قیمت میوه در دبی

قیمت میوه در دبی

قیمت میوه در دبی

قیمت میوه در دبی تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین خواهد شد. به طور کلی قیمت محصولات کشاورزی و باغی در این شهر تا حدی بالا می باشد به طوری که بسیار کم اتفاق می افتد که افراد بتوانند میوه را کیلویی و یا به صورت جعبه ای خریداری نمایند. اغلب میوه های صادراتی در این شهر به صورت تکی و دانه ای به فروش خواهد رسید. جالب است بدانید میوه ای مانند هندوانه و خربزه را به صورت قاچ یا قسمتی خواهند فروخت. تنها دلیل این کار قیمت بالای میوه در این شهر می باشد.

قیمت میوه در بازار دبی

در خصوص قیمت میوه در دبی چه می دانید؟ بازار دبی یکی از رنگارنگ ترین و لوکس ترین بازارهای دنیا می باشد که انواع کالاها و محصولات در آن به فروش خواهند رسید. زمانی که از انواع محصولات و کالاها صحبت می نماییم مشخصا منظور طیف وسیع و گسترده ای از کالاها و اجناس با کیفیت ها و قیمت های متفاوت است. به طوری که یک نوع محصول در چندین درجه کیفیت و مرغوبیت عرضه خواهد شد و افراد بنا به نوع سلیقه و توانایی می توانند یک نوع را انتخاب و خریداری نمایند. این موضوع در مورد میوه و محصولات باغی صادق نمی باشد زیرا میوه جزء مواد خوراکی می باشد که باید تحت شرایط خاص نگهداری و مراقبت شود تا بتوان آن را سالم به دست مشتری رساند. برای انجام این مراقبت ها نیاز به استفاده از یک سری تجهیزات و وسایلی می باشد که تهیه کردن آن ها برای صادر کننده های ایرانی زمان بر و البته پر هزینه خواهد بود. این هزینه ها را اگر به صورت سرانگشتی هم حساب شوند به طرز شگفت آوری قیمت میوه و فرآورده های آن را بالا خواهند برد و همین امر باعث بالا رفتن قیمت میوه در دبی میشود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به دبی را مطالعه کنید.

اهمیت قیمت میوه در فرآیند صادرات

دبی یکی از شهرهای مهم تجاری و توریستی کشور امارات است که دارای آب و هوایی گرم و خشک و بیابانی می باشد به طوری که  انجام فعالیت های کشاورزی و باغداری در آن به شدت دشوار و اغلب اوقات غیر ممکن است و این مسئله باعث بالا رفتن قیمت میوه در دبی شده است. بنابراین برای جبران کمبود هایی که در این زمینه دارد اقدام به وارد کردن انواع میوه و محصولات کشاورزی از سایر کشورها بخصوص ایران نموده است. دبی بزرگترین هدف میوه های صادراتی ایران به حساب می آید. همان طور که بیان شد آب و هوا و جنس خاک این شهر به گونه ای است که هیچ گونه محصول کشاورزی بجز خرما در آن به عمل نمی آید بنابراین مسئولان ۸۰ درصد از کل نیاز بازارهای مصرفی این شهر را از طریق واردات تامین می نمایند.

مهم ترین دلیل گرانی قیمت میوه در دبی

شهر دبی در جنوب ایران واقع شده است و صادرات میوه از طریق راه های آبی و از طریق بنادر به آن انجام می گیرد. از طرفی بیشترین میزان میوه ایران در شمال و شمال غربی و شرق کشور تولید می شود. مسافتی که میوه های صادراتی باید طی کنند تا به بنادر جنوب برسند و سپس روانه این شهر شوند بسیار طولانی می باشد. برای طی این مسیر طاقت فرسا و زمان بر نیاز به صرف هزینه های زیادی می باشد. این هزینه ها مهم ترین دلیل گران بودن قیمت میوه در دبی می باشد. این مورد شاید مهم ترین دلیل باشد اما تنها دلیل نیست بلکه دلایلی همچون نبود لنج های یخچال دار برای رساندن محموله به مقصد سبب خواهد شد تا مقدار زیادی از میوه فاسد و غیر قابل استفاده شود و در صورتی که لنج یخچال دار پیدا شود هزینه آن آنقدر زیاد خواهد بود که صادرکننده مجبور می شود تا برای جبران هزینه ها، محصول را به چندین برابر قیمت به وارد کننده ها بفروشد. 

شخص خریدار نیز محموله های خریداری شده را با قیمتی بسیار گران تر از حد معمول وارد بازار مصرف این شهر نمایند. تنها راه کم کردن این هزینه ها چیدن میوه های نارس و کال و انتخاب آن ها برای  صادرات می باشد. از دیگر دلایل و عوامل گرانی میوه در دبی می توان به وجود دلالان و واسطه گران زیادی اشاره کرد که تا رساندن میوه به دست خریدار آن را از چندین کانال خرید و فروش عبور خواهند داد. تمامی این عوامل و بسیاری عوامل دیگر دلایل اصلی گرانی میوه و محصولات کشاورزی در این شهر به شمار می آیند که اغلب اوقات درصد بالایی از سود این کار به جیب دلالان وارد خواهد شد.

مهم ترین راه برای دردست گرفتن بخش عظیمی از صادرات میوه به دبی

یکی از مهم ترین دلایل به دست گرفتن بخش عظیمی از صادرات میوه دبی توسط تجار ایرانی، مناسب بودن قیمت میوه در دبی است. ایران کشوری است چهار فصل که انواع میوه ها در آن کشت و برداشت خواهند شد. این خصوصیت بارز سبب شده است تا افراد زیادی به دنبال صادرات میوه به سایر کشورها حتی کشورهای اروپایی باشند. در این میان شهر پرجمعیت و مدرن دبی یکی از هدف های تجاری مهم برای صادرات میوه شناخته شده است که سالانه مقادیر زیادی از انواع این محصولات باغی روانه بازارهای مصرفی آن خواهند شد. هر چند این میزان از صادرات قابل قبول است اما مطلوب و در حد ظرفیت های صادراتی ما نمی باشد. با کمی پشتکار و جدیت در انجام این کار می توان به راحتی تمام بازارهای نه تنها دبی بلکه امارات را تحت سلطه خود درآورد و علاوه بر اشتغال زایی میزان قابل توجهی ارز را وارد کشور نمود. شاید از خودتان سوال کنید مهمترین و بارزترین راه های انجام این کار چه راه هایی هستند؟

جواب این پرسش بسیار آسان است و آن هم شرکت در نمایشگاه ها و فستیوال های بین المللی معرفی محصولات باغی و میوه می باشد که در طول سال چندین مرتبه در کشورهای مختلف برگزار خواهند شد. شرکت در این نمایشگاه ها و ارائه میوه های مورد علاقه بازارهای دبی و همچنین نشان دادن قابلیت های بالای بسته بندی و ارسال سریع و آسان این نوع محصولات تا حد زیادی در جلب توجه و جذب مشتری تاثیر گذار خواهند بود. تبلیغات گسترده و صحیح و به کار گیری روش های درست و اصولی بازاریابی و همچنین کاهش هزینه های حمل و نقل و پشتیبانی دولت از باغداران و تولید کنندگان میوه های صادراتی باعث می شود تا تجار و وارد کننده های میوه به دبی رغبت بیشتری برای همکاری با صادر کنندگان ایرانی از خود نشان دهند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا