حمل بار به عراق

حمل بار به عراق

حمل بار به عراق

کشور عراق یکی از کشورهای همسایه ایران و یکی از شرکای تجاری مهم کشور است. با توجه به این که عراق در طول سالیان گذشته از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی تحت فشارهای بسیار زیادی قرار داشته، مسیر پیشرفت و رشد اقتصادی و تجاری برای این کشور با موانع زیادی همراه بوده است و به کشوری با مشکلات و مسائل اقتصادی و تجاری بسیار زیاد تبدیل شده است.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

تضعیف پایه‌های صنعتی و فناوری عراق، آن را به یکی از اصلی‌ترین مقاصد برای صادرات کالاها و تولیدات مختلف تبدیل یافته است. در واقع در چنین شرایطی حمل بار به عراق می‌تواند یک معامله دو سر برد برای ایران و این کشور باشد؛ به واقع شرایط مناسب حاکم برای کشور ایران جهت حمل بار به عراق، سودی قابل توجه را برای بازرگانان و تجار ایرانی به همراه دارد که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

اما سوال اصلی این است که شرایط حمل بار به عراق به چه شکل است؟ آیا تمایل دارید تا یک یا چند بسته کوچک و یا یک محموله بسیار بزرگ به کشور عراق حمل کنید؟ چندین روش مختلف برای حمل و نقل بار به این کشور همسایه وجود دارد که هر یک با رعایت یک سری شرایط و قوانین خاص و مهم، امکان پذیر خواهند بود. نمایندگی‌های باربری که در زمینه حمل بار به شکل بین المللی از ایران به جای جای جهان مشغول به فعالیت و ارائه خدمت هستند، شرایط لازم را برای حمل و نقل به عراق فراهم آورده‌اند و با درخواست کمک از این شرکت‌های بین المللی، امکانات لازم برای حمل بار به هر نقطه از کشور عراق برای شما فراهم می‌آید. اما این شرایط به چه صورت هستند؟ در ادامه مقاله به بررسی پاسخ این سوال می‌پردازیم.

برای اطلاعات بیشتر می توانید شرکت بازرگانی صادرات و واردات را مطالعه کنید.

حمل بار به عراق

از چه طریقی می‌توان برای حمل بار به عراق اقدام کرد؟

حمل بار به عراق چگونه ممکن است؟ همانطور که گفته شد چندین روش مختلف برای حمل و نقل بار به این کشور وجود دارد؛ حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی. شرایط حمل و نقل به وسیله هر یک از این روش‌ها به شرح زیر است:

  • حمل و نقل هوایی بار به عراق: روش هوایی حمل بار به عراق، یکی از روش‌های سریع است که در سالیان گذشته بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. برای حمل بار به نقاط مختلف کشور عراق به شکل هوایی، پروسه حمل و نقل از طریق فرودگاه‌های بین المللی کشور صورت می‌گیرد. در واقع با جایگیری تمام محموله‌ها، بارها و خرده بارها در فرودگاه‌های بین المللی و سپس بارگیری این محموله‌ها با استفاده از هواپیماهای مورد استفاده برای حمل بار در سطح بین الملل، تمامی بارهای صادر شده در یکی از فرودگاه‌های بین المللی عراق در شهرهای نجف و یا بغداد تخلیه شده و تحویل داده می‌شوند.
  • حمل و نقل دریایی به عراق: روش دیگر از طریق حمل و نقل دریایی انجام پذیر است. با انتقال بارها به بنادر کشور و سپس بارگیری آن‌ها با استفاده از کشتی‌های حمل و نقل بین المللی، تمامی محموله‌ها به بنادر کشور عراق انتقال داده شده و نمایندگانی که برای حمل بارها انتخاب شده‌اند، مسئولیت تحویل این بارها به کشور مقصد را بر عهده دارند.
  • حمل و نقل زمینی به عراق: از جمله روش‌های بسیار پرطرفدار و کاربردی برای حمل بار به عراق، روش جاده‌ای است. در این روش می‌توانید به دو شکل برای حمل خرده بار به عراق اقدام کنید؛ یا انتقال بار از مبدا به مقصد به شکل مستقیم و بدون توقف که با سرعت بالا و هزینه‌ای پایین امکان پذیر خواهد بود، یا انتقال بار از مبدا به مرزهای گمرکی ایران و تحویل آن به گمرک عراق که در این روش اقدامات نهایی برای تحویل بارها باید توسط نمایندگان تجاری مورد نظر شما در کشور عراق صورت گیرد. این روش از حمل بار به عراق به علت مزایا و فواید بسیار زیادی که به همراه دارد، از اصلی‌ترین روش‌های حمل و نقل و صادرات بار به این کشور شناخته می‌شود. اولین و مهم‌ترین مزیت این روش، هزینه بسیار مناسب و به صرفه آن است؛ به دلیل همسایگی کشور ایران با عراق، حمل و نقل زمینی به این کشور با سرعتی بالاتر و هزینه‌ای پایین‌تر صورت می‌گیرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب اطلاعاتی در مورد ترخیص کالا به عراق را مطالعه کنید.

شرایط حمل خرده بار به عراق به چه صورت است؟

در صورتی که محموله مورد نظر شما برای انتقال به کشور عراق چندان بزرگ نباشد، لازم است تا برای حمل آن به مقصد از شرایط مهمی که پیش روی شما قرار دارد آگاهی داشته باشید. نکته‌ای که باید بدانید این است که در صورت تمایل به حمل و نقل محموله‌های نه چندان زیاد و بزرگ به عراق، باید هزینه سنگین‌تری را نسبت به انتقال بارها و محموله‌های بزرگ به این کشور متقبل شوید. بخش زیادی از این هزینه‌ها به گمرک ربط پیدا می‌کند و به همین دلیل ممکن است کل پروسه انتقال بار برای شما گران تمام شود. یک راه حل برای شما وجود دارد، حمل خرده بار به عراق.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب تجارت با عراق را مطالعه کنید.

در واقع اگر محموله‌های کوچک مورد نظر خود را در قالب خرده بار به کشور عراق بفرستید، هزینه‌های بسیار هنگفت پرداختی برای شما بسیار کمتر از آن چیزی که تصورش را دارید تمام خواهد شد. برای حمل خرده بار به عراق، از کانتینرهای مورد استفاده جهت حمل و نقل به شکل مشترک برای انتقال چند محموله کوچک و خرده بار استفاده می‌شود. در نتیجه هزینه‌های پرداختی برای حمل چندان زیاد و هنگفت نیست. اما مشکلی که وجود دارد این است که در پروسه حمل خرده بار به کشور عراق، امکان گم شدن محموله‌ها و یا آسیب دیدن آن‌ها وجود خواهد داشت. با این حال در صورت هماهنگی با شرکت‌های معتبر حمل و نقل بین المللی، می‌توانید تا حد زیادی از احتمال بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

نکات مهمی که برای حمل بار به عراق باید در نظر داشته باشید

پیش‌تر نیز اشاره کردیم که حمل بار به عراق مانند هر کشور دیگری با یک سری قوانین و محدودیت‌ها همراه است. باید در نظر داشته باشید که محموله‌ای که برای انتقال به این کشور همسایه انتخاب کرده‌اید، دچار مشکل خاصی برای ترخیص کالا از گمرک نشود؛ به عبارتی در صورتی که محموله مورد نظر شما با ممنوعیت خاصی در حمل و انتقال مواجه شود، ممکن است در حین ترخیص آن با مشکل مواجه شوید. پس یکی از مهم‌ترین مواردی که باید مد نظر بگیرید، انجام تحقیقات و کسب اطلاعات لازم و مهم درباره محموله‌هایی است که ورود آن‌ها به عراق با ممنوعیت خاصی مواجه نخواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب قوانین حمل و نقل بین المللی را مطالعه کنید.

 

حمل بار به عراق

آیا حمل بار به عراق با مشکلات خاصی مواجه است؟

شرکت‌های حمل بار بسیار زیادی در کشور وجود دارند که خدمات حمل بار را در سطح بین الملل ارائه می‌دهند؛ حمل بار به کردستان عراق، حمل بار به اربیل عراق و نقاط دیگر این کشور با بهترین شرایط توسط این شرکت‌ها و مراکز بین المللی صورت می گیرد. به طور کلی حمل بار به عراق با توجه به فاصله بسیار نزدیک این کشور بسیار آسان است.

اما یک سری محدودیت‌ها ممکن است در پروسه انتقال بار و محموله‌ها به این کشور مشکل ایجاد کنند؛ مثلا این که بعضی قوانین تجاری و بازرگانی به دلیل فدرالی بودن کشور عراق، تنها در بعضی از شهرها و نقاط این کشور به رسمیت شناخته شده و مورد قبول هستند و در شهرهای دیگر ممکن است این گونه نباشد. برای مثال بعضی از قوانین تجاری که توسط دولت اصلی این کشور تصویب شده است، در کردستان اعتباری ندارند و بهایی به آن‌ها داده نمی‌شود. در کل محدودیت‌های حمل بار به عراق و برقراری روابط تجاری با این کشور، در مواردی همچون ناامنی، قوانین تجاری مختلف تصویب شده در نقاط مختلف این کشور و عدم ثبات فرهنگی و سیاسی در مناطق گوناگون این کشور خلاصه می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب قانون صادرات و واردات را مطالعه کنید.

برای ارتباط با فروشندگان عمده کالای صادراتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید:

[su_row][su_column size=”1/6″ center=”no” class=””]

 

[/su_column]

[su_column size=”2/3″ center=”no” class=””]

[su_custom_gallery source=”media: 5824,5825,5823,5822″ link=”custom” width=”130″ height=”130″ class=”center-gallery” title=”never”]

[/su_column]

[/su_row]

 

برای استفاده از خدمات بازار باسکول انتخاب کنید:

بازرگان هستم فروشنده هستم

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

رایگان ثبت نام کنید و عضو شبکه ی بزرگ خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی ایران شوید

عضویت رایگان

پیمایش به بالا