حمل بار به ترکیه

حمل زمینی به ترکیه و نکاتی که باید بدانید

حمل زمینی به ترکیه

ایران و اروپا به سبب کشور ترکیه  با یک دیگر همسایه هستند. ترکیه به سبب این که دو درصد از خاکش در جغرافیای اروپایی قرار دارد، یک کشور اروپایی محسوب می شود و همین موضوع باعث شده است که از جهات مختلف سیاسی و اقتصادی پیشرفت های بسیاری داشته باشد. از طرف دیگر به سبب این که ترکیه درست در نقطه اتصال میان اروپا و آسیا قرار دارد تبدیل به یک نوع واسطه از نظر اقتصادی میان این دو قاره شده است. این موضوع خود به خود اهمیت حمل زمینی به ترکیه و سایر روش های صادرات به  ترکیه را بیشتر می کند.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

اما مسئله حمل زمینی به ترکیه به جز مسئله تجاری و اقتصادی، از نظر اجتماعی نیز اهمیت بالایی دارد. در واقع ترکیه به عنوان یکی از کشورهای مهم در حال توسعه سالانه میزبان هزاران مهاجر از کشورهای مختلف از جمله ایران است. طبق آخرین آمار منتشر شده ایرانی ها در سال گذشته بیش از هر خارجی دیگری در ترکیه خانه خریده اند. بنابراین حمل زمینی به ترکیه مفهومی است که برای عموم مردم نیز مهم است و دانستن شرایط آن می تواند کمک بزرگی به آن ها کند، از این رو در این مقاله سعی می کنیم از دو جنبه کلان و خرد به مسئله حمل و نقل زمینی به ترکیه نگاه کنیم.

حمل بار به ترکیه

حمل زمینی به ترکیه از نظر اقتصادی و کلان

ترکیه از نظر منابع تقریبا یک کشور فقیر محسوب می شود. ترکیه تقریبا هیچ معدن مهمی ندارد و همچنین از نظر منابع گازی و نفتی نیز فقیر است، از این رو عملا می توان گفت که ترکیه یک مصرف کننده بزرگ در صنعت محسوب می شود. از طرف دیگر این فقر منابع باعث شده است که ترکیه روی دو صنعت مهم سرمایه گذاری کند و به نوعی درآمد اصلی خودش را از آن راه به دست بیاورد، این دو صنعت عبارتند از صنایع پوشاک و گردشگری.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات پوشاک از ترکیه را مطالعه کنید.

تا سال ها صنعت لباس ترکیه چند قدم جلوتر از صنعت گردشگری بود، اما رفته رفته با حضور رقبای جدی در منطقه و جهان از جمله برندهای ایرانی کم کم این صنعت ترکیه به حاشیه رفته است. اما هنوز می توان گفت که یک پایه اساسی در اقتصاد ترکیه محسوب می شود، اما سرمایه گذاری های عجیب و غریب دولت ترکیه بر روی مسئله گردشگری و جذب توریست و موقعیت مکانی فوق العاده ترکیه عملا باعث شد که ترکیه تبدیل به یکی از مقاصد مهم گردشگری در دنیا شناخته شود. همین مسئله کم کم ترکیه را تبدیل به یک کشور رویایی کرد.

اما صنعت گردشگری جزو صنایعی محسوب می شود که همواره باید توسعه پیدا کند و نیاز به ساخت و ساز و ده ها نوع توسعه دیگر دارد. از طرف دیگر ترکیه برای زیباتر دیده شدن نیاز به پیشرفت و توسعه دارد. از این رو گروه محصولاتی ساختمانی و راه سازی، انواع محصولات مصرفی غذایی و دارویی و … و گروه محصولات لوازم خانگی پر مصرف ترین لوازم وارداتی در ترکیه محسوب می شوند. این نیاز ها به قدری زیاد است که عملا درآمدهای گردشگری ترکیه کافی نیست و این کشور ناچار به جذب سرمایه گذار از سراسر جهان به شیوه های مختلف از جمله اعطای امتیاز اقامت دائم شده است. تمام این سخنان نشان می دهد که ترکیه از نظر اقتصادی یک بازار فوق العاده مهم برای تمامی تاجران در سراسر دنیا محسوب می شود. این چیزی است که می تواند برای ایران یک فرصت اقتصادی فوق العاده ایجاد کند. اینجاست که حمل زمینی به ترکیه اهمیت پیدا می کند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب واردات کالا از ترکیه را مطالعه کنید.

حمل زمینی به ترکیه از نظر اقتصاد کلان

با توجه به تمامی نکاتی که گفتیم به نظر می رسد ترکیه به عنوان یکی از بازارهای مهم جهان و همچنین به عنوان یکی از همسایه های ایران می تواند موقعیت اقتصادی خوبی برای تاجران ایرانی ایجاد کند. نزدیکی ایران و ترکیه دقیقا می تواند نقطه قوت صادرات ایران به این کشور محسوب شود. چیزی که غول های اقتصادی جهان مانند آمریکا از آن بی بهره اند. اگر صنعت ایران بتواند نیاز ترکیه تامین کند عملا این غول ها از دور رقابت خارج می شوند. زیرا نزدیکی میان دو کشور هزینه های ارسال را کمتر می کند و این به نفع دو طرف است.

از طرف دیگر فارغ از مسئله همسایه بودن دو کشور ترکیه و ایران، وجود تفاهم نامه های اقتصادی نیز مزید علت شده و باعث شده است که حمل زمینی به ترکیه گسترش بیشتری پیدا کند. همچنین دولت ترکیه یک دولت اسلامی محسوب می شود که بعضا با کشورهای اروپایی و آمریکایی به مشکل می خورد. از این مشکلات دقیقا چیزهایی است که می تواند روابط تجاری ایران با ترکیه را گسترش دهد.

حمل بار به ترکیه

به طور کلی تاجران ایرانی می توانند از دو راه عمده زمینی و هوایی محصولات خودشان را به ترکیه صادر کنند. البته راه دریایی نیز وجود دارد اما عملا چندان صرفه اقتصادی ندارد. گرانی نقل و انتقال هوایی و محدودیت بار نیز باعث شده است حمل زمینی به ترکیه بیشترین طرفدار را در بین داشته باشد.

حمل زمینی به ترکیه به شکل خرد

اما داستان حمل زمینی به ترکیه کمی متفاوت تر است، حمل زمینی به ترکیه به عنوان کالا باید دارای بارنامه اقتصادی و اجازه از گمرک داشته باشد. تمامی محصولات باید طبق تفاهم نامه میان ایران و ترکیه رقم بخورد، همچنین عوارض گمرکی و قوانین خروج یا ورود کالا نیز در این بین تاثیرات بسیاری دارد. این ها چیزهایی است که در حمل زمینی به ترکیه به شکل خرد و شخصی دیده نمی شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قوانین گمرک ترکیه را مطالعه کنید.

در واقع حمل زمینی به ترکیه به شکل خرد درست مانند یک حمل و نقل ساده میان دو شهر داخل کشور است، اما دو تفاوت عمده دارد، اول این که شما حق حمل مواد غذایی، دارویی و مخدر در داخل لوازم خود را ندارید، همراه داشتن یکی از این موارد به شکل عمده می تواند دردسر بزرگی برای شما ایجاد کند. دومین تفاوت میزان بیمه است، به سبب این که ترکیه یک کشور خارجی محسوب می شود شما ملزم به پرداخت بیمه بین المللی هستید. این موضوع باعث شده است که عملا قیمت حمل بار زمینی به ترکیه بیشتر از شرایط عادی باشد. البته باید عوارض خروج از کشور و گمرک را نیز در نظر بگیریم.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ترخیص کالا ترکیه را مطالعه کنید.

حمل بار به ترکیه

مسئله دیگری که وجود دارد این است که اصولا حمل زمینی به ترکیه به شکل خرد سریع تر از حالت تجاری و کلان آن صورت می گیرد. ممکن است کانتینرهای تجاری ایران ترکیه هفته ها پشت مرز بمانند اما کانتینرهای خرد و شخصی می توانند به سادگی عبور کنند. این موضوع بیشتر مربوط به همان قوانین صادرات و واردات دارد. گاهی اوقات یک قانون ساده و شاید بی اهمیت می تواند روند صادرات و واردات را مختل کند.

پایان سخن از حمل زمینی به ترکیه

به طور کلی می توان اینگونه بیان کرد که حمل زمینی به ترکیه یکی از اتفاقات عادی و معمولی در روابط ایران و ترکیه محسوب می شود. نیاز بالای ترکیه به واردات و همچنین سیل مهاجران ایرانی به ترکیه عملا حمل زمینی به ترکیه را بیش از گذشته مهم تر کرده است. به هر حال وقتی راه زمینی و نزدیکی وجود دارد کمتر کسی دوست دارد از راه هوا یا دریا برای انتقال لوازم یا محصولات خود اقدام کند. البته در شرایط خاص این راه ها نیز می توانند گره گشا باشند اما به طور کلی این حمل زمینی به ترکیه است که واقعا پر تردد و مهم است.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا