شرکت بازرسی کالا

شرکت بازرسی کالا

شرکت بازرسی کالا چیست ؟

در دنیای امروز و افزایش روابط تجاری میان کشور ها دیگر کشوری وجود ندارد که ادعا کند نیازی به بازار های دیگر ندارد و می توانند تمام کالاهای خود را در داخل کشور تامین کند رقابت بسیار شدید بین کشورها در روابط تجاری بوجود آمده است و این روابط از گستردگی بالایی برخوردار است. در این فضا وجود شرکت بازرسی کالا یک امر ضروری تلقی می شود.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

در این روابط پیچیده مسلما وجود بازرسی یک امر لازم و حتمی است و شرکت بازرسی کالا به بررسی کالاهای وارداتی و صادراتی می پردازد و آنها را از نظر کمی و کیفی بررسی می‌کند و مجوزهایی که برای واردات و صادرات مورد نیاز را صادر می کند. شرکت بازرسی کالا از جمله سازمان های بین المللی می باشد که قوانینی که باید در آن اجرا شود  در قوانین بین المللی آورده شده است. وظایفی که در قوانین ایران برای شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری در این مطلب بیان خواهد شد.

چرا در تجارت بین المللی به شرکت بازرسی کالا نیاز است؟

 از مهمترین دغدغه همه بازرگانان و تجار در حین واردات و صادرات این است که کالایی که وارد می کنند و یا برای صادرات کالا آماده می کنند از نظر کیفیت و سلامت مشکلی نداشته باشد، این امر مهم و بررسی آن به عهده شرکت بازرسی کالا می باشد. مراحل کار شرکت های بازرسی بسیار تخصصی و ضروری می باشد و از مراحلی از صادرات و واردات است امکان حذف آن وجود ندارد. برای بررسی انواع محصولات توسط شرکت های بازرسی  نیاز به قوانینی است که باید توسط مرجع انجام بگیرد و این استاندارد ها توسط کمیته استاندارد جهانی  تهیه می شود.

شرکت های بازرسی تجاری در سراسر دنیا به شدت افزایش یافت زیرا بررسی محصولات در صادرات و واردات به شدت مورد توجه قرار گرفت و مهم شد. شرکت بازرسی دارای وظایفی مانند نظارت و کنترل می باشد و تمام جوانب معامله را بررسی می کند تا هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته باشد. مراحل بازرسی متفاوت می باشد و گاهی مراحل قبل از بارگیری است و یا آزمایش و نمونه برداری باید با نظارت شرکت بازرسی کالا انجام شود و تمام مراحل نظارت با توافقی است که بین خریدار و فروشنده انجام شده است. نمونه برداری از کالا و محصول انجام می شود که با آنچه که در قرار داد آورده شده باشد مطابقت کند.

شرکت بازرسی کالا

شرکت های بازرسی کالا چه تعهداتی دارند؟

یک شرکت بازرسی کالا تمام مواردی که به مربوط به صادر کننده و شرکت های صادراتی است را بررسی می کند مانند توانایی هایی که فروشنده در امر صادرات دارد و یکی از وظایف مهم شرکت بازرسی‌کالا بررسی یکی بودن محموله با کالایی است که در قرار داد ذکر شده است. مقدار کالایی که صادرات و واردات در مورد آن انجام می شود باید توسط این شرکت ها بررسی شود. شرکت بازرسی زمان تولید این محصول را بررسی می کند و از نو بودن یا دست دوم بودن آن مطمئن می شود. از محل تولید مطمئن می شوند و این مساله را بررسی می کنند. بسته بندی که در تجارت بسیار مورد مهمی می باشد توسط این شرکت ها مورد توجه قرار می گیرد. وسیله حمل و نقل  بررسی می گردد.

چند نوع بازرسی توسط شرکت بازرسی کالا صورت می گیرد؟

انواع بازرسی ها طبق درخواست مشتری توسط شرکت های بازرسی صورت می گیرد و این نوع بررسی ها بعد از توافق با طرف قرار داد انجام می شود. این بازرسی ها به چند مدل انجام می شود مانند بررسی به شکل چشمی و فیزیکی و در نوع دوم  به همراه بررسی فیزیکی باید مدارک نیز بررسی شود، در نوع سوم بازرسی فیزیکی انجام می شود و در کنار آن باید آزمایش های لازم  نیز انجام شود. شرکت بازرسی کالا همچنین بر اساس زمان بازرسی که در صادرات و واردات انجام می شود به چند شکل تقسیم می شود مانند بررسی قبل از جابجایی به مقصد  و بررسی در زمانی که کالا تولید می‌‌شود  و بررسی در زمان تحویل کالا و بررسی در قبل از صادرات و در داخل کشور و مقایسه و بررسی با استاندارد های لازم که همه این بازرسی ها توسط شرکت بازرسی کالا انجام می شود.

شرکت بازرسی کالا توانایی صدور چه گواهی نامه هایی را دارد؟

شرکت بازرسی کالا با توجه به درخواست مشتری و بررسی کالا ها گواهی های مورد نیاز را صادر می کند مانندگواهی :

  • گواهی بازرسی کالا(از نظر کیفی و کمی)
  • گواهی بازرسی قبل از بار زدن 
  • گواهی بازرسی فیزیکی
  • گواهی تایید کالا با قرار داد 
  • گواهی بررسی و تعیین کردن ارزش کالا
  • گواهی مبنی بر رضایت مشتری
  • گواهی راه اندازی
  • گواهی مبنی بر تایید بسته بندی
  • گواهی برای  نتایج آزمایش های درخواست شده 
  • گواهی مطابقت کیفیت کالایی که موجود است با آنچه که در قرار داد ذکر شده است.

شرکت بازرسی کالا در ایران چگونه فعالیت می کند؟

قوانین مربوط به استاندارد های کالاهای وارداتی و صادراتی  توسط موسسه استاندارد ایران انجام می شود و قوانین سختی را برای این ورود و خروج کالا ها در نظر گرفته اند. در سال های گذشته فقط گواهی استاندارد توسط موسسه استاندارد انجام می شد ولی امروزه شرکت های بازرسی صدور گواهی نامه را از موسسه استاندارد تحویل گرفته و اقدام به صدور گواهی می نماید.

چگونه گواهی استاندارد از شرکت بازرسی کالا تحویل بگیریم؟

افرادی که وارد کننده کالا هستند می توانند قبل از اینکه سفارش کالای آنها ثبت شود مراحل اولیه دریافت گواهی استاندارد خود را انجام دهند. با این کار زمان ترخیص کالا از گمرک زودتر انجام خواهد شد. انجام دریافت گواهی استاندارد  طی مراحلی انجام می شود.

  • تحویل ایران کد
  • در مرحله بعدی  با شرکت بازرسی قرارداد بسته می شود.
  • اطلاعات مربوط به محصول به صورت کامل به شرکت بازرسی تحویل داده می شود.
  • اسناد تحویل داده شده توسط شرکت بازرسی بررسی می شود.
  • بعد از تایید توسط شرکت های بازرسی ورود کالا به کشور انجام می شود.
  • ترخیص کالا و انطباق کالا با آنچه که در قرار داد آمده است.

استانداردهایی که توسط موسسه استاندارد مورد تایید می باشد شامل: استاندارد ملی ایران کالا، استاندارد های کشور هایی اروپایی، استاندارد های بین المللی، استاندارد های کشور های آمریکایی و استاندارد های کشور ژاپن.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

منابع:

http://www.isiri.gov.ir/portal/home/?142760/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%A3%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

 

پیمایش به بالا