واردات ایران

واردات ایران

واردات به ایران از کدام کشورها صورت می‌گیرد؟

صادرات و واردات از مهمترین بخش های تجارت می باشند و ایران از جمله کشورهایی است که در این دو حوزه  جزء برترین کشورهای منطقه می باشد. می توان گفت که کشورهای آسیای شرقی عمده ترین وارد کننده ‌های  انواع کالا می باشند به عنوان مثال انواع کالاهای وارداتی ایران از کشورهایی مانند چین، امارات، کره، ترکیه و آلمان می باشد. واردات ایران در حوزه های مختلفی صورت می گیرد که در این بحث از لیست مهمترین کالاهای وارداتی به ایران نام خواهیم برد.

 

می توان گفت که کشورهای آسیای شرقی عمده ترین وارد کننده ‌های  انواع کالا می باشند به عنوان مثال انواع کالاهای وارداتی ایران از کشورهایی مانند چین، امارات، کره، ترکیه و آلمان می باشد. واردات ایران در حوزه های مختلفی صورت می گیرد که در این بحث از مهمترین لیست کالاهای وارداتی به ایران نام خواهیم برد. ماشین آلات و وسایل نقلیه از مهمترین واردات ایران می باشد.

با بررسی های انجام شده در گمرک ایران می توان به خوبی متوجه افزایش واردات ماشین آلات و لوازم فنی و یدکی انواع ماشین ها از جمله سنگین و سبک بود. این لوازم بیشتر از بندرهای کشور وارد می گردندhttps://blog.buskool.com/%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/. یکی از علت های افزایش واردات خودرو به ایران توجه به صنعت خودرو سازی می باشد و علت توجه  به این صنعت افزایش اشتغال زایی و افزایش درآمد می باشد. در داخل کشور فعالیت های زیادی برای پیشرفت در این صنعت انجام شده است و حتی برنامه هایی طولانی مدت برای آینده و تعداد تولید ماشین در ایران نوشته شده است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قراردادهای بین المللی را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

با توجه به تمام توان کارخانه های تولید ماشین باز نیاز کشور به انواع ماشین ها جبران نمی شود و واردات ایران در زمینه واردات ماشین ها و لوازم فنی آنها به طور مستمر انجام می گیرد بسیاری از  تولید کنندگان ماشین که در قدیم کار می کردند از کار کناره گرفته اند و اکثر افرادی که اخیر وارد بازار شده اند قطعات را وارد و به تولید ماشین اقدام می کنند. در لیست واردات ایران در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جرثقیل های برجی
  • قطعات ماشین های حفر زمین
  • قطعات برای تولید وسایل حمل و نقل کالا
  • لوازم لازم برای ماشین سازی
  • ماشین های بافندگی 
  • مواد شیمیایی

 انواع مواد شیمیایی به منظور استفاده در بسیاری از کارخانه و مراکز صنعتی و غیر صنعتی با مقدار مختلف از جمله واردات به ایران می باشد. این محصولات یک از بزرگترین محصولات وارداتی به شمار می رود که در صورت عدم ورود مواد اولیه، فعالیت بسیاری از صنایع تعطیل خواهد شد.

صادرات خشکبار به اروپا

صادرات خرما به امارات

انواع خرمای صادراتی ایران

واردات ایران در زمینه مواد غذایی

واردات مواد غذایی در بخش های مختلفی به ایران انجام می شود که می توان به ذرت دامی، برنج، لوبیای سویا، جو، کنجاله و سایر قطعات بی استخوان منجمد گاو اشاره نمود این واردات از اساسی ترین کالا ها در زمینه مواد غذایی می باشند.

واردات گوشی تلفن همراه 

واردات گوشی تلفن همراه  از طریق واردات با نظارت و یا قاچاق وارد ایران می شود و کسانیکه این کالا را خرید می کنند  می توانند با استفاده از کد پروانه الکترونیکی از قاچاق یا عدم قاچاق بودن تلفن همراه مطمئن شوند. برای اطمینان خاطر از صحت واردات به ایران، میتوانید از طریق سایت epl.irica.ir/ecl استعلام بگیرید.

بازرگانانی که در کار واردات کالا هستند می‌دانند که محصولات وارداتی به ایران که سود داشته باشند در هر فصل متفاوت بوده و با شرایط مختلف تغییر می‌کنند.

چگونه محصولات وارداتی را بشناسیم؟

برای شناخت محصولات وارداتی به ایران، باید شرایط را سنجید و سپس اقدام کرد. وارد کردن کالاهای بدون مجوز و غیر استاندارد می‌تواند موجب زیان اقتصادی شود. برای محصولات وارداتی به ایران که جنبه خوراکی دارند، باید ابتدا، مجوزها و اطلاعات مربوط به آنها را دریافت کرد. برای اقدام در زمینه اجناس خوراکی پر متقاضی، باید پیش از خرید به اخذ مجوز محصولات وارداتی به ایران از سازمان غذا و دارو اقدام کرد.

امروزه ابزاری که در زمینه تکنولوژی کاربرد دارند از پر متقاضی‌ترین محصولات وارداتی به ایران هستند. گوشی‌های هوشمند جزو پرسودترین کالاهای وارداتی ایران محسوب می‌شوند. این نوع گوشی‌ها در چین کم هستند بنابراین واردات این محصولات از چین برای واردکننده ارزان تمام خواهد شد. لوازم دیگر مثل لپ تاپ، گوشی و دیگر ابزارهای الکترونیکی ارزش زیادی دارند و هزینه تولید آنها کم است، بنابراین با خرید این ابزار به قیمت ارزان و افزایش نرخ آنها، می‌توان سود بالایی از فروش آنها به دست آورد. بازی‌هایی که در بازار ارائه می‌شوند از تنوع زیادی برخوردار هستند و با انتخاب و وارد کردن آنها می‌توان سود زیادی را به دست آورد.

واردات لوازم آرایشی یکی دیگر از اجناس پر متقاضی است که سود زیادی دارد. با انتخاب این نوع از اجناس و وارد کردن آن به کشور و فروش آن به قیمت بیشتر می‌توان سود بالایی کسب کرد، زیرا در کشور ما متقاضیان این نوع از محصولات زیاد بوده و واردات این نوع محصول تجارتی موفق به شمار می‌رود. بنابراین می‌توان گفت که این محصولات جزو محصولات وارداتی به ایران هستند که سود زیادی دارند. علاوه بر آنچه که گفته شد محصولات وارداتی به ایران، زیاد هستند و برای بسیاری از افراد شناخته شده نیستند.

در بخش صنعت، تولید بسیاری از لوازم بهداشتی، نیازمند مواد اولیه است که باید از کشورهای دیگر وارد شود. این مواد اولیه وارداتی در شرایطی که با ارز مرجع وارد ‌شوند، سود بسیار زیادی برای افراد وارد کننده خواهند داشت. این مواد اولیه گاه با ۵۰ درصد سود و در مواردی تا ۱۰۰درصد سود برای واردکننده، خواهند داشت. محصولات وارداتی به ایران نظیر خودرو، از دیگر کالاهایی است که واردات آن، سود زیادی عاید افراد وارد کننده می‌کند. این دسته از واردکنندگان با ارز مبادله‌ای یا ارزی که به عنوان ارز مرجع شناخته می‌شود، خودرو خود را وارد بازار کرده و با ارز نرخ آزاد، آن را می‌فروشند تا با افت و خیز بازار ارز، ۳۰درصد سود ببرند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قانون صادرات و واردات را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

قطعات یدکی خودرو و کامپیوتر از دیگر محصولات وارداتی به ایران هستند. قطعات یدکی خودرو و کامپیوتر به دلیل عدم نظارت دولت بر نحوه فروش آنها، جزو پرسودترین کالاها محسوب می‌شوند. به طور کلی محصولات وارداتی به ایران را می‌توان به کالاهای مصرفی، کالاهای واسطه‌ای و کالاهای سرمایه‌ای تقسیم کرد که هر یک در زمینه‌های مختلف تولیدی و مصرفی کاربرد دارند.

 انواع محصولات وارداتی به ایران

محصولات وارداتی به ایران، کالاهای وارداتی مجاز به ایران را در بر می‌گیرند که صدور یا ورود آنها نیازمند رعایت ضوابط بوده و مجوز لازم ندارد. نوع دیگر از محصولات وارداتی به ایران، کالاهای مشروط هستند که صدور و ورود آنها با کسب مجوز امکان‌پذیر است. این نوع از کالا مثل گندم و یا فیلم‌هایی است که شرط ورود آنها داشتن مجوز است. نوع دیگر از محصولات، کالاهای ممنوع هستند که صدور و ورود آنها طبق شرع اسلام، به اعتبار خرید و فروش آنها و به موجب قانون ممنوع است. برای این نوع از محصولات، می‌توان مشروبات الکلی را مثال زد.

باید دقت کرد که محصولات وارداتی، شامل کالاهای غیراستاندارد نشوند. زیرا ممکن است کالاهایی با قیمت پایین ارائه شوند که کیفیت خوبی نداشته و یا استاندارد لازم را نداشته باشند. برای وارد کردن کالاهای صنعتی باید از خدمات پس از فروش آن مطمئن شد. در این زمینه باید دلایل ایجاد قیمت پایین برای کالاهای وارداتی بررسی شود و از نمایندگان و تولید کنندگان معتبر که توسط تولید کنندگان اصلی معرفی می‌شوند محصولات، خریداری شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب تعرفه واردات موتورسیکلت را مطالعه کنید. (کلیک کنید)

محصولات وارداتی به ایران، از چه کشورهایی می‌آیند؟

امارات در سال‌های اخیر توانسته است عنوان یکی از مهم‌ترین صادر کننده‌‌های محصول به ایران را به خود اختصاص دهد. علاوه بر امارات، کشورهایی مثل چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و دیگر کشورها در رده‌های بعدی صادر کننده‌‌های کالا به ایران هستند. سهم دیگر کشورها از صدور کالا به ایران در حدود ۱۷.۴۹۱میلیارد دلار است. بیشترین محصولات وارداتی به ایران، در سال گذشته را بین پنج کشور فوق مربوط به هند دانسته و میزان آن را ۱۱۰.۴۹ درصد دانسته است.

در مجموع بررسی در زمینه محصولات وارداتی به ایران، نشان می‌دهد که واردات کالاهای واسطه‌ای بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص می‌دهند. بعد از کالاهای واسطه‌ای، کالاهای مصرفی قرار دارند که و کالاهای سرمایه‌ای در آخرین ردیف اجناس وارداتی هستند. برای فعالیت در بخش واردات و موفقیت در آن، باید علاوه بر شناخت محصولات وارداتی پر سود، شرایط اقتصادی و اجتماعی نیز سنجیده شده و تطبیق داده شود تا بتوان به نتیجه مورد نظر دست یافت.

احاطه بر شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه و آشنایی با نیازهای اقتصادی جامعه و تقاضا برای کالاهای وارداتی دلخواه در بین افراد می‌تواند به شناخت محصولات مورد نیاز کمک کند. آشنایی با کشورهایی که کالای مورد نظر و مورد نیاز مردم را تولید کرده و با قیمت مناسب عرضه می‌کنند از دیگر مواردی است که می‌تواند به فعالان حوزه بازرگانی در زمینه شناخت اجناس وارداتی یاری رساند.

محصولات وارداتی به ایران ممکن است هر نوع کالایی را شامل شود. بنابراین ارائه یک لیست در زمینه تمام کالاها و یا کشورهای صادر کننده مربوط به این محصولات، به صورت کامل ناممکن است. به این منظور تنها محصولات وارداتی به ایران که شناخته شده تر هستند مورد اشاره قرار گرفته‌اند.

شرکت واردات

شرکت واردات باید اشراف کامل به قوانین و مقررات صادرات و واردات داشته باشند. در اولین مرحله بازرگانان باید با استفاده از تحقیقاتی که انجام می‌دهند ببیند چه کالای بازار نیاز دارد و یا اینکه نبود چه کالایی در بازار حس می‌شود به گونه‌ای که اگر این کالا به بازار تزریق شود برای شرکت واردات سود آور باشد بعد از این کار کالای مورد نظر را وارد کشور می کنند و یا اینکه شرکت های تولید کننده چه کالایی را به شرکت واردات سفارش می دهند که بنا به سفارشات خاص این شرکت ها کالا های در خواستی آنان را از کشورهای خارجی وارد می کنند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب شرکت واردات را مطالعه کنید.

واردات کالا

توجه داشته باشید که کالایی اجازه ورود به کشور خواهد داشت که مورد تایید گمرک بوده باشد. واردات به کشور نیازمند طی کردن مراحل مختلفی می باشد که فرد متقاضی باید حتما کارت بازرگانی داشته باشد. بدون داشتن کارت بازرگانی حتی اجازه ثبت درخواست وارد نمودن کالا نخواهید داشت. طی کردن درست و کامل مراحل واردات کالا امری ضروری می باشد که حتما باید به آن توجه ویژه داشته باشید. واردات مراحل بسیاری دارد که باید به تمامی آنها توجه شود. یکی از مهمترین موارد قابل توجه اطلاع از فروشنده و یا تولید کننده محصول مورد نظر شما در خارج می باشد. چرا که باید اطلاعاتی کامل از محصول قبل از خرید کسب نمایید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات کالا را مطالعه کنید.

واردات مواد غذایی

با توجه به این که محصولات غذایی و بهداشتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در سلامت مصرف کنندگان نقش بسیار مهمی ایفا می کنند به این دلیل نظارت و قوانین نسبتاً سختی برای واردات این مواد غذایی وضع شده است. در اولین قدم شما باید یک درخواست جهت اخذ مجوز واردات خود دهید باید در خواست شما کتبی و تایپ شده باشد و در سر برگ آن مهر و امضای معتبر شرکت وارد کننده وجود داشته باشد در این فرم باید نشانی دقیق شما همراه شماره تلفن ذکر شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات مواد غذایی را مطالعه کنید.

واردات کالا از ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که از نظر واردات کالا سالانه مقادیر بالایی مروادات تجاری دارد. کشور ترکیه از قدیمی ترین همسایگانی  است که روابط تجاری با ایران داشته است و در حوزه های مختلف تجاری با یکدیگر داد و ستد داشته اند. بازرگانان بسیاری بر اثر روابط مناسب این دو کشور با یکدیگر بر روی واردات از ترکیه تمرکز کرده و فعالیت اقتصادی بسیار خوبی دارند. قبل از هر مطلبی باید بررسی دقیقی بر روی کالاهایی که برای واردات از این کشور مورد توجه هستند انجام شود و کالاهایی با بیشترین میزان تقاضا با بازاری مناسب مشخص شوند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات کالا از ترکیه را مطالعه کنید.

واردات از دبی

قبل از اینکه هر نوع کالایی را از دبی به ایران وارد کنیم، باید بازار ایران را بررسی کرده که چه کالاهایی و یا چه نوع محصولاتی در ایران دچار کمبود می باشد تا با این واردات به سود برسیم. البته در سازمان ها و مراکز مربوط به واردات و صادارت آمار مشخصی از کالاها ی وارداتی و صادراتی موجود است که می توان از این آمار استفاده نمود تا در این راه ضرری متوجه شرکت های وارد کننده و یا صادر کننده نشود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات از دبی را مطالعه کنید.

واردات کالا از کانادا

بررسی در زمینه واردات کالا ، نشان می‌دهد که واردات کالاهای واسطه‌ای بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص می‌دهند. بعد از کالاهای واسطه‌ای، کالاهای مصرفی قرار دارند و کالاهای سرمایه‌ای در آخرین ردیف اجناس وارداتی هستند. برای فعالیت در بخش واردات کالا از کانادا، باید علاوه بر شناخت محصولات وارداتی پر سود، شرایط اقتصادی و اجتماعی نیز سنجیده شده و تطبیق داده شود تا بتوان به نتیجه مورد نظر دست یافت.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات کالا از کانادا را مطالعه کنید.

واردات از امارات

با توجه به اینکه امارات در نزدیکی ایران قرار دارد ، واردات کالا و محصولات برای تاجران بسیار راحت است و این کشور تسهیلات مناسبی به وارد کنندگان ایرانی اختصاص می دهد، افراد زیادی به دنبال واردات از امارات می باشند. واردکنندگان از کشور امارات باید توجه داشته باشند، کالاهای که زیادی در این کشور عرضه می شوند باید از نظر اصالت کالا بررسی شوند. محصولات غیر اورجینال زیادی از کشور چین وارد این کشور شده و اگر توجه نشود موجب معامله کالاهای تقلبی در امر واردات و صادرات خواهد شد.

واردات از گرجستان

واردات از گرجستان به ایران به محصولات خاصی محدود می‌شود که یکی از مهم ترین آن ها گوشت می باشد. ایران در حدود ۴۰میلیون دلار کالا از گرجستان وارد می‌کند. این کالاها شامل چوب گرجستان به ویژه چوب راش، فرو منگنز، گردوی تازه خشک شده، تراکتور و ماشین آلات، تراش فلزات و آهن آلات برای کارهای مربوط به ساخت و ساز است. واردات از گرجستان به ایران می‌تواند در سطح وسیع‌تری دنبال شده و کالاهای متعددی را شامل شود.

واردات کالا از چین

واردات جنس از چین، مستلزم این است که نمونه جنس وارداتی از چین را دریافت کنیم تا بتوانیم کیفیت آن را شناخته و با دقت و بررسی بر روی آن، مطمئن شویم که استانداردهای لازم را دارد. در مرحله بعد هر دو طرف بر سر قیمت و شرایط دیگر توافق می‌کنند و پیش فاکتور دریافت خواهد شد. برای واردات جنس از چین، باید از تعرفه گمرکی و شرایط واردات نوع جنس از چین اطلاع داشته باشیم.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات کالا از چین را مطالعه کنید.

واردات کالا از آلمان

اولین مساله در بررسی و ارزیابی واردات کالا از آلمان قیمت محصول می باشد. باید دقت داشته باشید که ارزش گمرکی کالا بر روی هزینه های کالای وارداتی تاثیر دارد. به منظور در نظر گرفتن قوانینی که در تجارت وجود دارد زمانی که ارزش گمرکی کالا را تعیین می کنند روش تراکنش مالی را نیز تعیین می کنند. در ارزش گذاری کالا تمام جوانب  تجارت جهانی در نظر گرفته می شود. حمل و نقل بین کشور ها در این کشور به صورت آزاد انجام می شود ولی برای برخی از کشورها و محصولات و افراد این محدودیت ها اعمال می‌شود.

واردات انواع پوشاک و لباس

متاسفانه در سال های اخیر شاهد آن هستیم که تنها چند برند خارجی اجازه واردات پوشاک به ایران را دارند. این در حالی است که برندهای انتخابی وزارت صنعت و معدن برای واردات به ایران از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و در کشور تامین کننده، جزء برندهای درجه ۳ و حتی ۴ به حساب می آیند. همین مساله و اتخاذ این تصمیم باعث عقب ماندگی صنعت تولید پوشاک در داخل کشور ایران شده و این در حالی است که در سال های گذشته بسیاری از برندهای مشهور ترک وارد خاک کشور ایران می شد و همین باعث افزایش رقابت بین تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان خارجی در کشور ایران شده بود و صنعت پوشاک را با افزایش چشمگیر کیفیت تولید مواجه کرده بود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات انواع پوشاک و لباس را مطالعه کنید.

واردات از پاکستان

واردات از پاکستان برای ایران می تواند شامل اقلام مختلفی شود. البته که موقعیت ایران و پاکستان در زمینه ی شرایط مرزی و همسایه بودن، تاثیر زیادی بر روی مقرون به صرفه بودن واردات و صادرات به پاکستان دارد چرا که همین همسایگی باعث می شود که هزینه های مربوط به حمل و نقل کالا برای واردات از پاکستان و صادرات به آن، تا حد خیلی زیادی کاهش یابد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات از پاکستان را مطالعه کنید.

واردات از ارمنستان

برای واردات از ارمنستان، این قانون وجود دارد که تمامی اقلامی که از این کشور خارج می شوند ابتدا باید در اداره ی گمرکی و یا نقطه ی گمرکی منطقه اظهار شوند، البته که این اداره ی گمرکی باید نزدیک ترین اداره به محلی باشد که قرار است صادرات به آن جا انجام شود. مثلا برای واردات از ارمنستان به ایران باید از نزدیک ترین اداره ی گمرکی به ایران برای اظهار کالای مورد نظر استفاده نمود. البته اگر واردات از ارمنستان به واسطه ی فرودگاه بین المللی ایروان انجام شود، این اظهار محموله در دفتر گمرکی فرودگاه انجام شده و دیگر نیازی به اداره های گمرکی دیگر نیست.

واردات از آمریکا

نکته ی جالب درباره ی واردات از آمریکا و یا صادرات به این کشور از جانب ایران، این است که هر دو کشور می دانند که به صورت کاملا غیر مستقیم از یکدیگر محصولاتی را خریداری کرده اند و هیچ موضوع پنهانی در این تجارت وجود ندارد. با این اوصاف به دلیل همین روابط نابسامان بین ایران و آمریکا، ایران برای واردات از آمریکا باید هزینه های زیادی را پرداخت نماید و دلیل گران تمام شدن واردات از آمریکا برای تجار ایرانی، می تواند موارد خیلی زیادی را شامل شود. البته در حالت عادی نیز ( یعنی حالتی که روابط این دو کشور نرمال بود) واردات از آمریکا با مشقت ها و هزینه های زیادی روبرو می شد. یکی از این موارد تاثیرگذار، مسافت زیاد بین دو کشور است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب واردات از آمریکا را مطالعه کنید.

واردات از اوکراین

واردات از اوکراین یکی از لاین های تقریبا فعال در تجارت ایران محسوب می شود. اوکراین یک کشور بسیار پهناور در اروپاست و بازار آن یکی از پرظرفیت ترین بازارها برای سرمایه گذاری در جهان به شمار می رود. اوکراین به لحاظ منابع طبیعی، کشور ثروتمندی است. اما کشاورزی یکی از مهم ترین اهرم هایی است که چرخ های اقتصاد این کشور را به حرکت وا می دارد. درصد زیادی از صادرات و تولیدات غیر نفتی اوکراین مربوط به محصولات کشاورزی است و حدود بیست و پنج درصد از نیروی آماده به کار در این کشور نیز به کشاورزی مشغول هستند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب واردات از اوکراین را مطالعه کنید.

واردات از ژاپن

به طور کلی اگر بخواهیم واردات کالا از ژاپن را در ابعاد جهانی و در کشورهای کل دنیا بررسی کنیم؛ به محصولات و اقلام تولیدی مانند انواع خودرو به جز قطار و تراموا، جعبه دنده و قطعات آن، مدارهای مجتمع الکترونیک، انواع خودرو، ماشین آلات برای تولید نیمه هادی ها، مدارهای مجتمع الکترونیک، قطعات دستگاه های چاپ، انواع کشتی برای حمل بار و مسافر، طلا، روغن های معدنی، ابزار نوری، عکاسی، سینما، آهن و فولاد، مواد پلاستیکی، مواد شیمیایی ارگانیک، مروارید طبیعی یا پرورده، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، کائوچو و محصولات ساخته شده از آن، دیگ های بخار و قطعات آن و ضبط کننده صدا و تلویزیون خواهیم رسید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب واردات از ژاپن را مطالعه کنید.

واردات از استرالیا

واردات گوشت از استرالیا تا همین چند وقت پیش به صورت لاشه انجام می شد. همانطور که میدانید برای جابجایی گوشت به صورت لاشه، نیاز است که هزینه های زیادی صرف شود. و طبیعتا این هزینه ها بر روی قیمت تمام شده ی محصول در بازار ایران تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. از این رو، ایران برای واردات گوشت از استرالیا، سیاست های جدیدی وضع کرده است

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب واردات از استرالیا را مطالعه کنید.

واردات از کره جنوبی

واردات از کره جنوبی به رقابتی در میان کشورهای آسیایی و حتی دنیا تبدیل شده است که کیفیت بالای محصولات و اجناس تولید شده در این کشور و همچنین ارزان بودن آن ها از جمله دلایل محبوبیت محصولات این کشور هستند. کره جنوبی یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای جهان و آسیا است که دارای رتبه ۱۱ در سطح جهانی و رتبه 4 در آسیا است.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا