حمل بار به قطر

حمل بار به قطر و نکاتی پیرامون آن

حمل بار به قطر

قطر به عنوان یکی از مهمترین کشورهای منطقه جنوب غرب آسیا مطرح است. در واقع قطر بر خلاف وسعت کوچکی که دارد نقش بزرگی در سیاست و اقتصاد منطقه و جهان بازی می کند. از این رو حمل بار به قطر چه به صورت خرده و چه به صورت تجاری از اهمیت بالایی برای کشورهای منطقه و جهان از جمله ایران دارد.

به طور کلی کشور قطر یکی از مهمترین صادر کننده های نفت و گاز جهان محسوب می شود. با وجود این که منابع نفتی و گازی در دریای خلیج فارس یک نوع منبع مشترک محسوب می شود، اما میزان استخراج قطر چندین برابر ایران است و عملا قطر خود را به عنوان یک تامین کننده بزرگ نفتی در دنیا شناسانده است.

از طرف دیگر قطر به سبب روابط خوب سیاسی که با کشورهای منطقه و جهان دارد از نظر اقتصادی نیز توانسته از رتبه خوبی نیز برخوردار شود. در واقع قطر در منطقه در کنار امارات دو کشوری هستند که بیشترین واردات و صادرات را دارند. البته باید قبول کرد که عمده صادرات این کشورها در حوزه غیر نفتی همان کالاهایی است که از کشورهای دیگر وارد می شود و به دست امارات و قطر به کشورهای اروپایی و … می رسد.

قطر به جز رابطه مثبتی که با کشورهای دنیا دارد با ایران نیز روابط خوبی برقرار کرده است و همیشه سعی داشته است به صورت میانه با ایران رابطه خود را حفظ کند. مسلما حفظ این رابطه از نظر تجاری و اقتصادی برای دو طرف اهمیت بالایی دارد. بسیاری از کالاهای ایرانی از طریق کشور قطر صادر می شود، پس حمل بار به قطر می تواند اهمیت بالایی داشته باشد.

گمرک و داستان های همیشگی

هر زمان که بخواهیم در مورد صادرات یا واردات و یا حمل بار به خارج از کشور یا به داخل کشور صحبت کنیم همیشه پای گمرک درمیان است. به طور کلی گمرک در همه کشورها بر اساس قوانین بین المللی عمل می کنند و اگر قانون خاصی را بخواهد اعمال کند باید در چارچوب قانون کلی و جهانی باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب قانون صادرات و واردات  را مطالعه کنید.

از طرف دیگر همانطور که در بالاتر گفتیم کشور ایران و قطر تقریبا دوستی خوبی دارند و روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی باعث شده است که قوانین ساده تری برای حمل بار به قطر و بالعکس وجود داشته باشد. از این رو به جز قوانین و تشریفات همیشگی گمرک و قوانین داخلی که ممکن است وارد شدن یا صادر شدن برخی کالا ها را ممنوع کنند هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب تشریفات گمرکی را مطالعه کنید.

در گمرک قطر نیز تقریبا یک همچنین وضعیتی صادق است. به طور کلی می توان گفت که حمل بار به قطر از نظر قوانین بین المللی و قوانین مربوط به گمرک کشورها سخت نیست و به جز تشریفات همیشگی اتفاق دیگری مانع این داستان نخواهد شد.

انواع حمل بار به قطر

به طور کلی رایج ترین روش حمل بار به قطر، حمل دریایی بار به قطر محسوب می شود. تقریبا می توان گفت که میان ایران و قطر به صورت مستقیم راه زمینی وجود ندارد و هوا و دریا تنها مسیرهایی است که به نظر می رسد می تواند برای حمل بار به قطر کار برد.

اما استفاده از دریا در میان تاجران رایج تر است. علت این موضوع نیز کاملا ساده و مشخص است. دریا ارزان تر از راه هوایی است و همچنین میزان بار بیشتری نیز می توان به واسطه دریا منتقل کرد.

توجه داشته باشید که در حمل بار به شکل هوایی شما باید به اندازه باری که منتقل می کنید هزینه کنید. اما در مورد دریا این داستان کمی فرق می کند. به هر حال شما با کرایه یک لنج می توانید یک نخود جا به جا کنید یا این که ده ها تن محصول بار بزنید!

از طرف دیگر شما به عنوان تاجر برای صادرات کالا باید بر اساس قانون اقدام به تهیه بیمه نیز کنید. به طور کلی بیمه های دریایی ارزان تر از بیمه های هوایی است! پس برای یک تاجر این موضوع قابل اهمیت است که ارزان ترین وساده ترین راه را انتخاب کند. از طرف دیگر قطر در نزدیکی ایران است. پس در حمل و نقل دریایی درست مانند حمل و نقل هوایی نیز زمان کمی صرف می شود. همین دلایل برای انتخاب مناسب ترین راه برای یک تاجر کافی است.

ارسال بار شخصی و خرد به قطر

کشور قطر در سال های گذشته توانسته از نظر اقتصادی و سیاسی رتبه های خوبی در منطقه و جهان کسب کند از این رو بسیاری دوست دارند که به این کشور مهاجرت کرده و در آن جا به زندگی خود ادامه بدهند. این مسئله در میان ایرانی ها نیز وجود دارد و سالانه هزاران نفر به این کشور مهاجرت می کنند. مسلما بسیاری از این افراد وسایل خودشان را برای همیشه در این جا نمی گذارند و آن ها را همراه خود می برند.

حمل بار به قطر و شرکت های مربوط به آن وظیفه این انتقال را برعهده می گیرند و بار خرد را از گمرک ایران رد می کنند و در آن سوی مرز قطر و بعد ار ترخیص بار از گمرک قطر به صاحب بار تحویل می دهند

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب ترخیص کالا در قطر را مطالعه کنید.

مسلما در بارهای خرد و شخصی اعمال قوانین دولتی کمتر رخ می دهد و این افراد کمتر اذیت می شوند. تنها مسئله ای که بین حمل بار به قطر به صورت خرد و ارسال کالا به قطر به صورت یک قانون مشترک وجود دارد، قانون بیمه ای است.

خوشبختانه در پایانه های گمرک ایران به خصوص در پایانه های دریایی مانند دریای خلیج فارس انواع شرکت های بیمه گذار بین المللی وجود دارند که می توانند در لحظه کار های بیمه ای شما را انجام دهند. اما اگر از شرکت حمل بار به قطر بخواهید که بار شما را منتقل کند این شرکت قبل از هرچیزی و بدون آن که شما درگیر این موضوع شوید اقدام به تهیه بیمه می کند.

پایان سخن

به طور کلی قوانین نقل و انتقال کالا و بار از کشوری به کشور دیگر یک نوع قوانین کلی است و قوانین کشورها در حوزه واردات و صادرات زمانی که خارج از گمرک های آن ها قرار دارد باید در چارچوب قوانین جهانی باشد. اما مسئله در این سوی مرز، یعنی پشت گمرک کمی متفاوت است.

شما باید تحت قوانین دولت و گمرک اقدامات لازم را انجام دهید. گرچه قبول داریم این قوانین تا حدی گیج کننده و مبهم است. اما چاره ای نیست و این شما هستید که باید به هر سازی برقصید!

این موضوع ها در مورد حمل بار به قطر وجود دارد. اما مسئله ای که وجود دارد و باعث می شود حمل بار به قطر ساده تر شود این است که دولت ایران و دولت قطر با یک دیگر انواع تفاهم نامه های اقتصادی امضا کرده اند و از نظر سیاسی نیز رابطه خوبی با یکدیگر دارند. این موضوع باعث می شود که واردات و صادرات میان این دو کشور به نسبت ساده تر از سایر پایانه های مرزی باشد.

از طرف دیگر نزدیکی دو کشور و وجود راه ارزان دریایی، باعث شده است تاجران زیادی در این مسیر فعالیت کنند. از این رو شما می توانید انواع شرکت حمل بار به قطر را پیدا کنید که به صورت عمده یا خرده بارهای شما را به آن سوی مرزها در کشور قطر ببرد. به هر حال واردات و صادرات جزئی از زندگی امروز بشریت است و باید به نوعی به آن تن داد.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا