صادرات به لبنان

صادرات به لبنان

صادرات به لبنان

با توجه به اینکه کشور لبنان دارای صنعت و اقتصاد فعالی نیست کشورهای زیادی تمایل به صادرات به لبنان دارند و این موضوع سبب می شود بسیاری از محصولات و کالاهای اساسی در این کشور فروخته شود. درآمد سالانه این کشور نشان دهنده این مطلب است که رفاه در آن در حد متوسط روبه بالا می باشد؛ در نتیجه قدرت خرید مردم بالا است و می توان انواع کالا و محصولات را در بازارهای آن به فروش رساند. این کشور در اغلب موارد هیچ گونه تولیدی ندارد و تا حد زیادی وابسته به واردات است که این موضوع سبب شده این کشور عربی به بهترین مقصد برای صادرات تبدیل شود. عمده ترین بخش هایی که اقتصاد این کشور را تامین می کنند شامل بخش خدمات بانکی، توریسم، هتل داری، رستوران داری، استارتاپ ها، بیمه، بازرگانی و فناوری اطلاعات است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات ایران را مطالعه نمایید.

لیست کالا صادراتی به لبنان

بیشترین حجم صادرات به لبنان شامل کشورهای عربی، آسیایی و ایران است. مهم ترین اقلام صادراتی ایران به این کشور شامل پسته، پودر سیب زمینی، کشمش، انواع مخمرها، میله های فولادی و آهنی، انواع کفپوش و آرد می باشد. همچنین در سال های اخیر زیرساخت ها، شرایط مطلوب و مناسبی برای صادرات کالا  به لبنان فراهم شده است. با وجود این شرایط انتظار می رود تجارت با این کشور تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

همچنین کالا و محصولات فراوانی وجود دارند که می توانند در لیست کالا صادراتی به لبنان جای بگیرند که انواع گوناگون این کالا عموما اقلامی هستند که در این کشور تولید نمی شوند یا اینکه با حجم کمی تولید می شوند؛ با این وجود از محبوبیت خاصی در نزد شهروندان لبنانی برخوردارند و در اصطلاح عامیانه برای دست یابی به آن ها سرو دست می شکنند. از جمله اقلامی که می توان به این لیست اضافه کرد شامل انواع خشکبار ایرانی، فرش ایرانی، خودرو و قطعات مربوطه، محصولات دانش بنیان، تجهیزات پزشکی، تجهیزات فنی و مهندسی می باشند.

نکته: لبنان دارای آب و هوای بسیار مطلوب و عالی است و منظره ها و جاذبه های تاریخی، مذهبی و طبیعی به فراوانی در این سرزمین یافت می شوند و به همین دلیل کشور ما به دنبال همکاری در حوزه گردشگری با این کشور می باشد.

زیر ساخت های لازم جهت صادرات به لبنان

تجارت یک مبحث پیچیده و مهم است و شامل تمامی جنبه های اقتصاد و صنعت می باشد. بنابراین برای ایجاد یک تجارت قوی و کارآمد با سایر کشورها لازم است شرایط و زیر ساخت هایی مهیا و آماده شوند تا این کار با سهولت انجام شود. در کشور ما نیز برای صادرات به لبنان چنین شرایطی آماده شده است که شامل موارد ذیل می باشند.

۱: راه اندازی خطوط حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی.

۲: ایجاد شرایطی برای صادرات مستقیم و بدونه واسطه به این کشور.

۳: تاسیس و راه اندازی شعبه هایی از بانک های معتبر ایرانی در این کشور.

۴: تاسیس یک دفتر تجاری مهم در پایتخت این کشور.

۵: اعزام هیات های تجاری به منظور رایزنی درباره فرستادن کالا و محصولات به این کشور.

۶: برپایی نمایشگاه های بزرگ از کالاهای ایرانی در شهر های مختلف این کشور.

۷: شرکت در نمایشگاه های بین المللی که در این کشور برپا شده اند.

۸: تبادل هیات های تجاری و امضاء قراردادهای مهم و بلند مدت در زمینه صادرات.

۹: ایجاد موقعیت های مناسب برای تجار لبنانی جهت خرید کالا و محصولات ایرانی.

موانع و مشکلات صادرات به لبنان

قطعا تجارت با هر کشوری مشکلات خاص خود را به همراه دارد و در خصوص صادرات کالا به لبنان نیز مشکلات و موانعی وجود دارد که سعی شده است تا این موانع برطرف شوند؛ با این حال برخی از مشکلات هنور وجود دارند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

۱: مشکلاتی که در پی تحریم های بانکی سبب شده است تا فعالیت شعبه های بانک های ایرانی محدود شود.

۲: برآورده نشدن انتظارات تجار ایرانی و لبنانی از طرف بانک ها به دلیل تحریم ها.

۳: وجود مشکلاتی در زمینه حمل و نقل که به دلیل مسائل سیاسی در منطقه خاورمیانه به وجود آمده اند.

۴: هزینه بر بودن حل مشکلات حمل و نقل و یا انتخاب یک راه جدید برای فرستادن کالا به این کشور.

۵: تحولات سیاسی به وجود آمده در این کشور که فرستادن کالا را به این کشور دچار مشکل کرده است.

۶: بروز مشکلاتی در زمینه بازاریابی و دستیابی به بازارهای مهم این کشور.

۷: هزینه های بالا برای تاسیس بنگاه های ایرانی در خاک این کشور.

اقدامات لازم جهت افزایش حجم صادرات به لبنان

به دلیل شرایط خاصی که این کشور آسیایی عربی در منطقه دارد و با توجه به شرایط تقریبا نامساعدی که در امر تولیدات کالا و محصولات دارد لذا دست یابی به بازارهای این کشور برای تجار ایرانی حائز اهمیت است. از این رو برای بهبود شرایط صادرات به لبنان اقداماتی مهم صورت گرفته است؛ از جمله: هیئت ایرانی اعزام شده به لبنان با رایزنی های خود توانستند مسئولان اقتصادی این کشور را قانع کنند تا میزان تعرفه ها را تا حد زیادی کاهش دهند. از سویی دیگر کشور ما نیز متعهد شده است که تعرفه گمرکی و سایر هزینه های جانبی را تا حد مطلوبی کاهش دهد. همچنین تفاهم نامه و موافقت نامه های زیادی در زمینه صادرات کالای ایرانی به این کشور انجام گرفته یا در دست انجام و امضاء می باشند.
اقدام بعدی که صورت گرفته است مربوط به ایجاد کمیسیون های عالی مشترک بین دو کشور است؛ این کمیسیون ها وظیفه دارند تا نهاد های دولتی و بخش خصوصی دو کشور را در فاصله های زمانی و مکانی مشخص با هم هماهنگ کنند. این هماهنگی سبب خواهد شد تا مشکلات اقتصادی دو کشور بررسی و در جهت رفع آن ها اقدامات اساسی انجام بگیرد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا