صادرات لوبیا چیتی و نگاهی بر بازارهای جهانی

صادرات لوبیا چیتی و نگاهی بر بازارهای جهانی

صادرات لوبیا چیتی

صادرات لوبیا چیتی یکی از منابع درآمد زایی مناسب برای کشاورزان داخل در شرکت های بازرگانی حبوبات است. همه ما تقریباً با شکل ظاهری لوبیا چیتی آشنایی داریم. این لوبیا نسبت به لوبیا سفید و لوبیا قرمز، اندازه بزرگتری دارد و شکل ظاهری آن در دو رنگ بنفش تیره و بنفش روشن، به صورت لکه ‌های کوچک و بزرگ دیده می شود. لوبیا چیتی برای طبخ غذاهای مختلف به کار می رود. بهترین لوبیا چیتی صادراتی برای ارسال به کشورهای مختلف، آماده و بسته بندی می گردد.

زمانی می‌توان گفت که صادرات لوبیا چیتی از نظر درآمدی به نفع کشاورزان و به نفع اقتصاد کشور است که حجم تولید داخل اشباع شود، بازارهای مصرف داخلی تأمین شود و سپس مازاد آن برای صادرات کالا آماده گردد.

وقتی برای خرید لوبیا چیتی به بازار مراجعه می‌کنید با لوبیای درجه یک، لوبیا درجه دو یا لوبیای وارداتی روبرو هستید. به طور مثال، لوبیا چیتی وارداتی از کشور چین، قرقیزستان یا ازبکستان در بازار وجود دارند، اما لازم است خاطرنشان کنیم که لوبیا چیتی تولید داخل با کیفیتی قابل رقابت با نمونه‌ های وارداتی در دسترس قرار دارد.

صادرات لوبیا چیتی نه تنها در جایگاه حبوبات خشک، بلکه به صورت کنسرو لوبیا چیتی هم انجام می شود. به این صورت که لوبیا چیتی از زمین کشاورزی مستقیماً به کارخانه تولید کنسرو لوبیا منتقل می ‌گردد. کنسرو لوبیا چیتی مطابق با استانداردهای صنایع غذایی آماده می شود؛ سپس برای صادرات به کشورهای مختلف بسته ‌بندی می‌ شود.

کشور ایران، هم در صادرات نوع چیتی و هم در صادرات کنسرو لوبیا در جهان رتبه شناخته شده‌ای دارد. محصولات ایران به کشورهای اروپایی، کشور عراق، روسیه و کشورهای خلیج فارس صادر می‌شوند. بهترین بسته بندی برای لوبیا چیتی صادراتی در نظر گرفته می شود. قیمت لوبیا چیتی درجه یک یا درجه دو برای صادرات متفاوت است.

صادرات لوبیا چیتی به عراق

صادرات لوبیا چیتی به عراق از دیگر منبع درآمدی برای تولیدکنندگان داخل کشور است. بازارهای عراق برای میوه، سبزیجات تازه و حبوبات، بازارهای رو به رشدی هستند. به دلیل فاصله بسیار نزدیک مرزهای غربی ایران با کشور عراق می توان امیدوار بود که حجم صادرات به عراق در سال های آینده رو به افزایش گذارد.

لوبیا چیتی در کنار سایر حبوبات در کشور عراق از سوی مصرف کنندگان با استقبال خوبی مواجه است. پایین بودن قیمت تعرفه گمرکی باعث شده که صادرات حبوبات رونق خوبی داشته باشد. البته تعرفه های گمرکی ممکن است در هر دوره به روز رسانی شوند و نمی توان یک عدد یا رقم خاصی را برای آن معرفی کرد.

صادرات لوبیا چیتی به عراق در کنار صادرات لوبیا قرمز و لوبیا سفید انجام می شود. مرغوب ترین لوبیا چیتی صادراتی از استان لرستان در بسته بندی های استاندارد، آماده شده و برای بازارهای صادراتی ارسال می گردد. برای اینکه بسته ‌بندی صادراتی لوبیا چیتی از هر نظر بهداشتی و کامل باشند، استفاده از سورتینگ حبوبات برای جدا کردن سنگ ریزه ها یا خرده چوب ها و اجسام خارجی داخل لوبیا چیتی پیشنهاد می شود.

خرید و فروش لوبیا چیتی به صورت عمده برای صادرات مقرون به صرفه خواهد بود. شرکت های بازرگانی که قصد صادرات این محصول را دارند با عقد قرارداد با کشاورزان، محصولات یک دوره را سفارش می ‌دهند و سپس برای بسته بندی برنامه ریزی می ‌کنند. بازاریابی صحیح و مذاکره فروش حرفه‌ای با تجار عراقی می تواند زمینه را برای صادرات بهتر انواع حبوبات فراهم سازد.

 مهمترین کشورهای صادر کننده لوبیا چیتی در جهان

به طور قطع مهمترین کشورهایی که در تولید لوبیا در جهان فعالیت می کنند می توانند حجم قابل توجهی از صادرات لوبیا چیتی را هم به خود اختصاص دهند. بر اساس آخرین منابعی که منتشر شده کشورهای برتر تولید کننده انواع لوبیا در جهان شامل کشور میانمار، هندوستان، برزیل، آمریکا، تانزانیا، چین و مکزیک هستند.

در میان کشورهای صادر کننده لوبیا چیتی در جهان، نام کشور امارات متحده عربی به عنوان صادرکننده به ایران به چشم می خورد. واردات لوبیا چیتی از کشورهای چین، ازبکستان، افغانستان و ترکیه هم به ایران انجام می شود. اگرچه کشور ایران در تولید لوبیا چیتی آمار خوبی را ثبت کرده است اما باز هم واردات این نوع لوبیا از گروه حبوبات قابل توجه است و درصد زیادی از آن به کشور امارات اختصاص دارد.

نکات مهم در صادرات لوبیا چیتی

نکات مهمی را باید در صادرات لوبیا چیتی و انواع حبوبات رعایت کنید. اگر به تازگی وارد بازار تجارت حبوبات شده اید، ترفندهای ریز و درشتی وجود دارد که به شما کمک می کند موفق شوید؛ در غیر این صورت، پیشنهاد می کنیم با شرکت های بازرگانی همکاری داشته باشید تا به پیچ و خم های این بازار، بهتر تسلط پیدا کنید.

یکی از نکات مهم در صادرات لوبیا چیتی، مسئله بسته بندی حبوبات است. شاید در خرید و فروش عمده یا خرید و فروش به صورت خرده فروشی با عبارتی مواجه شده اید که فروشنده به شما می گوید قیمت لوبیا چیتی دستچین شده، معادل x تومان است. این یعنی مرغوب ترین لوبیا چیتی توسط نیروی انسانی جداسازی شده و در بسته بندی های استاندارد به بازار عرضه شده است.

از طرف دیگر، در مسئله بسته بندی لوبیا چیتی صادراتی، تمیز بودن حبوبات، حرف اول را می زند. برخی شرکت‌ های بسته‌بندی، کارگاه خود را به دستگاه‌ های پیشرفته سورتینگ حبوبات مجهز می‌کنند تا به این ترتیب بتوانند محصولات مرغوب را به بازارهای خارجی ارائه دهند.

خرید و فروش لوبیا چیتی صادراتی به صورت فله ای در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی به صورت استاندارد انجام می شود. اگر شرکت خارجی یا مشتری خارجی متقاضی خرید لوبیا چیتی در بسته‌ بندی ‌های یک کیلوگرمی باشد، این موارد در کارخانه تنظیم می‌شود و بسته ‌های لوبیا چیتی در کارتن های مقوایی ضخیم آماده می گردد.

نکته مهم دیگری که در صادرات لوبیا چیتی اهمیت دارد بحث قیمت گذاری است. در بازار مصرف داخل معمولاً بسته های لوبیا چیتی، وزن ۹۰۰ گرم دارند. قیمت گذاری لوبیا چیتی صادراتی بر اساس هر کیلوگرم تعیین می شود. برای ثبت سفارش فله ای، قیمت لوبیا چیتی مقرون به صرفه است.

قیمت صادرات لوبیا چیتی در راستای تغییرات قیمت حبوبات در بازار، تغییر پیدا می کند. تغییرات قیمت ارز و نوسان شرایط اقتصادی کشورها در حجم صادرات حبوبات از جمله لوبیا چیتی تأثیرگذار است.

نگاهی بر ارزش تغذیه ای لوبیا چیتی

در کنار اهمیت دادن به صادرات لوبیا چیتی شاید بهتر باشد در این قسمت نگاهی به ارزش تغذیه ای حبوبات داشته باشیم. به طور کلی، لوبیا چیتی یکی از انواع گونه های لوبیا با ساختار دولپه ای است. لوبیا چیتی تولید شده در کشور ایران، ایتالیا، پرتغال و ترکیه در تمام جهان شهرت دارد. به طور کلی، لوبیا چیتی تولید شده در این چند کشور برای صادرات مناسب هستند. عمده ترین حجم تولید لوبیا چیتی از ایران در استان لرستان انجام می گیرد.

به دلیل ارزش تغذیه ای شناخته شده از حبوبات لوبیا چیتی و استفاده از آن برای تهیه کنسرو لوبیا، حجم صادرات لوبیا چیتی از کشورهای برتر تولید کننده در هر سال، افزایش مثبتی داشته است. لوبیا چیتی منبع غنی از پروتئین بوده و می توان آن را در سبد غذایی روزانه به جای خوراک گوشت استفاده کرد. برای افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌ کنند، مصرف لوبیا چیتی می تواند ارزش تغذیه ای فیبر، پروتئین و کربوهیدرات را فراهم کند.

افزایش صادرات لوبیا چیتی نه تنها به دلیل ارزش تغذیه آن است بلکه از این حبوبات برای خواص درمانی آن هم استفاده می شود. لوبیا چیتی برای رفع اختلالات استخوان یا عارضه های کلیه پیشنهاد می شود. این لوبیا کالری کمتری دارد و برای رژیم غذایی سالم مناسب است.

در کنار صادرات لوبیا چیتی، صادرات انواع لوبیا سبز، لوبیا سفید و لوبیا قرمز و همچنین دانه مغذی سویا از ایران بازار رو به رشدی را داشته است.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا