صادرات میوه به آذربایجان

صادرات میوه به آذربایجان

صادرات میوه به آذربایجان

مراودات تجاری میان ایران و آذربایجان بسیار متنوع می باشد و یکی از اقلامی که برای صادرات به این کشور مورد توجه است صادرات میوه به آذربایجان می باشد. از نظر جغرافیایی این کشور در آب و هوای نیمه گرمسیری و خشک قرار دارد و زمستانی معتدل و تابستانی گرم را می گذراند. یکی از علت های عدم توسعه بخش کشاورزی در آذربایجان هوای نامناسب و گرمای طولانی می باشد. علاوه بر میوه  انواع کالا به این کشور صادر می گردد.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

آذربایجان وارد کننده میوه از ایران

کشور آذربایجان از همسایگان شمالی ایران می باشد که دارای روابط تجاری با ایران است و انواع  محصولات و کالاهای ایرانی را وارد کشور می کند. تمام اقتصاد کشور آذربایجان به نفت و فروش آن بستگی دارد و تولید در این کشور بسیار ضعیف می باشد به همین دلیل یکی از نقاط مستعد برای صادرات می باشد.

کشور به خاطر توسعه اقتصاد خود و اداره کشور نیاز به واردات انواع کالا ها دارد به همین دلیل در چند سال اخیر قوانین بسیار مناسبی برای تسهیل در امر صادرات انجام شد مانند تغییراتی در اصلاح سیستم بانکی  و خصوصی کردن سازمان ها و تمام روابطی که به امر صادرات و واردات یک کشور کمک می کند و به این ترتیب برخی از مشکلات صادرات به  این کشور مرتفع شد. صادرات به آذربایجان بسیار متنوع می باشد و یکی از اقلامی که برای صادرات به این کشور مورد توجه است صادرات میوه به آذربایجان می باشد.

مشکلات کشاورزی آذربایجان

از نظر جغرافیایی این کشور در آب و هوای نیمه گرمسیری و خشک قرار دارد و زمستانی معتدل و تابستانی گرم را می گذراند.  یکی از علت های عدم توسعه بخش کشاورزی در آذربایجان هوای نامناسب و گرمای طولانی می باشد و به همین دلی است که ین کشور نیاز شدیدی به واردات محصولات کشاورزی مانند میوه دارد. میوه از محصولات مهم صادرات میوه به آذربایجان می باشد.

از بین کشورهای صادر کننده به آذربایجان می توان از ترکیه یاد کرد که مهم ترین و بیشترین کالا ها را به این منطقه می فرستد. ترکیه علاوه بر صادرات کالا به جمهوری آذربایجان در زمینه ساختمان سازی در این کشور نیز فعالیت می کند. به ترتیب بعد از ترکیه می توان روسیه ، کانادا و آمریکا را به عنوان کشورهای تولید کننده انواع محصولات و صادرات میوه به آذربایجان نام برد.

ایران صادرات میوه به آذربایجان را در سال های اخیر آغاز نموده است و در کنار آن می توان محصولاتی مانند سیب زمینی، مواد نفتی و خرما و مواد پلاستیکی از جمله مواد و محصولاتی است که در تجارت با آذربایجان مبادله می شود. 

صادرات میوه به آذربایجان

 صادرات به آذربایجان در حوزه مواد غذایی چه فواید ی دارد؟ 

در کنار تمام محصولات و کالاهایی که به جمهوری آذربایجان صادر می شود، اقلام غذایی و میوه نیز وجود دارد که جایگاه بسیار ویژه ای در میان انواع محصولات دارد. مرز مشترک کشور آذربایجان با ایران  بسیار طولانی و گسترده است و با شهر اردبیل که یکی از شهرهای صنعتی مرزی ایران است ارتباط بسیار خوبی را برقرار کرده است.

دو استان آذربایجان غربی و شرقی از نظر اقتصادی رو به رشد هستند و به دلیل پیشرفت های اقتصادی که در این سالها کسب کرده اند از نظر در آمدی نیز در رتبه مناسبی قرار دارند. این استان‌ها و بویژه اردبیل در فاصله نزدیکی با آذربایجان می باشد و به همین دلیل صادرات میوه به آذربایجان در این مسیر بسیار کم هزینه تر می باشد.

علاوه بر محصولات کشاورزی مانند میوه محصولات دیگری مانند ظروف چینی، خرما وکنجاله، سبوس، دانه ارزن و…. در این محصولات صادراتی به چشم می خورد. صادرات میوه به آذربایجان هر ساله رو به افزایش است و اغلب این محصولات غیر نفتی می باشد. از امکاناتی که برای واردکنندگان کالا به آذربایجان وجود دارد امکان ثبت شرکت توسط تاجران می باشد. و با این ثبت  تاجر می تواند اقامت دائم و یا موقت بگیرد.

امکان ایجاد شعبه ای از کسب و کار بازرگان در کشور آذربایجان از جمله فواید کار با این کشور است و در این حالت هزینه ها بسیار کاهش خواهد یافت. این کار نیازمند تجربه و آموزش می باشد زیرا باید مراحل اداری این کار به خوبی طی شود برای این کار بهتر است از مشاورین با تجربه کمک بخواهید تا در امر صادرات میوه به آذربایجان به شما کمک نمایند.

مطالب مرتبط:

خرمای مجول
صادرات به قطر
صادرات به امارات
صادرات به روسیه
صادرات خشکبار به اروپا
صادرات خرما به امارات
انواع خرمای صادراتی ایران

مهمترین کالاهای ارسالی مورد نیاز  آذربایجان 

از مهمترین لیست کالاهای صادراتی به آذربایجان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مواد غذایی
  • وسایل نقلیه و قطعات آنها
  • ماشین آلات صنعتی
  • انواع فلزات
  • آهن
  • توتون و تنباکو
  • دارو ، چوب و مبلمان
  • سیمان و سرامیک و کاشی
  • محصولات آرایشی

چه مدارکی برای صادرات میوه به آذربایجان مورد نیاز است؟

صادرات به آذربایجان مانند صادرات به بقیه کشورها نیز  دارای قوانینی می باشد که باعث تداوم روابط و استحکام آن می شود و به صورت بین المللی این قوانین در بین تمام کشورها دایر می باشد. مانند بستن قرارداد بین شرکت وارد کننده و صادر کننده کالا در بین دو کشور و ارائه قرارداد کالا در حین ورود کالا به کشور آذربایجان از جمله مدارک دیگری است که باید تهیه گردد.

تهیه اظهارنامه گمرک که نشان می دهد کالا وارداتی می باشد. اگر کالا و یا محصول وارداتی نیاز به مجوز خاصی از سازمانی باشد باید مجوز در حین واردات کالا تهیه شده باشد مانند کالاهایی مانند دارو و یا آفت کش ها که نیاز به مجوز بهداشت دارند. دریافت بارنامه برای محصول، داشتن گواهی مبدا و داشتن گواهی کیفیت کالا از دیگر مدارک لازم برای صادرات میوه به آذربایجان می باشد.

چه عواملی در صادرات میوه به آذربایجان تاثیر گذار است؟

از جمله موارد تاثیر گذار در صادرات میوه به آذربایجان مرز زمین مشترک با ایران و زبان مشابه با استان‌های آذربایجان شرقی و غربی می باشد که در صادرات بسیار موثر است.  داشتن زبان یکسان یا مشابه برای تاجران مساله بسیار مهم و بزرگی است به صورتی که موجب بستن قرار دادهای زیادی خواهد شد. صادرات مواد غذایی و یا محصولات کشاورزی مانند میوه نیازمند کانتینر است ولی دمای پایین در این استان ها مانع فاسد شدن مواد غذایی و میوه می شود و شرایط صادرات را بسیار مطلوب کرده است.

در واقع در این استان ها بعد از تولید محصولات کشاورزی مانند میوه به طور مستقیم صادرات میوه به آذربایجان انجام می شود. در این مرزها دیگر نیازی به حمل و نقل دریایی و یا هوایی وجود ندارد و صادرات بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

منبع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C_%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا