باربری برون شهری

باربری برون شهری

باربری برون شهری   

باربری به معنای انتقال انواع کالا بین دو نقطه می باشد که انجام این کار توسط افراد یا شرکت های مختلف انجام می شود. با پیشرفت علم شیوه جابجایی کالا تغییر کرده است و باربری برون شهری به شکل های مختلفی انجام می شود. حمل بار بین دو شهر نیازمند رعایت اصول و مقررات ویژه ای می باشد که عدم رعایت آن خسارت های جبران ناپذیری برای افراد برجا می گذارد ولی از طرفی رعایت نکات ضروری تجربه خوبی برای افراد به ارمغان می آورد.

همانطور که توضیح داده شد شرکت های مختلفی وجود دارند که در این زمینه فعالیت دارند که از جمله خدمات ارائه شده توسط آنها می توان به بسته بندی، حمل بار، تخلیه و غیره اشاره کرد. یکی از موارد مهمی که در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد کیفیت انجام کار است؛ نحوه باربری باید به گونه ای باشد که امکان آسیب رسیدن به وسایل به کمترین میزان برسد و در این راستا انتخاب باربری از اهمیت بالایی برخوردار است.      

از دیگر مواردی که در زمینه حمل بار بین شهری مورد توجه قرار می گیرد می توان به حجم وسایل و ظرفیت ماشین اشاره کرد؛ هرچه حجم وسایل بیشتر باشد نیاز به وسیله بزرگتر برای جابجایی است که این موضوع بر روی هزینه انجام کار نیز تاثیر زیادی دارد. از دیگر نکات مورد توجه می توان به رعایت ایمنی هنگام جابجایی اشاره کرد؛ درواقع تضمین کیفیت حمل بار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده که توسط بسیاری از شرکت های مربوطه در اختیار مشتری قرار می گیرد.

تمامی شرکت های حمل بار جاده ای ملزم به اخذ مجوزات لازم در این زمینه می باشند و یکی از مهمترین این مجوزها بیمه نامه است؛ درواقع شرکت انتخابی شما باید دارای بیمه نامه باشد تا در صورت بروز حادثه امکان جبران خسارت وجود داشته باشد. همچنین استفاده از پرسنل حرفه ای و مجرب از دیگر موارد مورد توجه می باشد؛ به کار گیری افراد آموزش دیده از ایجاد حوادث ناگهانی جلوگیری می کند.

درواقع حمل و نقل یکی از مهمترین ارکان تجارت محسوب می شود و امروزه انجام این کار توسط شرکت های حمل و نقل انجام می شود. شرکت های حمل و نقل دارای انواع مختلفی می باشند که تمامی آنها زیرمجموعه شرکت تعاونی توزیع می باشند. به صورت کلی مجوز باربری در سه نوع زمینی، هوایی و دریایی دریافت می شود که متداولترین نوع آن مجوز حمل و نقل بیرون شهری می باشد. تمامی باربری های بیرون شهری ملزم به صدور بارنامه می باشند که برای صدور بارنامه باید مجوز لازم را از سازمان راهداری اخذ کرد.

انواع حمل بار بین شهری

امروزه موسسات باربری از روش های مختلفی جهت انتقال کالا استفاده می کنند که بر اساس توافق طرفین روش جابجایی انتخاب می شود. یکی از مواردی که بر روی حمل بار بین شهری تاثیر دارد نوع کالا است؛ درواقع ارزش کالا و شرایط نگهداری آن بر روی انتخاب روش حمل و نقل موثر است. همچنین زمان جابجایی از جمله مواردی است که در انتخاب روش حمل و نقل تاثیرگذار است؛ به عنوان مثال جابجایی هوایی نسبت به زمینی در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود. اکنون قصد داریم انواع روش های حمل بار بین شهری را برای شما توضیح دهیم:

حمل بار زمینی 

رایج ترین شیوه حمل و نقل بین شهری شامل باربری زمینی است که با توجه به ابعاد و نوع کالا از وسیله های مختلف استفاده می شود. این روش هزینه کمتری نسبت به دیگر روش های جابجایی دارد و به همین دلیل برای افراد مقرون به صرفه می باشد که این موضوع منجر به افزایش محبوبیت آن شده است. از طرفی در این روش جابجایی کالا پس از گذشت 3 تا 10 روز به دست مشتری می رسد که این موضوع در انتخاب باربری زمینی تاثیر دارد.

به صورت کلی حمل و نقل زمینی به دو روش جاده ای و ریلی انجام می شود که بر اساس مواردی همچون نشانی، نوع کالا، وزن، کرایه و غیره میزان استفاده از آنها متغیر است.  در این روش از قطار، کامیون، تریلی و غیره استفاده می شود و جهت حمل کالا باید بارنامه صادر شود. در شیوه دیگر حمل بار زمینی توسط قطار انجام می شود که به دلیل عدم وجود راه آهن در تمامی کشور با محدودیت مواجه است و مانند روش اول کاربرد ندارد. از طرفی به دلیل اینکه واگن قطار امکان حمل بارهای سنگین را فراهم می کند جهت جابجایی وسایل سنگین مناسب تر است.

حمل بار دریایی

امروزه حجم زیادی از جابجایی در سراسر جهان به وسیله کشتی انجام می شود که امکان حمل بار حجیم با هزینه ای مناسب را فراهم می کند. یکی از معایب این حمل و نقل مدت زمان طولانی آن است ولی در صورتی که مشتری برای تحویل بار عجله نداشته باشد قیمتی بسیار مناسب تر از حمل و نقل هوایی دارد. در نظر داشته باشید که جهت حمل کالا بر اساس نوع آن از کشتی مخصوص کالا خشک و کشتی مخصوص مایعات استفاده می شود. 

حمل بار هوایی 

حمل و نقل هوایی یکی از بهترین روش های جابجایی کالا به شمار می رود که امکان حمل اجناس در مدت زمان کوتاهی را فراهم می کند. امروزه هواپیماهای باربری در انواع مختلف در این زمینه فعالیت می کنند که به دلیل پهنا و ظرفیت بالاتر نسبت به هواپیمای مسافربری کاربرد فراوانی در این زمینه دارند.  

این روش به دلیل هزینه بالایی که دارد برای برخی اجناس خاص مانند کالای فاسد شدنی، بارهای خطرناک، اجناس باارزش، کالا حجم سبک و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که حمل و نقل هوایی به سه روش چارتری، سیستمی و بازرگانی انجام می شود که بر اساس وزن کالا، زمان تحویل و ارزش محصول از انواع مختلف آن استفاده می شود. به صورت کلی انتقال بار به روش هوایی مزایای زیادی برای افراد به دنبال دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  • امکان انتقال بار در مدت زمان کوتاه
  • ظرفیت بارگیری مناسب
  • امکان دسترسی به مناطق مختلف
  • امکان رعایت شرایط دمایی مناسب
  • ایمنی بالا و امکان آسیب کمتر به کالا

هزینه حمل بار بین شهری

یکی از مهمترین مسائلی که در زمینه جابجایی کالا مطرح می شود هزینه حمل بار است که بر اساس روش جابجایی متغیر است. در نظر داشته باشید که شرکت های باربری بر اساس نوع کالا که شامل وسایل منزل یا دستگاه های مختلف می باشد تعرفه های مختلفی در نظر می گیرند. انواع کالا شامل لوازم منزل، لوازم اداری، دستگاه های پزشکی، دستگاه های صنعتی و غیره دارای هزینه باربری بین شهری جداگانه می باشند و نوع محصول فرد در تعیین نرخ کرایه نقش کلیدی دارد.

از دیگر مواردی که بر روی هزینه حمل بار بین شهری نقش دارد می توان به نوع وسیله اشاره کرد. همانطور که توضیح داده شد در این نوع جابجایی از کامیون، تریلی، قطار، هواپیما و غیره استفاده می شود که نوع آن در تعیین این هزینه نقش مهمی دارد. از دیگر مسائل حائز اهمیت در این زمینه می توان به تامین امنیت بار اشاره کرد؛ در صورتی که تامین امنیت توسط شرکت حمل و نقل تایید نشود هزینه جابجایی کمتر است. در بسیاری از مواقع جهت حمل بار از کامیون های مسقف، روباز، بغل بازشو و غیره جهت حمل بار جاده ای استفاده می شود که استفاده از نایلون و برزنت جهت تامین ایمنی کالا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بر روی هزینه حمل بار بین شهری تاثیر مستقیم دارد.

هزینه باربری بین شهری بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود و به همین دلیل این تعرفه توسط شرکت های مربوطه در بازه های زمانی مختلف در اختیار مشتری قرار می گیرد. این تعرفه بر اساس نرخ مصوب اتحادیه تعیین می شود ولی به دلیل تاثیرپذیری از عوامل مختلف نمی توان قیمت ثابتی برای آن بیان کرد. یکی از مهمترین فاکتورهای موثر بر روی هزینه حمل بار بین شهری قیمت سوخت می باشد؛ یعنی در صورت افزایش قیمت سوخت هزینه جابجایی نیز بیشتر می شود.  

از دیگر موارد موثر در این زمینه می توان به عرضه و تقاضا اشاره کرد؛ در بسیاری از مواقع مانند روزهای پایانی سال یا مراسمات مختلف به دلیل افزایش تقاضا نرخ تعرفه جابجایی نیز دستخوش تغییرات می شود. همچنین در نظر داشته باشید که انواع بار به دو دسته عادی و ترافیکی تقسیم می شوند که هر یک دارای نرخ مخصوص به خود می باشند.

نتیجه‌گیری

یکی از مهمترین مسائلی که در تجارت و خرید و فروش کالا مورد توجه قرار می گیرد چگونگی حمل آن است. روزانه میلیون ها محصول در کشور به روش های مختلف جابجا می شوند که تعیین روش حمل و نقل برای تجار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کاربردی ترین روش جابجایی کالا شامل حمل و نقل جاده ای است که به دلیل ارزان قیمت بودن مورد توجه افراد و شرکت ها قرار گرفته است. از جمله مواردی که هنگام جابجایی کالا به صورت های مختلف مورد توجه قرار می گیرد می توان به حجم کالا، ارزشمندی اجناس، ابعاد، وزن، شرایط آب و هوایی و غیره اشاره کرد. 

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا