واردات از دبی

واردات از دبی

واردات از دبی

دبی از سال های گذشته به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تجارت در منطقه خاورمیانه و دروازه‌ی ورود به بازارهای جهانی شناخته شده است. وجود نمایندگی بسیاری از شرکت ها و برندهای مطرح جهانی در دبی و همچنین ورود انواع کالاها از اقصی نقاط جهان به این منطقه باعث ایجاد پتانسیل بسیار بالا برای تجارت انواع محصولات شده است. از همین رو بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی نیز برای تامین و تهیه اجناس مورد نیاز خود اقدام به واردات کالا از دبی می کنند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

دبی از دیرباز مرکزی بسیار مهم برای تجار ایرانی بوده و صادرات به دبی اهمیت بالایی داشته است. کشور امارات و شهر دبی بازاری مناسب برای محصولات کشاورزی ایران و همچنین پلی برای دسترسی به بازارهای جهانی برای محصولات صادراتی ایران به شمار می رود.

این شهر یکی از مراکز مهم جهانی است که در زمینه واردات کالا از کشورهای مختلف فعال عمل می‌کند. شاید بتوان‌ گفت مهم‌ترین واردات از دبی در زمینه محصولات ایرانی است. حتی در مواردی دیده شده است واردات به ایران از این شهر همان محصولاتی است که در ایران تولید شده و با مارک‌های خارجی به دبی رفته و سپس باز از آنجا به صورت قاچاقی وارد ایران می‌شود. محصولاتی مثل شلوار جین، پارچه مانتویی و روسری‌های مشکی جمله این موارد هستند که از بازار دبی خریداری و به ایران قاچاق می‌شوند. در کشور سالانه در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر پارچه نیاز است که ۷۰۰میلیون متر آن از دبی به کشور وارد می‌شود. شرکت AG Outlet یکی از بزرگترین شرکت‌های وارد کننده کیف و کفش در امارات است که در زمینه واردات فعالیت می‌کند.

با توجه به تنوع محصولات و همچنین وجود انواع شرکت ها و نمایندگی ها در هنگام انتخاب نوع محصول و انجام معاملات باید به نکات بسیار مهمی توجه نمود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قانون صادرات و واردات  را مطالعه کنید.

واردات از دبی

بررسی بازار ایران برای فروش کالا

قبل از اینکه هر نوع کالایی را از دبی وارد کشور نماییم، باید بازار ایران را بررسی کنیم که چه کالاهایی و یا چه نوع محصولاتی در ایران دچار کمبود می باشد تا با این واردات به سود برسیم. البته در سازمان ها و مراکز مربوط به صادرات و واردات، آمار مشخصی از کالاها ی وارداتی و صادراتی موجود است که می توان از این آمار استفاده نمود تا در این راه ضرری متوجه شرکت های وارد کننده و یا صادر کننده نشود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات ایران  را مطالعه کنید.

در واقع مرحله اول واردات از دبی را می توان به مسایل گمرکی آن مرتبط دانست بدین معنا که شرکت وارد کننده بررسی لازم را در خصوص دریافت مجوزهای واردات کالا انجام دهد که آیا به راحتی در مورد آن کالا مجوز صادر می شود و باید در نظر داشته باشید در صورت عدم دریافت این گواهی ها و مجوز ها، فرآیند واردات با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود.

بررسی قیمت قبل از واردات از دبی

یکی از مهمترین مراحل واردات از دبی مشخص نمودن قیمت های محصولاتی است که قصد وارد کردن آن را دارید در واقع از اساسی ترین مراحل کار واردات، درخواست پیش فاکتور می باشد. قیمتی که توسط صادر کننده اعلام می گردد در کمیسیون نرخ گذاری تعیین شده است و این قیمت با بازار ایران و فروش کالا در ایران کاملا متفاوت می باشد به همین دلیل است که دریافت قیمت های اولیه و مشخصات دقیق کالا از اولین مراحل واردات کالا از دبی می باشد. واردات از این مرکز با سرمایه کم امکان پذیر است. تا قبل از انجام این دو مرحله بهتر است به فکر مراحل بعدی نیز نباشید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب بازاریابی بین المللی را مطالعه کنید.

دبی از شهرهای بزرگ و متمول در امارات متحده عربی و حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود و در ضلع جنوبی ایران قرار دارد. این کشور از شهرهای تجاری و بین‌المللی شناخته شده در دنیاست. اقتصاد دبی بر تجارت بین المللی و توریست تکیه دارد و دستخوش تغییراتی است که سبب شده در ردیف قطب‌های گردشگری جهان و مراکز صادرات و واردات در دنیا محسوب شود. واردات از این کشور برای تجار ایرانی امری معمول است. برای تجارت در زمینه واردات، دانستن زبان انگلیسی برای ترخیص کالا از گمرک یک مزیت محسوب می‌شود و کار در این زمینه را آسان‌تر می‌کند. اگر فردی به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد، باید از یک مترجم که در زمینه امور شرکت های بازرگانی فعال است کمک بگیرد.

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

مزایای واردات از دبی برای ایرانیان

تجار و بازرگانان ایرانی تمایل زیادی به خرید کردن از دبی دارند. محبوبیت بازار دبی برای ایرانیان مزایایی دارد که در اثر خرید و واردات شامل حال آنها می‌شود. مهم‌ترین سودی که در اثر ترخیص کالا  به دست می‌آید کاهش دادن هزینه‌های حمل و نقل به ایران است، زیرا کشور دبی در همسایگی ایران است و تاجران می‌توانند با سرعت بسیار و با صرف کردن هزینه کمتر، محموله را به ایران وارد کنند. از دیگر عواملی که تجار را برای خرید کردن از دبی تشویق می‌کند گمرکات کشور امارات است که برای ترخیص کردن هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. واردکنندگان از دبی بدون پرداخت هزینه‌های گمرکی، محصول و کالای خود را وارد این کشور می‌کنند و این سبب می‌شود که قیمت خرید این کالا با قیمت خرید آن از کشور مبدا یکسان باشد. تجار ایرانی کالای مورد نظر خود را از این کشور وارد کرده و آن را با همان قیمت که در کشور سازنده ارائه می‌شود می‌فروشند. بنابراین تجار ایرانی می‌توانند با صرف کردن وقت کم و هزینه حمل و نقل کالا به اندازه کم، این نوع واردات را به ایران تداوم دهند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب حمل و نقل بین المللی را مطالعه کنید.

واردات از دبی سبب می‌شود که خرید محصول از کشورهایی که ایران را تحریم می‌کنند آسان شود. بنابراین شرکت‌های ایرانی می‌توانند واردات از دبی را مطابق با قوانین امارات انجام داده و از پرداخت حقوق گمرکی معاف شوند. برای واردات از دبی به ایران باید برخی پرداخت‌های گمرکی انجام شوند و پنج درصد از ارزش کل محصول وارداتی به عنوان حق گمرک پرداخته شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب حقوق ورودی کالا چیست را مطالعه کنید.

نکاتی که احتمالا نمی دانید (کلیک کنید)

اینکوترمز 2020 چیست؟

نحوه صادرات کالا

واردات لباس از چین

واردات کالا از کانادا

برای واردات از دبی چه مواردی را در نظر بگیریم؟

واردات از دبی امتیازهای زیادی برای تجار دارد اما باید به این پروسه تجاری وارد بود و در این زمینه تخصص و تجربه مورد نظر را داشت. اگر در عرصه تجارت خارجی فعالیت داشته باشید، می‌توانید سود خوبی از واردات کالاهای مختلف از دبی کسب کنید. در هنگام واردات از دبی باید مشخصات آن از فروشنده اماراتی گرفته شده و به همراه قیمت مورد نظر در اظهارنامه گمرکی ثبت کنید.

بدون قیمتی که در اظهارنامه ثبت می‌شود، قیمت تمام شده کالا نیست و باید منتظر محاسبه حقوق گمرکی و هزینه حمل و نقل کالا و بیمه آن باشیم تا از قیمت نهایی اطلاع پیدا کنیم. اگر محصول یا کالای مورد نظر نیاز به اخذ مجوز صادرات بود باید مجوز و استاندارد آن را مطابق قوانین کشور ایران اخذ کنیم. برای مثال اگر می خواهید از این کشور پوشاک وارد کنید مطابق قوانین ایران ممنوع باشد نباید نسبت به واردات انواع پوشاک اقدام کرد؛ چرا که این موضوع از فاکتورهای مختلفی مثل میزان تقاضا، شرایط بازار و زمان فروش و غیره تاثیر می‌پذیرد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب اصول مذاکرات تجاری را مطالعه کنید.

شرکت‌های بازرگانی فعال در دبی

اگر به دنبال  تجارت در بازار دبی هستید باید از یک شرکت بازرگانی که در این زمینه فعالیت می‌کند کمک بگیرید یا کار خود را به وی محول کنید. زیرا این شرکت‌ها افراد متخصص و ترخیص کنندگان حرفه‌ای را برای تجارت و واردات محصولات و کالاهای مختلف به کار می‌گیرند تا در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه بهترین شیوه را  برای شما در نظر بگیرند. در این صورت کاهش دادن هزینه به مفهوم کاهش قیمت تمام شده برای کالا در نظر گرفته شده و سرمایه گذار می‌تواند از این طریق سود بسیار خوبی را در زمینه واردات کالا، نصیب خود کند. به این شکل با دو تیر می‌توان یک هدف را نشانه رفت، زیرا هم می‌توان از واردات کالا سود مناسبی برد و هم توانایی رقابت در بازار کالا را افزایش داد.

بنابراین اگر با قوانین واردات آشنایی داشته باشید، می توانید سود بیشتری از واردات انواع محصولات بدست آورید. بدون شک واردات از دبی نیازمند این است که با نحوه ترخیص کالای وارداتی خود آشنایی داشته باشید. واضح است که به دلیل موقعیت جغرافیایی دبی و کشور امارات، ترخیص کالاهایی که از این کشور وارد می‌شود، در حوزه خلیج فارس انجام می‌شود. در واقع می‌توان گفت یکی از موارد رونق تجارت در خلیج فارس، ترخیص کالا در همین محدوده است. افرادی که به صورت شخصی اقدام به واردات می‌کنند، می‌توانند برای ترخیص کالای خود از طریق شرکت‌های ترخیص کالا اقدام کرده و به راحتی برای خود ترخیص کنند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب آموزش تجارت خارجی را مطالعه کنید.

واردات پرسود از دبی

حتما قبل از واردات به بسته بندی کالا توجه لازم را داشته باشید، اگر در زمان خود به این نکته توجه نکنید در هنگام ترخیص کالا به مشکل بزرگی برخورد خواهید کرد، زیرا بسته بندی از طرف بازرس مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم تایید کالا ترخیص نخواهد شد. زمان امضاء قرارداد یک سری توافقات بین طرفیت معامله انجام میگیرد، به عنوان مثال مشخص می شود که در صورت به وجود آمدن هر گونه خسارتی در طی فرایند حمل و نقل، کدام طرف قرارداد باید هزینه خسارت را پرداخت کند. دقت داشته باشید که قانونا اگر در زمان رسیدن بار به مقصد، خسارتی به کالاها وارد شود، شخص صادرکننده باید آن را پرداخت کند. تمامی این شرایط در زمان توافق اولیه مشخص می شود.

در زمانی که این فرآیند انجام می گیرد، اظهارنامه در گمرک تنظیم و به مسئولین ذی‌ربط ارائه می گردد. بعد از تمام این مراحل واردات از دبی، نوبت به ارسال پروانه صادراتی می باشد، در واقع مجوز خروج و برگ سبز گمرکی از طرف صادر کننده به شرکت حمل و نقل داده می شود و این شرکت  باید بار را به دقت جابه‌جا نماید.  

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ترخیص کالا در دبی را مطالعه کنید.

پرسودترین و بیشترین کالاهای وارداتی از دبی

بیشتر کالاهایی که از طریق واردات از دبی در بازار به فروش می رسد، انواع لباس و  پارچه است. دبی در زمینه لباس و پارچه بسیار پیشرفته است و طرح ها و مدهای جدید در این منطقه زیاد به چشم می خورد و این امر موجب شده است تا تاجران زیادی به فکر وارد کردن این نوع کالاها از دبی می باشند. از کالاهای دیگری که مورد توجه بازرگانان می باشد لوازم آرایشی است که واردات از دبی، در این حوزه نیز بسیار زیاد است و این منطقه تولید کننده لوازم آرایشی با کیفیتی است که در رقابت با محصولات آرایشی در دنیا می باشد. موارد گفته شده به عنوان پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی شناخته می شوند. 

مزیت های واردات از دبی

واردات از دبی با سرمایه کم برای تجار ایرانی امکان پذیر است، همین موضوع سبب شده است تا افراد زیادی راغب به واردات کالا از دبی باشند. یکی از مزیت ها و دلایلی که امکان واردات از دبی با سرمایه کم را بوجود می آورد، نزدیکی این شهر به ایران و مرز مشترک ایران و دبی می باشد، که این موضوع سبب کاهش هزینه های حمل و نقل و ترخیص کالا از گمرک می شود.

واردات از دبی در مورد محصولاتی نیز می باشد که از طرف کشورهای دیگر مورد تحریم قرار گرفته است بدین معنی که اگر کالایی از طرف یک کشور اروپایی تحریم شده باشد ابتدا به این بندر می‌آید و از آنجا وارد ایران می شود و این یکی از مهمترین مزیت های واردات از دبی است.

هزینه هایی که برای ترخیص کالا از گمرک داده می شود بسیار کم است، این موضوع سبب شده است تا هزینه های خدمات بازرگانی نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کند، به همین دلیل واردات از این مرکز تجاری به ایران، به صرفه و با سرمایه کم امکان پذیر است . یکی از قوانین واردات از این کشور دریافت درصدی از کل محصول به عنوان حق گمرک می باشد که بعد از ورود به ایران می توان این هزینه را باز پس گرفت.

برای محاسبه قیمت تمام شده کالای وارداتی، باید موارد مختلفی را در نظر گرفت یعنی هزینه حمل و نقل و حقوق گمرکی باید محاسبه شود. کالاهایی که دارای وضعیت خاص هستند باید با قوانین خاک ایران وارد کشور شوند وگرنه به عنوان کالای قاچاق شناخته می شوند. زمانی که کالایی از بازار دبی به ایران وارد می شود، قیمت آن با توجه به تقاضا و شرایط موجود در بازار ایران تعیین می شود. دقت داشته باشید که برخی از کالاها تحت هیچ شرایطی مجوز ورود به ایران را نخواهند داشت، به عنوان مثال مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی امکان ورود به کشور را ندارند و کشور صادر کننده هم تاثیری در این ممنوعیت ندارد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قوانین صادرات به دبی را مطالعه کنید.

بهترین کالا برای واردات از دبی

دبی یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران است و سالانه مبادلات زیادی بین ایران و دبی صورت می گیرد، اولین موردی که شما باید هنگام واردات کالا به ایران انجام دهید، شناسایی نیازهای موجود در بازار است، بنابراین نمی توان به صورت قطع بهترین کالا برای واردات از دبی را در دراز مدت بیان کرد. به صورت کلی برخی از بهترین کالاها برای واردات از دبی که بیشترین میزان واردات در سال های گذشته را داشتند، به شرح زیر می باشد:

  • پارچه و لباس
  • انواع کفش ورزشی
  • لوازم آرایشی
  • لوازم جانبی تلفن همراه
  • لپ تاپ
  • موبایل
  • دوربین های دیجیتالی
  • آهن و فولاد غیرممزوج
  • ذرت دامی
  • وسایل نقلیه موتوری
  • شکر
  • و غیره

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات کفش از دبی را مطالعه کنید.

واردات لوازم خانگی از دبی

انواع لوازم خانگی نیز یکی از مهم ترین کالاهای وارداتی از دبی به حساب می آیند، لازم به ذکر است که بخش عظیمی از این لوازم خانگی ها از چین وارد دبی شده و سپس به ایران فرساده می شود. به صورت کلی درصد زیادی از لوازم خانگی های وارد شده از دبی به ایران، قاچاق می باشند، به همین دلیل واردات لوازم خانگی از دبی به صورت قانونی، چندان هم به صرفه نیست چرا که شخص وارد کننده باید هزینه های گمرک و غیره را پرداخت کند، در نتیجه مجبور است که محصول وارد شده را با قیمت بالاتر به فروش برساند.

در حال حاضر واردات لوازم خانگی برای تنظیم بازار و فروش بیشتر اجناس ایرانی با سختگیری های زیادی مواجه است، اما این موضوع از عرضه انواع لوازم خانگی با برندهای خارجی جلوگیری نکرده است و همچنان این محصولات به صورت قاچاق وارد شده و در بازار عرضه می شوند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تجارت با دبی را مطالعه کنید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

منابع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A8%DB%8C

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1_%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C_%D8%AF%D8%A8%DB%8C

https://iremcc.ir/

پیمایش به بالا