همه چیز درباره صادرات میوه

همه چیز درباره صادرات میوه

صادرات میوه

یکی از پرطرفدار ترین تجارت ها در ایران، صادرات میوه است. همه می دانیم که ایران به دلیل شرایط آب و هوایی عالی ای که در چهار فصل دارد، شرایط مطلوبی را برای کشت و پرورش انواع میوه در خاک خود دارا است و این موضوع یک امتیاز خیلی خوب برای ما در ایران محسوب می شود. کیفیت عالی میوه های ایرانی بر هیچ کسی پوشیده نیست و در مرزهای مشترک و غیر مشترک طرفداران خاص خودش را دارد. سود خوب ناشی از صادرات میوه سبب شده تا تاجران زیادی در این زمینه سرمایه گذاری کنند. البته این سرمایه گذاری ها بسیار درست بوده و نتیجه ی مطلوب، حاصل گردیده است. سیب درختی، انار، کیوی، لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال، زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، آلو، انگور، خرمالو، به، گلابی و … میوه هایی هستند که در راس صادرات میوه ی ایران به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی قرار دارند.

در صادرات میوه مزیت های بسیار زیادی وجود دارد و یکی از مهم ترین این مزیت ها، بحث ارز آوری و توسعه ی اقتصاد کشور است. در کنار این موضوع مطرح شدن محصول ایرانی در سطح بین المللی و شناخته شدن آن و تلاش برای تولید محصولات با کیفیت تر نیز وجود دارد. البته که در کنار تولید، بحث اشتغال زایی نیز به راحتی مطرح می گردد و صدها جوان ایرانی می توانند از قبال این موضوع نان خانواده خود را تامین نمایند. یکی از مهم ترین مواردی که باید در صادرات انواع میوه رعایت شود، بحث استانداردهای کشور مبدا و کشور مقصد در واردات و صادرات است. بدون رعایت قوانین صادرات و واردات هر کشور، شرایط درست برای صادرات و واردات کالا و محصول فراهم نیست. در ادامه درباره ی این موضوع و صادرات میوه به کشورهای مختلف، بیشتر برایتان خواهیم گفت. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب نحوه صادرات کالا را مطالعه کنید.

مراحل صادرات میوه

مراحل صادرات میوه بسیار حساس و نظام مند می باشد، افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند بایستی از قوانین صادرات میوه اطلاع داشته باشند. از مهم ترین قوانین صادرات میوه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– شناخت و آشنایی از بازارهایی که می توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را ارسال کنید

– شناخت کامل از شرکتی که قرار است محصولات صادر شده را به آن شرکت تحویل دهید

– پرداخت تعرفه های مربوطه صادرات میوه

– مراجعه به یکی از شرکت های ترخیص کالا

– عقد قراردادهای لازم

– رعایت استانداردهای لازم برای بسته بندی و نگهداری محصولات قابل صادر

– اخذ و دریافت تاییدیه از وزارت بهداشت

– اخذ مجوز خروج از گمرک

– جلوگیری از طولانی شدن زمان ارسال آن

– هماهنگ شدن با واحد لجستیک

– انجام تحقیقات بازار شناسی

– محاسبه هزینه های صادرات میوه

– انجام تبلیغات بسیار حرفه های و هدفمند

– انتخاب یکی از راه های بسیار موثر برای انتقال و جا به جایی میوه

بسیاری از باغ داران با توجه به کسب سود بیشتر از طریق صادرات میوه به دنبال راه هایی برای صادرات میوه هستند که این امر در بسیاری از مواقع سبب کاهش عرضه در بازار شده و به تبع بالا رفتن قیمت میوه در بازار می شود، البته دولت برنامه های بلند مدتی را برای جلوگیری از این موضوع تدارک دیده است و سعی بر آن دارند تا مانع افزایش قیمت میوه در داخل کشور باشند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب صادرات موفق  را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

صادرات میوه به عراق

عراق کشوری در همسایگی ایران است. این کشور متاسفانه به هیچ وجه زمین های حاصلخیزی برای کاشت و پرورش انواع محصولات کشاورزی را ندارد و به همین دلیل همیشه تمام مایحتاج خود را از طریق واردات محصول و کالا، تامین می کند. در ادامه همان طور که می دانید، پرورش میوه نیز یکی از فعالیت های کشاورزی محسوب می شود و عراق از داشتن مهم ترین المان آن یعنی زمین های حاصلخیز برای کشاورزی محروم می باشد. پس واردات میوه برای کشور عراق، یک امر ضروری در جهت تامین نیازهای کشورش است.

مرزهای کوتاه بین ایران و عراق، یکی از بهترین شرایط ها برای تجارت را فراهم می کند. عراق به دلیل اینکه یک کشور جنگ زده است، بازار خوبی برای صادرات میوه ی ایران محسوب می شود و به دلیل همین مرزهای کوتاه، هزینه ی حمل و نقل و باربری بسیار کاهش می یابد. محصولاتی مثل گوجه، طالبی، خربزه، هندوانه، سیب زمینی، پیاز، مرکبات، انگور، انجیر از مهم ترین محصولات صادراتی ایران به عراق هستند.

با توجه به مواردی که برایتان گفتیم، حتما شما هم حدس می زنید که صادرات به عراق یکی از به صرفه ترین انواع صادرات برای ما در ایران محسوب می شود. دلایل این به صرفه بودن چیزی نیست جز: نزدیکی راه، ارزش پولی بیشتر عراق، نیاز مبرم عراق به واردات تحت هر شرایطی و توقع بسیار پایین این کشور نسبت به بسته بندی های خیلی شیک و ویترینی. یکی از کوتاه ترین مرزهای بین ایران و عراق، مرز بیست الی سی کیلومتری بین آبادان و بصره است که از این راه تاجران می توانند برای صادرات خودشان نهایت استفاده را کنند. به طور خلاصه اگر بخوایم خدمتتان عرض کنیم، صادرات میوه به عراق آنقدر برای ایران مهم است که باید تلاش کند تا این کشور تمامی مایحتاج خود را از ایران وارد نماید. چرا که در این صورت، این کشور یک قطب مهم اقتصادی برای تاجران ایرانی محسوب می گردد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ترخیص کالا به عراق را مطالعه کنید.

صادرات میوه به عمان

عمان یک کشور در جنوب شرقی خلیج فارس است که بیشترین درآمدش از فروش نفت حاصل می شود. بیشترین واردات عمان مربوط به وسایل نقلیه، ماشین آلات و انواع مواد غذایی است که صادرات میوه نیز در بین آن ها قرار دارد. نود درصد مایحتاج داخلی عمان از طریق واردات تامین می شود و باید بگوییم که سهم ایران نسبت به کشورهای دیگر، بسیار زیاد است. برای صادرات میوه به عمان معمولا از مرزهای آبی استفاده می کنند. دو بندر چابهار و بندر عباس، نقش بسیار مهم در صادرات میوه به عمان را دارند، این مسیرها برای حمل و نقل بسیار کوتاه می باشد و هزینه ی زیادی برای جابجایی، روی دست تاجران باقی نمیگذارد.

صادرات میوه به عمان، مزیت های خیلی زیادی دارد و یکی از مهم ترین این مزیت ها بحث تورم زیر سه درصد این کشور است. یکی از چیزهایی که می تواند تجارت و صادرات و واردات را به کلی فلج کند، تورم و نوسانات قیمت اجناس است. کم و زیاد بودن قیمت محصولات، تاثیر زیادی بر روی عقد قراردادهای تجاری دارد. عمان کشوری با کمترین نوسانات قیمتی محسوب می شود و تاجران برای عقد قرارداد تجاری اصلا نگران بالا و یا پایین رفتن قیمت اجناس نیستند.

موضوع بعدی که صادرات میوه به عمان را تا حد قبل توجهی آسان می کند، این است که این کشور در زمینه ی ثبت انواع شرکت های تجاری داخل خودش مشکلی نداشته و قوانین سرسختانه ای ندارد. همین موضوع راه را برای تمامی تجار ایرانی برای تجارت با عمان هموار می کند. و در نهایت چیزی که همه ی تاجران را متمایل به تجارت با عمان می کند، بحث حمایت عمان از سرمایه گذارانی است که پول خود را در عمان خرج می کنند. این کشور با پرداخت وام هایی با سود خیلی ناچیز از این سرمایه گذاران حمایت می کند تا رونق اقتصادی کشور خود را بالا برده و تمامی تاجران را مشتاق به تجارت در این کشور می نماید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ثبت شرکت در عمان را مطالعه کنید.

صادرات میوه به دبی

دبی کشور گرم و مرطوب است و تنها محصول پرطرفدار آن رطب یا همان خرماست. به همین دلیل یکی از مهم ترین صادرات ایران به دبی، صادرات میوه است. امارات کشور ثروتمندی است اما زمین های حاصلخیز خوبی برای پرورش انواع میوه جات و سبزیجات ندارد و به همین دلیل باید از طریق واردات، نیازهای خود را برطرف سازد. از همین رو ایران یکی از بهترین کشورها برای صادرات میوه به دبی محسوب می شود. تنها رقیب ایران در صادرات میوه به دبی، ترکیه است که متاسفانه توانسته در این صادرات از این ایران پیشی بگیرد. به عنوان مثال صادرات میوه به دبی از طریق ایران در سال 1394 عددی برابر با حدود ۴ میلیارد و ۹۲۲ میلیون دلار بوده و در سال های اخیر به دلایل مختلفی، این میزان کاهش یافته و این جایگاه به ترکیه اعطا شده است.

بیشتر صادرات میوه به دبی و امارات از طریق لنج های باری ایرانی انجام می شده است که در حال حاضر نیز جریان دارد، در سال های اخیر با رشد جمعیت در امارات و به خصوص دبی، تقاضا برای تامین مواد غذایی و تره بار باکیفیت در دبی بالا رفته و کشورهای مختلف در این بازار به رقابت می پردازند تا بهترین محصولات خود را عرضه کنند. با رشد گردشگری و اقتصادی دبی تقاضا برای انواع میوه و تره بار روند افزایشی داشته و در این راه شرکت های ایرانی نیز مشغول فعالیت بوده اند.

صادرات میوه به دبی معمولا با مشکلات حمل و نقلی خیلی زیادی مواجه است. چرا که بهترین راه ها برای حمل و نقل میوه به دبی، راه های آبی هستند. اما تمامی باغات میوه در قسمت غرب ایران قرار دارند و ابتدا باید به جنوب ایران منتقل شوند. به همین دلیل در همین بخش داخلی نیز دلالان زیادی عرض اندام می کنند. مشکل بعدی که در صادرات میوه به دبی وجود دارد بحث گرما هوای جنوب ایران است که صادرات هر نوع میوه را محدود می نماید. گرمی هوا ممکن است باعث خرابی میوه های بسیار زیادی شود. حالا تصور کنیم که میوه ها سالم و با محدودیت خاصی به جنوب رسیده، پیدا کردن لنج هایی که دارای یخچال های بزرگ برای حمل و نقل میوه باشند کار بسیار سختی است. همین موارد باعث شده که قیمت میوه در دبی بسیار زیاد باشد.

قیمت میوه در امارات و دبی

بازار دبی و امارات یک بازار آزاد تجاری است و قیمت میوه در بازار دبی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود. شیوه ی فروش مانند دیگر میادین میوه و تره بار به صورت حق العمل کاری می باشد و قیمت ها به صورت روزانه تعیین می شوند و بر اساس تقاضای بازار به تعادل می رسند. قیمت میوه در بازار دبی به صورت روزانه تغییر می کند و تاجران تره بار به وسیله رابطان خود در این بازار ها از قیمت های روزانه مطلع می شوند و نسبت به ارسال یا عدم ارسال یا نوع محصول تصمیم می گیرند.

صادرات میوه به قطر

قطر هم یکی از کشورهای خاور میانه است که بسیار ثروتمند می باشد. اما به دلیل آب و هوای بسیار خشک، یکی از پروپا قرص ترین مشتریان ایران برای صادرات میوه است. در لیست صادرات میوه به قطر، میوه هایی مانند هندوانه، فلفل دلمه ای و گوجه در راس قرار دارند. اما خرما، پسته، کلم، کاهو، خیار و خیارترشی، کدو، زعفران و برخی محصولات دیگر نیز از اعضای جدا نشدنی همین لیست می باشند.

استانداردهای قطر برای واردات میوه تا حدودی سخت گیرانه است. از این جهت که تمامی میوه ها باید در پک های مخصوص خودشان بارزده و جایگذاری شوند تا در صورت پوسیدگی یک میوه، میوه های بعدی نیز خراب نشوند. همچنین ضرورت شرکت های حمل و نقل برای صادرات میوه به قطر به امر مهم و جدی تبدیل شده. چرا که صادرات میوه در ایران به دلیل وجود واسطه های خیلی زیاد، با مشکل مواجه شده بود، این شرکت ها سبب شدند که دست دلالان میوه از این تجارت کوتاه شده و قیمت واقعی میوه در صادرات میوه به قطر اعلام شود و جایگاه ایران دوباره پس گرفته شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله حمل بار به قطر و نکاتی پیرامون آن را مطالعه کنید.

در کنار صادرات میوه به قطر محصولاتی همچون « محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج »، « سنگ آهن »، « سیمان ‌های پودر نشده موسوم به کلینکر »، « سنگ گچ؛ انیدریت »، « کف‌ پوش‌های غیرمخملی ‌باف، از مواد نسجی سنتتیک یا مصنوعی آماده مصرف »، « مواد نباتی تفاله ‌های نباتی آخال محصولات نباتی به هم فشرده »، « سایر کف ‌پوش ‌ها به ‌جز گبه از پشم یا از موی نرم (کرک) حیوان »، « سایر سنگ ‌های غیر از صیقل داده شده »، « کاه و پوست غلات »، « پسته ‌ها با پوست تازه یا خشک » و « زعفران در بسته‌ بندی بیش از 30 گرم » نیز از محصولات پرطرفدار ایران در قطر محسوب می شوند.

صادرات میوه به کویت

مواد و محصولات غذایی از قبیل خرما، پسته، گوجه فرنگی، هندوانه، کلم، کاهو، خیار و خیارترشی، کدو، زعفران و برخی محصولات دیگر، از جمله مهم ترین گزینه های صادراتی در صادرات میوه به کویت می باشند. متاسفانه کویت نیز دارای مرز آبی و با ایران است و حمل و نقل و صادرات به کویت با موانع خاص مرزهای آبی مواجه است. یکی از مواردی که ضمن صادرات میوه به کویت باید رعایت شود این است که معمولا بازار کویت، از محصولاتی با کیفیت خیلی بالا استقبال می کند به همین دلیل، برای صادرات میوه به کویت باید به کیفیت محصولات و بسته بندی شیک و زیبا و همچنین زدن برچسب با زبان عربی بر روی محصول دقت نمایید. این برچسب ها شامل تمامی مشخصات فرآوری و تولید محصول است که حتما باید بر روی کالاهای صادراتی درج شوند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله چگونگی حمل بار به کویت را مطالعه کنید.

یکی از مزیت های صادرات میوه به کویت بحث عدم پرداخت مالیات به صادرات میوه، است که همین موضوع باعث شده است که صادرات میوه به این کشور با ممنوعیات این چنین مواجه نبوده و تا جایی که ظرفیتیش وجود دارد انجام شود. نکته ی جالب و مفید دیگر که ضمن صادرات میوه به کویت وجود دارد این است که تجار می توانند از یک واحد پولی برای خرید و فروش انواع محصولات استفاده نمایند.

لیست صادرکنندگان میوه

لیست صادرکنندگان میوه به کشورهای مختلف می تواند بسیار متنوع باشد و شامل اشخاص، شرکت های خصوصی و غیر خصوصی و مجموعه های مختلف می گردد که نام بردن از تمامی آن ها در این مقال نخواهد گنجید. اما چیزی که درباره ی تمامی اعضای این لیست صادق است موضوع عضویت در اتحاديه صادركنندگان ميوه و تره بار ، سبزی و صيفی و گل و نهال می باشد. این اشخاص حقیقی، حقوقی و یا شرکت ها، هر کدام به نوبه ی خود می توانند نقش تولید کننده و یا واسطه را در صادرات میوه از ایران، داشته باشند.

خریدار میوه در عراق

یک مرجع  قابل دسترس برای ارتباط با خریدار میوه در عراق وب سایت هایی هستند که به عنوان بانک اطلاعاتی تجار و خریداران خارجی برای صادرات ایران، فعالیت می نمایند. اما یکی از بهترین راه حل هایی که برای تجارت و مخصوصا صادرات به کشور عراق پیشنهاد می شود این است که تجار به صورت شخصی و یا حقوقی در کشور مورد نظر حاضر شوند و برای جذب خریدار و بازاریابی اقدام نمایند. پیدا کردن خریدار میوه در عراق خوشبختانه اصلا کار دشواری نیست چرا که این کشور مرز مشترک زیادی با ایران داشته و رفت و آمد از ایران به این کشور و از این کشور به ایران به سهولت هر چه تمام تر امکان پذیر است. پس تجار به راحتی می توانند بازاریابی خود را برای یافتن خریدار میوه در عراق انجام دهند و به نتایج مورد نظر خود نیز دسترسی پیدا کنند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ترخیص کالا به عراق را مطالعه کنید.

یک موضوع جالب دیگر در زمینه ی پیدا کردن خریدار میوه در عراق این است که گاهی تجار عراق با اهداف مختلف، زیارتی و سیاحتی و سیاسی و … وارد ایران می شوند و همین ورود آن ها به ایران می تواند یک سرنخ بسیار قوی برای تجارت و صادرات میوه به این کشور باشد.

شرکت صادرات میوه

همه می دانیم که شرکت های صادرات میوه، شرکت هایی هستند که در زمینه ی صادرات محصولات زراعی و انواع میوه و تره بار فعالیت دارند. سه اصل مهم تسلط به امور صادرات، قوانین بازرگانی و گمرکی، تسریع در انجام امور مربوطه در فعالیت و موفقیت  انواع شرکت صادرات میوه تاثیر بسیار زیادی دارد. مدیریت این شرکت ها یا به صورت شخصی و یا با کمک باغداران ایرانی ، صادرات با کیفیت ترین میوه های ایرانی را به صورت کاملا مکانیزه در جهت بالا بردن کیفیت جهانی صادرات میوه ایرانی، انجام می دهند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله شرکت های صادراتی را مطالعه کنید.

خریدار میوه صادراتی

پیدا کردن خریدار میوه صادراتی برای تجاری که در این زمینه سابقه ی کاری دارند اصلا کار دشواری نیست. تسلط بر روی یک سری مهارت ها می تواند تاجران فعال در زمینه ی صادرات میوه را به خریدار میوه صادراتی متصل سازد. در ادامه به شرح این موارد خواهیم پرداخت :

  • اولین مرحله برای پیدا کردن خریدار میوه صادراتی، تقویت مهارت های ارتباطی و زبانی است. یعنی یا خود تاجر و یا شرکت مربوطه باید بتواند به زبان کشور مورد نظر صحبت کند تا بازاریابی خود را در جهت جذب خریدار انجام دهد.
  • دومین مرحله شناخت محصولات، بازارها و کانال های ارتباطی خود است. یعنی تاجران باید بدانند که نیاز بازار کشورهای مختلف دقیقا چیست و با توجه به همان نیازها برای صادرات میوه به آن کشور اقدام نمایند.
  • یک تاجر باید در بستر یک وب سایت به روز درباره ی فعالیت ها تجاری خود، با خریداران احتمالی در ارتباط باشد. ارائه ی محصولات و فعالیت ها در وب سایت باعث می شود که خریدار میوه صادراتی بتواند با توجه به نیاز خود، پروسه ی واردات میوه را انجام دهد.

میوه صادراتی

میوه هایی که قابلیت صادرات در ایران را دارند، شامل این موارد هستند : سیب درختی، انار، کیوی، لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال، زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، آلو، هندوانه، خربزه، انگور، خرمالو، به و گلابی. به این میوه ها، میوه صادراتی گفته می شود. یکی از مهم ترین فاکتورها در صادرات برای میوه صادراتی، نوع بسته بندی میوه است که هم در حفظ کیفیت میوه، سلامت میوه تاثیر بسیار زیادی دارد و هم باعث بالا بردن قیمت میوه و نهایتا ارزآوری بیشتر می گردد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ضرورت بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

صادرات تره بار به عراق

چند پاراگراف قبل تر برایتان از صادرات میوه و تره بار به عراق گفتیم، از فاصله ی کم و سودآوری شگفتی که برای تجار ایرانی دارد. اما لازم است بگوییم که در صادرات تره بار به عراق، هیچ گونه فاسد شدن میوه به وجود نخواهد آمد و دلیل آن هم چیزی نیست جز، مسیر نزدیک شهرهای جنوبی ایران با شهرهای پر جمعیت عراق مانند بصره و بغداد. حمل و نقل طی صادرات تره بار به عراق، به آسانی هر چه تمام تر و به کمک دم دستی ترین راه های زمینی قابل انجام است. در واقع تمامی تاجران تازه کار می توانند کار صادرات خود را از صادرات تره بار به عراق شروع نمایند.

صادرات میوه و تره بار به کویت

برای صادرات میوه و تره بار به کویت، رعایت یک سری قوانین الزامی است که در ادامه به شرح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت :

یکی از مهم ترین قوانینی که برای صادرات میوه و تره بار و یا هر چیز دیگری به کویت باید منحصرا رعایت شود، درج اطلاعات محصول بر روی بسته بندی محصول است. این اطلاعات حتما باید به زبان عربی نوشته شوند و شامل مواردی مانند اطلاعات شرکت تولید کننده، تاریخ تولید محصول، تاریخ انقضای محصول، نام محصول، ترکیبات محصول، افزودنی های مجاز و غیر مجاز و …. می شود.

کویت به نسبت سایر کشور های حاشیه ی خلیج فارس برای صادرات، سخت گیرانه تر عمل می کند و یکی از سرسخت ترین رقیبان ایران در زمینه ی صادرات میوه و تره بار به کویت، کشور ترکیه است. با رعایت تمام و کمال قوانین صادرات و واردات کویت، ایران می تواند به راحتی رقیب خود یعنی ترکیه را از میدان به در نماید.

شرکت های صادرات میوه

همان طور که برایتان گفتیم، شرکت های صادرات میوه می توانند زمینه های فعالیت های مختلفی داشته باشند. هر چقدر بار این شرکت ها با کیفیت تر بوده و برای بسته بندی محصولات خودشان از تکنولوژی های به روز تری استفاده کنند، طبیعتا جایگاه ویژه تری در صادرات میوه ی ایران پیدا خواهند کرد.

استفاده از تکنولوژی های روز دنیا مانند اتمسفر کنترل شده، نانو تکنولوژی در پلاستیک بسته بندی، خلاء و انواع پوشش های نگهدارنده ارگانیک در بسته بندی میوه ها و تره بار باعث می شود که میوه های با کیفیت بهتری برای صادرات آماده شوند. شرکت های صادرات میوه می توانند در کشور مربوطه نیز شعبه ی فعال داشته باشند.

صادرکنندگان میوه

صادرکنندگان میوه همان تاجران حقیقی و حقوقی هستند که با کمک راه های قانونی و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، محصولات خود را به فروش می رسانند. خیلی از این صادرکنندگان به صورت شرکت های حقوقی و شرکت های صادرات و واردات در حال فعالیت هستند. ثبت شرکت واردات و صادرات میوه، شرایط خاصی ندارد و مطابق با شرایطی که سایر شرکت ها ثبت می شوند به راحتی قابل راه اندازی خواهد بود. اکثر صادرکنندگان میوه در قالب شرکت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به همراه یک کارت بازرگانی می توانند به راحتی کار صادرات میوه را انجام دهند.

میوه های صادراتی

قبل تر هم برایتان گفتیم که میوه های صادراتی یکی از پرسودترین تجارت های غیر نفتی ایران محسوب می شوند. ایران به دلیل دارا بودن آب و هوای متنوع و چهار فصل، شرایط لازم برای کشت و بهره برداری تمامی میوه ها را داراست. و خوشبختانه این مقدار کشت و برداشت به حدی است که بتوانیم از آن در جهت رونق اقتصاد کشور کمک بگیریم. از جمله مهم ترین ویژگی های میوه های صادراتی می توان به مواردی همچون : دارا بودن گوشت سالم برای میوه و عاری از هر گونه آثار پوکی، لکه های قهوه ای، کم آبی (چروکیدگی) و آردی شدن، عاری بودن از لک و لکه سیاه، پلاسیدگی، ضربه دیدگی، زنگار و ترک خوردگی در محل دم گاه (ترمیم شده به صورت جزئی و کلی)، بودن عیوب جزئی بر روی محصول به شرط اینکه بر روی کیفیت محصول، کیفیت نگهداری و بسته بندی تاثیر نگذارد و بسته بندی شیک اشاره نمود.

فروشندگان میوه صادراتی

فروشندگان میوه صادراتی افراد خاصی نیستند، همین باغداران معمولی هستند که به تولید میوه مشغول هستند. اما همین باغداران ساده نمی توانند محصولاتی که دارند را در قالب صادرات به تمامی کشورهای مختلف دنیا ارسال نمایند چرا که این حجم از تولیدات یک باغ بزرگ و یا چند باغ بزرگ، کفاف و ظرفیت تقاضای فعالیت در بعد جهانی را نمی دهد. اینجاست که نقش مهم شرکت های صادراتی نمایان می شود. این شرکت های با جمع کردن تولیدات چندین هزار باغ و جمع آوری آن ها به صورت یک جا، بسته بندی و غیره مسائل، آن ها را آماده ی فروش و ارسال به کشورهای متقاضی می نمایند.

پس همین باغدارهای ساده در کنار تخصص و تجربه ی شرکت های صادر کننده، فروشندگان میوه صادراتی را تشکیل می دهند. فروشندگان میوه صادراتی، اگر بخواهند فعالیت شان نتیجه بخش باشد و ارزآوری مورد تایید را حاصل نمایند باید با اصولی مانند صنعت باغداری و تولید میوه و آشنایی با بازار عرضه ی میوه جات در منطقه یا خارج از منطقه تسلط داشته باشند. کیفیت میوه ، قیمت تمام شده ی میوه ، قابلیت بار پذیری میوه ، میزان دوام میوه در وسایل حمل و نقل، کشور مقصد مورد نظر ، قیمت خرید این خریداران ، میزان مصرف میوه در این کشور ها ، تقاضای مردم این کشور ها و… همگی بر روی موفقیت یک فروشنده ی میوه صادراتی تاثیر خیلی خیلی زیادی دارد.

صادرات میوه به آذربایجان

مراودات تجاری میان ایران و آذربایجان بسیار متنوع می باشد و یکی از اقلامی که برای صادرات به آذربایجان مورد توجه است صادرات میوه به آذربایجان می باشد. از نظر جغرافیایی این کشور در آب و هوای نیمه گرمسیری و خشک قرار دارد، یکی از علت های عدم توسعه بخش کشاورزی این کشور، هوای نامناسب و گرمای طولانی می باشد. همین عمدم توانایی در تولید محصولات کشاورزی و میوه باعث شده است تا آذربایجان به عنوان یک بازار هدف عالی برای صادرات میوه تبدیل شود و ایران سالانه مقادیر بسیار زیادی میوه و تره بار به این کشور صادر کند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صادرات میوه به آذربایجان را مطالعه کنید.

صادرات میوه به ترکیه

صادرات میوه به ترکیه مانند هر صادرات دیگری به هر کشور دیگری باید طبق قوانین و ضوابط تعیین شده ی این کشور باشد. ترکیه خود به تنهایی یکی از کشورهای فعال در زمینه ی صادرات محسوب می شود. طبیعتا برای اینکه ما بتوانیم برای صادرات میوه به ترکیه، جای قدم محکمی داشته باشیم، باید یکی از باکیفیت ترین برگه ی خود را در زمینه ی صادرات میوه به ترکیه رو کنیم تا بتوانیم از عهده ی انتظارت این کشور موفق و فعال در زمینه ی صادرات برآییم. بسته بندی شیک و زیبا، نحوه ی انتقال محموله و استفاده از زبان کشور مربوطه بر روی بسته بندی از اصول مهم در صادرات میوه به ترکیه می باشند. همچنین صدور یک فاکتور با نام پروفرما یکی دیگر از قوانینی است که باید در زمینه با صادرات به ترکیه رعایت شود. این فرم حاوی اطلاعات تکمیلی محموله و محصول است که باید توسط خریدار تایید و امضا گردد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قوانین گمرک ترکیه را مطالعه کنید.

صادرات میوه به اروپا

برای فعالیت در زمینه ی صادرات میوه به اروپا، مانند هر فعالیت صادراتی دیگری ، شما باید ابتدا به زبان آن کشور مسلط باشید یا از یک مترجم به صورت دائمی کمک بگیرید. بدون تسلط بر زبان کشور اروپایی مورد، امکان برقراری ارتباط در زمینه ی صادرات وجود نخواهد داشت. همچنین شما باید بدانید که کشور مورد نظر برای واردات محموله های شما چه قوانینی را در نر گرفته است. شرط اصلی صادرات همیشه کیفیت محصول بوده و هست اما این کشورهای اروپایی به نسبت سایر کشورها در زمینه ی تایید کیفیت محصول اندکی سخت گیرانه تر عمل می کنند و رای جلب رضایت آن ها، فروشندگان و تجار ایرانی باید به فکر بالاترین کیفیت در میوه ها باشند.

صادرات تره بار

برای اینکه شما بتوانید در زمینه ی صادرات تره بار قدم های محکم تری بردارید نیاز است که یک سری مسائل داخلی و خارجی را در نظر داشته باشید . مواردی مانند ارتباط سازنده و قانونی با کشاورز و تامین کننده؛ حواستان باشد که در نظر نگرفتن منافع کشاورز و تامین کننده در این ارتباط به معنای رکود در تامین محموله ی اصلی است. شناسایی بازار هدف نیز به شما کمک می کند که چه کوپنی را برای چه کشوری خرج کنید. مورد بعدی رعایت موارد بهداشتی است، این مورد در حفظ کیفیت عملکرد شما تاثیر بسیار بسیار زیادی دارد، یادتان نرود اینکه شما و شرکت تان و یا تجارت تان را با کیفیت بالای محصولتان بشناسند، بهترین مدرک شناسایی برای شما خواهد بود.

شما باید بتوانید در کنار فعالیت تان برای جامعه ی خودتان نیز مفید باشید، صادرات تره بار می تواند به تنهایی یک عامل اشتغال زا در جامعه باشد. شما می توانید در کنار تجارت در زمینه ی صادرات تره بار، جوانان مستعد به کار زیادی را در کنار خودتان مشغول به کار نمایید. تا علاوه بر ارزآوری برای کشورتان، به کارآفرینی و اشتغال زایی که یکی از اصول مهم پیشرفت هر جامعه است نیز بپردازید.

صادرات تره بار به روسیه

روسیه به دلیل دارا بودن آب و هوای به شدت سرد، به هیچ وجه شرایط لازم برای کشت و تولید و برداشت میوه ها و تره بار را ندارد. به همین دلیل تمامی احتیاجات این کشور نیز مانند خیلی از کشورهای موفق دنیا، از طریق واردات تامین می شود. روسیه یکی از قطب های مهم صادرات تره بار برای ایران می باشد. البته که علاوه بر تره بار و میوه، صادرات محموله ها و محصولات دیگری نیز در لیست صادرات تره بار به روسیه وجود دارند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صادرات به روسیه را مطالعه کنید.

مشکلات صادرات میوه و تره بار به روسیه

مشکلات زیرساختی از قبیل حمل و نقل هوایی و زمینی و دریایی خدمات بانکی اعتبارات اسنادی و خلاء تفاهم نامه های تعرفه ای بین دو دولت و همچنین عدم انسجام بين بنگاه های اقتصادی و تشکل های مرتبط به منظور حضور قوی و پررنگ در بازار روسیه از نقاط ضعف موجود می باشد.
یکی دیگر از موانع پیش رو در فضای کسب و کار در کشور عدم ثبات قوانین و دستورالعمل های موثر و بوژه عدم ثبات نرخ ارز می باشد که باعث گردیده یک شرکت نتواند یک برنامه راهبردی کوتاه مدت برای فعالیت های اقتصادی خود تدوین نماید و یا یک قرارداد کوتاه مدت با طرف خارجی عقد نماید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب حمل و نقل زمینی به روسیه  را مطالعه کنید.

صادرات میوه و تره بار

از ابتدای مقاله تا به این جا درباره ی صادرات میوه و تره بار زیاد برای شما توضیح داده ایم. نتیجه ی حاصل از تمامی این تیترها و کلمات، چیزی نیست جز این موضوع که مهم ترین عامل در صادرات میوه و تره بار کیفیت است. تازه ماندن و با کیفیت بودن میوه های صادراتی باید به اندازه ای باشند که طی بسته بندی و حمل و نقل آسیبی به آن ها وارد نشود. خوشبختانه کشور ما در زمینه ی صادرات میوه و تره بار، در مرتبه ی قابل قبول قرار دارد. البته که در این زمینه ی رقابت های سرسختانه ای نیز وجود دارد که طبیعی است.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا