انتقال پول از عراق به ایران

انتقال پول از عراق به ایران

انتقال پول از عراق به ایران

عراق یکی از کشورهای واقع در خاورمیانه است که از سمت شرق با ایران مرز مشترک دارد. عراق یکی از مهم ترین بازارهای صادراتی محصولات ایرانی به حساب می آید و سالانه مقادیر قابل توجهی از انواع محصولات تولید شده در ایران به این کشور صادر می شود. از طرف دیگر شهروندان عادی نیز رفت و آمد زیادی با این کشور دارد، بنابراین می توان گفت که انتقال پول از عراق به ایران و اطلاع از راه های انجام آن، یکی از لازمه های کاری تمامی تجاری است که در زمینه صادرات به عراق فعالیت دارند. به صورت کلی چندین راه مختلف برای انتقال پول از عراق به ایران وجود دارد که ما قصد داریم تمام آنها را به صورت کامل در این مقاله شرح دهیم.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

عراق یکی از کشورهای همسایه ایران می باشد که بخش عظیمی از حجم صادرات ایران را به خود اختصاص داده است، از این رو بسیاری از شهروندان عادی یا صادرکنندگان ممکن است همواره به دنبال انتقال پول از عراق به ایران باشند. نقل و انتقال پول از عراق به ایران ممکن است به دلایل زیر برای تمامی افراد پیش بیاید:

  • دریافت درآمد حاصل از ارائه کالا یا خدمات به ساکنین کشور عراق
  • به عنوان فردی که در عراق فعالیت می کند قصد ارسال پول برای خانواده خود را دارید
  • برای دریافت بلیط و یا رزرو هتل برای مسافرت در ایران
  • پرداخت هزینه های سفارت

به صورت کلی ممکن است این سوال برای افرادی که در بالا به آن اشاره کردیم پیش بیاید که چگونه از عراق به ایران پول بفرستیم، در پاسخ به این سوال باید ذکر کرد که شرکت ها و صرافی های متفاوتی هستند که به عنوان میزبان حاضرند وجه شما را برای ایران ارسال کنند. در ادامه برای شما نحوه انتقال پول از عراق به ایران توسط پی پال را گام به گام توضیح می دهیم.

انتقال پول از عراق به ایران

نحوه انتقال پول از عراق به ایران

همانطور که می دانید ایران دچار تحریم های متعددی از سمت بسیاری از کشورها می باشد، بنابراین انتقال پول به ایران یکی از معضلات اصلی تجار ایرانی و بسیاری از شهروندان عادی می باشد. عراق از جمله کشورهایی است که امکان انتقال پول از آن به ایران با روش های مختلفی میسر است. نحوه انتقال پول از عراق به ایران توسط حواله به شرح زیر است:

  • نحوه انتقال پول از عراق به ایران – توسط پی پال

برای انتقال پول از عراق به ایران توسط پی پال لازم است تنها نشانی ایمیل پی پال یکی از شرکت ها یا سایت صرافی های معتبر برای مثال (پی ۹۸ یا وندا و غیره) که این خدمات را ارائه می دهند را برای فردی که قرار است برای شما پول منتقل کند به ایران ارسال کنید  و سپس از طریق پنلی که برای کاربران در این سایت صرافی ها برای این کار در نظر گرفته شده رفته و طبق مراحل زیر عمل می کنید. شما می توانید پس از ورود به سایت ثبت نام کنید و سپس با گرفتن تایید حساب خود، وارد پنل کاربری خود شوید و سپس از طریق لیست خدمات سایت، گزینه خدمات پی پال و بعد از آن فروش دلار پی پال را در گزینه ها انتخاب کنید. مجموعه پی پال یکی از برترین واسطه های انتقال پول از طریق فروشگاه های اینترنتی و سایر افراد حقیقی پشتیبانی می شود. برای همین می توانید برای یکی از نحوه های انتقال پول از عراق به ایران از پی پال استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از فروش دلار که در حساب پی پال در سایت ها دارید حتی بدون اینکه حسابی در سایت مرجع پی پال داشته باشید برای ایران پول ارسال کنید. همچنین توانایی این را دارید که برابر با حواله خود وجه ریالی آن را دریافت کنید .

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب بازاریابی بین المللی را مطالعه کنید.

  • نحوه انتقال پول از عراق به ایران – سوئیفت

شما می توانید از طریق شبکه بانکی (سوئیفت) مبلغ خود را در ابتدا از هر بانکی که می‌خواهید به یکی از حساب هایی که از طریق صرافی ها معرفی می شود و معمولا در کشورهای مالزی یا امارات می باشد واریز کنید . سپس صرافی ها کمتر از ۲۴ ساعت، بعد از کم کردن کارمزد به‌وسیله بانک مبدا و همچنین بانک واسط و با در نظر گرفتن نوع و میزان نرخ آن روز به حساب صرافی های واسطه  واریز کرده و سپس معادل ریالی آن برای شما از طریق دریافت حواله قابل برداشت می باشد.

بهره مندی از امکانات این صرافی ها در زمانی که می خواهید پول از عراق به ایران انتقال دهید، در ابتدا پس از اینکه شما در سایت های واسطه عضو شدید، سپس می توانید فرم های فرستادن پول به ایران را کامل کنید و به اضافه رسید حواله های بانکی مبدا خود را برای شرکت ها ارسال کنید. این روش انتقال پول از عراق به ایران در شرایط کنونی بسیار دشوار می باشد.

باید بدانید که ارائه خدمات ذکر شده در بالا، بدون دریافت هیچ‌گونه کارمزدی بوده و مبلغ کسر شده از حساب شما توسط بانک مبدا و بانک واسط یا شرکتی که پول شما را منتقل می کند از حواله که ارائه کرده اید کسر می گردد. این کسورات می تواند با توجه به بانک های واسطه یا شرکت های منتقل کننده وجه و همچنین نوع و حجم ارز شما متغیر باشد. توصیه ما به شما این است در مواردی که برای شما ارسال مبلغ دقیقی مهم باشد باید کمی وجه بیشتر برای کسورات انتقال وجه درنظر بگیرید تا مبلغ مورد نظر شما در حساب دریافت کننده باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب اعتبار اسنادی LC چیست را مطالعه کنید.

نحوه انتقال پول از عراق به ایران – شرایط مشکل در حواله

با توجه به شرایط خاص ارسال پول برای ایران و تحریم های که صورت گرفته باید بدانید برای شرایط خاصی شما نمی توانید از طریق سیستم های ذکر شده به ایران پول بفرستید. شرایط خاص، نحوه انتقال پول از عراق به ایران به شرح زیر می باشد:

  1. حواله های ارزی ارسالی شما نباید مرتبط با هرگونه فعالیت های ذکر شده در موارد تحریمی مثل انرژی هسته ای و صنایع وابسته به آن و همچنین صنایع نفتی و پتروشیمی باشد.
  2. حواله هایی که شما نتوانید برای ارسال آن برای افراد مورد نظر خود مدارک مستدل کافی ارائه نمایید و یا در ارتباط با فعالیت های در زمینه های تروریستی، فروش و یا خرید مواد مخدر و واسطه گری در پول‌شویی و سایر جرایمی که به نحوی به موارد ذکر شده مرتبط با باشد از سوی صرافی ها دریافت نخواهد شد.
  3. برای حواله خود که از حساب شخصی شما ارسال می شوند، مدارک شناسایی (مانند: پاسپورت، کارت اقامت ) به همراه شماره تلفن و آدرس شخصی که حواله را ارسال می کند نیاز است. همچنین برای حواله هایی که از طریق شرکت خارجی می بایست ارسال شود لازم به ارائه فاکتور و یا مدارکی است که نشان دهد این وجه دقیقا برای خرج در چه زمینه ای ارسال می شود.

http://www.irdiplomacy.ir

www.iranicard.com

نکاتی که احتمالا نمی دانید (کلیک کنید)

واردات موز

انواع خرمای ایران

صادرات زعفران به عمان

واردات مواد غذایی

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا