صادرات کشمش به عراق

صادرات کشمش به عراق

صادرات کشمش به عراق

صادرات کشمش به عراق با پیشرفت های بزرگ و قابل توجهی همراه بوده است. کشور ما به دلیل ظرفیت بالایی که در زمینه تولید انگور دارد و با توجه به راه اندازی کارخانه های فوق پیشرفته در تولید این محصول یکه تاز میدان صادرات کشمش در جهان است. بر اساس آمارهای رسمی که در خصوص میزان صادرات ارائه شده است‌ بیشترین میزان صادرات مربوط به کشور عراق می باشد. ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشمش پلویی در جهان به حساب می آید. این رقم کشمش دارای رنگ زرد طلایی و طعم جذابی است که همین موضوع سبب شده افراد زیادی از سراسر جهان به خصوص کشور عراق، به دنبال خرید کشمش پلویی از ایران باشند. کشمش پلویی بهترین گزینه برای صادرات به عراق به حساب می آید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به عراق را مطالعه کنید.

انواع کشمش صادر شده به عراق

کشمش ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام از یک نوع انگور به دست می آیند. برای صادرات کشمش به عراق انواع مختلف آن را در نظر گرفته اند. زیرا هر کدام در منطقه ای خاص و در میان قوم خاصی مشهور و محبوب است. ارقام کشمش صادراتی به عراق عبارتند از:

  1. نوع آفتابی که در آفتاب خشک خواهد شد و معمولا دارای رنگی قهوه ای می باشد.
  2. کشمش قلمی یا تیز آبی یا سبز که از انگور بی دانه به دست می آید و برای خشک کردن ابتدا آن را به روغن استرالیایی آغشته کرده و سپس در آفتاب خشک می کنند. رنگ این نوع محصول قهوه ای روشن تا قهوه ای خرمایی است.
  3. نوع سبزه انگوری و دودی یا زرد که از انگور بی دانه تولید می شود. آن را به دود گوگرد آغشته کرده سپس در سایه خشک خواهند کرد. رنگ این محصول زرد کهربایی است.
  4. مویز، این نوع کشمش از انواع انگور های هسته دار به دست می آید.
  5. یک نوع کشمش که از خشک کردن انگور یاقوتی به دست می آید.

نکته: این محصول با توجه به نوع انگوری که از آن تولید شده است و استفاده از دستگاه ها و موادی که در فرآیند خشک شدن محصول از آنها بهره گرفته شده متفاوت می باشند.

ویژگی کشمش های صادراتی به عراق

کشمش های صادراتی که به عراق فرستاده می شوند‌ باید از بهترین نوع انگور برای تهیه ی آن ها استفاده شود. برای مثال انگور انتخابی برای این کار باید دارای بافتی نرم و بدون هسته باشد. گوشتدار و شیرین باشد. همچنین انگور های در نظر گرفته شده باید کاملا رسیده و آب دار باشند. مهم ترین مشکلی که در صادرات کشمش به عراق وجود دارد فراوانی محصول و همچنین قیمت پایین آن در داخل کشور است که سبب شده اکثر تاجران و بازرگانان عراقی بدون هیچ واسطه ای وارد ایران شوند و این محصول را با کمترین قیمت ممکن خریداری کنند. این موضوع مهمترین مشکل در حال حاضر در صادرات کشمش به عراق به حساب می‌آید.

استان کردستان بخصوص شهر مرزی مریوان به دلیل وجود تاکستان های بیشمار و نزدیکی با شهر های عراق و وجود بازارچه مرزی باشماق، مهم ترین استان و شهر برای صادرات کشمش به عراق می باشد. این محصولات دارای خواص و فواید بیشماری هستند. اما مهم ترین ها شامل:

  1. این محصولات دارای بروم هستند. این ماده در سلامت استخوان ها مفید می باشند.
  2. از ایجاد آرتروز جلوگیری می کنند.
  3. از بروز انواع سرطان جلوگیری می کنند. این محصولات یک ماده غذایی کامل با طبعی گرم است. که در سلامت مغز و قلب و استخوان ها مفید می باشند.
  4. از غلظت خون جلوگیری می کنند.
  5. در عملکرد کبد تاثیر مثبتی خواهند گذاشت.
  6. تقویت کننده حافظه هستند.
  7. از تخریب انواع سلول های بدن جلوگیری می کنند.
  8. منبع بالایی از آهن و پتاسیم و ویتامین ها را دارا می باشد.
  9. پر انرژی و دارای آنتی اکسیدان ضد پیری هستند.
  10. از مرغوب ترین و با کیفیت ترین کشمش های موجود در کشور می باشند.

شهر ها و استان های تولید کننده کشمش صادراتی

کشور ما ایران مهد تولید انواع مختلف کشمش می باشد و سالانه درصد قابل توجهی از کشمش تولید شده در کشور برای صادرات به عراق در نظر گرفته می شود. استان های کردستان، فارس، زنجان، همدان، سمنان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و قزوین مهمترین استان های تولید کننده این محصول می باشند. در همه استان ها انگورها بعد از برداشت به صورت کاملا سنتی خشک خواهند شد. البته برخی مواقع انگور چیده شده به کارخانه های تولید کشمش منتقل شده تا در آن جا بدون دخالت عوامل انسانی انگور را به کشمش تبدیل کنند. دو شهر ملایر و تاکستان دارای چنین کارخانه هایی هستند به همین دلیل است که بهترین نوع کشمش دنیا در این دو شهر بخصوص ملایر تولید خواهند شد.

قیمت کشمش در عراق

قیمت کشمش در عراق بسیار ارزان و ناچیز است. بهترین نوع این محصول نوع بی دانه آن است که در بازارهای این کشور با قیمتی بالا خرید و فروش می شود. با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر این کشور تاجران و بازرگانان ایرانی خوب میدانند چه نوع کشمشی را به این کشور صادر کنند تا با استقبال مردم روبرو شود . با توجه به چند ملیتی بودن این کشور انواع کشمش در این کشور به فروش خواهد رسید. برای مثال می توان نوع بی دانه این محصول را به شمال عراق یعنی کردستان صادر کرد زیرا وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم در این نقطه از عراق بد نیست بنابراین اکثر آنها توانایی خرید چنین محصولی را خواهند داشت. نوع طلایی انگوری آن برای فروش در استان های عرب نشین بهترین گزینه می باشد زیرا عرب های این کشور بعد از صرف غذا از این نوع کشمش برای هضم غذای خود استفاده می کنند. بنابراین مشکلی با قیمت آن ندارند. اگر شما یک تاجر کشمش هستید که تنها در زمینه خرید و فروش نوع تک دانه آن فعالیت دارید، بهتر است اندکی از قیمت پیشنهادی خود را کاهش دهید تا وارد کننده های عراقی به سراغتان بیایند و محصول را از شما خریداری کنند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا