شرکت‌های صادراتی

شرکت های صادراتی

شرکت های صادراتی مواد غذایی

پایه و اساس شرکت های صادراتی در طولانی مدت نتیجه رعایت قوانین تجاری می باشد که مدیریت این راه و کنترل اجرای قوانین توسط مدیران خبره انجام می گردد. این شرکت ها در زمینه های گوناگونی مشغول به فعالیت می باشند و هر کدام  در جزییات دارای قوانین متفاوتی هستند شرکت های صادراتی مواد غذایی با حفظ و رعایت قوانینی که برای واردات  مواد غذایی در کشورهای مختلف وجود دارد و مداومت در این کار می تواند روابط پایدار طولانی مدتی را در تجارت بین المللی خود داشته باشد.

زمانی که کشورهای وارد کننده  شرکت های صادراتی را در انجام قوانین وضع شده پایبند می بینند و در هنگام تحویل محصولات تمام اصول را رعایت می کنند به گسترش روابط با این شرکت های صادراتی مبادرت می ورزند و این شرکت ها می توانند از بازارهای در دست به بزار های بالقوه دسترسی پیدا نمایند. اجرای تمام قوانین در این شرکت ها توسط افراد خبره و کارشناسان تحصیل کرده در این رابطه انجام می گیرد.

روش های تجارت بین المللی در مورد مواد غذایی متنوع می باشد و لی بهترین و اصولی ترین روش استفاده از شرکت های صادراتی مواد غذایی است که سال ها در این زمنیه تجربه دارند و با تمام قوانین بین المللی کشورهای مختلف آشنایی دارند. پیشرفت این روابط زمانی ایجاد می شود که به صورت مستمر بین شرکت صادراتی و شرکت وارد کننده ارتباط وجود داشته باشد  این ارتباط مداوم می تواند روابط را توسعه بخشد و درآمد بیشتری را به صاحبان شرکت برساند.

اهداف  شرکت های صادراتی در زمینه مواد غذایی                     

این نوع شرکت ها  صادرات انواع محصولات غذایی را مانند محصولات کشاورزی( میوه و انواع سبزیجات) که به صورت غیر بسته بندی است تا مواد غذایی فرآوری شده مانند کنسرو و کنسانتره میوه را شامل می شود. در مورد مواد غذایی بررسی های زیادی انجام می شود زیرا مستقیم بر سلامت انسان تاثیر می گذارد و هرچه کیفیت مواد غذایی بالاتر باشد  و رضایت مصرف کنندگان بیشتر شود، شرکت وارد کننده تمایل بیشتری برای ارتباط با  شرکت های صادراتی خواهد داشت زیرا هدف اصلی را به خوبی رعایت نموده است.

اساسی ترین و مهمترین فعالیت شرکت صادراتی در زمینه مواد غذایی افزایش تنوع در مواد غذایی است که برای صادرات کالا استفاده می شود و راهی برای افزایش بازار است و افزایش کشور های وارد کننده مواد غذایی از دیگر اهداف این شرکت ها می باشد. معمولا کشورهای واردکننده مواد غذایی در مناطقی واقع شده اند که در پرورش محصولات کشاورزی بسیار ضعیف می باشند و در واقع در مکان مناسبی از نظر آب و هوایی برای کشاورزی قرار نگرفته اند. صنایع غذایی به صورت یک شبکه کامل و پیشرفته دارای زنجیره های تامین مواد غذایی می باشند که یکی از آنها وارد کردن مواد غذایی است.

در ایران محصولات کشاورزیاز قبیل زعفران، خرما  و پسته وجود دارد که در خاک ایران به خوبی پرورش می یابد و محصولات مرغوبی را تولید می نماید این محصولات در کشورهای دیگر رشد خوب و مناسبی ندارند و دارای کیفیت محصولات ایرانی نیستند. کشورهایی مانند عراق و افغانستان وارد کننده محصولات غذایی متنوعی می باشند. پسته و دیگر خشکبار ایران طرفداران زیادی در کشورهای وارد کننده دارد و از طرف شرکت های صادراتی به کشورهای مورد نظر وارد می گردد.   

واردات برنج
صادرات گلاب
شرکت های بازرگانی مواد غذایی

وظایف شرکت های صادراتی در زمینه مواد غذایی چیست؟

  • این شرکت ها بازار های مناسب برای واردات مواد غذایی  جستجو می کنند و تمام خدماتی لازم را انجام می دهند.
  • ارائه مشاوره به دلیل وجود افراد خبره و با تجربه  در مورد صادرات مواد غذایی
  • شرکت های صادراتی تمام امور مربوط به حمل محصولات غذایی به مقصد را به عهده می گیرند و تمام امور اداری و مکاتبات لازم در این زمینه را انجام می دهند.
  • انجام مشاوره در زمینه سرمایه گذاری برای محصولات کشاورزی در کشورهای دیگر از جمله وظایف این شرکت ها می باشد.
  •  شرکت های صادراتی به صورت کلی و یا در زمینه مواد غذایی  تمام مواردی که مربوط به ترخیص کالا و مکاتبات گمرکی می باشد را انجام می دهند.
  • نظارت کامل بر استاندارد مواد غذایی مورد نیاز کشور های وارد کننده به عهده این شرکت ها می باشد با رعایت این موازین قانونی روابط گسترده ای ایجاد خواهد شد.

شرکت های صادراتی نیز باید برای پیشرفت، اطلاعات خود را به روز نمایند و خدمات بسیار گسترده و بهتری را از قبل ارائه کنند تا بتوانند ارتباط خود را حفظ نمایند. هرچه میزان خدمات و ارائه آن بهتر باشد توسعه صادرات مواد غذایی نیز بیشتر خواهد شد. لیست شرکت های صادراتی که در این حوزه فعالیت می کنند  قابل دسترس است و  برای انجام خدمات و یا مشاوره می توانید به آن ها مراجعه نمایید.

صادرات کالا در هر کشور را شرکت صادراتی انجام می‌دهد. تاسیس شرکت واردات و صادرات در هر کشوری ضرورت دارد. افراد برای ادامه زندگی نیازمند محصولاتی هستند که ممکن است در کشور خودشان موجود نباشد اما در کشورهای دیگر وجود داشته باشد. برای دسترسی به این محصولات باید آن را از کشورهای دیگر وارد کنند.

در مواردی هم ممکن است محصولاتی در یک کشور تولید شود که علاوه بر تامین مایحتاج جمعیت کشور، مازاد هم داشته باشد و برای تامین اقتصادی بتوان آن را به کشور دیگری صادر کرد. بنابراین هر کشوری برای شکل دادن سیستم اقتصادی خود نیازمند ایجاد شرکت صادراتی است.

شرکت صادراتی بازرگانی

برای تاسیس شرکت صادراتی باید یک شرکت بازرگانی ایجاد کرد. شرکت‌ها انواع مختلف دارند. شرکت صادراتی با مسئولیت‌های محدود مناسب بوده و به صورت سهامی خاص نیز تاسیس می‌شود. این نوع از شرکت، فعالیتی را مبنی بر خدمات مرتبط با بازرگانی ارائه می‌دهد. واردات و صادرات، توزیع کالا، خرید و فروش و اعطای نمایندگی به نمایشگاه‌ها و همایش‌های داخلی و خارجی از موضوعات مربوط به این نوع شرکت‌ها است. واردات در فرهنگ لغت به معنای وارد کردن یک کالا از کشور خود به کشوری دیگر است. صادرات نیز در فرهنگ لغت به معنای ارسال کالا از جایی به جای دیگر یا از کشوری به کشور دیگر است. اگر بخواهیم در خصوص گمرک چنین تعریفی را ارائه دهیم خروج کالا از گمرک را صادرات و ورود کالا به گمرک را واردات می‌گویند.

صادرات از طریق شرکت

شرکت صادرات و واردات سبب حفظ موقعیت رقابتی در بازار جهانی شده و کیفیت محصول را افزایش می‌دهد. وقتی بازار داخلی دچار رکود شد می‌توان از طریق صدور کالا آن را جبران کرد. در شرکت صادراتی، کالاهای وارد و صادر شده به دو صورت قطعی و موقت تقسیم می‌شوند. بر اساس ماده دوم قانون صادرات و واردات، کالاها به سه قسمت کالاهای ممنوع، مجاز و مشروط تقسیم می‌شوند. کالاهای مجاز کالاهایی هستند که نیازمند مجوز نیستند و کالاهای مشروط کالاهایی هستند که برای صدور و ورود آنها نیاز به مجوز است.

ورود و صدور کالاهای ممنوع نیز به دلیل قوانین اسلامی ممانعت دارد. وقتی افراد تصمیم می‌گیرند کالای دولتی یا غیردولتی وارد کنند برای دریافت مجوز ورود کالا به این وزارت مراجعه می‌کند. وقتی فردی به عنوان مسافر به کشور وارد می‌شود علاوه بر بار خود کالای مورد نظر را که جنبه تجاری ندارد با پرداخت گمرک و سود بازرگانی، ترخیص می‌کند.

انواع شرکت صادراتی

مطابق قانون تجارت، شرکت صادراتی به صورت بازرگانی، به هفت شکل، قابل ثبت است. شرکت سهامی، شرکت سهامی با مسئولیت محدود، شرکت نسبی، شرکت تضامنی، شرکت سهامی مختلط، شرکت غیرمختلط سهامی، شرکت تعاونی را شامل می‌شود.

شرکت صادراتی سهامی خاص

شرکت صادراتی به شکل شرکت سهامی خاص، نوعی از شرکت بازرگانی است که همه سرمایه شرکا در آن به سهام تبدیل می‌شود و میزان مسئولیت هر یک از آنها به مقدار سهام وی بستگی دارد. وقتی شرکت در این قالب ثبت شد شرکت ثبت شده امور تجاری را جهت می‌دهد. در این نوع از شرکت صادراتی، تعداد سهامداران نسبت به سهام کمتر است و مجمع عمومی در این شرکت‌ها وجود ندارد. این نوع از شرکت‌های بازرگانی سرمایه‌ای در حدود یک میلیون ریال دارند که از ابتدا ۳۵درصد سرمایه آنها پرداخت می‌شود. پروسه ثبت شرکت صادراتی سهامی خاص در مدت زمان۲۰ روز کاری به طول می‌انجامد. برای ثبت این نوع شرکت باید مدارک شناسایی اعضا، کپی اقرارنامه، گواهی عدم سوء پیشینه، اخذ مجوز و وکالتنامه تنظیم شده ارائه شود.

شرکت صادراتی با مسئولیت محدود

شرکت صادراتی با مسئولیت محدود از شرکت‌هایی است که رواج بیشتری دارد. این نوع شرکت بازرگانی بیشتر بین دوست، آشنا و خانواده تشکیل شده و سرمایه آن به سهام تقسیم نشده و شرکا مربوط به آن به نسبت مبلغ سهام، مسئولیت دارند. شرکت با مسئولیت محدود با دو نفر تشکیل شده و حداقل سرمایه آن در حدود یک میلیون ریال است. در این نوع شرکت تعهد هر فرد در قبال کل سرمایه است. در شرکت صادراتی با مسئولیت محدود، سن مدیر عامل شرکت به صورت حداقلی باید ۲۳ سال باشد. پروسه ثبت این نوع از شرکت در مدت زمان ۳۰ روز کاری طول می‌کشد. برای ثبت این نوع از شرکت صادراتی باید مدارک شناسایی تمام اعضا، گواهی عدم سوء پیشینه، کپی اقرارنامه با امضا سهامداران، دو نسخه از فرم تقاضانامه و اساسنامه با امضای سهامداران و اخذ مجوز در صورت نیاز، ارائه شود.

ارسال مدارک و ثبت شرکت صادراتی

برای ثبت شرکت صادراتی، پس از تهیه مدارک مورد نیاز شرکت، باید اظهارنامه آن را تهیه و برای اساسنامه و صورت جلسه‌های مجمع عمومی اقدام شود. بعد از آن با بارگذاری مدارک به صورت آنلاین، نواقص آنها بررسی شده و تایید شوند. پس از تایید مدارک، نسخه‌های اصلی صورت جلسه‌های تنظیم شده و ضمائم آنها از طریق باجه‌های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه ارسال می‌شوند. بعد از بارگذاری پستی، شماره مرسوله مورد نظر از طریق سامانه وارد پرونده خواهد شد.

یک شرکت صادراتی خوب، شرکتی است که آمادگی حضور در زمینه‌های بازرگانی را داشته و در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی عرض اندام کند. یک شرکت معتبر باید در سطح بین‌المللی شناخته شده باشد و توانایی شرکت در تمامی سمینارها را داشته باشد. کسانی که به دنبال ایجاد و ثبت شرکت صادراتی به صورت سهامی خاص و یا محدود هستند باید تمامی شرایط مربوط به ایجاد این نوع از شرکت‌ها را مطالعه کرده و پس از آگاهی کامل در این زمینه، و آماده کردن مدارک مورد نظر اقدام به تاسیس شرکت در زمینه ورود و صدور کالاهای مجاز اقدام کنند.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا