صادرات به ژاپن

صادرات به ژاپن

صادرات به ژاپن

مبحث صادرات به ژاپن می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین ابعاد صادرات ایران معرفی شود. ژاپن یک کشور در آسیای شرقی است که در اقیانوس آرام واقع است. این کشور یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین اقتصادهای جهان بوده که تجارت با این کشور میتواند مورد توجه اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران قرار گیرد. وجود کشور ژاپن در اقیانوس آرام باعث شده این کشور به لحاظ مرزی، دارای مرزهای آبی بسیار پرتردد و قدرتمندی باشد. دورتادور ژاپن در آب قرار دارد اما با این حال این کشور با کشورهایی مانند کره‌ جنوبی، کره‌ شمالی، چین و روسیه همسایه است. نکته‌ی جالب درباره وسعت ژاپن این است که این کشور در گذشته، در آن سوی آب‌های آرام نیز ادامه داشته است تا اینکه در جریان جنگ جهانی دوم، تمامی این بقایا را از دست داده و حالا وسعت آن تنها به بخش داخلی اقیانوس آرام محدود شده است. با این حال ژاپن یکی از پر‌جمعیت‌ترین کشورهای جهان بوده که پایتختی به نام توکیو با سیزده میلیون نفر جمعیت دارد. توکیو یکی از گران قیمت‌ترین پایتخت‌های دنیاست که سالانه توریست‌های زیادی را به سمت خود جذب میکند.

اما در زمینه صادرات به ژاپن باید بگوییم که رابطه ایران و ژاپن یک رابطه‌ی تجاری بسیار خوب است. با این اوصاف، صادرات به این کشور هم با توجه به شرایط بحرانی ایران به لحاظ اقتصادی و تحریم‌ها، دارای مشکلات خاص خودش است. البته صادرات به ژاپن نه تنها برای ایران بلکه برای تمامی کشورهای دنیا امکان‌پذیر است چرا که این کشور دارای منابع طبیعی بسیار محدودی بوده که این موضوع باعث شده تولیدات داخلی آن نتواند کفاف نیازهای بازار را بدهد، از این رو واردات انواع محصولات و صنایع غذایی و غیره، به مهم‌ترین منبع تامین نیازهای داخلی این کشور تبدیل شده است.

گفتیم که ژاپن دارای منابع محدودی بوده و تمام خاکی که در این کشور است یا آتشفشانی است و یا کوهستانی که قابلیت کشت هیچ گونه ماده غذایی و بهره‌برداری از آنها وجود ندارد. با این حال ژاپن تمام تمرکز خود را بر روی سرمایه‌گذاری در پیشرفت فناوری گذاشته است. که خوب در این زمینه بسیار موفقیت‌آمیز نیز عمل کرده. عملکرد ژاپن در سرمایه‌گذاری‌ برای پیشرفت فناوری قابل توجه می باشد و همین موضوع این کشور را به قطب اصلی و فعال صنعت و تکنولوژی در دنیا تبدیل کرده است.

برای صادرات به ژاپن، ایران طبیعتا در شرایط مناسبی نیست. اما با این حال محصولاتی مانند آمبولانس غیر‌هیبریدی، دسته‌های الیاف مصنوعی، کاتالیزورهای تقویت شده با نیکل، انواع الیاف اپتیکی به غیر از انواع آماده آنها، قطعات مختلف جدا شده برای تولید انواع خودرو مانند خودروهای سواری، کویل‌های آلومینیومی، انواع القاکننده ها، محورهای محرک با دیفرانسیل، انواع موتورهای پیستونی درون سوز و غیره در لیست اقلامی قرار می‌گیرند که در مسیر صادرات به ژاپن هستند. اما صادرات به ژاپن در ابعاد جهانی شامل موارد مهم تری نیز می شود که در این صادرات کشورهایی مانند آمریکا، چین و کره‌ی جنوبی، نقش مهمی را ایفا می کنند. بنابراین در زمینه ی ابعاد جهانی صادرات به ژاپن میتوانیم به مواد معدنی مانند نفت خام، گازهای طبیعی، سنگ آهن و کنسانتره، قیر و زغال سنگ، انواع مدارهای مجتمع الکترونیک غیر از پردازنده‌ها و کنترل‌کننده‌ها، انواع تلفن همراه، انواع دارو، سنگ مس، سایر روغن ها و گاز پروپان اشاره نماییم. البته که صادرات ژاپن نیز در ابعاد بسیار وسیعی به دنیا انجام می‌شود که در ادامه مقاله بیشتر درباره‌ی آنها صحبت خواهیم کرد. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با روال صادرات به ژاپن و سایر فعالیت‌های تجاری این کشور، تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

صادرات انار به ژاپن

صادرات انار به ژاپن یکی از فعالترین لاین های صادراتی ایران به این کشور است. انار ساوه یکی از معروف‌ترین انارهای ایرانی است که خوشبختانه تولیدات داخلی آن، علاوه بر اشباع بازار داخلی و تامین این نیازها، به صادرات کشورهای دیگر نیز می‌رسد. خوشبختانه ظرفیت بازار ژاپن برای دریافت انار ساوه ایرانی بسیار بالا بوده و این محصول در ژاپن دارای طرفداران مخصوص به خود است. خوشبختانه صادرات انار به ژاپن با توجه به اینکه جمعیت این کشور بسیار زیاد است، در حجم بسیار بالایی انجام می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات انار ایران را مطالعه کنید.

برای صادرات انار به ژاپن نیز مانند تمامی روندهای صادراتی دیگر باید یک سری اصول و استانداردها رعایت شود. یکی از مهم‌ترین عواملی که در صادرات به ژاپن برای محصولی مانند انار باید رعایت شود، موضوع سالم بودن محصول است. علاوه بر اینکه، کیفیت محصول در صادرات آن حرف اول را میزند، کشورهایی مانند ژاپن که به عنوان کشورهای پیشرفته در کل دنیا فعالیت زیادی دارند، حساسیت زیادی بر روی کیفیت و سلامت محصول خواهند داشت. از این رو رعایت این اصل به عنوان یکی از مهم ترین اصول صادرات انار به ژاپن تبدیل شده است.

تعیین قیمت انار در ژاپن نیز در گرو موارد مختلفی است. مواردی مانند هزینه‌های مربوط به حمل و نقل، هزینه های گمرکی و مربوط به ترخیص کالا از گمرک، هزینه‌های مربوط به بسته بندی و واسطه‌گری و غیره، همگی مواردی هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی قیمت نهایی انار در ژاپن تاثیر می‌گذارند.

صادرات ژاپن

چین یکی از مهم تری کشورهای هدف صادرات ژاپن به حساب می آید. در واقع چین، بزرگ‌ترین شریک تجاری این کشور محسوب می‌شود که درصد صادرات ژاپن به این کشور به صورت سالانه بیشتر و بیشتر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. محصولات صادراتی کشور ژاپن شامل مواردی همچون تجهیزات مربوط به حمل و نقل، انواع ماشین‌آلات، انواع مواد شیمیایی. مواد معدنی، فلزات، انواع محصولات گیاهی و منسوجات، پلاستیک و لاستیک، انواع محصولات حیوانی و مواد غذایی، سنگ و شیشه، کالای کاغذی، انواع سازه‌ها، کفش و کلاه، انواع محصولات پوشیدنی، فلزات گرانبها، پوست انواع حیوانات، محصولات چوبی و اشیاء هنری و عتیقه می شود.

این محموله‌های صادراتی که در مسیر صادرات ژاپن قرار میگیرند معمولا به مقصد کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، پرتغال، انگلیس و ایتالیا می باشند. اما می توان از چین و آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین شرکای تجاری این کشور نام برد که درصد عظیمی از صادرات سالانه ژاپن را به خود اختصاص داده اند. علاوه بر این نیاز است بدانید که دو کشور آمریکا و چین، در مسیر سرمایه‌گذاری‌های عظیم بر روی پیشرفت صنعت و فناوری در ژاپن، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا