صادرات هویج

صادرات هویج

صادرات هویج

صادرات هویج از ایران به کشورهای مختلف در کنار سایر محصولات گلخانه ‌ای، میوه و سبزیجات تازه رونق خوبی دارد. انواع هویج که در زمین پرورش داده می شود به علاوه هویج گلخانه‌ای در ایران، با کیفیت بسیار عالی برای صادرات آماده می شوند. هویج، یک صیفی نارنجی رنگ با بافت ترد و طعمی تازه است که هم به صورت تازه و خام و هم در انواع غذاها مصرف می‌شود. خوراک هایی که با هویج تهیه می شوند، انواع سالادها، مربا، دسر یا پیش غذا در منوی معروف ترین رستوران های سراسر جهان وجود دارند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

 این مسئله نشان می دهد که صادرات هویج جزو بازارهای پررونق در گروه صادرات میوه و سبزی تازه است. هویج ایران در بهترین مزرعه ‌های داخل کشور پرورش داده می شود. محصولات هویج که در فصل بهار از زمین برداشت می‌شوند برای صادرات بسیار مرغوب هستند.

صادرات هویج

قیمت گذاری صحیح می تواند فرایند صادرات هویج از ایران به کشورهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. اگر قیمت مناسبی به کشاورزان اعلام شود در نهایت، شرکت های بازرگانی می ‌توانند با سود مناسبی هویج را به مشتری خارجی بفروشند.

صادرات هویج گلخانه‌ای

یکی از گزینه های مناسب برای صادرات هویج، انواع هویج گلخانه‌ای است. هویج گلخانه ای از نظر کیفیت و طعم و شکل ظاهری، بسیار مطلوب تر از هویج هایی است که در مزرعه روی زمین پرورش داده می شود. بهترین هویج گلخانه ای با ظاهری سالم، زیبا و پوستی درخشان برای تجارت خارجی بسته بندی می شود.

از آنجایی که کشت گلخانه ای در چند سال اخیر رونق پیدا کرده، نه تنها هویج بلکه بسیاری از میوه ها و سبزیجات گلخانه‌ای هم تولید و برای صادرات آماده می‌شوند.

صادرات هویج گلخانه‌ای از نظر قیمت با صادرات انواع هویج پرورش داده شده در مزرعه متفاوت است. هویج های گلخانه ای تحت شرایط کنترل شده رشد کرده‌ اند. مشتریان خارجی نسبت به خرید هویج حساسیت زیادی دارند. درباره نکات مهم در صادرات هویج در قسمت های بعدی بیشتر صحبت می کنیم.

بهترین هویج باید در شرایط استاندارد کاشته شود و تا حد امکان از مواد شیمیایی، آفت کش ها یا حشره کش ها برای دوره رشد و نگهداری آن استفاده نشده باشد. در این شرایط می‌توان گفت که هویج گلخانه ای در شرایط ارگانیک پرورش داده شده و برای تجارت، بهترین گزینه است.

 مهمترین کشورهای صادر کننده هویج

اگر نگاهی به مهمترین کشورهای صادر کننده هویج در جهان داشته باشید، رقمی حدود یک و نیم میلیارد دلار سهم بازارهای صادراتی خواهد بود. فرآیند تجارت هویج در بازار جهانی یک رشد مثبت را در مقایسه با سال ‌های قبل داشته است. برای کشورهای پرورش دهنده هویج ، پتانسیل و ظرفیت بسیار مناسبی برای صادرات وجود دارد.

صادرات هویج از ایران به کشورهای روسیه، امارات، عمان، عراق، ارمنستان، گرجستان و ترکیه امکان پذیر است. مهمترین کشورهای تولید کننده هویج در جهان  شامل کشور چین، ازبکستان، آمریکا، اوکراین، لهستان، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ژاپن هستند. بازارهای صادراتی در کشورهای جهان برای هویج مطابق با عرضه و تقاضا تغییر می کند. بزرگترین کشورهای تولید کننده الزاماً همان کشورهای صادرکننده هویج نیستند.

مهمترین کشورهای صادر کننده هویج در جهان به ترتیب شامل کشورهای چین، هلند، آمریکا، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا، استرالیا، مکزیک و کانادا هستند. مهمترین کشور وارد کننده هویج، آلمان است.

قیمت هویج بر اساس منطقه، کشور تولید کننده، صادر کننده یا وارد کننده تعیین می‌شود. حجم عرضه و تقاضا در بازار هم به نوعی در این قیمت ‌ها تأثیرگذار هستند.

صادرات هویج

اگر نگاهی به مهمترین کشورهای صادر کننده هویج در جهان داشته باشید، رقمی حدود یک و نیم میلیارد دلار سهم بازارهای صادراتی خواهد بود. فرآیند تجارت هویج در بازار جهانی یک رشد مثبت را در مقایسه با سال ‌های قبل داشته است. برای کشورهای پرورش دهنده هویج ، پتانسیل و ظرفیت بسیار مناسبی برای تجارت وجود دارد.

صادرات هویج به عراق

صادرات هویج به عراق بخش بزرگی از درآمدزایی کشور را در حوزه تجارت میوه و سبزیجات تازه پوشش می‌دهد. بازارهای کشور عراق برای محصولات کشاورزی ایران بسیار مناسب هستند. هویج صادراتی که در زمین پرورش داده می شود، به علاوه هویج گلخانه‌ای برای صادرات به عراق مناسب هستند.

به دلیل عدم قوانین سختگیرانه در گمرک ایران و عراق، فرایند صادرات برای هویج گلخانه‌ای یا انواع دیگر هویج راحت‌تر انجام می‌گیرد.

برترین کشاورزان در داخل ایران که در حوزه پرورش هویج فعالیت می‌کنند می‌توانند محموله‌ های خود را از طریق شرکت های بازرگانی به سمت بازارهای عراق ارسال کنند. هویج، یک میوه پرطرفدار در عراق است که برای تهیه خوراک ها و غذاهای محلی بسیار استفاده می‌شود. اگر بازاریابی مناسبی در میان بازرگانان و تجار عراقی داشته باشید، می‌توانید صادرات هویج به عراق را با موفقیت کامل دنبال کنید.

صادرات هویج به روسیه

یکی دیگر از معاملاتی که در صادرات میوه و سبزی تازه از ایران با آن مواجه هستیم، صادرات هویج به روسیه است. بارها در مقالات متنوع به این مسئله اشاره داشته ایم که تجارت میوه و سبزی تازه به کشور روسیه یکی از بزرگترین منابع درآمدزا برای بخش کشاورزی محسوب می شود. اگرچه بازارهای کشور روسیه مکان خوبی برای محصولات کشاورزی ایران هستند، اما بازرگانان روس، بسیار حساس و دقیق می باشند.

اگر به دنبال صادرات هویج به روسیه هستید باید بهترین گونه های هویج را در بسته بندی های شیک با برچسب استاندارد برای صادرات به روسیه آماده کنید. هویج برای ارسال به روسیه نباید دارای زدگی یا برجستگی و فرورفتگی روی پوسته خارجی خود باشد. هویج های صادراتی باید از هر نظر سالم بوده و زمانی که در بسته بندی قرار می گیرند، وزن استاندارد داشته باشند.

نکات مهم در صادرات هویج

در دنیای صادرات هویج با نام هویج دزفول، هویج زرد، هویج نارنجی یا حتی هویج قرمز و بنفش هم سر و کار دارید. انواع هویج صاداتی برای بازارهای خارجی را می توان پرورش داد. هویج نارنجی، متداول ترین گونه هویج است که هم در زمین پرورش داده می شود و هم می توان آن را در گلخانه تولید کرد. به طور اختصاصی برای تولید سایر گونه‌ های هویج، بهتر است کشت گلخانه‌ای انتخاب شود؛ چرا که شرایط، کاملاً کنترل شده است و در نهایت می‌توان از کیفیت هویج ها مطمئن بود.

یکی از مهمترین نکات در تجارت هویج توجه به بسته بندی استاندارد محصولات است. وقتی قرار است هویج آماده سازی شود، الزاماً هویج ها از نظر اندازه و سلامت پوسته بیرونی بررسی می شوند. در چند سال اخیر، دستگاه سورتینگ میوه و سبزی به بازار معرفی شده تا بتواند فرایند بسته ‌بندی مواد غذایی را ساده تر کند.

هویج ها وارد دستگاه سورتینگ می‌شوند و به این صورت دستگاه می تواند بر اساس فناوری پیشرفته، هویج های آسیب دیده یا فاسد را از سایر هویج ها جدا کند. در نهایت، هویج مناسب برای بسته بندی آماده می شود.

نکته دیگر در بسته بندی هویج این است که وزن هر هویج به طور متوسط تعریف شده است. زمانی که داخل جعبه یا بسته قرار می گیرد، وزن کل بسته هم باید طبق تعرفه استاندارد صادرات تعیین شود.

قیمت صادرات هویج به عوامل مختلفی همچون روش های حمل و نقل، قیمت میوه و سبزی در بازار داخل، قیمت ارز و خدمات بسته بندی هویج ها بستگی دارد. قبل از اینکه هویج را برای مشتری خارجی ارسال کنید احتمالاً نیاز است که یک نمونه به آنها ارائه دهید. هویج های با کیفیت، همیشه مشتری خود را دارند. اگر طبق اصول جلو بروید، حتماً در فروش موفق می شوید.

روش های صحیح مشتری یابی بازاریابی خارجی، مذاکره و فروش، عقد قرارداد خرید و فروش یا صدور پیش فاکتور برای صادرات هویج حائز اهمیت است. از طرف دیگر باید برنامه‌ای را در نظر بگیرید که حمل و نقل هویج به گونه ای انجام شود که آسیبی به محموله وارد نشود. برای انتقال هزینه خرید محموله هم از کانال های قانونی وارد شوید تا همه مراحل به درستی انجام گیرد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا