صادرات تخمه آفتابگردون

صادرات تخمه آفتابگردان

صادرات تخمه آفتابگردان

صادرات تخمه آفتابگردان، یکی از لاین های تجاری ایران محسوب می شود. در واقع تخمه آفتابگردان به عنوان یکی از پرطرفدارترین تنقلات در سراسر دنیا شناخته شده و ایران در زمینه ی تولید این دانه ی مقوی و خوشمزه علاوه بر این که به خودکفایی کامل رسیده است، می تواند برای صادرات آن به سایر کشورها با تولید کنندگان این دانه ی خوشمزه در جهان رقابت کند. البته کاربردهای تخمه آفتابگردان تنها معطوف به همین مغز تخمه نمی شود و در زمینه های مختلف دیگری نیز می توان از آن استفاده کرد. مثلا یکی از مهم ترین کاربردهای این دانه ی خوشمزه، روغنی است که از آن گرفته می شود. روغن دانه ی آفتابگردان به حدی مفید است که خیلی از افراد در پخت و پز معمولی خود از این روغن استفاده می نمایند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

صادرات تخمه آفتابگردان نیز همانند هر لاین صادراتی دیگر باید بر طبق قوانین و ضوابط کشور مبدا و مقصد انجام شود. خوشبختانه صادرات تخمه آفتابگردان از آنجایی که عموما به صورت بوداده انجام می شود، معمولا جزو صادرات محصولات پر ریسک محسوب نمی شود؛ اما به هر حال کشورهای همسایه، همیشه جزو بهترین گزینه ها برای تجارت خواهند بود. برای صادرات تخمه آفتابگردان نیز همانند هر صادرات دیگری، شما نیاز دارید که یک بازاریابی صادراتی اصولی و درست در کشور مقصد داشته باشید تا بتوانید مشتریان خوب خود را بیابید. البته کیفیت تخمه های آفتابگردان ایرانی در حدی است که بتواند طرفداران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب نماید اما چیزی که این وسط مانع یک فروش درست و پرسود برای تجار ایرانی در زمینه ی صادرات تخمه آفتابگردان می شود، تحریم هایی است که آمریکا بر علیه ایران ایجاد کرده. طبیعتا این تحریم ها همانند سدی هستند که در مقابل تمامی کشورها برای برقراری ارتباط تجاری با ایران قرار گرفته اند و مانع شکل گرفتن این ارتباط تجاری می شوند. با این تفاسیر دست بازرگانان و تجار ایرانی همچنان برای صادرات تخمه آفتابگردان به کشورهای نزدیکی همچون عراق کاملا باز است و تجارت با این کشور، همیشه برای ایران ارزآوری خوبی را داشته و خواهد داشت.

اگر از موضوع بازاریابی بگذریم، به این موضوع می رسیم که برای صادرات تخمه آفتابگردان، شما علاوه بر یک بازاریابی اصولی و درست، به یک بسته بندی شیک و استاندارد نیز نیاز دارید. همانطور که می دانید یک عامل مهم در موفقیت صادرات یک محصول، کیفیت بالای خود محصول در کنار یک بسته بندی استاندارد و با کیفیت است. البته گاهی اوقات اتفاق می افتد که صادرات تخمه آفتابگردان به صورت فله ای انجام می شود. که تحت همین شرایط هم باید به کیفیت تخمه آفتابگردان فله در حد استاندارد، دقت کافی شود. البته که رتبه ی اول صادرات تخمه در جهان به کشور رومانی تعلق می گیرد و بعد از آن، کشورهایی مانند چین، فرانسه، آمریکا و بلغارستان قرار دارند. بنابراین نمی توانیم ادعا کنیم که ایران هم جزو کشورهای بزرگ صادر کننده ی تخمه آفتابگردان در جهان است اما به هر حال تولیدات داخلی این دانه در ایران به حدی است که پس از تامین نیاز بازار داخلی، به بازار خارجی نیز راه پیدا کند. در ادامه درباره ی ابعاد مختلف صادرات تخمه آفتابگردان بیشتر برایتان صحبت خواهیم کرد، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی را مطالعه کنید.

صادرات تخمه آفتابگردان به عراق

نه تنها صادرات تخمه آفتابگردان به عراق، بلکه صادرات هر محصول دیگری به عراق می تواند یکی از تجارت های پرسود برای تجار ایرانی باشد. همان طور که می دانید عراق یک کشور جنگ زده است که آسیب های جدی زیادی بر اثر این جنگ ها بر تن اقتصاد و سیاست و تجارت این کشور وارد شده. متاسفانه یا خوشبختانه این موضوع، بازار داخلی عراق را به یکی بهترین و نزدیک ترین گزینه ها برای صادرات انواع کالا و محصول برای ایران،تبدیل نموده است. یکی از همین نمونه ها، صادرات تخمه آفتابگردان به عراق است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به عراق را مطالعه کنید.

علاوه بر شرایط بد اقتصادی، سیاسی و تجاری عراق، دلیل دیگری نیز وجود دارد که عراق را به یکی از بهترین گزینه های تجارت برای بازرگانان ایرانی تبدیل کرده است؛ در واقع عراق یکی از همسایگان نزدیک ایران است و بزرگ ترین و طولانی ترین مرز خاکی مشترک را با ایران دارد. این مرز طولانی و امن، شرایط را نه تنها برای صادرات تخمه آفتابگردان بلکه برای صادرات محصولات و خدمات دیگر نیز فراهم می کند. بنابراین مشکلاتی که ممکن است در مسیر صادرات تخمه آفتابگردان به عراق وجود داشته باشد، آنقدر جدی نخواهد بود. البته که موارد ذکر شده، می توانند بستر مناسبی را برای صادرات تخمه آفتابگردان فراهم کنند اما این دلیل نمی شود که بازرگانان ایرانی برای این صادرات، خارج از چهارچوب استاندارد و تعیین شده بر طبق قوانین، عمل نمایند.

صادرات تخمه هندوانه

صادرات تخمه هندوانه نیز در کنار صادرات تخمه آفتابگردان، یکی از لاین های تجاری ایران است. رونق صادرات این محصول در ایران به سال های اخیر بر میگردد و خوشبختانه با اقبال خوبی هم مواجه شده است. صادرات تخمه هندوانه معمولا می تواند در سه حالت متنوع انجام شود؛ تخمه هندوانه ژاپنی، تخمه هندوانه بو داده و تخمه هندوانه خام. در بین این موارد تخمه هندوانه ژاپنی از پرطرفدارترین انواع تخمه هندوانه می باشد. این تخمه در کیفیت های مختلفی در ایران تولید می شود و می تواند به سایر کشورها نیز صادر شود.

صادرات تخمه هندوانه نیز با توجه به مواردی که در ارتباط با صادرات تخمه آفتابگردان ذکر کردیم، باید بر طبق اصول و استانداردهای تعیین شده انجام شود. بهداشتی و استاندارد بودن بسته بندی این محصولات، از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر صادرات این محصول خواهند بود. این محصولات نیز مانند تخمه آفتابگردان می توانند به صورت بسته بندی و یا فله ای به کشورهای دیگر صادر شوند. البته که قیمت تخمه هندوانه به صورت بسته بندی به مراتب بالاتر از قیمت تخمه هندوانه به صورت فله خواهد بود. برای صادرات تخمه هندوانه، معمولا از نوع خام و بونداده ی آن استقبال بیشتری می شود. اما با این حال این تخمه ها می توانند در طعم های زعفرانی، نمکی و آویشنی و به صورت بوداده نیز تولید و توزیع شوند. در نهایت اگر قصد فعالیت در زمینه ی صادرات انواع تخمه ی ایرانی را دارید، بهتر است بدانید که در صادرات این محصولات، کیفیت بالا حرف اول را می زند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات خشکبار را مطالعه کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا