صادرات کلم

صادرات کلم

صادرات کلم

صادرات کلم از انواع مختلف در گروه صادرات سبزیجات تازه بسیار اهمیت دارد. کلم شامل کلم بروکلی، کلم سفید و کلم قرمز است. میزان درآمد کشورهای تولید کننده انواع کلم صادراتی قابل توجه است. آمارها و گزارش هایی که از تجارت انواع کلم در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به ثبت رسیده، رشد تجارت را نشان می دهد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

کشور ایران هم در تجارت سبزیجات تازه رتبه خوبی را کسب کرده است. عمده ترین کلم در ایران در شهرهای دزفول، قصرشیرین، ورامین، بوشهر، گرگان، کرج و شهر ری تولید می شود. صادرات کلم دزفول جایگاه شناخته شده ‌ای دارد. حجم زیادی از این محموله ها به سمت کشور روسیه ارسال می شود.

صادرات کلم

بازارهای جهانی، تقاضای زیادی برای خرید انواع کلم دارند. کشورهایی که شرایط آب و هوایی آنها برای پرورش کلم مساعد نیست، مشتریان اصلی برای صادرات کلم هستند. در میان انواع کلم صادراتی، کلم بروکلی و گل کلم محبوب و پرطرفدار است.

همه ما با کاربردهای گل کلم آشنایی داریم. تهیه انواع ترشی و خوراک های آب پز در منوی رستوران ها، همگی با استفاده از گل کلم امکان‌پذیر است. کلم بروکلی هم خواص و ویژگی های تغذیه ای مفیدی دارد. از این میان، صادرات کلم پیچ نیز از نوع کلم قرمز و سفید مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه نگاهی به بازارهای کلم صادراتی داریم و در پایان، مشکلات و چالش‌ های این بازار را بررسی می کنیم.

نگاهی بر بازار صادرات و واردات کلم در جهان

در سال 2018، انواع کلم ، در جایگاه 628 ، مهم ترین محصول معامله شده در جهان بودند که در مجموع 2.97 میلیارد دلار را برای خود ثبت کردند. بین سال های 2017 و 2018 ، صادرات کلم 2.87 درصد رشد داشته و از 2.89 میلیارد دلار به 2.97 میلیارد دلار رسیده است. تجارت کلم 0.016٪ از کل تجارت جهانی را شامل می شود.

صادرات کلم در بازارهای جهانی: در سال 2018 صادرات عمده کلم از کشورهای چین (596 میلیون دلار)، اسپانیا (567 میلیون دلار)، ایالات متحده (485 میلیون دلار)، هلند (231 میلیون دلار) و مکزیک (210 میلیون دلار) بوده است.

واردات انواع کلم در بازارهای جهانی: سال 2018 بیشترین وارد کننده کلم، کانادا (450 میلیون دلار)، آلمان (294 میلیون دلار)، ایالات متحده (258 میلیون دلار) ، انگلستان (242 میلیون دلار) و هنگ کنگ (215 میلیون دلار) بودند.

کشورهایی که بالاترین تعرفه واردات کلم را دارند شامل ترکمنستان (100٪)، قبرس (83.2٪ ، باربادوس (56.2٪)، جامائیکا (52٪) و آنگولا (50٪) هستند. کشورهایی که کمترین تعرفه را دارند شامل موریس (0٪)، آفریقای جنوبی (0٪)، امارات متحده عربی (0٪)، هنگ کنگ (0٪) و کویت (0٪) هستند.

مهمترین کشورهای صادر کننده کلم

برای صادرات کلم در بازارهای جهانی در هر سال آمار و گزارش های مختلفی ثبت می شود و طبق آخرین آمار که در سال ۲۰۱۸ برای خرید و فروش کلم ثبت شده، کشور چین با ۲۰ درصد سهم صادراتی، کشور اسپانیا با ۱۹ درصد و کشور آمریکا با حدود ۱۶ درصد جزو سه کشور  برتر در جهان از نظر صادرات انواع کلم هستند.

سایر کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا با حدود ۶ درصد، کشور هلند با حدود ۸ درصد و کشور فرانسه با حدود ۳ درصد، جایگاه خوبی را در این بازار به خود اختصاص داده‌ اند. کشور مکزیک از نظر صادرات انواع کلم سهم 7 درصدی را به خود اختصاص داده است. برترین کشور صادر کننده جهان برای کلم در حال حاضر کشور چین است.

 مهمترین کشورهای وارد کننده کلم

در مقابل آمار صادرات کلم، برای کشورهای وارد کننده هم رتبه بندی انجام شده است. طبق گزارش های سال ۲۰۱۸ میزان درآمد از واردات کلم چیزی حدود ۳ میلیارد دلار بوده است. کشور کانادا با ۱۵ درصد، اولین وارد کننده کلم در جهان است. کشور آلمان با حدود ۱۰ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. کشور انگلستان با حدود ۸ درصد رتبه سوم را در واردات کلم دارد. کشور آمریکا برای واردات کلم سهمی حدود هشت و نیم درصد را به خود اختصاص داده است.

از میان کشورهای آسیایی، هنگ کنگ با حدود ۷ درصد، مالزی با حدود ۴ درصد، ویتنام با سهم حدود ۳ درصد، کشورهای وارد کننده کلم هستند. بزرگترین کشور وارد کننده کلم در جهان در حال حاضر کانادا است که  ارزش محموله ها چیزی حدود ۴۵۰ میلیون دلار می باشد.

انواع کلم صادراتی

در میان انواع کلم از ایران، صادرات کلم دزفول، صادرات گل کلم، کلم پیچ قرمز و سفید در بازارهای جهانی شناخته شده است. از میان گونه های مختلف کلم ، کلم بروکلی جایگاه خاصی دارد. این نوع کلم به صورت انبوه در هر شرایط آب و هوایی در شهرهای مختلف ایران پرورش داده می شود.

کلم بروکلی و گل کلم را می توان در گلخانه ها پرورش داد. کاشت انواع کلم مرغوب می ‌تواند حجم صادرات کالا را بالاتر ببرد، بنابراین ایران می‌ تواند رتبه خود را در تجارت کلم ارتقا دهد.

 

صادرات کلم

 صادرات کلم به روسیه

صادرات کلم به روسیه از ایران یکی از پرتقاضاترین بازارها است. کشورهای آذربایجان، گرجستان و ترکیه هم علاوه بر روسیه متقاضی خرید کلم صادراتی از ایران هستند. با صادرات میوه و سبزیجات تازه به کشور روسیه آشنایی دارید. اهمیت این مواد غذایی برای کشور روسیه بسیار زیاد است چرا که مناطق سردسیر روسیه، مستعد پرورش بسیاری از میوه‌ ها و سبزیجات نیست.

صادرات کلم دزفول به روسیه، حجم قابلیت قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. شرکت های صادر کننده معمولاً با کشاورزان، قرارداد طولانی مدت می بندند. با آغاز فصل سرما، انواع کلم شامل کلم پیچ قرمز و سفید، گل کلم و کلم بروکلی از ایران بسته بندی می شود و برای بارگیری به پایانه های گمرک ارسال می گردد.

قیمت کلم صادراتی بر اساس کیفیت محموله، تغییرات قیمت میوه و سبزی در بازار تجاری نحوه بسته بندی ها و حجم مورد تقاضای مشتری تعیین می ‌شود. یک بازاریابی خوب در کشور روسیه می تواند بازار مناسب را برای فروش انواع کلم معرفی کند.

مشکلات و چالش ها در صادرات کلم

برای صادرات کلم به کشور های مختلف، مشکلات و چالش هایی وجود دارد. کلم جزو سبزیجات تازه است که به صورت برگ های در هم پیچیده رشد می کند. برگ های قسمت داخلی، روشن تر هستند و بافت تردتری دارند. برگ های خارجی انواع کلم، نرم تر هستند و رنگ آن تیره تر است. با توجه به مصرف انواع کلم در تهیه غذاها و سالاد، پیش بینی می شود بازار جهانی خوبی داشته باشند. با این حال، مشکلاتی وجود دارد که باید آنها را بشناسیم.

یکی از چالش ‌های مهم در صادرات کلم، نحوه بسته بندی محموله است. بسته بندی ها باید به گونه ‌ای باشد که کوچکترین فشار یا آسیبی به برگ‌ های بیرونی وارد نکند. اگر انواع کلم، به خصوص هنگام حمل و نقل، تحت فشار قرار بگیرند، از بین می روند. وقتی کیفیت کلم کاهش پیدا کند، مشتری خارجی از خرید منصرف می شود؛ این یعنی شرکت بازرگانی ضرر کرده است.

برای پرورش انواع کلم در گلخانه، شرایط کاشت و پرورش باید به دقت کنترل شود. بهترین کلم در ایران در شهرستان دزفول پرورش داده می شود. انواع کلم که در زمین کشاورزی کاشته می شود کیفیت بهتری دارد اما برای برداشت و بسته بندی آن باید بسیار حساس و دقیق بود.

بهترین گزینه برای صادرات کلم از ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه دریای خزر، انواع کلم پیچ و گل کلم هستند. با برنامه‌ریزی مناسب برای صادرات می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا