صادرات مواد پتروشیمی

صادرات مواد پتروشیمی

صادرات مواد پتروشیمی

صادرات مواد پتروشیمی، یکی از متنوع ترین لاین های صادراتی ایران محسوب می شود. در واقع مواد پتروشیمی دارای انواع مختلفی می باشند، که با واسطه ی این تنوع، صادرات مواد پتروشیمی نیز می تواند در گستردگی های مختلفی انجام شود. قبل از اینکه بخواهید درباره ی صادرات محصولات پتروشیمی بدانید، ابتدا بهتر است بدانید که اصلا مواد پتروشیمی و محصولات پتروشیمی چه نوع محصولاتی هستند و در کجاها مورد استفاده قرار میگیرند. مواد پتروشیمی در واقع نوعی محصولات شیمیایی هستند که از هیدروکربور های نفت یا گاز طبیعی به وجود می آیند. در واقع نفت و گاز بر اثر تغییر شکل و یک سری فعل و انفعالات شیمیایی است که می توانند، زمینه ساز پیدایش و تولید انواع مواد پتروشیمی شوند.

شاید باور نکنید اما تولیدات و صادرات محصولات شیمیایی طیف گسترده ای از مواد غذایی تا انواع مواد شیمیایی را شامل می شود و از آنجایی که ایران یک کشور نفت خیز است، می تواند به گونه ای موفقیت آمیز در زمینه ی صادرات مواد پتروشیمی به کل دنیا، ظاهر شود. در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد که منحصرا محصولات پتروشیمی چه چیزهایی هستند و ضرورت صادرات مواد پتروشیمی در چه چیزی است که نمود پیدا می کند. پس لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

صادرات محصولات پتروشیمی

به طور کلی می توانیم، محصولات پتروشیمی را به سه دسته ی متنوع تقسیم بندی نماییم. دسته ی اول از محصولات پتروشیمی، محصولات بنیادی هستند که شامل اتیلن، پروپیلن، گوگرد، بنزین،آمونیاک و غیره می باشند. این محصولات بنیادی در واقع اساس و بنیاد کار تولید در پتروشیمی را تشکیل می دهند. دسته ی دوم از محصولات پتروشیمی را محصولات واسطه می نامند که شامل مواردی همچون PVC، اتیلن گلیکول، ملامین و غیره می شوند. این دسته از محصولات پتروشیمی، دسته ی اول را برای تبدیل به محصول نهایی آماده می کنند.

و دسته ی سوم یا همان دسته ی نهایی، محصولات نهایی هستند که شامل مواردی همچون الیاف مصنوعی، لاستیک، وسایل پلاستیکی، کودهای شیمیایی، وسایل پزشکی و غیره خواهند شد. این محصولات عموما برای مصارف عمومی و صنایع مختلف، در اختیار مردم قرار میگیرند. خوشبختانه صادرات محصولات پتروشیمی به سایر کشورها از جانب ایران می تواند در طیف وسیعی انجام شود. اما مانند هر صادرات دیگری، برای صادرات محصولات پتروشیمی نیز اولویت با کشورهای همسایه می باشد. بنابراین متوجه شدیم که صادرات محصولات پتروشیمی می توانند شامل محصولات پزشکی، انواع لباس، محصولات خانگی، محصولات غذایی و کشاورزی نیز باشد. حال با هم برویم و در ادامه ببینیم که صادرات این محصولات بیشتر به کدام کشورها انجام می شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات ایران را مطالعه کنید.

صادرات مواد پتروشیمی به ترکیه

صادرات مواد پتروشیمی به ترکیه، خیلی ماجرای دور از انتظاری نیست چرا که همانطور که در انتهای پاراگراف قبلی برایتان شرح دادیم، اولویت هر کشوری برای تجارت، ابتدا کشورهای همسایه ی خود می باشند. ترکیه نیز یکی از همسایگان بسیار موفق و فعال ایران محسوب می شود که اتفاقا ایران رابطه ی بسیار خوبی با این کشور دارد. جالب است بدانید که خود ترکیه نیز در زمینه صنایع پتروشیمی و تولید محصولات پتروشیمی، فعالیت دارد اما فعالیت این کشور در زمینه ی تولید محصولات پتروشیمی تنها درصد کمی از نیازهای داخلی این کشور را تامین می کند. از این رو ترکیه نیازهای خود در زمینه ی انواع مواد پتروشیمی را به واسطه ی واردات تامین می نماید.

با توجه به موارد ذکر شده، ایران می تواند یکی از مهم ترین منابع تامین مواد پتروشیمی و صادرات مواد پتروشیمی به ترکیه باشد. البته که سیاست های ترکیه در بالا بردن عوارض و مالیات مربوط به تجارت با این کشور، محدودیت های زیادی را علیه این فعالیت صادراتی ایران با ترکیه ایجاد کرده است. اما باز هم به نسبت سایر کشورها، ایران یکی از بهترین گزینه ها برای صادرات مواد پتروشیمی به ترکیه خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به ترکیه را مطالعه کنید.

آموزش صادرات محصولات پتروشیمی به ترکیه

اگر بخواهیم در زمینه ی آموزش صادرات محصولات پتروشیمی به ترکیه، تنها یک جمله به شما بگوییم این است که این صادرات نیز مانند هر صادرات دیگری، باید زیر لوای قوانین و مقررات وضع شده در کشور مبدا و مقصد باشد. یعنی شما ابتدا باید بدانید که ترکیه برای واردات انواع محصولات پتروشیمی به کشور خود چه محدودیت ها، عوارض و قوانینی را وضع نموده است. بعد از این موضوع، نوبت به یک بازاریابی استاندارد برای محصولات و مواد پتروشیمی می رسد. بله؛ این محصولات نیز مانند هر محصولات صادراتی دیگری به بازاریابی و شناخت نیاز بازار احتیاج دارد.

بعد از اینکه تمامی این مراحل انجام شد، شما باید ببینید که نیازهای داخلی بازار ترکیه بیشتر بر روی چه نوع محصولاتی از محصولات پتروشیمی متمرکز است. بعد از اینکه ابعاد مختلف بازار را شناسایی کردید و خریداران خود را یافتید، حالا نوبت به صادرات و معامله می رسد. اگر در این زمینه تازه کار هستید، می توانید از شرکت های فعال در زمینه های مختلف تجارت کمک بگیرید، مشاوران این مجموعه ها شما را برای رسیدن به هدفتان راهنمایی خواهند کرد.

شرکت صادرات محصولات پتروشیمی

شرکت صادرات محصولات پتروشیمی، شرکتی است که در زمینه ی صادرات انواع مواد پتروشیمی فعالیت می کند و این را کاملا تخصصی و حرفه ای انجام می دهد. عموما مقاصد صادراتی شرکت های اینچنینی، کشورهایی مانند چین، محدوده ی خاور میانه، هند، آفریقا و سایر مناطق دیگر می باشد.

فعالیت های شرکت صادرات محصولات پتروشیمی، عموما در زمینه ی فروش و عرضه ی محصولات تولیدی پتروشیمی و فرآورده های نفتی، خرید مستقیم و بدون واسطه محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی با هدف صادرات به بازارهای جهانی، از منابع داخلی و ایرانی، ارائه انواع خدمات مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی مانند، کشتیرانی، مخزن داری، انبارداری و غیره، فروش محصولات پتروشیمی در بورس، واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات پتروشیمی، ارائه ی خدمات مربوط به بیمه ی محموله های حمل و نقل محصولات پتروشیمی، اطلاع رسانی درباره ی وضعیت بازار ایران و جهان برای تجارت محصولات پتروشیمی در زمینه های مختلف برگزاری پروژه ها، مصرف محصولات و عرضه ی آن ها و غیره می باشد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا