واردات کاغذ

واردات کاغذ

واردات کاغذ

واردات کاغذ یکی از تجارت هایی است که معمولا با اهداف بسیار مثبتی در ایران انجام می شود. شاید شما هم فکر کنید که به دلیل انبوه جنگل های شمال ایران، دیگر نیازی به واردات کاغذ وجود نداشته باشد اما این طور نیست و به منظور حفظ منابع طبیعی ایران و جلوگیری از قطع و بریدن درختان، سالانه واردات کاغذ در ابعاد بسیار زیادی انجام می شود. واردات کاغذ در ایران، همیشه تحت حمایت دولت بوده و هست. در ادامه درباره ی واردات کاغذ و سلسله مراتب آن برایتان توضیح بیشتری خواهیم داد. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا واردات کاغذ انجام می شود؟

بررسی های انجام شده درباره ی نیاز کاغذ در ایران نشان می دهد که ما در ایران به صورت سالانه به 380 هزار تن کاغذ احتیاج داریم. معمولا با توجه به منابع طبیعی که ایران از آن برخوردار است، 180 هزار تن از آن تامین می شود و مابقی این مقدار باید به واسطه ی واردات کاغذ انجام گیرد. البته که این رقم برای واردات انواع کاغذ، به راحتی با توجه به منابع موجود ما در ایران، می تواند کمتر هم باشد ولی به دلیل ممنوعیت ها و محدودیت هایی که در بریدن درختان و تولید کاغذ اعمال شده، عملا تولید چنین تناژی از کاغذ، امکان پذیر نخواهد بود.

در زمینه ی واردات انواع کاغذ، معمولا روسیه و جنگل های سیبری برای این بهترین منبع محسوب می شوند. اما ما از کشورهایی مانند هند، آلمان، مجارستان و ترکیه هم واردات کالا خواهیم داشت. با این حال کشور روسیه یکی از مهم ترین قطب های تولید و صادرات کاغذ محسوب می شود. چرا که این کشور به دلیل داشتن جنگل های سیبری، یکی از مهمترین کشورهای فعال در زمینه ی تولید محصولات چوبی می باشد.

البته که روسیه یکی از مهم ترین قطب های تجارت برای ایران محسوب می شود و واردات کاغذ از روسیه به نسبت سایر کشورها بسیار آسان تر می باشد. روسیه و ایران به دلیل وجود دریای خزر به عنوان یک شاه راه و مسافت کمی که با یکدیگر دارند، از به صرفه ترین کشورهای تجاری برای یکدیگر محسوب می شوند.

انواع کاغذ های وارداتی

انواع کاغذهای صادراتی عبارت اند از : کاغذهای کپی مکس، کاغذ سل پرینت، کاغذ پیپروان و کاغذ دبل.

کاغذ های کپی مکس : این کاغذها از الیاف طبیعی تولید می شوند. برگه های سفید تولید شده از الیاف طبیعی، در اندازه های مختلف به بازار عرضه می شوند. کاغذهای کپی مکس به دلیل دارا بودن کیفیت خیلی بالا، معمولا برای انواع دستگاه چاپ و کپی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

کاغذ سل پرینت : این کاغذها یکی از بهترین نوع کاغذها می باشند و کاغذهای سل پرینت از کشور اندونزی و از درختان ساخته شده اند. این کاغذ در ابعاد A4 ، A3 ، A5 ساخته می شود بسیار نرم است و قابلیت بازگشت به طبیعت را داراست. کاغذهای سل پرینت بدون هیچ زردی و با رنگ سفید وارد بازار می شوند.

کاغذ پیپروان : این کاغذ نیز محصول کشور اندونزی می باشد. تراکم بالای چاپ و کیفیت بالا از ویژگی های برجسته ی کاغذ پیپروان محسوب می شود. این کاغذ با پرز کم و در اندازه های مختلف وارد بازار می گردد. بسته بندی هشتاد گرمی این کاغذ برای پرینت های دورو و بسته بندی هشتاد و پنج گرمی آن برای پرینت های رنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاغذ دبل آ : این کاغذ محصول درخت اکالیپتوس  و از کشور استرالیا می باشد. این کاغذ با بسته بندی پانصد عددی از پر فروش ترین کاغذهایی است که در بازار ایران به فروش می رسد. این کاغذ نیز برای کارهای چاپی و پرینت مورد استفاده قرار میگیرد. کاغذ دبل ا مخصوصا برای پرینت های دو رو بسیار مناسب بوده و معمولا ماشین های چاپ و پرینت نیز رابطه ی خوبی با این کاغذ دارند.

واردات کاغذ a4

همانند پاراگراف قبلی باید بگوییم که واردات کاغذ a4 نیز از کشورهای روسیه، اندونزی، چین، آلمان، برزیل ، تایلند انجام می شود اما تحقیقات، نشان می دهد که بهترین کاغذ A4 برای کشور اندونزی می باشد. از معروف ترین برندهای کاغذ A4 که در بازار ایران به فروش می رسد، می توانیم به برندهای پیپروان و دبل آ اشاره نماییم.

ضوابط واردات کاغذ

در واردات کاغذ، مخصوصا کاغذ a4 پرداخت مالیات حذف شده و تاجر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می باشد. سود بازرگانی واردات کاغذ معمولا دو برابر می باشد. نکته ی جالب اینجاست که در سیستم های گمرکی بین کاغذهای کپی و کاغذهای تحریر A4 تفاوت قائل می شوند. وارد کردن انواع کاغذ باید با توجه به نیاز سازمان آموزش و پرورش و با مجوز رسمی و استاندارد انجام شود.

قانون واردات برای کاغذ a4 این است که اندازه ی این کاغذ برای هر متر مربع از 40 گرم تا 150 گرم باشد. این کاغذ باید بدون تا و به صورت ورقی وارد شود. اندازه های این کاغذ باید در ابعاد 345 و 297 میلی متر باشد. معمولا ترخیص کاغذ از نوع کاغذ a4 از گمرک تا چهل روز طول می کشد که تاجران می توانند با تکیه بر روابط و تجربه، این مدت زمان را کاهش داده و بار خود را زودتر ترخیص نمایند.

واردات کاغذ دیواری

واردات کاغذ دیواری نیز یکی دیگر از ابعاد واردات ایران می باشد. کاغذ دیواری ها که به آن دیوارپوش نیز گفته می شود، معمولا برای ترخیص کاغذ دیواری از گمرک نیز مانند بقیه کالاهای وارداتی به یک سری سلسله مراتب خاص احتیاج می باشد. ترخیص کاغذ دیواری از گمرک دارای تعرفه ی گمرکی 48142000 بوده که این کالا دارای 9 درصد ارزش افزوده می باشد.

سخن آخر

درباره ی انواع کاغذ و واردات کاغذ، هر آنچه که نیاز بود را برایتان شرح دادیم. امیدواریم روزی برسد که بهره برداری از جنگل های ایران در کنار حفظ منابع طبیعی به حدی برسد که نیازهای داخلی ما به کاغذ کاملا بر طرف گردد. جنگل های مازندران و گیلان از جمله مهم ترین منابع ما در زمینه ی تولید انواع کاغذ محسوب می شوند. امیدواریم روزی برسد که کارخانه های فعال ما در این خطه بتوانند ان طور که باید شاید، پاسخگوی نیازهای داخلی باشند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا