صادرات خیارشور

صادرات خیارشور

صادرات خیارشور

خیار شور به دلیل عطر و طعم خاص خود ، موردپسند اکثر مردم در تمامی کشورها است . و مصرف آن درحین غذا باعث افزایش اشتها می گردد .خیار شور همانند خیار از انرژی کمی برخورردار است ، اما می تواند با تمامی غذاها و مخصوصا غذاهای فست فودی میل شود. تنوع  طعم و افزودنی ها به آن بسیار زیاد میباشد و هر کشوری متقاضی طعم خاصی است ،واین اهمیت توجه به سلیقه های مردم کشورهای مختلف در صادرات خیارشور را بالا میبرد.

ولی اکثرا در یک حالت ، مشترک هستند .اکثر مردم متقاضی خیار شورهای شفاف و با رنگ سبز روشن هستند . حتی درخصوص ضخامت و یا قلمی بودن آنها نیز سلیقه های متفاوتی وجود دارد . افزودنی ها به خیارشور، معمولا عبارتند از :

  • سرکه
  • سبزی ترخون
  • سیر
  • فلفل سبز
  • و نمک

واین مواد باعث وجود پتاسیم ، منگنز ،فسفر و کلسیم که برای سلامتی انسان بسیار مفید است، می گردد .

بزرگترین  بازیگران جهانی صادرات خیارشور

بزرگترین صادرکنندگان خیارشور در جهان آلمان ، هند ، هلند ، آمریکا، لهستان و ترکیه هستند . صادرکنندگان این محصول با بکارگیری اصول بازاریابی وبسته بندی توانسته اند به بازارهای بین المللی ، محصولات خود را صادر کنند .بازاریابی جهانی خیارشور، روی دو جامعه هدف خرده فروشی و عمده فروشی متمرکز شده است . بسیاری از شرکت های صادرکننده در بازاریابی دیجیتال متمرکز شده اند و از این طریق مشاهده گردیده ، که هرساله حداقل پانزده درصد فروش سنتی افت و کاهش پیدا کرده است . برای خرید ترشی می توانید با فروشندگان عمده در بازار باسکول به صورت مستقیم و بدون واسطه ارتباط برقرار کنید.

درحال حاضر صادرات خیارشور به کشور عراق ، کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار زیاد گردیده .خیار شور دبه ای یکی از اقلام پرمصرف بازار صادرات به کشور عراق است . مواردی که در صادرات خیارشور می بایست به آن توجه داشت عبارتند از :

  •  توجه به شاخص سنجش کیفیت از سوی ارگان های مربوطه .
  •  ایجاد تعاریف مشخص از شاخص های سنجش کیفیت خیارشور مورد توافق طرفین .
  •  اجتناب از خرید خیارشور از مراکز نامعتبر و بی نام و نشان به دلیل عدم امکان سنجش کیفیت .
  •  پرهیز از رقابت غیرمنطقی ، که در بسیاری از موارد ، مانع از برگشت پول ها گردیده .
  •  مشخص کردن نرخ تعرفه و قوانین برای افزایش رقابت پذیری تولید کنندگان داخلی و پرهیز از تصمیم های آنی از سوی دولت .

بهترین کشورها برای صادرات خیارشور

باتوجه به بررسی های به عمل آمده کشورهای چین ، کره جنوبی ، ژاپن ، عراق ، امارات و کویت بیشترین ظرفیت واردات از ایران را دارند .از سویی دیگر کشورهای روسیه ، قزاقستان ، آذربایجان ، گرجستان ، ارمنستان ، تاجیکستان ، اسپانیا ، کانادا ، ایتالیا ، سوئیس ، هلند ، بلژیک  و فرانسه جزو متقاضی واردات خیارشور هستند .

از شهرهای تولید کننده خیارشور در ایران می توان از : شیراز ، یزد ، استان فارس ، همدان و استان لرستان نام برد .

فرآیند تولید خیارشور

خط تولید خیارشور از سه بخش عمده ی آماده سازی ، تولید و بسته بندی تشکیل شده است ، که هرکدام مراحل و ماشین آلات خاص خود را دارد .

شستشوی خیار

اولین مرحله در خط تولید خیارشور، آماده سازی خیارهای مورد استفاده در محصول نهایی است . شستشوی خیارها در این مرحله به دو صورت دستی و اتوماتیک صورت می پذیرد .

شستشوی خیارها به صورت اتوماتیک بدین صورت است که ، خیارها وارد وان اولیه شده و پس از آن بر روی نوار نقاله خروجی قرارگرفته و توسط بالابر از وان خارج شده و پس از طی مسیر اولیه وارد وان دوم می شود .

در نهایت خیارهای شسته شده از خروجی دستگاه خارج می شوند .

سورتینگ و جداسازی

یکی از مراحل اولیه در خط خیارشور بخش جداسازی است . بعداز شستشوی خیارها ، با استفاده میزهای استیل ، آماده سازی آنها به انجام می رسد .

بر روی میز سورتینگ توسط نیروی انسانی خیارهای نامناسب و بی کیفیت از آنهائی که برای محصول نهایی مناسب هستند جداسازی می شوند .

بلوئر شیشه

در این مرحله شیشه های خالی وارد دستگاه بلوئر شیشه ، وظیفه ی خارج نمودن اشیاء خارجی از داخل شیشه های خالی و همچنین خشک نمودن آن پس از مرحله شستشوی شیشه است .

پرکردن محتویات

اولین مرحله از پرکردن مواد داخل شیشه ، مواردی همچون سیر، فلفل و برخی از سبزیجات موردنیاز خواهد بود که در انتهای شیشه و به عنوان اولین متریال هآ ریخته می شوند . مرحله بعد پرکن حجمی است ، بدینگونه که خیارها بر روی سینی پرکن قرارگرفته و شیشه های خالی از زیر این سینی عبور می کنند و به صورت حجمی ، شیشه ها پر می شوند .

فرمولاسیون

اصطلاح فرمولاسیون به دستگاهی گفته می شود که مایعات موردنیاز برای ترشیجات و شوریجات تولید می شود . به دلیل محرمانه بودن فرمول مایعی که در خیارشور استفاده می شود ، اطلاعات دقیق تری نمی توان داد . در این مرحله مایع مورد استفاده در خیارشور تولید شده ازطریق محلول ریز دوش ، داخل ظروفی که به صورت کامل از خیار پر شده اند ، ریخته می شوند .

فشرده سازی

بعداز اینکه شیشه ها از محلول مایع پ شدند ، ازطریق دستگاهی ، محتویات فشرده شده و آماده در گذاری می شوند . ( به این دستگاه پلاگر می گویند ) .

تونل پاستوریزه

یکی از مهمترین مراحل که در تهیه بیشتر محصولات غذایی وجود دارد ، پاستوریزه کردن محصول نهایی است .بطور کلی حرارت دادن محصول تا درجه حرارتی قبل از نقطه ی جوش و ازبین بردن میکروب ها و تمامی عوامل بیماری زای آن را پاستوریزه نمودن می گویند . همچنین تونل های پاستور ، عمل سرد کردن را نیز انجام می دهند .

بسته بندی

بعداز تولید شدن محصول نهایی ، خیارشور باید به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز در یک فضای تاریک قرارگیرد تا آماده ی مصرف شوند .برای صادرات خیارشور بسته بندی از اهمیت خاصی برخوردار است,مراحل بسته بندی خود شامل چندین بخش می شود که از ماشین آلات غلاف زنی ، دربندی ، جت پرینتر و شیرینگ پک استفاده می گردد .

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب صادرات مواد غذایی را مطالعه کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا