صادرات کشمش به روسیه

صادرات کشمش به روسیه

صادرات کشمش به روسیه

صادرات کشمش به روسیه یکی از تجارت‌های غیرنفتی کشورمان است که از گذشته تا به امروز ادامۀ داشته است. هرچند کشورهای دیگری هم وجود دارند که این محصول را با قیمتی ارزان‌تر صادر می کنند، اما خوشبختانه نتوانستند جایگاه این محصول ایرانی را در بازارهای روسیه بگیرند؛ زیرا این محصول ایرانی شیرین و خوشمزه که جزو خشکبار نیز به شمار می‌آید در جهان بی‌نظیر و منحصر به ‏فرد می‌باشد. درباره صادرات کشمش به روسیه همین بس که این کشور بزرگترین وارد کننده این محصول ایرانی است و کشمش ایران در صنایع غذایی این کشور مصرف بالایی دارد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به روسیه را مطالعه کنید.

قوانین و مقررات مربوط به صادرات کشمش به روسیه

صادرات کشمش به روسیه در یک قالب کلی و در چارچوب قوانینی انجام می گیرد که هر دو کشور آن را تایید کرده اند و مورد پذیرش هر دو طرف می باشد. این قوانین شامل موارد زیر می باشند:

  1. مد نظر قرار دادن بسته بندی های انواع متنوع این محصول طبق استانداردهای بین المللی.
  2. انتخاب مناسب ترین و بهترین راه برای انجام صادرات این محصول کشاورزی.
  3. به کارگیری مناسب ترین وسیله حمل و نقل.
  4. درج کامل مشخصات و ویژگی های محصول به دو زبان روسی و انگلیسی.
  5. جلوگیری از صادر کردن کشمش نامرغوب.
  6. محصول صادر شده باید دارای ظاهری زیبا و و با کیفیت باشد.
  7. استفاده از دانش مشاوران با تجربه در زمینه صادرات کشمش.
  8. تاسیس دفتر یا ثبت یک شرکت در خاک روسیه.

مراحل صادرات کشمش به روسیه

شرکت  های صادراتی یا تاجران و بازرگانانی که در زمینه صادرات کشمش به سایر کشورها فعالیت می کنند باید ابتدا مجوزهای لازم این کار را از دستگاه های مربوطه اخذ نمایند. در درجه دوم باید مطابق با موارد درج شده در مجوزها عمل شود تا کار صادرات این محصول به روسیه آغاز شود. این مراحل شامل مواردی همچون بسته بندی کامل محصول، اطلاع از تعرفه مربوط به این محصول، ثبت کامل اطلاعات شخص فروشنده، کامل بودن و بی نقص بودن مجوز اخذ شده برای ترخیص کالا از گمرک، اخذ مجوز اظهارنامه گمرکی برای خروج کالا، پلمپ کردن بسته های حاوی محصول کشمش. مهم ترین مرحله که اخرین مرحله نیز به شمار می آید ایجاد کد شناسایی برای محصول مورد نظر است که باید به تایید اداره بازرگانی رسیده باشد. در نهایت محموله های کشمش را به شرکت حمل و نقل تحویل داده تا برای وارد شدن به خاک روسیه آماده شوند

ویژگی و مشخصات کشمش صادر شده به روسیه

صادرات کشمش به روسیه، اهمیت بالایی دارد؛ زیرا با در اختیار داشتن بازارهای مهم این کشور می‌توان درآمدزایی بالایی برای کشور داشته باشد. لازم است یادآور شویم هر محصولی با هر کیفیتی قابل‌قبول طرف‌های مقابل نخواهد بود و همچنین به‌دلیل وجود رقبای خارجی که در این زمینه فعالیت می کنند مهم است محصول ارسالی به این کشور از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار باشد. اما کشمشی که روانه بازارهای این کشور می شود باید دارای چند ویژگی و مشخصه باشد که عبارتند از:

  1. عاری از هر گونه ناخالصی مانند شن و ماسه و گرد و خاک باشد.
  2. دارای مزه و بویی طبیعی باشد.
  3. رطوبت موجود در محصول نباید بیشتر از ۱۸ درصد وزنی باشد.
  4. با توجه به روشی که محصول تولید شده است. میزان گوگرد و انیدرید سولفور ان نباید بیشتر از ۲ در هزار وزنی باشد.
  5. رنگ کشمش باید یکنواخت باشد.
  6. مزه آن باید شیرین باشد. مزه شیرین نشان دهنده کیفیت انگوری بوده است که کشمش از آن تولید شده است.
  7. محصول مورد نظر باید کاملا پاک شده و بدونه ضایعات تحویل مشتری داده شود. محصول خریداری شده توسط طرف روس از بابت میزان کشمش های دم دار، له شده، شکرک زده مورد بازرسی قرار خواهد گرفت. هر چه میزان این موارد کم تر دیده شوند درجه مرغوبیت محصول بالا خواهد رفت.

هزینه صادرات کشمش به روسیه

تجاری که قصد انجام صادرات کشمش به روسیه را دارند باید ابتدا از قیمت این محصول در بازارهای ایران اطلاعات مفیدی کسب نمایند تا با برآورد هزینه ها جوانب کار را سنجیده و نسبت به انجام این کار تصمیم گیری کنند. مسافتی که بین دو کشور وجود دارد بسیار زیاد است به همین علت هزینه حمل و نقل نیز بسیار سنگین خواهد بود. با توجه به پر هزینه بودن ترابری باید از روش های نوین حمل و نقل برای ارسال این محصول استفاده کرد. علاوه بر موارد ذکر شده با خرید های به موقع و فصلی در داخل کشور و همچنین انتخاب یک کشمش با کیفیت و درجه یک برای ارسال به موقع به روسیه می توان تا حد زیادی برخی هزینه های سنگین ترابری را جبران کرد.

از جمله کشمش های موجود در بازار روسیه می توان به کشمش‌های سبز صادراتی، پلویی طلایی، تیزابی طلایی، مویز و کشمش بدون تیزاب پلویی اشاره کرد که عمده این محصولات نیز جزء ارقام ایرانی می باشند. از میان انواع متنوع این محصول نوع سبز آن محبوب‌ترین محصول در روسیه به شمار می رود؛ زیرا این محصول با کیفیت که به کشمش کاشمر نیز شهرت دارد، فاقد مواد زائد و مضر است و از هر لحاظ مورد تایید سازمان بهداشت این کشور می‌باشد. از این گذشته این نوع محصول کشاورزی در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود و تنها مختص به ایران و شهر کاشمر است. داشتن ظاهری زیبا که باعث می شود در آجیل‌های تزئینی از آن استفاده شود. باعث شده تا دوستداران تجملات و طبقه مرفه به‌شدت به‌دنبال خرید این نوع کشمش باشند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات کشمش ایران را مطالعه کنید.

قیمت کشمش در روسیه

بازارهای روسیه از بهترین بازارهای هدف برای صادرکردن این محصول هستند؛ اما با توجه به هزینه بالا و سنگین حمل‌ونقل که به‌دلیل مسافت زیاد بین دو کشور می‌باشد واردشدن به بازارهای این کشور برای فروش کشمش کمی نگران‌کننده خواهد بود؛ زیرا با توجه به وجود چنین مشکلی قیمت تمام‌شده بسیار زیاد و در نتیجه سود کمی عاید تجار ایرانی خواهد شد که عملاً جایی برای رقابت با سایر تجار و شرکت‌های صادراتی خارجی باقی نخواهد ماند. اما با استفاده از روش ها و راه های حمل و نقل جدید این مشکل نیز قابل حل می باشد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا