صادرات بادمجان

صادرات بادمجان

صادرات بادمجان

صادرات بادمجان یکی از معاملات پر رونق در بازارهای بین ‌المللی است که در سال های گذشته نیز برای بازار صادراتی ایران توانسته است ارزآوری خوبی داشته باشد. بادمجان صادراتی با کیفیت بسیار بالا در مزارع و گلخانه ها پرورش داده می شود. بادمجان یک صیفی جات است که در راستای سایر صیفی جات نظیر گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، طالبی و نظایر اینها جزو محصولات صادراتی ایران دسته بندی می شود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

نکات مهم درباره صادرات بادمجان

صادرات بادمجان یکی از معاملات پر رونق در بازارهای بین ‌المللی است. بادمجان صادراتی با کیفیت بسیار بالا در مزارع و گلخانه ها پرورش داده می شود. بادمجان یک صیفی جات است که در راستای سایر صیفی جات نظیر گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، طالبی و نظایر اینها جزو محصولات صادراتی ایران دسته بندی می شود.
برخی از انواع بادمجان صادراتی در یک منطقه جزو صیفی جات بومی به شمار می روند و کیفیت فوق العاده خوبی دارند. این بادمجان ها قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را دارا می باشند.
برخی از انواع بادمجان صادراتی در نواحی گرمسیری رشد می کنند. شهرهایی که امکان پرورش بادمجان صادراتی را در زمین های کشاورزی ندارند، کشت گلخانه ای را توسعه داده اند. در این نواحی، صادرات بادمجان گلخانه ای رواج دارد.
همانند صادرات میوه ها و سبزیجات تازه، برای صادرات بادمجان هم باید به یک سری قوانین و دستورالعمل ها توجه کرد. مشتریان خارجی به سمت خرید محصولات مرغوب تر و تازه گرایش دارند، بنابراین کشاورزان زمانی موفق ‌تر خواهند بود که تمام اصول یک کشاورزی سالم را برای پرورش انواع بادمجان صادراتی به کار ببرند.
صادرات بادمجان در انواع مختلف از نژادهای متفاوت این خوراکی انجام می‌شود. در بازار خرید و فروش انواع بادمجان، با بادمجان های مشکی، قرمز، بادمجان سفید روبه رو هستید. همچنین بادمجان ها از نظر شکل ظاهری هم با یکدیگر فرق دارند. برخی از انواع بادمجان صادراتی، دراز و کشیده هستند و برخی دیگر از بادمجان، شبیه به تخم مرغ است و برخی دیگر به نام بادمجان دلمه ای شهرت دارند.
صادرات بادمجان در جایگاه یک ماده مغذی برای تهیه انواع غذاها و ترشیجات قابل توجه است. این صیفی جات حاوی برخی از ویتامین‌ها و املاح معدنی است و کشورهایی که امکان پرورش صیفی جات و سبزیجات را ندارند، متقاضی خرید بادمجان صادراتی از ایران می باشند.
یکی از بزرگترین بازارهای اروپا برای صادرات بادمجان، کشور روسیه است. بادمجان صادراتی همچنین به کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس نظیر امارات و کشور عراق نیز صادر می‌شود. البته سایر کشورهای خاورمیانه نیز متقاضی خرید بادمجان صادراتی ایران هستند.

بسته بندی مناسب بادمجان صادراتی

از نکات بسیار مهم در زمینه ی صادرات توجه بسیار دقیق به تمامی فرآیند ها از زمان برداشت محصول تا بسته بندی صادراتی و ارسال به مقصد می باشد. در هنگام برداشت این محصول باید توجه کافی داشت تا از زخمی شدن یا ایجاد فشار بر روی محصول جلوگیری شود. به علت طول مدت بالای زمان آماده شدن تا رسیدن به بازار مصرف اگر در هنگام برداشت، محصول دچار آسیب فیزیکی شود احتمال خرابی کل بار در اثر فساد باکتریایی در طول مدت زمان رسیدن به مقصد بسیار بالا می رود که باعث به وجود آمدن خسارات بسیار زیادی می شود. ایجاد فشار بر روی پوسته بادمجان باعث چروکیدگی و خرابی محصول و افت شدید قیمت آن در بازار مقصد می شود. پس هنگام بسته بندی باید مراقب بود تا از فشرده شدن بیش از حد محصولات کنار هم جلوگیری شود.

معمولا برای بسته بندی بادمجان برای صادرات از نایلون های نانو استفاده می شود تا میزان زمان تازگی و سالم ماندن محصول را افزایش دهند. سبد های پلاستیکی و کارتن های سه لایه بهترین گزینه های پیش رو برای صادرکنندگان ایرانی به شمار می روند. استفاده از نبشی های استاندارد و پالت های پلاستیک نیز در پایان بسته بندی از ملزومات کار صادرات بادمجان به شمار می روند. این نوع بسته بندی بیشتر برای صادرات به  کشورهایی همچون روسیه، قطر، کویت، امارات و عمان که قوانین سخت گیرانه ای برای واردات کالا دارند استفاده می شود.  البته برای بازارهایی مانند عراق معمولا از بسته بندی های معمولی که برای بازار داخلی استفاده می شود که هزینه ی کمتری دارند.

صادرات بادمجان

درباره صادرات بادمجان به روسیه بیشتر بدانیم

یکی از کشورهای مهم در جهان که همواره متقاضی خرید میوه و سبزیجات از ایران بوده، کشور روسیه است. مناطق پهناوری از این کشور در شرایط سردسیر قرار دارند و بنابراین امکان کاشت و پرورش میوه و سبزیجات تازه را ندارند. بدیهی است که صادرات بادمجان ایرانی به روسیه بسیار پر درآمد باشد؛ به شرطی که ضوابط و شرایط لازم به طور کامل فراهم گردد.
شرکت های صادراتی مختلف در ایران در حوزه صادرات بادمجان به روسیه فعالیت می کنند. بازرگانان کشور روسیه با مکاتبات پیوسته با این شرکت ها، مرغوب ترین گونه های بادمجان را سفارش می دهند. بادمجان صادراتی به طور مستقیم از تولید کننده خریداری می‌شود و پس از بسته بندی اصولی و استاندارد برای فروش به شرکت‌ های روسی آماده می گردد.
علاوه بر کشور روسیه، سایر کشورهای حوزه CIS و شرق اروپا هم خواهان خرید بادمجان صادراتی از ایران هستند. با شروع فصل پاییز در ایران فصل صادرات به روسیه در زمینه محصولات کشاورزی نیز فرا می رسد. به طور معمول از نیمه دوم آبان ماه بسیاری از محصولات مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه و سایر محصولات صیفی به این کشور صادر می شود. بازار مواد غذایی روسیه دارای رقبای خارجی بسیار بزرگی همچون کشور هلند، اسپانیا و چین می باشد که بسیاری از محصولات غذایی و مخصوصا میوه و تره بار از این کشورها به روسیه صادر می شود. تاجران ایرانی در سال های اخیر با فعالیت بیشتر در بازار روسیه در پی بدست آوردن سهمی از این بازار بزرگ هستند که رسیدن به این هدف تنها با برنامه ریزی دقیق امکان پذیر است. بادمجان نیز یکی از کالاهایی است که در فصل پاییز و زمستان در مناطق جنوبی کشور به خوبی کشت می شود و صادرات بادمجان به بازار روسیه در این فصل بسیار رونق می گیرد.

چالش ها و مشکلات صادرات بادمجان به روسیه

برای صادرات بادمجان به روسیه معمولاً مشکلات و چالش هایی وجود دارد. اولین و اصلی ترین مشکل در این راه، برنامه ریزی دقیق و تامین منابع لازم برای حمل و نقل سالم انواع بادمجان است.
هزینه های حمل و نقل صادراتی بادمجان برای کشور روسیه تقریباً قابل توجه است. از هر روشی که برای صادرات انواع بادمجان به روسیه استفاده شود، هزینه نهایی، بسیار گران تر تمام خواهد شد.
برای حمل انواع بادمجان برای صادرات به روسیه نیاز به وسایل نقلیه استاندارد مجهز به کانتینرهای یخچال دار است. این تجهیزات نیازمند هزینه های خاصی هستند و ماشین های مخصوص باید به کار رود. این وسایل نقلیه معمولاً مسافت زیادی را از شهر تولید کننده تا گمرک و بندر مربوطه باید طی کنند. در این مسافت، بادمجان‌ها حتی نباید کوچکترین آسیبی ببینند.
مشکل دیگری که برای صادرات بادمجان به روسیه وجود دارد، عدم توجه تولید کننده به برندسازی یا معرفی محصول در بازار خارجی است. از آنجایی که کشور روسیه، پیشرفته و صنعتی است، در خرید محصولات خارجی بسیار حساس و دقیق است.
برخی از بازرگانان ایرانی دقت لازم را برای شناخت دقیق بازار هدف و مذاکره مثبت با مشتری انجام نمی دهند. این باعث می شود که مشتریان خاص در روسیه از دست بروند.

صادرات بادمجان به عراق

یکی دیگر از بازارهای پرطرفدار برای خرید بادمجان صادراتی ایران، این بار در جنوب و غرب کشور قرار دارد. کشورهای عراق و امارات دو بازار پر تقاضا برای صادرات بادمجان هستند.
صادرات بادمجان به کشور عراق معمولاً از مرز کردستان انجام می ‌شود. البته ممکن است پایانه‌های مرزی دیگر در این منطقه برای صادرات انتخاب شوند که بستگی به انجام مراحل گمرکی دارد.
برای صادرات بادمجان به عراق باید بازارهای عمده فروشی میوه و صیفی جات در کشور عراق را بشناسید. ارسال بادمجان صادراتی به کشور عراق تقریباً ساده تر از صادر کردن بادمجان ها به روسیه است. پایانه مرزی با کشور عراق، بیشتر در دسترس قرار دارد و همکاری تاجران ایرانی و تجار عراقی برای خرید و فروش کالا و ترخیص کالاهای گمرکی به مراتب ساده تر از صادرات به کشور روسیه می باشد.
برای موفقیت در صادرات بادمجان به عراق باید خریدار ثابت پیدا کنید و بر سر قیمت و روش های حمل و نقل یا سایر هزینه ها به توافق برسید. اگر چه کشور عراق یک بازار خوب برای بادمجان صادراتی است اما در این باره هم باید کاملاً هوشمندانه عمل کنید. انواع بادمجان گلخانه ‌ای یا بادمجان هایی که در مزرعه کاشت شده برای صادرات به عراق مناسب هستند.

ترفندهایی برای موفقیت در صادرات بادمجان

بادمجان ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس و بسیاری از کشورهای اروپایی طرفداران زیادی دارد. شرکت های بازرگانی در رقابت شدیدی برای صادرات بادمجان به روسیه و عراق با یکدیگر  هستند. در این میان توجه به برخی نکات برای موفقیت در صادرات انواع بادمجان به کشورهای خارجی ضرورت دارد.
همانند صادرات انواع میوه و سبزیجات برای صادرات بادمجان هم نیاز به شناسایی رقبای داخلی و بازارهای خارجی است. یک تیم بازرگانی قوی باید تحلیل دقیقی از بازار هدف داشته باشد و بتواند مکاتبات خرید و فروش را به زبان کشور مبدأ و با یک برنامه ریزی حساب شده انجام دهد.
رعایت قوانین گمرکی و قوانین صادراتی هم اصلی کشور مبدأ و هم از سوی کشور مقصد ضرورت دارد.
برای موفقیت در صادرات انواع بادمجان باید به نیاز کشور خریدار توجه کنید. انواع بادمجان را با کیفیت فوق العاده بالا، سالم و بی عیب و نقص تامین نمایید. بازرسی انواع بادمجان که از زمین یا گلخانه تهیه می شوند بر عهده فروشنده است.
معمولاً برای صادرات میوه و سبزیجات، نماینده ای از شرکت خریدار و شرکت فروشنده بر سر مذاکره حاضر می شود. نمونه های صادراتی به خریدار ارائه می‌شود و در صورت رضایت، سفارش ثبت خواهد شد.
مشتریان در کشور روسیه برای خرید سبزیجات، میوه‌ها و صیفی جات بسیار حساس و سخت گیر هستند. برای سفارشی که شامل چندین هزار تن بادمجان صادراتی است، تمام محموله از طریق شرکت خریدار، کنترل می شود.
برای کسب اعتماد کشورهای خارجی برای خرید بادمجان صادراتی ایرانی باید پیوسته و دقیق عمل کنید. ارائه مشاوره و خدمات پشتیبانی محصول صادراتی، نشان ‌دهنده حرفه‌ای بودن یک شرکت بازرگانی می باشد.
در این میان نباید از نحوه صحیح بسته بندی در صادرات بادمجان غافل بود. هنگام حمل و نقل در داخل کشور یا حمل و نقل به کشور مقصد، بادمجان‌ ها نباید کوچکترین آسیبی ببینند. معمولاً بسته بندی داخل پالت های چوبی یا پالت های پلاستیکی مقاوم برای این کار توصیه می شود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا