واردات پوشاک

واردات انواع پوشاک و لباس

واردات پوشاک

پوشاک از جمله کالاهایی است که تقاضا برای خرید آن بسیار زیاد است و بازار خرید و فروش آن نیز در تمام طول سال فعال است. یکی از بزرگترین معضلات واردات پوشاک، هزینه ها و تعرفه های گمرکی می باشد که در نهایت سبب می شود قیمت پوشاک خریداری شده و وارد شده به بازار با تفاوت چشمگیری همراه باشد، در این راستا بسیاری از وارد کنندگان پوشک اقدام به واردات پوشاک از مناطق آزاد می کنند، چرا که تعرفه واردات پوشاک در این مناطق کمتر است و در نهایت، انواع پوشاک با قیمت مناسب تری وارد کشور می شود.

در زمینه واردات پوشاک به ایران مشکلاتی به وجود آمده که در ادامه این مقاله به این مشکلات اشاره خواهیم کرد، هم چنین می خواهیم به مزیت های اصلی واردات پوشاک به ایران اشاره ای هر چند کوتاه داشته باشیم تا مسئولان دولتی بیشتر و بهتر به این قضیه نگاه کنند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

متاسفانه در سال های اخیر شاهد آن هستیم که تنها چند برند خارجی اجازه واردات پوشاک به ایران را دارند. این در حالی است که برندهای انتخابی وزارت صنعت و معدن برای واردات به ایران از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و در کشور تامین کننده، جزء برندهای درجه ۳ و حتی ۴ به حساب می آیند. همین مساله و اتخاذ این تصمیم باعث عقب ماندگی صنعت تولید پوشاک در داخل کشور ایران شده و این در حالی است که در سال های گذشته بسیاری از برندهای مشهور ترک وارد خاک کشور ایران می شد و همین باعث افزایش رقابت بین تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان خارجی در کشور ایران شده بود و صنعت پوشاک را با افزایش چشمگیر کیفیت تولید مواجه کرده بود.

در حال حاضر بیشترین میزان واردات پوشاک از کشورهای چین و ترکیه به ایران صورت می گیرد. هنگام واردات پوشاک باید در وهله اول نیازهای بازار مقصد یعنی ایران را به خوبی شناسایی کند و با بررسی آمار واردات سال های گذشته و میزان تقاضا در بازار اقدام به واردات پوشاک با درجه کیفی بالا و قیمت مناسب کنید، تا در نهایت سود بالایی از واردات پوشاک به ایران کسب کنید.

نحوه واردات پوشاک

واردات پوشاک و لباس نیز مانند واردات انواع کالاهای دیگر می باشد. شخص وارد کننده باید دارای کارت بازرگانی مرتبط با واردات پوشاک باشد و یا نسبت به اخذ این کارت اقدام کند، در غیر این صورت می تواند از شرکت های بازرگانی واردات کالا در این خصوص کمک بگیرد، شما این امکان را دارید که ورادات پوشاک را به صورت کامل به یکی از شرکت های بازرگانی معتبر محول کنید تا این شرکت تمامی مراحل اعم از ارائه کارت بازرگانی، دریافت محصول در مبدا، انجام امور مربوط به ترخیص کالا از گمرک و غیره را برای شما به انجام برساند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات کالا را مطالعه کنید.

واردات لباس از چین

اما می رسیم به این مساله که چرا وزارت صنعت و معدن، تصمیم گرفته که تنها چند برند آن هم درجه ۳ خارجی، حق واردات را داشته باشند. در نگاه اول مساله قاچاق پوشاک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این که، ورود غیر قانونی پوشاک و برندهای مشهور خارجی، باعث افت فروش تولید کنندگان داخلی شده بود.

ما هم این مساله را قبول داریم اما به نظر می رسد که اتخاذ این تصمیم که تنها چند نوع از برند خارجی درجه ۳ می توانند وارد کشور ایران شوند نیز نمی تواند سیاست درستی از جانب وزارت صنعت و معدن باشد، زیرا که این برندهای خارجی با قیمت بسیار پایینی به فروش می رسند و همین مساله بازار رقابت را برای برندهای ایرانی دشوار کرده و باز هم مشکلات زیادی را بر سر راه تولید کنندگان داخلی پوشاک قرار داده و شاهد آن هستیم بسیاری از این تولید کنندگان در مرز نابودی به سر می برند.

چین یکی از کشورهای مبدا واردات پوشاک و لباس به ایران است و امکان واردات انواع پوشاک از راه های هوایی، دریایی و زمینی از این کشور محیا است. با توجه به اینکه واردات لباس از چین و ترکیه کمترین هزینه را نسبت به کشورها دیگر برای وارد کننده به همراه دارد، افراد زیادی راغب به واردات انواع لباس و پوشاک از چین هستند. نکته قابل توجه در خصوص واردات لباس از چین، در خصوص کیفیت محصول می باشد، با توجه به اینکه کیفیت لباس وارداتی تغییری در قیمت آن ایجاد نمی کند، بسیاری از افراد دقت بالایی در انتخاب لباس های با درجه کیفی بالا ندارند؛ این در حالی است که با واردات لباس درجه یک از چین نه تنها می توان یک فضای رقابتی در بازار ایجاد کرد، بلکه تقاضا برای خرید نیز افزایش پیدا می کند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات لباس از چین را مطالعه کنید.

واردات پوشاک

ممنوعیت واردات پوشاک

رئیس اتحادیه پوشاک تهران معتقد است که واردات پوشاک باید همانند قبل شود اما باید کنترل های دقیق تری از سوی وزارت بازرگانی در مورد قاچاق پوشاک صورت بگیرد تا این اجناس به صورت قانونی وارد کشور ایران شوند. ایشان اعتقاد دارند که در حال حاضر برندهای درجه ۳ و ۴ وارد کشور ایران می شوند از معافیت های مالیاتی برخوردارند و همین مساله را با یک تولید کننده پوشاک در داخل ایران مقایسه کنید که باید بیمه، ارزش افزوده و مالیات اضافی پرداخت کند تا بتواند اجناس خود را به فروش برساند. این موارد باعث به خطر افتادن صنعت پوشاک داخلی شده در حالی که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد این قضیه هستیم که مردم ایران تمایل زیادی به مصرف پوشاک ایرانی داشته اند و این می تواند نشان از کیفیت بالای اجناس ایرانی دهد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ثبت سفارش کالای وارداتی را مطالعه کنید.

تعرفه واردات پوشاک 99

قوانین مربوط به واردات پوشاک به ایران روز به روز در حال تغییر است و همین مساله نشان از اهمیت بالای این کالا را می دهد. پوشاک یکی از اجناس مورد نیاز و ضروری مردم به حساب می آید و کنترل دقیق بر روی صادرات و واردات این کالا به توسعه اقتصادی یک کشور می تواند کمک کند. در سال های اخیر واردات پوشاک به ایران دچار تغییر و تحولات عظیم شده و وزارت صنعت و معدن در این زمینه نگرش های مختلفی را به میان آورده است. در حال حاضر تنها شخص و یا شرکتی می تواند به واردات پوشاک، مشغول شود که دارای شرکت ثبت شده در ایران و خارج از ایران باشد تا به سادگی بتواند، واردات خود را انجام دهد.

بسیاری از افراد در نگاه اول فکر می کنند که واردات پوشاک می تواند بازار رقابت را برای تولید کنندگان داخلی کشور تنگ کند، زیرا همان طور که می دانیم برندهای داخلی قابل رقابت با برندهای مشهور خارجی نیستند، اما اصولا این عقیده اشتباه است، در واقع با واردات پوشاک به ایران یک فضای کاملا رقابتی ایجاد می شود و در نهایت باعث افزایش کیفیت محصولات داخلی خواهد شد. زیرا زمانی که این محصولات وارد کشور ایران می شوند، مردم بیشتر جذب این برندها می شوند و همین مساله، تولید کننده داخلی را به این فکر وا می دارد که کیفیت تولید خود را افزایش دهد. تمامی این موارد نشان می دهد که واردات پوشاک به ایران، می تواند کیفیت اجناس داخلی کشور را به شدت افزایش دهد و این بالا رفتن رقابت در این حوزه در نهایت به سود تامین کنندگان داخلی این کالاست.

اما تنها مزیت مربوط به واردات پوشاک به ایران این قضیه نیست که کیفیت محصولات داخلی به مرور افزایش پیدا می کند. زمانی که برندهای خارجی وارد کشور ایران می شود، تولید کنندگان داخلی می توانند از این برندها الگو گرفته و طرح داخلی خود را بر اساس این برندها پیش ببرند. هم چنین در صنعت واردات پوشاک به ایران افراد زیادی سر کار می روند و همین مساله چرخه اقتصادی این حوزه را به شدت افزایش می بخشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات ایران را مطالعه کنید.

در سال های اخیر صنعت پوشاک ایران بسیار مهم شده و فعالان اقتصادی بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و حتی افرادی در این زمینه قصد دارند که پوشاک ایرانی را به سایر کشورهای منطقه معرفی کنند. تمامی این مسائل نشان می دهد که مسئولان دولتی باید به تیزبینی بیشتری سیاست های خود را در زمینه صنعت پوشاک ادامه دهند. امیدواریم که واردات پوشاک به ایران همیشه در حال توسعه باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب اظهارنامه گمرکی را مطالعه کنید.

تعرفه واردات پارچه

یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی که روی تعرفه واردات پارچه تاثیر دارد و شما باید با آن آشنایی داشته باشید قیمت پارچه ای است که خریداری می کنید. پارچه ها انواع مختلفی دارند و هر یک از آنها به همان اندازه تفاوتی که دارند دارای ویژگی های متنوعی هم نیز می باشند. شما باید بدانید که هزینه خریداری پارچه روی تعرفه وارداتی آن تاثیر زیادی دارد. اگر پارچه های وارداتی شما از آن دسته پارچه هایی باشد که کیفیت بسیار عالی دارند و شما با هزینه بالایی آنها را خریداری کرده اید، باید بدانید که تعرفه بالاتری هم خواهند داشت

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب تعرفه واردات پارچه را مطالعه کنید.

واردات پارچه

پارچه از مهم ترین محصولاتی می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از بازرگانان و تاجران واقع شده است و با توجه به شرایط آشفته بازار صنعت نساجی در کشورمان، بسیاری از پارچه فروشان به دنبال واردات پارچه از کشورهای مختلف هستند و به همین دلیل شما می توانید شاهد افزایش روزافزون واردات پارچه به کشورمان باشید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات پارچه را مطالعه کنید.

واردات پوشاک از ترکیه

شما برای واردات پوشاک از ترکیه می توانید از سایت های معتبر پوشاک ترکیه استفاده کنید، قبل از هرچیزی باید مطمئن شوید که سایت سفارش از ایران قبول می کند و پوشاک را به موقع به دست شما می رساند، بعد از آن باید یک کارت بانکی بین المللی مانند دبیت کارت داشته باشید و مقداری با زبان ترکی و کار با سایت ها آشنا باشید. پست ایران مبلغی حدود ۲۰۰۰۰ تومان را برای حق پست و مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا