثیر دارد. با این حال حمل و نقل دریایی بهترین روش جهت انتقال کالاهای حجیم و سنگین به شمار می رود که این کار با ایمنی بالا انجام می شود. 

حمل و نقل هوایی  

یکی از بهترین روش های باربری سریع کالا حمل و نقل هوایی است که امکان انتقال محصولات در مسافت های طولانی را فراهم می کند. در بسیاری از مواقع جهت انتقال اقلام خطرناک یا حساس که نیاز به امنیت بالا دارند از این روش استفاده می شود. یکی از موارد قابل توجه در این روش هزینه بالا آن است که در برخی از مواقع برای بازرگانان مقرون به صرفه نیست. در نظر داشته باشید که عوارض و مالیات کالا بر اساس نوع آن در هر فرودگاه باید پرداخت شود که نوسانات ارزی بر روی آن تاثیر دارد.  

حمل و نقل بین المللی ایران اروپا

شرکت های زیادی در زمینه حمل و نقل بین المللی ایران اروپا فعالیت دارند و طیف وسیعی از اقلام مختلف توسط آنها به خارج از کشور ارسال می شود. کلیه شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل بین المللی ایران اروپا به قوانین و شرایط این کار مسلط می باشند و به همین دلیل بهترین روش جهت ارسال کالا به اروپا کمک گرفتن از این شرکت ها است. حمل بار به اروپا توسط روش های مختلف زمینی، دریایی و هوایی انجام می شود که بر اساس قوانین کشور مقصد، نوع کالا، مسافت و غیره از انواع مختلف این روش ها استفاده می شود. 

یکی از مهمترین مواردی که در زمینه حمل و نقل بین المللی ایران اروپا مورد توجه قرار می گیرد نوع بسته بندی آن است. برای انجام این کار از انواع بسته بندی با مقاومت مختلف استفاده می شود و هرچه استحکام جعبه بالاتر باشد برای حمل و نقل مناسب تر است. البته نوع و جنس کالا از دیگر مواردی می باشند که در انتخاب جعبه بسته بندی تاثیرگذار می باشند. در نظر داشته باشید که به دلیل مسافت طولانی بین ایران و اروپا بسته بندی مناسب می تواند از آسیب رسیدن به محصولات جلوگیری کرده و مانع از زیان های احتمالی گردد. 

از دیگر مواردی که هنگام حمل و نقل بین المللی ایران اروپا مورد توجه قرار می گیرد سمپاشی بسته بندی ها است؛ در نظر داشته باشید که بنا بر قوانین وضع شده کلیه بسته بندی که شامل چوب خام، پالت های بار و غیره باشد باید به وسیله حرارت بالا یا گازهای مخصوص ضدعفونی شوند. همچنین کلیه اقلام ارسالی باید شماره گذاری شده و در لیست مشخصی قرار بگیرند و جهت ارائه این لیست به گمرک کشور مقصد ترجمه انگلیسی آن نیز تهیه شود.

نتیجه‌گیری 

تجارت بین الملل یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی کشور است که از مهمترین موارد قابل توجه در این زمینه می توان به باربری بین المللی اشاره کرد. امروزه شرکت های حمل و نقل بین المللی زیادی در کشور فعالیت دارند که این کار را به روش های متعدد زمینی، هوایی و دریایی انجام می شود. شما می توانید توسط پلتفرم های مختلف به صورت آنلاین با این شرکت ها در تماس باشید و در کمترین زمان ممکنه با هزینه مناسب این کار را بدون دخالت واسطه انجام دهید.  

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا