صادرات گردو به عراق

صادرات گردو به عراق

صادرات گردو به عراق

یکی از فعال ترین لاین های صادرات گردوی ایرانی، صادرات گردو به عراق است. البته نه تنها گردو، بلکه محصولات زیادی هستند که سالانه از ایران به مقصد عراق، در مسیر صادرات قرار می گیرند. همانطور که اطلاع دارید عراق یکی از همسایگان ایران است که طولانی ترین مرز خاکی را با کشور ما دارد و همین موضوع باعث شده محموله های صادراتی ایران مانند گردو، خیلی راحت تر از سایر کشورها به سمت عراق روانه شوند. در این راستا بازرگانان ایرانی از هر فرصتی برای صادرات به عراق استفاده می کنند.

عراق یک کشور جنگ زده است که در سال های اخیر آسیب های جدی زیادی را در زمینه ی تجارت، اقتصاد، سیاست و غیره متحمل شده است؛ همین آسیب های جدی باعث شده تا این کشور ظرفیت بالایی برای واردات انواع محصولات خوراکی و غیر خوراکی داشته باشد. از این رو، ایران یکی از بهترین گزینه ها برای تامین نیازهای داخلی عراق محسوب می شود که سالانه محموله های مختلفی را با هدف صادرات، روانه ی این کشور جنگ زده می نماید.
صادرات گردو به عراق نیز مانند صادرات گردو به ترکیه و یا ایالات متحده عربی، قوانین خاص خودش را دارد؛ با این حال روال صادرات گردو به این کشور نسبت به سایر کشورها، راحت طی خواهد شد. چرا که مسافت کم بین این دو کشور بسیاری از موانع رایج موجود در مسیر صادرات را برای تجار ایرانی از بین می برد؛ تا جایی که بسیاری از بازرگانان ایرانی برای اینکه بتوانند فرایند صادرات را با موفقیت انجام دهند به صورت حضوری در این کشور اقدام به بازاریابی صادراتی و فروش محموله می کنند.

شرایط و ضوابط صادرات گردو به عراق

گردو محصولی است که از تمامی قسمت های آن می توان جهت مصارف مختلف استفاده کرد؛ اجزاء مختلف این محصول مانند پوست، چوب، مغز ، ریشه و ساقه هر کدام به تنهایی کارایی خاص خودشان را دارند و هر کدام از این فرآورده ها نیز می توانند به تنهایی برای تجارت ایران ارزآوری داشته باشند. در نظر داشته باشید که گردو انواع مختلفی دارد که از مهم ترین آنها می توان به گردوی پوست کاغذی، گردوی سوزنی، گردوی سنگی، گردوی همدانی، گردوی جمال و گردوی ضیاء آبادی اشاره کرد. نکته جالب درباره ی صادرات گردو به عراق و سایر کشورها این است که گردو علاوه بر ارزش تغذیه ای بسیار بالا، در صنعت داروسازی، رنگ رزی، تامین سوخت و طب سنتی کاربردهای فراوانی دارد.

در نظر داشته باشید که برای صادرات گردو به عراق نیز مانند سایر محموله های صادراتی نیاز به یک سری مجوزها و گواهینامه های اولیه دارد که بدون وجود آن ها عملا فعالیت صادراتی شما غیر قانونی تلقی خواهد شد. با توجه به اینکه گردو یکی از انواع خشکبار است، معمولا خشکبارها نسبت به سایر اقلام خوراکی دارای مدت زمان ماندگاری بیشتری می باشند که این موضوع باعث می شود ریسک خراب شدن محموله گردو در مسیر صادرات برای تاجران کمتر باشد و خیالشان در این زمینه راحت تر خواهد بود.

البته گاهی اوقات صادرات گردو به عراق دستخوش صادرات چمدانی و قاچاق نیز می شود؛ در ارتباط با این موضوع تمامی سیاست های ایران در زمینه صادرات قاچاقی گردو، این است که از فروش گردو به صورت فله به کشورهایی مانند عراق جلوگیری شود. البته جلوگیری از صادرات قاچاقی گردو به سیاست های سختگیرانه ی دیگری نیز نیاز دارد ولی صادرات چمدانی موضوعی است که معمولا برای تمامی کشورهای همسایه رخ می دهد و مقدار بار جابجایی در این مدل صادرات، معمولا بر طبق یک محدوده معین شده است؛ بنابراین این موضوع نمی تواند در زمینه صادرات گردو به عراق در ابعاد وسیع، تاثیر مخرب زیادی بگذارد.

عوامل موثر بر قیمت گردو در عراق

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت گردو در عراق، صادرات محصول به صورت بدون پوست یا با پوست است. طبیعتا تفاوت زیادی در قیمت گردو با پوست و بدون پوست وجود دارد؛ معمولا گردوهای مغز شده و بدون پوست دارای قیمت بالاتری نسبت به گردوهای با پوست می باشند. دومین موردی که بر قیمت گردو در عراق تاثیر می گذارد کیفیت مغز گردو است و بر اساس کیفیت معمولا مغزهای گردو می تواند برای مصارف مختلفی صادر شوند. از جمله مصارف این محصول می توان به استفاده آن به صورت خوراکی اشاره کرد که در این حالت محصول به دو دسته گردوی خورشتی و آجیلی تقسیم می شود؛ علاوه بر این در صنعت داروسازی و غیره نیز از گردو استفاده فراوان می شود. بر این اساس طبیعتا گردوهایی که به عنوان گردوهای آجیلی بسته بندی می شوند، دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر گردوها دارند؛ چرا که این گردوها باید سالم و با کیفیت تر باشند. سومین عامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی گردو، موضوع بسته بندی آن است؛ هر چقدر بسته بندی یک محصول شیک تر باشد به مراتب قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود و به همین دلیل معمولا تجار ایرانی تلاش می کنند که بسته بندی نهایی محصول را به خریدار و وارد کننده واگذار کنند.

عامل چهارم مقدار و وزن گردو است و هر چقدر گرم گردوی موجود در بسته بندی های مختلف بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. گردوها می توانند در بسته های گرمی و یا کیلویی، به فروش برسند که به تبع قیمت بسته های کیلویی بالاتر از بسته های گرمی گردو است. بسیاری از افراد گمان می کنند که صادرات گردو به عراق نمی تواند تحت تاثیر دلار آمریکا قرار گیرد اما این موضوع کاملا غلط است؛ چرا که نه تنها گردو، بلکه هر محصولی که طی صادرات از کشور خارج شود، چه بخواهد و چه نخواهد، تحت تاثیر شرایط دلار در دنیا قرار می گیرد. لازم به ذکر است که تاثیرات دلار در یک برهه ی زمانی، بر روی شرایط صادراتی گردو بسیار بیشتر شده بود و این موضوع نیز به زمانی بر میگشت که بعضی از تجار ایرانی، انواع گردوها خارجی را وارد بازار داخلی کردند و این موضوع ضربه سختی را به تولیدات داخلی گردو و صادرات آن زد. به دنبال این موضوع واردات انواع گردوهای خارجی به بازار داخلی ممنوع اعلام شد و همین ممنوعیت توانست در بهبود شرایط حمایت از تولیدات داخلی گردو، نقش بسیار موثری را ایفا نماید. در انتها باید بگوییم که قیمت گردو در عراق با توجه به متغیر بودن مقررات و قانون صادرات و واردات دو کشور مبدا و مقصد می تواند دچار تغییرات زیاد شود. پس به منظور تسلط بر اوضاع تجارت خود بهتر است که اطلاعات خود را در ارتباط با شرایط و قوانین تجاری دو کشور مورد نظر هر لحظه بروز نگه دارید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا