صادرات مرکبات

صادرات مرکبات

صادرات مرکبات

صادرات مرکبات نیز مانند هر کالای دیگری، یک قطب از صادرات ایران محسوب می شود. مبدا تجارت محصولات مرکباتی مانند پرتقال، نارنگی، لیمو و … معمولا مازندران و شمال ایران می باشد. مرکبات یکی از محصولاتی است که ما صادرات آن را به کشورهای همسایه به وفور داریم و مدت زمانی است که مشکلات موجودی که مانع از تجارت محصولات مرکباتی می شد از میان رفته. صادرات مرکبات به عراق، صادرات مرکبات به روسیه و … همگی در گرو طی کردن سلسله مراتبی است که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد. برای آشنایی با این سلسله مراتب، لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

صادرات مرکبات مازندران

در گمرک جهانی، پرتقال را با کد تعرفه ی ۰۸۰۵۱۰ می شناسند. پرتقال به عنوان یکی از پرطرفدارترین مرکبات، هم به صورت تازه و هم به صورت خشک، به کشورهای مختلف صادر می شود. مازندران می تواند یکی از مهم ترین قطب های تجارت مرکبات در ایران محسوب شود. چرا که برداشت سالانه پنج هزار تن مرکبات در استان مازندران، ظرفیت نامحدود این استان برای صادرات انواع مرکبات را آشکار می سازد. اما متاسفانه سهم تجارت در این استان برای مرکبات تنها شامل صد هزار تن بوده و ما بقی محصولات روی دست کشاورزان خواهد ماند.

در واقع می توانیم اظهار کنیم که آرزوی هر باغداری که محصولات مرکباتی پرورش می دهد، صادرات مرکبات به صورت جهانی می باشد. یکی از بهترین راه های صادرات مرکبات مازندران، بهره گیری از راه های آبی است که برای این کار به کانتینرهای حمل مرکبات نیاز است که با توجه به تحقیقات به عمل آمده، این کانتینرها تعداد محدودی دارند. نکته ی جالب درباره ی صادرات پرتقال که یکی از مهم ترین مرکبات برای صادرات است، این است که علاوه بر مازندران استان های کرمان، فارس و هرمزگان نیز از صادر کنندگان این محصول مرکباتی می باشند. معروف ترین نوع پرتقال که امکان تجارت نیز برای آن ها وجود دارد، شامل پرتقال های تامسون، لبنانی، خونی، والنسیا و … می باشد.

صادرات مرکبات به عراق

عراق یکی از کشورهای همسایه ی ایران است که اتفاقا قطب تجاری مهمی برای صادرات کالا و محصولات مختلف برای ایران محسوب می شود. این کشور به دلیل آب و هوای گرم و خشکی که دارد، معمولا از زمین های حاصلخیزی برای کاشت و برداشت محصول برخوردار نبوده و به همین دلیل، برای استفاده از محصولات مختلف مانند مرکبات، از کشورهای همسایه کمک میگیرد.

صادرات مرکبات به عراق مانند صادرات هر محصولی به هر کشوری، روال خاص خودش را دارد. یکی از مهم ترین مواردی که در صادرات انواع مرکبات باید به آن تسلط داشت، زبان است. آشنایی با زبان کشور مربوطه، اقتصاد آن کشور و نیازهای بازار کشور، از شما یک تاجر موفق و کاربلد خواهد ساخت. در کنار مواردی که ذکر کردیم، داشتن کارت بازرگانی و مدارک مورد نیاز برای فعالیت در زمینه ی صادرات انواع مرکبات نیز از مهم ترین واردی است که در تجارت هر محصولی از جمله مرکبات باید رعایت شود.

صادرات انواع مرکبات می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام شود. طبیعتا طی شدن روند صادراتی به صورت مستقیم، سود بیشتری برای باغدار و تاجر خواهد داشت. ولی پرتقال به دلیل اینکه یک میوه ی فصلی به شمار می آید، معمولا به صورت غیر مستقیم و با واسطه صادر می شود چرا که صادرات بدون واسطه به زمان و ماندگاری محصول نیاز دارد که این زمان برای محصولی مانند پرتقال و نارنگی و باقی مرکبات ، حکم پوسیدگی و از بین رفتن محصول را خواهد داشت.

صادرات مرکبات به روسیه

یکی از جذاب ترین مقاصد صادرات برای ایران، بازار صادرات به روسیه است که اتفاقا این سال ها، این ارتباط و دادو ستد بین ایران و روسیه بیشتر شده و هر روز روسیه به بازار قوی تری برای صادرات انواع محصولات مرکباتی و غیر مرکباتی، تبدیل می شود. با یک حساب سر انگشتی متوجه می شویم که صادرات انواع مرکبات به روسیه، یکی از مهم ترین صادراتی است که در سال های اخیر به سمت روسیه روانه می شود. طبیعتا روسیه به دلیل آب و هوای به شدت سردی که دارد، هرگز نمی تواند محل خوبی برای کشت و پرورش انواع مرکبات قرار گیرد.

تجارت با روسیه نیز مانند هر کشور دیگری نیازمند زمینه سازی و تسلط بر فرهنگ و زبان مردم روسیه می باشد. با داشتن کارت بازرگانی شما می توانید ابتدایی ترین قدم را در مسیر صادرات مرکبات به روسیه بر دارید. مرود دوم در تجارت انواع مرکبات به روسیه این است که تاجر باید برای تاسیس یک شرکت در روسیه اقدام نماید که با کمک این شرکت بتواند تمام کارهای اقتصادی را به صورت رسمی و اداری طی کند.

افتتاح حساب بانکی در روسیه و هر کشوری که قصد صادرات و واردات به آن کشور وجود دارد، دومین گام برای برای تجارت انواع مرکبات می باشد. گام سوم در صادرات انواع مرکبات به روسیه، بازاریابی بین المللی برای کالا است. یعنی شما بتوانید ببینید که کدام شهر و کدام منطقه در روسیه، نیاز بیشتری به مرکبات دارند. بعد از اینکه مقصد و خریدار خود را برای تجارت  مرکبات در روسیه یافتید، حالا باید یک پیش فاکتور که حاوی ویژگی های مختلف محصول است را به خریدار ارائه دهید. پس از اینکه خریدار پیش فاکتور را مطالعه کرد، حالا نوبت اماده سازی و پکیجینگ محصول برای صادرات است. پس از آماده کردن محصول، مجوزهای لازم برای صادرات از سازمان های مربوطه باید دریافت شود. سپس بعد از مشخص کردن بهای گمرکی و دریافت اظهارنامه ی گمرکی برای محصول، محصول مورد نظر که در اینجا مرکبات است، باید بیمه شود. دریافت گواهی برای بازرسی کالا، اخذ گواهی مبدا و صادر کردن فاکتور فروش و نهایتا صادرات کالا، از جمله سلسله مراتبی است که برای صادرات انواع مرکبات مانند بقیه محصولات باید طی شود. ما به طور خلاصه، تمام مراحلی که برای صادرات انواع مرکبات به کشورهای مختلف از جمله روسیه و عراق باید طی شود توضیح دادیم. اما باید بدانید که یک تاجر موفق با تکیه بر دانش روز دنیا و تسلط بر قوانینی که روز به روز در زمینه ی صادرات و واردات در حال تغییر هستند، می تواند پله های موفقیت در تجارت را گام به گام بالا برود.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا