صادرات کیوی به ترکیه

صادرات کیوی به ترکیه

صادرات کیوی به ترکیه

صادرات کیوی به ترکیه یکی دیگر از تجارت های پر سودی است که روزانه مابین دو کشور ایران و ترکیه انجام می گیرد. کیفیت بالای کیوی ایرانی سبب شده است تا کشور ترکیه یکی از مهم ترین و بزرگ ترین کشورهای خریدار آن باشد. جالب است بدانید ترکیه خود یک تولید کننده و البته صادر کننده کیوی در جهان است که بیشترین میزان فروش خود را به کشورهای اروپایی اختصاص داده است. از آن جا که میزان تولید با حجم مصرف داخلی و همچنین مقدار صادرات همخوانی ندارد، این کشور برای جبران کمبود های صادراتی خود اقدام به خریداری این میوه از کشور ما نموده است.

کیوی در ایران یک نوع میوه صنعتی به شمار می آید، به همین دلیل از کیفیتی بالا و ظاهری زیبا برخوردار است. محصولی که در ایران کشت و تولید می شود دارای سایزی نسبتا بزرگ می باشد که نمونه آن در هیچ کدام از کشورهای تولید کننده این محصول دیده نمی شود. وزن یک کیوی صادراتی ایرانی معمولا بین ۷۰ تا ۹۰ گرم می باشد. به همین سبب است که ترکیه آن را از صادر کننده های ما خریداری کرده و بعد از وارد کردن آن با برند مخصوص خود آن را دوباره به کشورهای اروپایی صادر خواهند کرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات کیوی را مطالعه کنید.

مشکلات و محدودیت های کاشت کیوی برای صادرات به ترکیه

یکی از مهم ترین مشکلات کاشت کیوی برای صادرات به ترکیه ندادن تسهیلات و همچنین فراهم نکردن شرایط لازم و مناسب از طرف دولت برای تولید کننده گان محصول صادراتی است. با توجه به ارز آوری و سود دهی بالای این محصول نوسانات درآمد حاصل از فروش آن و همچنین مشکلات اعتباری از دیگر مشکلاتی است که بر سر راه تولید این میوه پرخاصیت وجود دارد. کمبود ظرفیت انبار های ذخیره کننده، نبود سردخانه های مجهز و کافی و پر هزینه بودن حمل و نقل مشکلات دیگری هستند که در این حوزه وجود دارند و از مدت ها پیش صادرکنندگان این محصول با آن روبرو می باشند.

مزیت های صادرات کیوی به ترکیه

ترکیه همسایه شمالی کشور ما است که از گذشته های دور تا به امروز در زمینه های مختلفی با کشور ما همکاری و مراوده داشته است. مهم ترین همکاری دو کشور مربوط به بخش تجارت است که سالانه مقادیر زیادی کالا و محصولات متنوع از مرزهای دو کشور رد و بدل می شوند. مهم ترین مزیت صادرات کیوی به ترکیه این است که از لحاظ مسافت بسیار نزدیک می باشند بنابراین هزینه های حمل و نقل بسیار اندک می باشند. همچنین محموله های حمل محصول مورد نظر در کم ترین زمان ممکن و با حفظ کیفیت به مقصد خواهند رسید. از دیگر مزیت ها می توان به دستیابی آسان به بازارهای مصرفی این کشور اشاره نمود. از آن جا که تشابهات فراوانی از لحاظ فرهنگ غذایی میان دو کشور وجود دارد بنابراین به راحتی می توان محصول مورد نظر را در ترکیه به فروش رساند.

دشواری ها و مشکلات صادرات کیوی به ترکیه

در کنار تمام مزیت ها و ویژگی های مثبتی که برای صادرات کیوی به ترکیه وجود دارد. مشکلات و دشواری هایی نیز برای انجام این کار وجود دارند که عبارتند از:

  1. با توجه به برداشت این محصول در فصول سرد سال امکان سرمازدگی آن تا رسیدن به مقصد وجود دارد.
  2. وضعیت نامناسب کود دهی و تغذیه باغات و همچنین استفاده از کودهای شیمیایی تقلبی سبب تولید کیوی نامرغوب خواهد شد در نتیجه خریداران ترک محصول را ارزان تر از قیمت واقعی آن خریداری خواهند کرد.
  3. به دلیل حجم بالای صادرات برداشت کیوی زودتر انجام خواهد گرفت در نتیجه مرغوبیت و کیفیت بالایی نخواهند داشت و این یعنی از دست دادن بازارهای مصرف این کشور.
  4. استفاده نمودن از جعبه ها و بسته بندی های نامرغوب و غیر استاندارد.
  5. تعرفه های بالا.
  6. هزینه های بالای حمل و نقل و عدم هماهنگی تعرفه گمرکی.
  7. وجود دلالان و واسطه گرها.
  8. نبود ارتباطات بانکی با کشور ترکیه و مشکل برگشت ارز به دلیل وجود تحریم ها.
  9. نبود کامیون های یخچالدار برای حمل.

نکته: از جمله راهکارهای رونق صادرات کیوی به ترکیه این است که می توان این محصول را به شکل چیپس، کنسانتره، کنسرو، اسانس تولید کرد و یا این که از آن در صنایع دارویی و غذایی استفاده کرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به ترکیه را مطالعه کنید.

ویژگی های کیوی صادراتی ایرانی

این محصول ایرانی در بازارهای مصرفی جهانی طرفداران زیادی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های کیوی صادراتی ظاهر زیبای آن است. علاوه بر آن اندازه و سایز این میوه است که نسبت به نمونه های مشابه درشت تر می باشد. طعمی خوش و متفاوت، وجود ویتامین و مواد مغذی فراوان از دیگر ویژگی ها ی این محصول می باشد.

قیمت کیوی در ترکیه

قیمت کیوی در ترکیه نسبت به قیمت داخلی آن در حدود پنج برابر بالاتر است. زیرا این میوه لاکچری و پر سود در کشور ترکیه بسیار محبوب و پر طرفدار است و از طرفی قیمت جهانی آن نیز بسیار بالا می باشد. از این گذشته هزینه های مربوط به فرآیند صادرات بر قیمت نهایی این میوه تاثیر گذار خواهد بود.

مهم ترین دلیل برای صادرات کیوی به ترکیه

یکی از مهم ترین دلایل صادرات کیوی به ترکیه و انتخاب بازارهای مصرفی این کشور به عنوان هدف های تجاری برای فروش کیوی موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه می باشد. زیرا این کشور به عنوان پل ارتباطی میان آسیا و اروپا شناخته شده است و دستیابی به بازارهای این کشور به معنی راهیابی صادر کننده های این محصول ایرانی به هدف های تجاری اروپایی است. دستیابی مستقیم و غیر مستقیم به بازارهای اروپایی به معنی سود آوری و ارزآوری بالا برای کشورمان است.

انواع کیوی صادراتی ایرانی به ترکیه

کشور ما جزء بزرگ ترین کشورهای تولید کننده سه نوع کیوی به نام های کیوی توسرخ، کیوی تو زرد و کیوی هایوارد تو سبز است. هر کدام از این سه نوع کیوی به ترکیه صادر می شوند اما بیشترین میزان صادرات کیوی به ترکیه متعلق به نوع هایوارد تو سبز است. این نوع بسیار محبوب بوده و از طرفداران زیادی در داخل این کشور برخوردار می باشد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا