واردات از کره جنوبی

واردات از کره جنوبی

واردات از کره جنوبی

طی یک سال گذشته حجم واردات از کره جنوبی به ایران ۲ برابر شده است. این کشور بزرگترین تولید کننده انواع کالا و محصولات مختلف در میان کشورهای آسیایی است. مهم ترین محصولات وارداتی از این کشور شامل لوازم صوتی، تصویری و خودرو می باشند که بخش بزرگی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده اند. لازم به ذکر است که اقلام وارداتی از این کشور به واسطه گری تجار ایرانی مقیم امارات و یا تجار اماراتی صورت می گیرد.

واردات کالا از کره جنوبی

واردات از کره جنوبی به رقابتی در میان کشورهای آسیایی و حتی دنیا تبدیل شده است که کیفیت بالای محصولات و اجناس تولید شده در این کشور و همچنین ارزان بودن آن ها از جمله دلایل محبوبیت محصولات این کشور هستند. کره جنوبی یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای جهان و آسیا است که دارای رتبه ۱۱ در سطح جهانی و رتبه 4 در آسیا است. اکنون برخی از مهمترین دلایل پیشرفت اقتصادی این کشور را بررسی می کنیم. اولین دلیل پیشرفت اقتصادی این کشور همجوار بودن با کشورهای صنعتی مانند چین، ژاپن و دسترسی به دریا است که یک امتیاز مهم و موقعیتی عالی را برای کره ایجاد کرده است. کره جنوبی واقع در شرق آسیا می باشد و دارای رتبه 5 در روند توسعه است. همچنین استفاده این کشور از پیشرفته ترین و جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا در ساخت و تولید محصولات و وجود شرکت های بسیار و برندهای متنوع، باعث شده تا واردات از کره جنوبی جذاب و البته پر سود باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب واردات ایران را مطالعه نمایید.

کالاهای وارداتی از کره جنوبی

واردات از کره جنوبی در ابعاد متنوعی انجام می شود و تجار می توانند اقدام به واردات محصولات گوناگون از این کشور کنند. در سال های اخیر این کشور مبادلات بالایی با ایران داشته است ولی هر دو کشور ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای مشارکت و همکاری با یکدیگر دارند. متاسفانه کره کشوری است که وارد کردن کالا از آن به راحتی امکان پذیر نیست؛ چراکه دارای یک سیستم گمرکی پیچیده می باشد و این تنها دلیلی است که ما هنوز نتوانسته ایم به بالاترین حد همکاری و مشارکت بازرگانی و اقتصادی با کره دست پیدا کنیم. با وجود تمام سختی ها و موانع تجارت وارد کردن کالا از این کشور جذابیت بالایی برای تجار ایرانی دارد؛ به طوری که بیشترین واردات کشور از این کشور آسیایی می باشد. همچنین برندهای معتبر و با کیفیت جهانی مانند ال جی، دوو، سامسونگ، هیوندای، کیا موتورز و دالیم و بسیاری از برند های دیگر تنها گوشه ای کوچک از اقتصاد و صنعت شکوفای این کشور پیشرفته است. مهم ترین و معروف ترین اجناس و کالاهای وارداتی از کره جنوبی عبارتند از:

۱: لوازم خانگی برقی و غیر برقی

۲: انواع خودرو، قطعات و لوازم جانبی آن ها

۳: ماشین آلاتی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند

۴: قطعات ماشین آلات صنعتی به کار برده شده در کارخانه های کشور

۵: تلفن های هوشمند، لپ تاپ، تبلت و قطعات مربوط به آن ها

۶: انواع مختلف دوربین های عکاسی و فیلمبرداری

۷: انواع کشتی های غول پیکر و کوچک و لوازم مهم و کاربردی در صنعت کشتی سازی

۸: محصولات آهنی و فولادی

۹: تجهیزات و لوازم مهم و کاربردی مخابراتی

۱۰: مواد خام اولیه برای کارخانه های تولید کننده کالا و محصولات

۱۱: پلی اورتان

۱۲: انواع و اقسام وسایل و تجهیزات موتوری

مزیت های واردات از کره جنوبی

واردات از کره جنوبی مانند یک گنجینه بزرگ و پر سود است که تمامی ندارد اما به شرطی که از مسیر درست و منطقی وارد آن شد. اغلب کشورهای بزرگ صنعتی و تولید کننده کالا و محصولات در این کشور پیشرو حضور مستقیم و غیر مستقیم دارند؛ از طرفی کشور کره در بسیاری از مجامع و تشکل های بین المللی اقتصادی حضوری فعال دارد. این موارد و بسیاری از موارد دیگر سبب شده اند تا واردات از این کشور همیشه با سود و منفعت همراه باشد. در نظر داشته باشید که این کل ماجرا نیست؛ چراکه انجام این کار فواید دیگری دارد که مهمترین آن ها شامل موارد ذیل می باشد:

۱: خریداری بهترین جنس از بهترین برند معتبر با کمترین قیمت ممکن

۲: متعدد بودن تولید کننده ها و کالاهای تولید شده

۳: تنوع در محصولات و اجناس تولید شده با کیفیت های بالا

نکته: ایجاد یک فضای رقابتی میان تولید کننده ها و برندهای مختلف سبب شده است که کیفیت محصولات و کالاهای تولید شده تا حد زیادی رشد کند. علاوه بر این باعث پایین آمدن و ارزان شدن محصولات شده است.

همان طور که قبلا ذکر شد این کشور یکی از پیشرفته ترین کشورها در زمینه صنعت و تجارت در کل دنیا محسوب می شود؛ به طوری که پایتخت این کشور شرق آسیایی یعنی سئول جزء ده شهر مهم اقتصادی و مالی جهان است. شاید باور این موضوع که کره دارای کمترین میزان منابع طبیعی و همچنین کمترین مساحت در میان کشورهای گروه ۲۰ می باشد کمی سخت باشد. با این حال این کشور قدرتمند ترین اقتصاد را دارد و جزء بزرگ ترین کشورهای صادر کننده در کل دنیا نیز می باشد؛ همچنین کره هفتمین شریک تجاری مهم آمریکا است.

حال سوال این جا است که چگونه کشوری که با این همه کمبود روبرو بوده است به بزرگترین کشور اقتصادی و صادر کننده کالا تبدیل شده است. جواب این سوال را باید اینگونه بیان کرد که کره ای ها حرکت و جهشی فوق العاده به سوی رشد اقتصادی سریع در کنار بیشترین میزان تولید ناخالص ملی صادرات و تولیدات صنعتی در دنیای توسعه یافته را دارند؛ بدون آن که به قسمتی از قابلیت های کشورشان متکی باشند. این کشور ششمین ذخایر ارزی جهان و همچنین دومین ذخائر را در میان کشورهای توسعه یافته دارد؛ اما با سودی که از این منابع حاصل می شود بهترین موقعیت ها را برای تولید کنندگان محصولات و کالا ها ایجاد کرده اند تا بهترین و با کیفیت ترین کالاهای مورد نیاز بازارهای جهانی را تولید کنند. از سویی دیگر راه های دستیابی به بازارهای خود را برای سایر کشورها باز کرده تا تجار خارجی بدون هیچ گونه ممنوعیت و مانعی به آن ها راه پیدا کنند. عواملی که در اینجا توضیح داده شد و بسیاری از موارد دیگر دلایل موفقیت این کشور در زمینه صادرات می باشند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا