واردات مواد اولیه دارو

واردات مواد اولیه ی دارویی

واردات مواد اولیه ی دارویی

واردات مواد اولیه ی دارویی دارای شرایطی می باشد که با در نظر گرفتن آن می توان یک واردات استاندارد و قانونی را انجام داد. بسیاری از افراد تولید کننده برای تهیه ی مواد اولیه ی خود و شرکت ها دغدغه ی واردات کالا را دارند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

واردات کالا کاری دشوارتر از صادرات آن می باشد. چرا که معامله با یک شرکت خارجی می باشد و مهم تر از آن باید پول پرداخت کرد و باید اصول واردات و صادرات را آموخت تا مشکلی برای سرمایه پیش نیاید. بعضی از افراد خود دست به کار شده و واردات را انجام می دهند.

توصیه می شود افرادی که برای بار اول واردات را انجام می دهند. حتما از مشاور کمک بگیرند یا کار را به یک شرکت ترخیص کار بسپارند تا خیالشان از بابت همه چیز راحت باشد. برای انجام واردات هر محصول نیاز به کارت بازرگانی و مجوز ورود و دریافت گواهی ها و استانداردها می باشد. محصولات دارویی نیز یکی از موارد واردات می باشد که اطلاع از شرایط واردات مواد اولیه دارویی می تواند تأثیر بسزایی در امر واردات قانونی و استاندارد داشته باشد.

نکاتی که احتمالا نمی دانید (کلیک کنید)

واردات دارو از آمریکا

واردات دارو از کانادا

ثبت سفارش کالای وارداتی

ضوابط و شرایط واردات مواد اولیه ی دارویی

طبق ماده ۱ ضوابط و مقررات واردات مواد اولیه دارویی وزارت بهداشت، هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند پس از اخذ مجوزهای لازم از اداره کل نظارت بر امور دارو مواد مخدر به واردات مواد اولیه دارویی بپردازد. این ماده تبصره نیز دارد: در صورتی که شرکتی از مواد اولیه ی وارداتی در خط تولید خود استفاده نمی کنند و یا اصلا دارای یک خط تولید نیستند. پس باید در هر ماه یک گزارش از نحوه ی فعالیت فروش و گزارش های دقیق از واردات خود به سازمان کل نظارت بر امور دارویی اعلام کند.

– یکی دیگر از شرایط و ضوابط واردات موارد اولیه ی دارویی ماده ۳ قوانین واردات مواد اولیه-ی دارویی می باشند. طی یک کمیسیون صلاحیت ساخت ورود دارو و مطرح شده و پس از تأیید و تصویب می تواند برای واردات مواد اولیه دارویی از سازمان نظارت بر امور و مواد مخدر مجوز را دریافت کرد.

این ماده نیز یک تبصره دارد. اگر شرکت تولید کننده دارو دارای یک پروانه ساخت باشد و بعد اقدام به واردات مواد اولیه کند. پس طبق ضوابط یک واردات اصولی را انجام دهند مشکلی ندارند.

اما پس از تأیید و صحت و سلامت دارو ۶ ماه اعتبار دارد. اگر این ۶ ماه منقضی شود. اگر فرد وارد کننده تقاضای انجام بقیه ی امور را کند یا سازمان کل نظارت بر امور دارویی و مخدر تأیید کند پس این مدت ۶ ماهه تمدید میشود. اگر مدارک مورد نیاز ارائه نشود به طور کل این فرآیند ابطال می شود.

– طبق ماده ۶ از مقررات و ضوابط واردات مواد اولیه ی دارویی: پس از واردات مواد دارویی، فرد وارد کننده باید مراتب واردات را به سازمان کل نظارت بر مواد دارویی و مواد مخدر در میان بگذارد تا کارشناسان این سازمان از انبار یا کارخانه ی داروسازی فرد وارد کننده نمونه برداری کنند و از کیفیت مواد اولیه ی وارد شده آگاه شوند.

این نمونه ها به اداره کل آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو ارسال می شود. اگر طبق آزمایش ها مشخص شود که ماده اولیه ی بی کیفیت دارویی را وارد یا تولیدات دارویی خود استفاده شده است. پس باید واردات یا باطل شدن مجوز فعالیت شرکت انجام گیرد.

واردات مواد اولیه دارو

مدارک لازم برای صدور مجوز واردات مواد اولیه ی دارویی

-تکمیل مدارک و انجام درست مراحل واردات می تواند تأثیر چشم گیری در سرعت انجام کارها داشته باشد.

– درخواست فرد واردکننده به صورت کتبی برای دریافت مجوز واردات درخواست کتبی باید تایپ شود و در ازای سربرگ شرکت باشد و با مهر و امضای مدیر عامل و یا مسئول فنی و ثبت مشخصات و آدرس و تلفن هر کدام باشد.

– تکمیل برگه ی درخواست مجوز ورود (گشایش) واردات مواد اولیه ی دارویی پروفرما و کپی دو برگ آن با سربرگ تولید کننده به زبان انگلیسی و دارای مشخصات:

– تاریخ و مشخصات فرد تولید کننده.

– مشخصات و نام کالای ورود

– نام شرکت و کشوری که ماده اولیه را تولید کرده است.

– وزن و تعداد محصول.

– محل کشور مبدأ حمل و نقل.

– ثبت نام تجاری (در صورتی که کالا دارای نام با برند تجاری باشد)

– نام فرد حقوقی (سازمان وارد کننده)

– کپی از سابقه ورود در گذشته برای همین محصول یا مشابه.

واردات کالا یک امر بسیار تخصصی می باشد و نیاز به انجام مشاوره دارد که به تمامی این مراحل و مجوزها و حقوق ها آگاهی و اشراف داشته باشد و بتواند فرد وارد کننده را راهنمایی کند. آشنایی با نامه نگاری های بازرگانی نیز میتواند مؤثر باشد.

مراحل واردات مواد اولیه ی دارویی

– حتما اطلاعاتی باید درباره ی تولید کننده به دست آورد و درباره ی فرد حقیقی یعنی رئیس آن شرکت.

– استعلام قیمت ها و مشخصات فنی محصول مورد نظر به خصوص مواد غذایی و دارویی که تاریخ انقضای مشخص دارند و از حساسیت بیشتری برخوردارند.

– درخواست نمونه از فرد صادر کننده یا تولید کننده یک اصل در واردات کالا می باشد.

– مشخص کردن نوع تعرفه ها و ارز کالا و به توافق رسیدن بر نحوه بسته بندی یکی دیگر را از گام های مراحل واردات کالا می باشد.

– اطلاع و تحقیق از مجوزهای ورود و خروج از گمرک و مجوزهای لازم جهت ترخیص کالا.

– نوشتن یک قرارداد با ترخیص کار رسمی گمرک و دادن اسناد به او برای ثبت سفارش.

اگر در این مرحله کارت بازرگانی نداشته باشید باید از کارت بازرگانی اجاره استفاده کنید. بعد هزینه های گمرکی تخلیه و بارگیری و حقوق ورود را باید بپردازید. واردات مواد اولیه دارویی نیز در دسته واردات کالا قرار می گیرد که می توان با استفاده از یک واردات اصولی آن را انجام داد. به طور کلی واردات مواد اولیه دارای یک قوانین خاص بین المللی میباشد که در کنار قوانین کشورها تکمیل میشود. واردات مواد اولیه ی دارویی نیز دارای قوانین خاص خود میباشد و به دلیل حساسیت در مصرف نسبت به اقلام وارداتی دیگر از حساسیت خاص افراد کنترل کننده برخوردار است.

بنابراین یک وارد کننده مواد اولیه  باید دارای مسئول فنی متخصص باشد که از طرف وزارت بهداشت دارای تأییدیه ی فنی باشد. محصولات دارویی به دلیل کوچک بودن محصول دارای نوع تقلبی و قاچاق زیادی میباشد بنابراین فرد وارد کننده باید در واردات مواد اولیه ی دارویی دقت لازم را به عمل آورد.

نکاتی که احتمالا نمی دانید (کلیک کنید)

واردات از امارات

برگ سبز گمرکی

اظهارنامه گمرکی

اتاق بازرگانی ایران و چین

واردات پوشاک از ترکیه

صادرات سنگ ساختمانی

اینکوترمز 2020 چیست؟

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا