انواع بسته بندی زعفران

انواع بسته بندی زعفران

انواع بسته بندی زعفران

زعفران مهم ترین محصول کشاورزی و صادراتی غیرنفتی ایران به شمار می آید که سالانه مقادیر قابل توجهی از آن به کشورهای خارجی صادر می شود. در حال حاضر شرکت های متعددی در زمینه عرضه این محصول در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت دارند که یکی از مهم ترین وجه تمایزهای محصولات ارائه شده توسط آنها، نوع بسته بندی زعفران می باشد.

بسته بندی زعفران یکی از مهم ترین فاکتورهایی که می تواند سبب ترغیب افراد و اعتمادسازی برای خرید محصول شما شود. اهمیت بالای بسته بندی و تاثیر نوع بسته بندی در میزان فروش و سوددهی سبب شده افراد زیادی به دنبال برندسازی از طریق بسته بندی باشند. در ادامه برای شما انواع بسته بندی و مزایای استفاده از بسته بندی های استاندارد را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

مزایای بسته بندی اصولی

با وجود اینکه ایران بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا به حساب می آید اما درصد زیادی از زعفران تولید شده در کشور به صورت فله به کشورهای مختلفی از جمله امارات و اسپانیا صادر شده و پس از بسته بندی با نام برندهای خارجی در بازارهای جهانی عرضه می شوند. این موضوع نشان دهنده ی ضعف بزرگ تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی می باشد. 

البته در چند سال اخیر اقداماتی جهت برندسازی و عرضه زعفران در بسته بندی های استاندارد و اصولی صورت گرفته است که این موضوع همچنان جای پیشرفت دارد. به صورت کلی عرضه زعفران در بسته بندی های استاندارد مزایای زیادی دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به حفظ کیفیت زعفران طی فرآیند صادرات و عرضه در بازار، تسهیل فرآیند صادرات، جذب مشتری، برندسازی محصول و غیره اشاره کرد.

نقش بسته بندی در فروش محصول را فراموش نکنید! بسته بندی یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر روی میزان سوددهی و فروش یک کالا به حساب می آید. در ادامه به صورت کامل در خصوص نقش بسته بندی در فروش محصول صحبت خواهیم کرد. 

انواع بسته بندی زعفران صادراتی

رمز صادرات موفق زعفران بسته بندی استاندارد و مطابق با سلیقه ی مشتری می باشد. به صورت کلی بسته بندی زعفران صادراتی از نظر جنس، رنگ، طرح و مشخصات درج شده بر روی آن دارای تفاوت هایی می باشند. از جمله مهم ترین انواع بسته بندی زعفران صادراتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بسته بندی خاتم

قوطی های خاتم از جنس فلز می باشند و در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی می شوند. نقش و نگار اصیل ایرانی بر روی این بسته بندی سبب معرفی بهتر فرهنگ ایران به کشورهای مقصد صادراتی خواهد شد، همین موضوع سبب محبوبیت بالای خاتم به عنوان بسته بندی زعفران شده و در حال حاضر از جمله پرطرفدارترین انواع بسته بندی زعفران صادراتی به شمار می آید و معمولا افراد زیادی به دلیل یونیک بودن طرح خاتم به دنبال خرید آن می باشند. از جمله مهم ترین مزیت های بسته بندی خاتم می توان به استحکام بالا در برابر ضربه، امکان طراحی در سایز دلخواه، 

  • بسته بندی کریستال

یکی از مهم ترین مزیت های بسته بندی کریستالی، مشخص بودن زعفران به صورت کامل می باشد و مشتری می تواند به صورت کامل محتویات داخلی ظرف را مشاهده کند و نسبت به کیفیت زعفران مطمئن شود. در نظر داشته باشید که ظروف کریستالی در برابر ضربه و رطوبت مقاومت بالایی دارند و یکی از بهترین گزینه ها برای صادرات زعفران بشمار می آیند.

البته باید به این نکته نیز دقت داشته که ظروف کریستالی به نسبت ارقام دیگر قیمت بیشتری دارد و همین موضوع ممکن است برای برخی از افراد یک نقطه ضعف به حساب آید.

  • بسته بندی چوبی

محافظ های چوبی نیز یکی دیگر از بسته بندی های شیک و پرفروش به حساب می آیند که به واسطه ی امکان حک لوگو و طرح دلخواه تولید کننده، توانسته است جایگاه ویژه ای در بازار پیدا کند. معمولا به دلیل خاص بودن این بسته بندی برای صادرات یا به عنوان زعفران سوغاتی استفاده می شود. در نظر داشته باشید که قیمت بسته بندی چوبی به نسبت ابعاد، نوع چوب استفاده شده، کیفیت و حک طرح دلخواه شما تعیین می شود. 

  • بسته بندی شیشه ای

زیبایی و ظرافت دو فاکتور اصلی مد نظر خریداران بسته بندی شیشه ای زعفران به حساب می آید. بسته بندی شیشه ای جزء نمونه هایی است که مخالفان زیادی دارد و همواره افراد زیادی به دلیل شکنندگی بالا و وزن زیادی که دارد استفاده از آن را برای صادرات پیشنهاد نمی دهند. اما به صورت کلی می توان گفت که یکی از زیباترین انواع بسته بندی زعفران مربوط به نمونه شیشه ای می باشد. 

  • کرافت

پاکت های مقوایی و کرافت یکی از رایج ترین انواع بسته بندی زعفران به حساب می آید که همواره افراد زیادی به دلیل وزن کم، سهولت جابجایی و کم هزینه بودن، استفاده از آنها را ترجیح می دهند. البته در نظر داشته باشید که عمده پاکت های کاغذی برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و اساسا انتخاب مناسبی برای صادرات به حساب نمی آیند، چراکه در فرآیند جابجایی طولانی مدت به راحتی فرم و شکل اولیه خود را از دست می دهد و مناسب برای ارائه در بازارهای جهانی نمی باشد.

تاثیر بسته بندی در فروش

افزایش تعداد تولیدکنندگان محصولات مختلف و قدرت انتخاب زیادی که افراد دارند سبب شده خریداران جدای از کیفیت محصول تا حد زیادی جذب نحوه ی ارائه ی کالا و نوع بسته بندی شوند. بسته بندی یکی از مهم ترین ارکان تبلیغات و بازاریابی محصول بشمار می آید و به صورت مستقیم بر روی تصمیم خریدار و جذب مشتری تاثیر دارد. 

با وارد شدن به هر فروشگاهی برای خرید یک محصول می توانید ده ها رقم از آن را که توسط برندهای مختلف با بسته بندی های خلاقانه و متفاوت عرضه می شوند، مشاهده کنید. بنابراین تولیدکننده ای برنده ی میدان است که بسته بندی خلاقانه ی آن در زمان خرید به عنوان یک فروشنده زنده عمل کرده و بتواند نظر خریدار را در لحظه جلب کند.

در نظر داشته باشید که بسته بندی خلاقانه به صورت مستقیم بر روی تصمیم افراد به خرید محصول تاثیر دارد. به صورت کلی رنگ، جنس، ابعاد، کیفیت و طرح بسته بندی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و باید به گونه ای انتخاب شوند که علاوه بر شناساندن نام برند شما به مخاطب، سبب افزایش فروش محصولات نیز شوند. 

در نظر داشته باشید که اطلاعات درج شده بر روی یک محصول می تواند مشتری را ترغیب به خرید آن کند. در واقع با قرار دادن نحوه پخت اقلام غذایی یا دستورالعمل کار یک کالای الکترونیکی و غیره کار مخاطب را راحت کرده و باعث می شوید که مشتری تمایل بیشتری برای خرید محصول داشته باشد.

یک نکته ی دیگری که متاسفانه برخی از برندها از یاد می برند، کارکرد اصلی بسته بندی می باشد. مهم ترین وظیفه ی بسته بندی محافظت از محصول می باشد که این محافظت ممکن است نسبت به کالای ارائه شده متفاوت باشد. به این صورت که برخی از کالاها باید از نفوذ رطوبت مصون باشند و برخی دیگر باید در برابر ضربه محافظت شوند. بنابراین فراموش نکنید که بسته بندی طراحی شده باید در وهله ی اول از کالا محافظت کرده و در گام بعدی مخاطب را در لحظه جذب کند. 

جمع بندی

با استفاده از بسته بندی های خلاقانه و باکیفیت برای ارائه ی محصول می توانید در مدت زمان کوتاهی نقش بسته بندی در فروش را مشاهده کنید. با توجه به تاثیر بسته بندی در فروش محصول باید دقت داشته باشید که خرید بسته بندی و یا تولید آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در واقع برقراری ارتباط با تامین کنندگان بسته بندی های استاندارد یک اصل مهم بشمار می آید. در این راستا می توانید از بازار باسکول کمک بگیرید و به راحتی با ده ها تولیدکننده بسته بندی های متنوع ارتباط برقرار کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا