واردات از ژاپن

واردات از ژاپن

واردات از ژاپن

واردات از ژاپن می‌تواند به عنوان یکی از لاین‌های فعال تجارت ایران به حساب آید. ژاپن کشور ثروتمندی است و با تولید ناخالصی حدود پنج تریلیون دلار، عنوان سومین اقتصاد بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده است. لازم است بدانید که آمریکا و چین در رتبه‌ اول و دوم بزرگترین اقتصاد بزرگ جهان قرار دارند. تمام خاک‌ ژاپن از خاک های کوهستانی و آتشفشانی تشکیل شده است و این کشور، زمین های حاصلخیزی برای کشت انواع محصول کشاورزی و دامپروری را دارا نیست. از این رو اکثر نیازهای داخلی ژاپن از طریق واردات تامین می شود. حالا سوال اینجاست که با این تفاسیر واردات از ژاپن چگونه می‌تواند در کل دنیا اینقدر فعال باشد و این تجارت در ارتباط با چه محصولاتی انجام می شود.

جالب است بدانید که تمام سرمایه‌گذاری ها و تمرکز سران این کشور بر روی گسترش صنعت و فناوری قرار گرفته است و این استراتژی سرمایه گذاری نیز ژاپن را به یکی از بزرگترین فعالان صنعت و تکنولوژی در ابعاد جهانی تبدیل نموده است. در واقع این رویه به حدی رسیده که صادرات در زمینه ی تکنولوژی و صنعت، به عنوان یکی از اصلی ترین محرک های گردش چرخ  اقتصادی ژاپن معرفی می شود. ژاپن در زمینه ی صادرات انواع شیلات و محصولات دریایی فعالیت بسیار زیادی دارد و به دلیل همجواری با دریا و مرزهای آبی، این کشور می تواند در صادرات انواع غذای دریایی، رتبه ی خوبی را به خود اختصاص دهد. واردات از ژاپن برای هر کشوری با توجه به شرایط ارتباطی آن کشور با ژاپن، شرایط مسافتی و موارد مختلف دیگری، می تواند آسان و پرسود و یا بدون سوددهی آنچنانی باشد.

از مهم ترین شرکای تجاری ژاپن می توانیم به آمریکا، چین و کره جنوبی اشاره کنیم. این کشورها نه تنها در زمینه ی واردات از ژاپن و یا به طور کلی در تجارت با ژاپن بسیار فعال هستند، بلکه به عنوان سرمایه گذاران بزرگی در این کشور نیز فعالیت دارند. به دنبال این موضوع نیاز است بدانید که شرکت های خیلی بزرگ و معروفی در این کشور، فعالیت می کنند و کالاها و محصولات تولیدی خود را به سراسر دنیا صادر می نمایند. از این رو، واردات از ژاپن حتی در زمینه ی همین کالاهای معروف جهانی، برای هر کشوری به یک ضرورت تبدیل خواهد شد. شرکت هایی مانند تویوتا، هوندا، سونی، میتسوبیشی، نیسان، سیتی زن و غیره، مهم ترین نمونه های معروف جهانی در ژاپن می باشند. تمامی این شرکت ها به یک نام مشهور و برند جهانی بدل شده اند و به دلیل کیفیت بسیار بالای این محصولات و کالاها، طرفداران زیادی سالانه از کشورهای مختلف، خواهان استفاده از این نمونه ها می باشند.

واردات از ژاپن به ایران

البته که متاسفانه ایران به دلیل تحریم های شدید و تاثیرات مخرب آن ها بر روی اقتصاد کشور، توانایی واردات از چین در موارد ذکر شده را ندارد. چرا که نوسانات ارزی شدید و تورم های غیر قابل کنترل و از همه مهم تر، کم شدن ارزش واحد پول ایرانی در ابعاد جهانی، راهی برای تجارت عمیق و پولساز با ژاپن نگذاشته است. تمامی محصولات با کیفیت ژاپنی با قیمت های سرسام آوری برای ایرانیان تمام می شوند؛ در واقع قشر متوسط جامعه تحت هیچ شرایطی، موقعیت مالی خرید چنین محصولاتی را از بازار ایران نخواهد داشت. پس طبیعی است که واردات از ژاپن برای ایران به محصولات و نمونه های دیگری محدود می شود که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب واردات ایران را مطالعه کنید.

واردات کالا از ژاپن

به طور کلی اگر بخواهیم واردات کالا از ژاپن را در ابعاد جهانی و در کشورهای کل دنیا بررسی کنیم؛ به محصولات و اقلام تولیدی مانند انواع خودرو به جز قطار و تراموا، جعبه دنده و قطعات آن، مدارهای مجتمع الکترونیک، انواع خودرو، ماشین آلات برای تولید نیمه هادی ها، مدارهای مجتمع الکترونیک، قطعات دستگاه های چاپ، انواع کشتی برای حمل بار و مسافر، طلا، روغن های معدنی، ابزار نوری، عکاسی، سینما، آهن و فولاد، مواد پلاستیکی، مواد شیمیایی ارگانیک، مروارید طبیعی یا پرورده، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، کائوچو و محصولات ساخته شده از آن، دیگ های بخار و قطعات آن و ضبط کننده صدا و تلویزیون خواهیم رسید.

اما لیست اقلام واردات از ژاپن شامل مواردی همچون قطعات جداگانه برای تولید اتومبیل سواری، محصولات آهن یا فولاد، تجهیزات مربوط به وسایل نقلیه موتوری، موتورهای پیستونی، الکترودهای ذغالی، سایر ماشین ها و دستگاه های مکانیکی با قابلیت های خاص و کمپرسورهای برودتی مخصوص و خودروهای سواری می شود. البته لاین واردات از ژاپن برای ایران آنقدرها هم فعال نیست و حالا حالاها هم شرایط برای عرض اندام ایران در این تجارت مهیا نخواهد شد.

واردات ژاپن

با بررسی و یک نگاه کلی به واردات ژاپن در کشورهای مختلف، متوجه خواهید شد که این تجارت عموما حول لوازم و تجهیزات صنعتی می گردد. با این حال تجارت با ژاپن حتی برای بزرگ ترین شرکای این کشور نیز دشوار است. چرا که بازرگانان و تجار این کشور در برقراری ارتباط با افراد غریبه هم معمولا از زبان اصلی کشور خودشان استفاده می کنند و خیلی کم پیش می آید که از زبان انگلیسی کمک بگیرند. از این رو، یک تاجر حرفه ای باید از طریق مترجم ها و یا تسلط خودش بر زبان ژاپنی، با تجار ژاپنی ارتباط برقرار کند.

یکی از مهم ترین عواملی که در کیفیت واردات یا صادرات به ژاپن بسیار موثر است، نحوه ی حمل بار از این کشور است. ژاپن معمولا در تجارت خود از راه های هوایی برای حمل بار استفاده می کند. این موضوع با اینکه هزینه ی بالاتری را بر روی قیمت نهایی محصول اضافه می کند، اما امن ترین گزینه برای صادرات و واردات ژاپن محسوب می شود. با اینکه بسیاری از اقلام صادراتی ژاپن، شامل قطعات و تجهیزات صنعتی سنگین هستند اما این موضوع نیز نمی تواند در تصمیم ژاپن برای صادرات هوایی اقلام مورد نظر، تاثیر خاصی بگذارد. در نهایت عملکرد مثال زدنی ژاپن در تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین اقتصادهای دنیا، می تواند نمونه و راهنمای خیلی خوبی برای کشورهای در حال توسعه باشد. پشتکار ژاپنی ها در توسعه ی صنعت و فناوری در کشورشان و حضور فعال آن ها در بازارهای جهانی، مثال زدنی است.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا